LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Chris62
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 jul 2007 00:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Chris62 »

Enkele weken geleden werd mijn vader gebeld door de NEM die daarop gevraagd heeft om het 'aantrekkelijke' aanbod' op papier te krijgen zodat hij alles rustig kan doornemen voordat hij eventueel besluit om met ze in zee te gaan (het schip in).

Twee dagen later heeft hij een informatiepakket met daarbij ook het contract, alsof hij al besloten heeft. Ik heb daarop gelijk een mailtje gestuurd om het contract te annuleren. De volgende dag al een mailtje terug ontvangen dat het contract is geannuleerd en enkele dagen een schriftelijke bevestiging bij mijn vader.

Pfff, blij dat we op tijd waren. Eergisteren werd ik zelf opgebeld door de NEM voor een 'aantrekkelijk aanbod'. Ik heb die arme callcenter-student z'n huid helemaal volgescholden en opgehangen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door D1RK »

Bij misleidende informatie kun je ontbinden zonder boete!

Alleen bij voortijdig opzeggen van contract, dus hou aan je looptijd, en zeg per verval datum tijdig op, liefst aangetekend!

Als ze goedkoper beloofden, zou je hierop kunnen ONTBINDEN, want ze hebben dan niet geleverd wat belooft was, ook na die 7 dagen bedenktijd!

Laat de incasso maar rustig komen, maar zorg wel voor een uitdraai van alle verstuurde brieven, zowel van U zelf als van hun!

Misleiding is altijd verboden en als je alleen met het telefoon bandje komen met Ja, Ja Ja erop is dit niet voldoende, want het voorgesprek ik ook bepalend of U het produkt tegen die voorwaarden wilde!

Iemand die al meerdere rechtszaken zo heeft gewonnen, en zelfs de reiskosten en vrije dag vergoed kreeg, ook de gemaakte prints en inktkosten werden vergoed, ook onderzoek op deze consumenten site enbij Kassa kost dus geld, en ik kreeg dus dit bezoek ook vergoed!

dwilde
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2007 19:13

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door dwilde »

Een vriend van mij kreeg voor onze vakantie tel. van NLenergie of hij wilde overstappen. Hij is hier verder niet opingegaan en heeft gezegt geen belanstelling tehebben.
Wat scherst onze verbazing toen wij na 2 maanden vakantie terug kwamen dat nlenergie zomaar heeft bepaald dat mijn kameraad van greenchoice (waar hij al 3 jaar met tevredenheid zit) naar nlenergie heeft moeten overstappen, zonder contract zonder autoincasso (wat hij altijd heeft ).
hij heeft contact gehad met greenchoice en deze heeft hem weer aangesloten.Ook heeft hij contact gehad met nlenergie maar die doen net of hun neus bloed . Maar nu krijgt hij voor die 2 maanden aanmaningen over deze maanden of hij maar even 2x €190,00 wil over maken zonder dat er überhaupt energie is verbruikt (koelkasten ect allemaal uit). Dit noem ik nu eens OPLICHTERSPRAKTIJKEN. :evil: :twisted:

j.doon
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2007 13:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door j.doon »

Vandaag een enveloppe van de Geschillencommissie op de deurmat.
Ben benieuwd.......... Er zit een kort begeleidend schrijven in van de Geschillencommissie met de reactie van de NEM erbij. De NEM beweert mij tot 2 x toe een welkomspakket te hebben verstuurd. De eerste keer zou zijn, 1 dag na het telefonisch contact (verkoopgesprek) en de 2e zou een dag na mijn aangetekende klachtenbrief zijn geweest. Ik heb beide NIET ontvangen. Mijn aangetekende klachtenbrief was zo helder, zelfs een kleuter van 4 zou nog snappen dat ik van de 'overeenkomst' af wil. Helaas denkt de NEM daar anders over. Ze beweren zelfs dat het niet aan hun de wijten is dat ik m'n administratie niet in orde heb.
Aangezien ik telkens op de dag van ontvangst van enige correspondentie nog schriftelijk heb gereageerd naar de NEM en de Geschillencommissie denk ik dat ik op dat punt wel sterk sta.
Er zit dus niks op om de tijdens de mondelinge behandeling maar bij te wonen. Ik zal morgen maar even bellen met de Geschillencommissie.

:roll: .

Jasper
Laatst gewijzigd door j.doon op 17 jul 2007 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

couwenbergh
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2007 19:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door couwenbergh »

PAS OP MENSEN, ZE LUIZEN JE ER ZO IN!!!!! :!:
17 juli heeft nl energie mij gebeld,
De dame wou me een 3 jarig contract aanbieden waar ik niet op in ging.
Ik vroeg haar om mij informatie te sturen die ik dan thuis op mijn gemak kon doornemen of de website te geven.
De dame begon allemaal vragen te stellen incl mijn bank nummer. Toen ik vroeg waar dat voor nodig was zij ze dat ze dan alles had ingevuld en ik niets meer hoefde te doen.
Ik heb haar duideljk gemaakt dat ik alleen een reclame folder of iets dergelijks toegestuurd wou krijgen. Ze zou iets zwart op wit opsturen en als ik het niet wou dan kon ik het binnen 7 dagen retourneren. Ze wou een band opname maken waarin ze alle gegevens zou doornemen om te kijken of het juist was? Ik kreeg argwaan want dit leek wel een telefonisch contrakt terwijl ik alleen maar informatie wou en heb verteld dat ik dit niet wilde en vroeg haar om mij alleen maar de website te geven. Dit laatste heeft ze gegeven. En het gesprek was hiermee ten einde.
PAS DUS OP voor deze sluwe telefonisten

j.doon
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2007 13:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door j.doon »

Heb net gebeld met de Geschillencommissie. Ik ontvang een schriftelijke uitnodiging voor de mondelinge behandeling van deze kwestie.

Verkoopkwaliteit
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2007 08:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Verkoopkwaliteit »


PAS OP MENSEN, ZE LUIZEN JE ER ZO IN!!!!!
17 juli heeft nl energie mij gebeld,
De dame wou me een 3 jarig contract aanbieden waar ik niet op in ging.
Ik vroeg haar om mij informatie te sturen die ik dan thuis op mijn gemak kon doornemen of de website te geven.
De dame begon allemaal vragen te stellen incl mijn bank nummer. Toen ik vroeg waar dat voor nodig was zij ze dat ze dan alles had ingevuld en ik niets meer hoefde te doen.
Ik heb haar duideljk gemaakt dat ik alleen een reclame folder of iets dergelijks toegestuurd wou krijgen. Ze zou iets zwart op wit opsturen en als ik het niet wou dan kon ik het binnen 7 dagen retourneren. Ze wou een band opname maken waarin ze alle gegevens zou doornemen om te kijken of het juist was? Ik kreeg argwaan want dit leek wel een telefonisch contrakt terwijl ik alleen maar informatie wou en heb verteld dat ik dit niet wilde en vroeg haar om mij alleen maar de website te geven. Dit laatste heeft ze gegeven. En het gesprek was hiermee ten einde.
PAS DUS OP voor deze sluwe telefonisten
Na contact met dhr. Couwenbergh is de betreffende agent opgespoord en per direct op non-actief gezet. We hebben verkoopkwaliteit hoog in het vaandel staan. In geval van een niet correcte benadering verzoeken wij u om hiervan melding te maken via [email protected], zodat wij direct kunnen ingrijpen.

Met vriendelijke groet,

Nederlandse Energie Maatschappij

bartnl
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2007 20:58

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bartnl »

@verkoopkwaliteit
ik heb u na uw eerdere oproep begin mei een mailtje gestuurd. Zowel naar uw "verkoopkwaliteit" als "info" e-mail adres. Op geen van beide e-mails heb ik een ontvangstbevestiging, laat staan een antwoord, gehad.

Ik kan daarom iedereen adviseren om alleen schriftelijk en aangetekend met de NEM te communiceren :!:

Verkoopkwaliteit
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2007 08:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Verkoopkwaliteit »

@verkoopkwaliteit
ik heb u na uw eerdere oproep begin mei een mailtje gestuurd. Zowel naar uw "verkoopkwaliteit" als "info" e-mail adres. Op geen van beide e-mails heb ik een ontvangstbevestiging, laat staan een antwoord, gehad.

Ik kan daarom iedereen adviseren om alleen schriftelijk en aangetekend met de NEM te communiceren
Beste Bart,

Elke klacht wordt te allen tijde behandeld. Mocht een en ander begin nog niet adequaat afgehandeld zijn naar uw gevoel, graag uw reactie via [email protected], dan krijgt u direct een ontvangstbevestiging en zo snel mogelijk antwoord.

angel020
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2007 16:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door angel020 »

Kan iemand mij vertellen of het volgende adres correct is..

Nederlandse energie maatschappij
postbus 23064
3001 KB Rotterdam..

Daar ik maar geen welkomstpakket krijg toegestuurd
en de 7dagen bijna verstreken zijn...
dat is een mooie taktiek zo zeg...ik heb geen zin in
een hoop gedoe en wil hier gelijk vanaf..
dus heel graag een reaktie van iemand zodat ik nog op tijd ben..

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wicher »

Datum van ontvangst is bepalend, dus niet de datum van verzending.
Verder vraag ik mij af wat er gebeurt als je keihard ontkent ooit iets ontvangen te hebben; tante pos maakt tegenwoordig veel foutjes.......
Tot nu toe heb ik nl. nog nergens gelezen dat ze die zgn. contracten per aangetekende post versturen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ron58 »

Datum van ontvangst is bepalend, dus niet de datum van verzending
Maar bij een aangetkende brief heb je toch een bewijs op welke datum deze afgeleverd is? Ze kunnen hem wel een week in de postkamer laten liggen voor ze hem dateren voor binnenkomst, maar dan heb je toch een bewijs dat de postbode hem eerder overhandigd heeft.

angel020
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2007 16:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door angel020 »

Nee het gaat hier om een telefonisch contract...
dus dat staat op een opnamebandje..
ik heb een mail gestuurd...maar krijg totaal geen reaktie
geen bevestiging en geen antwoord, dus wat hier beweerd wordt
van stuur een mail werkt ook niet..
wat een walgelijke werkmethode is dit...hoe werf je klanten
door ze een oor aan te naaien..!!

j.doon
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2007 13:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door j.doon »

Nou heb de uitnodiging voor de bijwoning voor de zitting binnen.
7 augustus moet ik in Den Haag zijn en dan wordt de zaak mondeling behandeld. Heb al een brief geschreven naar de Geschillencommissie dat ik maar wat graag aanwezig wil zijn.

Ik houd jullie op de hoogte.

Jasper

bartnl
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2007 20:58

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bartnl »

@verkoopkwaliteit
Elke klacht wordt te allen tijde behandeld. Mocht een en ander begin nog niet adequaat afgehandeld zijn naar uw gevoel, graag uw reactie via [email protected], dan krijgt u direct een ontvangstbevestiging en zo snel mogelijk antwoord.
Mijn ervaring (en niet gevoel) is dat het bedrijf dat u vertegenwoordigt tot nu toe elke klacht van mij genegeerd heeft en totaal inadequaat gehandeld heeft. Op geen enkele e-mail heb ik een ontvangstbevestiging noch antwoord gehad.
Mijn gevoel is dat het een bewuste strategie van de NEM is om mensen zo lang mogelijk de indruk te geven dat alles geheel vrijblijvend is tot het moment dat u denkt dat het kontrakt definitief is. Ik hoop straks voor de geschillencommissie aan te kunnen tonen dat u fout gedacht heeft.

angel020
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2007 16:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door angel020 »

Nu kreeg ik het bericht dat ik niet voorkom in de klantenadministratie
en als ik alsnog een welkomstpakket zou willen hebben , dan kan dat.
Dus ik heb het geannuleerd, hopende dat ze niet ineens me toch kunnen vinden in de klantenadministratie.
Maar ik heb een brief aangetekend verstuurd, dat ik niet akkoord ga
en dat ik overal vanaf zie.

En ik heb vanaf nu mijn lesje wel geleerd.

angel020
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2007 16:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door angel020 »

en nog even wat betreft de strategie van de NEM
ze zeggen dat je in principe al aan dat contract vastzit
dat is ook waar ik telkens op stuitte want je hebt niks geen adres
geen telefoonnummer niks..zelfs geen emailadres..
en telkens zei die persoon dat ik 7dagen de tijd had om het te annuleren, maar als je dan niks toegestuurd krijgt kan je er niks mee.
Mijn gevoel gaf aan dat het niet oke was...

j.doon
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2007 13:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door j.doon »

Vandaag de zitting gehad in Den Haag, de mondelinge behandeling bij de Geschillencommissie. Van de NEM was niemand te bekennen.....verbaasde me niks moet ik eerlijk zeggen. De drie Geschillencommissie-leden stelden me een aantal vragen en ik heb het gevoel dat het voor beide partijen erg duidelijk was/is. De uitspraak ontvang ik tussen de 4-6 weken.

Wordt vervolg............... :!:

Jasper

Foppe10
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2007 02:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Foppe10 »

vraagje is het een aanrader om van ze af the komen of niet ik heb gisteren een telefoont van ze gehad en heb zo.n contract het vage dan ook als ik een emailtje op hun website verstuur krijg ik zon standaart mailtje terug 10 dagen krijg je een response terwijl het contract pas kan beeindigt worden in 7 dagen(volgens hun) beetje achterbaks als je het mij vraagt en ben ik ook duurder uit men hun? is mijn vraag ook want die website van hun vertrouw ik niet echt .kan ik echt mijn contract voor die tijd beeindigen
of moet ik nu percee met hun in zee gaan ?

j.doon
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2007 13:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door j.doon »

Als je het contract ontvangt en meteen terug stuurt, zou ik aangetekend terugsturen, dan is er niks aan de hand zou ik zeggen. Aangezien ik nooit een pakket/algemene voorwaarden heb ontvangen van ze zat ik eraan vast. De geschillencommissie moest er aan te pas komen en het is nog maar even afwachten wat de geschillencommissie hier over gaat zeggen. Ik moet even wachten op de uitspraak. Maar de achterbaksheid van de NEM hebben mij in ieder geval doen besluiten dat ik geen zaken met ze wil doen. Ik ga nog liever op straat briefjes van EUR 20,- verbranden dan dat ik de NEM geld ga geven. Dat ik met de NEM eventueel, wat zij zelf zeggen stukken, goedkoper uit ben dan bij de NUON (huidige leverancier) laat me geheel koud.

Gesloten