LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Verkoopkwaliteit
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2007 08:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Verkoopkwaliteit »

Beste Doremi,

Dank voor je reactie.

Energie is een product, net als openbaar vervoer bv. waarbij mensen vrijwel alleen reageren als zij NEGATIEVE ervaringen hebben. Als een overstap goed verloopt of men gewoon bespaart zal men vrijwel nooit posten.

Een posting als: "He wat fijn dat het gas het goed doet tegen deze prijs?" komt niet veel voor.

OF in het geval van openbaar vervoer een posting als:

"Wat heerlijk dat de trein al heel de week op tijd reed"

Het verdient de aanbeveling ook de eigen leverancier in te tikken op Google of Radar. Dan ziet men ook enkel negatieve reacties. Enkel negatieve reacties betekent niet dat het betreffende bedrijf slecht functioneert, zowel de huidige leverancier als de Nederlandse Energie Maatschappij niet.

Het verdient dus altijd de aanbeveling zowel de huidige leverancier als de mogelijke nieuwe leverancier na te trekken en de aard van het product in ogenschouw te nemen.

Mocht u vragen hebben kunt u altijd bij ons terecht.

Met vriendelijke groet,

Nederlandse Energie Maatschappij
[email protected]

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door dijkmans »

ik ben ook al een paar keer gebeld door de nederlandse energie maatschappij , heb steeds gezegd dat ik geen interesse heb, gisteren weer gebeld, door iemand met een donker bruine stem met een achtergrond geluid als of hij in de metro zit, heb nu gezegd ,,, ik ga ff mijn moeder halen,,,, na ongev een half uur heb ik de telefoon weer opgepakt en ja hoor nog steeds wachtend, halo halo, ja zeg het maar, nou me moeder wil niks, dag hoor.
als ze weer een keer bellen dan laat ik de telefoon er een paar uur naast liggen

toniaake
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2007 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door toniaake »

27-10-2007 Mijn schoonmoeder van 85 jaar werd drie dagen geleden door een medewerker van de Nederlandse energie maatschappij BV gebeld. Men deed zich voor als zijnde van ESSENT de huidige energieleverancier van mijn schoonmoeder. Normaal gaat mijn schoonmoeder niet op dit soort telefoontjes in ze zegt dan dat ze geen tijd heeft, deze beller was echter vasthoudend. Hij had reeds vele keren eerder al gebeld. Omdat hij het woord ESSENT zo vaak noemde dacht mijn schoonmoeder dat het wel te vertrouwen was. Ze gaf duidelijk aan dat ze niets wilde waar ze aan vast zou kunnen hangen. De verkoper beloofde nadrukkelijk dat dit ook niet het geval was. Hij wilde haar adresgegevens om vrijblijvend een folder toe te sturen. Twee dagen later kreeg ze een welkomstpakket met daarbij een bevestiging van aanmelding voor stroom en gas van NEM. Natuurlijk hebben wij meteen een aangetekende klachtbrief aan NEM gestuurd. Verder hebben we een klacht ingediend bij NMa en de Opta. Deze opdringende telefoon terreur moet een einde gaan krijgen, de wet dient aangepast te worden. Het is toch belachelijk dat deze opdringende en agressieve gasten op deze manier contracten binnenhalen en de burgers vervolgens met problemen en onkosten opzadelen. Mijn schoonmoeder durft de telefoon niet meer opnemen, bedankt Nederlandse energie maatschappij BV. :x

j.doon
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2007 13:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door j.doon »

Nou, vanochtend viel de post van de Geschillencomissie op de deurmat met de uitspraak/bindend advies van 4 kantjes. Beide standpunten van de NEM en van mij zijn nog eens helder belicht. Op de zitting was de NEM niet aanwezig, ik wel, en dat was in de ogen van de Geschillencommissie niet echt handig van de NEM omdat ze dan niet mondeling hun toelichting kunnen geven en om de vragen van de commissieleden te kunnen beantwoorden.

Het oordeel van de Geschillencommissie is dat de NEM niet aan de informatie-verplichting heeft voldaan. Tevens geven ze aan dat ik te allen tijde optijd en duidelijk ben geweest richting de NEM inzake de opzegging. De overeenkomst valt echter niet te ontbinden met terugwerkende kracht omdat ik al energie van de NEM geleverd krijg sinds mei. De Geschillencommissie staat wel achter me en de NEM moet mij terugswitchen naar mijn oude leverancier, geheel kostenloos. Daarnaast moet de NEM mij een 'kleine' schadevergoeding betalen en dient de NEM de Geschillencommissie te betalen in verband met het behandelen van de zaak. De klacht is gegrond. De NEM dient dit binnen 30 dagen af te ronden.

Ik ben dus erg tevreden met het oordeel! Mensen, dit is in mijn ogen voldoende bewijs dat de NEM dus niet volgens de regeltjes werkt (in mijn geval dan). Dus mensen die reeds eenzelfde klachtenprocedure hebben lopen bij de NEM, de Geschillencommissie kan een uitkomst bieden!

Succes ermee!

Jasper

@Verkoopkwaliteit:
Dit is wel voldoende bewijs dat het niet klopt bij jullie, erg jammer van je mooie praatjes en meelevende berichten hier op het forum maar jullie bedrijf ZUIGT en ik zal iedereen (vrienden,familie,kennissen en iedereen die ik spreek op internet) dit verhaal vertellen.

Aoltien
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2007 12:46

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Aoltien »

Ik werd 2 weken geleden gebeld door ene Jeroen van de N.E.M. met de opmerking of ik verhuisd was naar......ik zei nogal aarzelend van ja en vond het raar dat hij dat wist, bleek dat hij mij energie kon leveren veel goedkoper blah blah, maar ik kreeg volgens hem dan wel gewoon de energie via eneco, ik vertrouwde het niet en zei dat ik niks met hem te maken wilde hebben, afgelopen vrijdag26 oktober,, smorgens al om kwart over 9, belde dezelfde jeroen weer en wilde mij weer zijn agresieve verkooppraatje opdringen, ik werd behoorlijk kwaad en zei niks met hem te maken willen hebben :evil: en dat nee, nee was en of hij soms niet wist wat dat was en dat hij al eerder had gebeld en dat ik toen ook niks met hem te maken wilde hebben, op een gegeven moment zei hij maar steeds dat ik zaterdag terug wilde gebeld worden, wat ik nooit gezegd heb, toen heb ik de telefoon er opgegooid, je kan niet zien dat zij bellen, omdat ze met 0000 of xxxx bellen, dus op een gegeven moment gaat de telefoon en ik neem op, zijn ze dat weer van de N.E.M. toen heb ik echt niet meer geluisterd en gelijk de hoorn er opgegooid.
Wat zijn dit voor mensen, die zich zo vreselijk opdringen en waarvan je zo moet uitkijken wat je zegt, ik hoop namelijk niet dat met het bevestigen van dat ik inderdaad was verhuisd naar mijn huidige adres, straks aan de N.E.M. vast zit. Eneco zei tegen mij, zolang ik maar geen bankgegevens heb gegeven, en dat had ik niet, zou het wel goedkomen.

pske
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2007 18:36

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pske »

Zojuist gebeld door NEM, mijn zoontje van 5 nam op. Hij bleef lang aan de lijn, ik heb de telefoon overgenomen. Drammerig. Ik moet een handtekening zetten ? Nee, we nemen Uw gegevens door en sturen een pakket op. Als U het niet terugstuurt zit u eraan vast. Maar ik moet toch zeker iets tekenen ? Nee. Oke dan houd het op, tot ziens.

Maar : liegen kinderen van 5 ? De meneer had tegen hem gezegd dat ie overal JA op moest zeggen ! Ongelooflijk, maar echt waar.

Verkoopkwaliteit
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2007 08:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Verkoopkwaliteit »

Voor toniaake: Het is absoluut niet de bedoeling dat de Nederlandse Energie Maatschappij senioren die geen ervaring hebben met telefonische werving tot klant maakt. Daarom filteren wij de adresbestanden die wij benaderen op leeftijd <70. Dat adresfilter is echter niet 100% waterdicht. Wanneer u aan ons de gegevens van uw schoonmoeder mailt ([email protected]) dan zetten wij uw schoonmoeder terug naar haar oude leverancier, plus dat wij haar een bloemetje met excuses zullen sturen. Hopelijk verzacht dat de pijn enigszins. Onze oprechte excuses.

Voor j.doon: de Nederlandse Energie Maatschappij is juist aangesloten bij de Geschillencommissie om in gevallen waar we er samen niet uitkomen, te beslissen. Soms valt dat in het voordeel uit van de ene partij en soms van de andere. Overigens zijn wij meestal wel bij de zitting aanwezig. Wij zijn in ieder geval blij dat de oplossing van de Geschillencommissie u tot tevredenheid heeft gestemd.

Voor pske: Wij hebben ook geen reden om aan te nemen dat uw zoontje liegt en zijn ook van mening dat dit een bijzonder vreemd verhaal is. Het is in ieder geval niet onze bedoeling om zo klanten te werven. Onze kwaliteitscontrole kan op basis van uw gegevens achterhalen welke verkoopagent uw zoontje aan de lijn heeft gehad. Kunt u alstublieft uw gegevens mailen naar [email protected]? Dan zorgen wij dat de betreffende verkoopagent ons bedrijf niet meer zal vertegenwoordigen en sturen wij aan uw zoontje een aardige attentie.

nicolaasbeets
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nicolaasbeets »

Geachte heer verkoopkwaliteit,
Ik vind het jammer dat u op mijn geval en vragen weigert te reageren, danwel contact met mij op te nemen. Het niet reageren op mijn bericht zie ik als bevestiging dat u deze verkoopmethode accepteert en dat u weigert mij te helpen. Overigens ter informatie ik heb mijn bankgegevens niet gegeven, maar ongetwijfeld kunt u die ook wel uit een ander bestand plukken. Mijn nickname 'nicolaasbeets' is ook niet mijn echte naam, maar ja waarschijnlijk bent u 'zoals maxima zou zeggen' een beetje dom.

Henkcro
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2007 14:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Henkcro »

Leuk al die meldingen van verkoopkwaliteit en de vermelding van het e-mailadres, maar als ik een mailtje stuur naar [email protected] krijg ik steevast de melding: Undeliverable: "Your message To: [email protected] did not reach the following recipient(s): [email protected]".

Kortom, e-mailtjes komen niet aan. Bestaat dit e-mailadres überhaupt, of is dit alles fake? En dat maakt het mi nog erger voor de Nederlandse Energie Maatschappij!! Want ik had al zo weinig vertrouwen in ze!

nicolaasbeets
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nicolaasbeets »

Het emailadres werkt niet. Twee keer geprobeerd: via Tiscali en via het net en beide malen weigerde hij.

de Broembroem
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2007 20:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door de Broembroem »

Ik ben maandag 29-10-2007 gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij. Dit naar aanleiding van een telefoontje die mij vrouw heeft gehad van de NEM, enkele dagen eerder.
Tijdens dit gesprek hebben ze op een zeer slinkse manier het bankrekeningnummer gevraagd. Toen pas lieten ze de geluidsopname meelopen. Mijn vrouw antwoordde toen, dat ze dit eerst met mij wilde overleggen en of ze later wilde terugbellen.
Dus maandagavond 29-10-07 het lang verwachtte telefoontje. Of ik maar wilde bevestigen dat ik wilde overstappen naar de NEM. Toen ik hierop antwoorden dat ik geen gebruik wil maken van de aanbieding "stroom tegen inkoopprijzen", werd de callcentermedewerker echt agressief. Hij kon het maar niet begrijpen, dat ik die geweldige aanbieding niet aannam.
Toen ik zei dat ik eerst een geheel vrijblijvende offerte wilde, zei hij dat hij mij niet begreep. Dit kan misschien door zijn buitenlandse komaf komen, of door de werkwijze die deze callcenter hanteert. Dit gesprek viel diverse malen in herhaling. Uit eindelijk tegen de beste medewerker gezegd dat ik graag uit hun administratie geschreven wilde worden. Wederom begreep hij dit niet. uiteindelijk de telefoon er maar opgegooid.

Wat schets mijn verbazing!!! Woensdag 31-10-07 krijg ik post van de NEM, jawel met een bevestiging aanmelding daarin. Nu zeg ik je, ik heb tot wel 10 maal toegezegd dat ik geen gebruik wenste te maken van hun aanbieding. Ik dus gelijk de klanten"service" van de NEM bellen. Ik daar mijn hele verhaal doen, met de vraag of ze dan de geluidsopname van maandag 29-10-2007 wilde laten horen. Dit kon niet, want dat is niet volgens hun procedure. (lekker Klantvriendelijk!!!) Of ik maar een brief of email (via hun website) wilde sturen. Toen ik zei dat ik ongevraagd een bevestiging aanmelding had ontvangen en ik graag iemand wilde spreken die bevoegd is om deze aanmelding ongedaan te maken (misschien de heer of mevrouw P.O. Schoen, de commercieel directeur). Na ruim 35 minuten werd er door klantenSERVICE de haak op de telefoon gegooid. :evil: :evil: :evil:

Inmiddels wel een aangetekende brief en een mailtje gestuurd naar de NEM. Ik ben benieuwd naar hun reactie.

IK vindt deze manier van verkopen zeer agressief en rieken naar oplichtingspraktijken.

Nog even een tip als u dit soort telefoontjes een stuk minder wil, surf naar www.infofilter.nl.

W Bogaard
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2007 16:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door W Bogaard »

Ik zal proberen het kort te houden in zake de N E M
In jan 2007 benaderd per telefoon en heb inderdaad een contract afgesloten
Het voorschot bedrag en klant nr zou mij nog bekend worden gemaakt
Wat schetst mijn verbazing in Febr 2007 word er een befdrag van 149 afgeschreven, die vond ik te laag en heb dit laten verhogen naar 200 euro per mnd
Dan Maart 2007 word er 344 euro van de bank afgeschreven????
Ik aan de bel getrokken ja ze waren de electra vergeten (nou vraag ik je) ga ik bijna 200 euro per mnd meer betalen
Weer aan de bel getrokken en na veel heen en weer geklets zou het dan 200 euro per mnd worden
Iedere keer weer werd er 344 euro afgeschreven deze laten blokkeren en gewoon de accept afgewacht
Toen kreeg ik de eind afreking van Green Choice nou die loog er niet om bleek dat de NEM de meterstanden niet had doorgegeven althans veel te hoog op dat moment zat ik nog lang niet aan de standen die waren doorberekend (dit is inmiddels wel berekend met de eindstanden van de NEM)
Maar deze zaak loopt ook nog steeds(inafwachting!!!!!)
Ondertussen had ik het gehad met de NEM en ben terug overgestapt naar Essent daar kreeg ik de mededeling dat ik een contract had en pas in 2010 naar Essent kan
De telefoon gloeit nog steeds van alle telefoon gesprekken en mjn toetsenbord staat in brand van de mails
Maar ik heb wel een bevestiging dat ik nu boetevrij kan overstappen per 2 oct 2007 wat schetst mijn verbazing als ik Essent bel dat ik via de NEM weer gewoon bij (hun)ben aangemelt per 2 oct 2007 maar nu onder een ander aansluit I.P nr en dat schijnt weer te horen bij de RWE
RWE gebelt die weten nergens van nu schijnt het weer NLE te zijn dus men heeft mij zonder bericht geswitst naar een andere naam onderdeel van de NEM want de NEM schijnt ook weer een onderdeel van ONS groep te zijn
Begrijpt u het nog????Mijn boetevrij overstappen heb ik voor elkaar gekregen doordat ik de NEM met hun eigencontract om de oren heb gegeven ik ben nooit op de hoogte gebracht van mijn voorschot bedrag en mijn klantnr, dus hebben ze zich zelf niet aan hun contract gehouden
Ik heb ook in al die tijd maar twee voorschot bedragen betaalt en de rest laten storneren dus toen kwam er weer een incasso bureau aan te pas
Deze heb ik ook van alles op de hoogte gebracht en toen mijn (eindafrekening) kwam bleek deze een heel stuk lager als waar ik via de deurwaarder voor was aangeslagen DUS MEN DOET DAAR MAAR WAT!!!!!!!!
Financieël is alles op orde zelfs de incasso kosten zijn terug gedraait WIE IS ER DAN FOUT!!!!
Ik ga deze hele zaak aankaarten bij de geschillen commissie en ook Essent is met de gegevens aan het werk i.v.m de boete clausule
Maar ook RWE (ook daar ben ik niet bekend verder ra ra ) is de zaak aan het uitzoeken
Maar het is nu wel zo dat ik dus weer betalings achterstanden oploop tevens heb niemand een machtiging gegeven voor afschrijvingen ik vraag me af wie er nu gaat incasseren dan zal blijken hoe of wat
Ik een laatste mail werd ik er dus ook weer van op de hoogte gebracht dat ik een boetecausule had (hoe kan dat als ik een week eerder daar van vrij gestelt ben)
Als je ook belt en je vraagt naar een bepaalt persoon van de backoffice moet je niet denken dat je daar ooit door wordt terug gebelt alles wordt afgehandelt door een callcenter gelukkig hebben die wel (begrip) ja ze kunnen toch niet anders dan je aanhoren en hun best doen
U hoort van ons mevrouw ze zijn het aan het uitzoeken zo zoeken ze al een half jaar naar mijn juiste eindstanden van febr 2007
Als je toch zo een bedrijf kan opzetten kunnen we allemaal wel energie gaan verkopen
Alle mail en telefoon gesprekken heb ik op papier staan en deze worden straks zeker gebruikt ze zijn al binnen gelopen zeker van de 0900gesprekken, daar het nu tegen lokaal tarief is
Maar dat dit een staartje gaat krijgen dat is zeker
Ik hoop dat er straks toch iemand van de media of omroep dit eens aan gaat pakken het is te gek voor woorden gelukkig ben ik niet op mijn bekkie gevallen, maar hoeveel mensen zijn er niet die dit niet aandurven omdat ze toch maar van het kastje naar de muur worden gestuurt, maar ik heb een lange adem zeker als ik in mijn gelijk sta en ik hoop meer mensen met mij want dit verhaal staat zeker niet op zichzelf heb ik wel begrepen

W Bogaard
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2007 16:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door W Bogaard »

Wat brengt de post mij vandaag van de NEM een bevesting van de levering en dat terwijl ik daar per 02-10-07 ben geswitst tevens gelijk een acceptgiro voor de betaling van de levering
Als ik klompen had waren ze direct gebarsten
DE papieren voor de geschillen commissie zijn ook binnen
Dus vandaag gaat er aangetekend een brief naar de NEM met bijgesloten mails van de swits en z.s.m fde papieren naar de geschillen commissie
Dit bedrijf heeft echt geen manieren meer en porbeerd van alles uit schijnbaar
Maar we gaan er weer tegen aan
Ik hou u op de hoogte

gameren
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2007 17:58

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gameren »

Ik ben helaas vandaag er ook ingetrapt. De man die belde deed net of er een automatische overgang ging plaatsvinden van Essent/Nuon naar de Ned. Energie Mij. Ik heb een paar keer aangegeven dat ik niet vrijwillig wilde overstappen en gevraagd of dit voor alle klanten van Essent gold. Hij gaf duidelijk aan dat dit het geval zou zijn. Ik voel me vreselijk in de maling genomen en ben echt laaiend!!!!
Heb net direct een klachtenmail gestuurd naar de NEM en hoop dat ze er gehoor aan geven, ben benieuwd... :evil:

W Bogaard
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2007 16:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door W Bogaard »

Hallo Gameren
Je kunt beter gelijk een aangetekend schrijven sturen
en een klacht indienen bij de Geschillencommissie Postbus 90600 LP Den Haag bel voor een formulier tel nr 0703105310 succes
Pak ze gelijk aan want je gaat de boot in
DIT GELDT VOOR IEDEREEN die problemen heeft laten we ons samen sterk maken tegen deze praktijken
W Bogaard

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door HvanGennip »

En dien ook een klacht in bij de Dte, de toezichthouder van de energiemarkt. Zij hebben de Nederlandse Energie Maatschappij al een keer beboet voor misleiding en de Dte is verantwoordelijk voor een goedwerkende energiemarkt.

Dit soort zaken mogen niet voorkomen maar ze gebeuren wel, dus gooi het maar op het bord van de Dte in de hoop dat ze er iets mee doen. Zij hebben verantwoording af te leggen aan de politiek voor dit soort zaken.

Postadres
Directie Toezicht Energie
Postbus 16326
2500 BH Den Haag

[email protected]

Telefoon: 070-330 33 30
Fax: 070-330 33 70

gameren
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2007 17:58

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gameren »

Ik heb vandaag contac opgenomen met de NUON dat ze onder geen beding mijn contract mogenopzeggen of onderbreken. Ik heb ze het verhaal uitgelegd, maar helaas kunnen ze daar op dit moment niets aan doen. Ze hebben geadviseerd meteen te reageren naar de NEM als het evt. contract in de bus ligt. Ze gaven aan me verder te willen helpen als ik er nmet de NEM niet uit ga komen {kijk, dat vind IK nou service en klantvriendelijkheid} Verder meteen de NEM gebeld en mijn beklag gedaan. De medewerkster van de klantenservice gaf aan dat er nog geen gegevens van mij in het systeem staan. Ik heb haar ook uitgelegd dat ik aan de telefoon zaterdag heb gezegd dat ik geen VRIJWILLIGE overstap wens te maken, maar dat ik het doe omdat het voor alle klanten van Nuon en Essent zou gelden. De mevrouw zei daarop dat dat misschien de doorslag kan hebben gegeven dat ik er alsnog onderuit kom. Ik ben wel even heel duidelijk geweest dat ik het een zeer lage streek vindt, wat mij zaterdag geflikt is. Heb dus nog een sprankje hoop dat ik toch nog aan deze afzetterij ontsnapt ben...

Verkoopkwaliteit
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2007 08:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Verkoopkwaliteit »

Allen,

Het e-mail adres [email protected] is vanwege een technische storing tijdelijk niet bereikbaar geweest. Onze excuses hiervoor, u kunt het e-mail adres met ingang van heden bereiken, zonder dat uw boodschap wordt gebounced.

Dank voor uw oplettendheid met betrekking tot ons e-mail adres.

Vriendelijke groet,

De Nederlandse Energie Maatschappij

lump1
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2007 21:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door lump1 »

Ook ik ben vanavond gebeld door de NEM, dezelfde behandeling als de meeste mensen aangeven in dit forum. Direkt een mail gestuurd naar verkoopkwaliteit, dat dit geen manier van zaken doen is. Uiteindelijk heb ik de hoorn maar neergegooid aangezien ze toch niet naar je luisteren, je niet laten uitpraten en je het idee hebt dat je een idioot bent die niet snapt wat de NEM voor goede bedoelingen met je heeft. Hopelijk wordt ik verder met rust gelaten, ik heb verder geen gegevens doorgegeven, geen girorekening, geen adres en zover mij bekend is er ook geen bandje gestart en ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet wilde overstappen (en de verbinding verbroken).
Wat me opviel is dat ze zei dat ik "klant"was, toen ik daarop reageerde dat ik klant ben bij Essent (en dit ook wilde houden zo) zei ze dat de NEM een dochterbedrijf was van Essent (?!) zover ik weet is dit absoluut niet het geval en dus misleidende informatie die ze mij gaf. Hopelijk krijgt deze manier van zaken doen wat meer openbaarheid, zodat de mensen gewaarschuwd zijn.
Tevens zal ik mijn vrouw en kinderen inlichten niet op deze telefoontjes in te gaan, gezien de ervaringen van meerdere op dit forum, schuwt NEM geen enkele manier om klanten te werven.

W Bogaard
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2007 16:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door W Bogaard »

Hallo allemaal
Mijn zoon heeft vandaag Essent gebelt en me opnieuw aangemelt met onmiddelijke ingang. Morgen verwacht ik de papieren binnen en wacht dan af wat NEM gaat doen
Inmiddels is alles in behandeling bij de Directie Toezicht Energie en ik wordt morgen terug gebelt
Ik kan alleen zeggen alles wat je binnen krijg stuur het met ontvangst bevesting retour aan NEM
Ook Essent is duidelijk op de hoogte van deze praktijken maar kan ook niets doen
Succes

Gesloten