LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door RT »

Graag zou ik hulp en raad willen hebben bij mijn volgende probleem.

Enige tijd geleden ben ik op een telefonische aanbod ingegaan, op een aanbod van de Nederlandse Energie Maatschappij (N.E.M.) om bij hun de energie af te nemen. Als reden gaven zij aan dat zij goedkoper waren en dat je voor drie jaar geen last zou hebben van prijsverhogingen en dat zij dus de goedkoopste waren. Op mijn vraag wat ik dan aan een voorschotbedrag zou gaan betalen, want ik betaalde bij Greenchoice € 110,00 per maand vertelden zij dat ze daaronder gingen zitten. Op dat aanbod zijn we ingegaan en de procedure is aan gegang gezet, na een poos moets ik mijn meterstanden doorgeven en na die tijd kreeg ik een overzicht dat ik was geaccepteerd en moets voor mijn licht € 77,00 gaan betalen. Wij zelf dachten ja ze houden woord we gaan inderdaad minder betalen dan bij Greenchoice, een week later kregen we opnieuw een brief we waren weer geaccpeteerd maar met het gas er nubij werd ons voorschotbedrag € 134,00 DAT IS € 24,00 meer als bij Greenchoice. Ik heb direct gebeld met de N.E.M. daar waren ze allemaal in gesprek even geduld tot dat ik een medewerker aan de telefoon kreeg met de mededeling dat ze het druk hadden of ik teruggebeld kon worden dat is goed zij ik maar er werd niet teruggebeld. Ik heb toen een mailtje gestuurd (twee keer zelfs) ook daar kwam geen reactie op, tot ik mijn voice mail afluisterde nadat ik een brief heb verstuurd (10 september 2008) zij wilden voor mij een aanvraag doen bij de netbeheerder (Nuon) om het voorschotbedrag mogelijk te verlagen. Daarna zag ik dat ze de € 134,00 al van mijn bankrekenig hadden afgehaald, ik heb ze opnieuw een brief (2 oktober 2008) gestuurd dat zij zich niet aan hun beloftes houden en dat ik het nog steeds niet een ben met het voorschotbedrag van € 134,00.
Op 2 oktober ontving ik een brief van de N.E.M. waarin zij mij opnieuw vragen om de meter standen door te geven en als de correctie wordt goedgekeurd kost mij dit € 20,00. De meterstanden zoals ik ze lees zijn goed maar de N.E.M. houd zich niet aan zijn woord, ze hebben mij dusdanig misleid door zich voor te doen dat zij goedkoper zijn maar in werkelijkheid hanteren zij alleen de kale prijs.
Graag vraag ik raad en eventueel deskundige hulp.

Tot slot van Greenchoice kreeg ik een naheffing van € 231,00, ondanks dat ik elke maand € 110,00 heb betaald. Over dat we te weinig betalen of prijsverhogingen heb ik nooit bericht over gehad. Met Greenchoice heb ik inmiddels met goedkeuring een betalingsregeling getroffen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Dit is geen misleiding alswel onwetendheid van de consument.
Maar dat de NEM/NL energie u misleid heeft op een andere manier staat als een paal boven water.....

Meterstanden:
Aan de hand van meterstanden en een historisch verbruik, wordt het termijnbedrag bepaald. U bent geswitcht. Uw verbuik bestrijkt de pereiode vanaf uw jaarafrekening tot de datrum van uw switch. Aan de hand van die periode wordt uw nieuwe termijnbedrag vastgesteld.
Aan een eerste afschrijving van dat termijnbedrag kan iemand ontkomen. (maakt neit uit bij welke leverancier u bent). Taak voor de consument om het nieuwe termijn voorstel bedrag in de gaten te houden en indien dit veel hoger uitvalt als dat hij (u!) gewens was te betalen daarop actie te ondernemen middels contact opnemen met de nieuwe leverancier.
Aan hun geeft u dan te kennen het voorgestelde termijnbedrag te willen verlagen naar het door u gewenste bedrag.
Dit kan en moet zonder problemen en zonder extra kosten gewoon kunnen.

Het feit dat u van Greenchoice een naheffing hebt gehad kan betekenen dat u maandelijks te weinig betaalde ten opzichte van uw verbruik. U wordt namelijk afgerekend op uw meterstanden en dus uw daadwerkelijke verbruik.

Het verhaal van goedkoper uit zijn heeft niets met een termijnbedrag te maken alswel met de kosten per m3 en Kwh die en leverancier hanteert.
De belofte die NEm aan u heeft gedaan is en valse belofte.
Ik adviseer u het andere ruim 60 tellende pagina topic inzake de NEM eens goed door te lezen. Daarin heb ik (inmiddels al twee maal) een praktisch rekenvoorbeeld gegeven waaruit blijkt dat u uiteindelijk véél duurder uit bent bij de NEM dan bij uw bestaande leverancier.
(zie blz 61:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... &start=900)
Waardoor dit komt? Simpel: de NEM rekent zich rijk aan de maandelijkse vastrecht leveringskosten (administratiekosten) per product. Die is namelijk bijna 7,= per product per maand.
Precies door deze abnormale hoge kosten kunt u zich vanaf nu arm gaan rekenen bij de NEM.

RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door RT »

Kan ik hier wat aan doen bijvoorbeeld naar de geschillen commissie, of de consumentenbond of is er niets aan te doen en moet ik maar gewoon gaan betalen?

Ik voel me steeds misleid en ben bovendien boos op het hele gebeuren.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Aan precies wat wilt u wat (gaan) doen?

mrlsvp
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2008 21:46

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mrlsvp »

ik heb ook een zeer slechte ervaring met de nederlandse energie maatschappij!
ik ben telefonisch aangemeld tegen mijn wil in. er werd gezegd dat ze informatie zouden opsturen. ik zou nergens aan vast zitten en geen overstap maken was het antwoord op mijn vraag, toen ik om verduidelijking vroeg.
krijg ik de volgende dag een pakketje papieren met: bevestiging aanmeling!? :x
ik had een week de tijd om schriftelijk zonder opgave van redenen een aangetekende brief (kosten 8,-) te sturen als ik onder het contract uit wilde.
dit heb ik maar gedaan en er ook maar ff een klachten brief bijgedaan.
ik ga nu mijn huidige energieleverancier maar bellen om ervoor te zorgen dat er geen afrekening wordt gemaakt ed.
wat een romslomp weer... nou ze worden bedankt!!! :evil:

loesje

RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door RT »

Ik heb vanavond (6 oktober 28 een mailtje gestuurd met mijn verhaal naar de ConsuWijzer, ik hoop van hun advies te krijgen wat ik verder kan doen.

datakar
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2008 15:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door datakar »

Bij mij belde een doortastende, vasthoudende aan aan de deur met de melding dat ik teveel betaalde voor mijn energie. om kort te zijn, ik antwoordde overal NEE op en deed de deur dicht. De eigenlijke verrassing kwam pas toen ik later mijn bankrekeningen nakeek en vaststelde dat de NEM 2 x een voorschot bedrag van mijn bankrekening had afgeschreven. Voor de duidelijkheid ik heb geen rekeningnummer gegeven en of een informatiepakket gevraagd.
Uit onderzoek blijkt dat de NEM geen aangetekende brieven beantwoord of met een smoes. Op andere forums is nagegaan wie achter deze maatschappij zit en welke BV's er nog meer zijn. Navraag bij de Kamer van Koophandel leverde geen " hit" op.
Ik heb mijn bank verzocht de bedragen terug te storten en het tegenrekeningnummer te blokeren hetgeen geschiedde. Vervolgens heb ik mijn eigen stroomleverancier gevraagd om een afschrift van onze overeenkomst over energie. Ditzelfde deed ik bij de netwerkbeheerder. Dit ter bevestiging dat ik niet was overgenomen. tevens ligt daar nu het vezoek mij te melden wanneer er een maatschappij zich meldt voor overname.
Een aangetekende brief naar de NEM is wel verzonden met als inhoud dat er binnen 3 weken gereageerd dient te worden daar er anders aangifte wordt gedaan van oplichting cq valsheid in geschrifte. ( immers men claimd waarschijnlijk dat ik toestemming gaf tot een overname).
Een afschrift is gezonden aan de Dte ( toezichthouder engergie).Overigens is de NEM reeds eerder voor de rechter gedaagd door een andere energiemaatschappij wegens dit soort zaken.

Ik wacht dan rustig af of er een incassobureau zich gaat melden want dan is de gang naar de rechter een volgende zet.

Bewaar alles wat je schrijft/ontvangt en doet. Stuur een aangetekende bief met trajectbegeleiding zo weet je wanneer jouw brief is aangekomen en print dit weer uit.

Dtk

van Gils
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2008 14:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door van Gils »

MIsleiding door NLEnergie.

Via de telefoon benaderd door NEM met een contract voor 3 jaar met de laagste prijsgarantie. 3 medewerkers gesproken omdat men geen goede antwoorden kon geven. Toch een aanmelding gedaan omdat ik 7 werkdagen de tijd had om af te melden middels een fax, e-mail of brief, een kleine moeite volgens de medewerkster.
Toch gen goed gevoel overgehouden en op internet de prijzen van energie gaan vergelijken. Staat NEM op 1 bij een 1 jarig contract ( goedkoopste) bij een 3 jarig contract staat het op nr. 25 ( de duurste)
Na ontvangst van het welkomstpakket wat eigenlijk gewoon een bevestiging van een aanmelding is stond dat alleen per ( aangetekende ) brief afgemeld kan worden via 7 werkdagen. Kan wel via een gewone brief maar dan heb je geen garantie dat je echt wordt afgemeld omdat je niet kunt aantonen dat je brief op tijd is ontvangen. Afmelden kan niet zoals ze zeggen per mail of fax.
Valse voorlichting, dus nu 6,25 euro kwijt aan aantekenen maar wel weer wijzer.

Ik wil niet meer telefonisch benaderd worden, waarbij direct beslissen wordt gestimuleerd. Nu een blokkade aangevraagd bij www.infofilter.nl gratis) kun je aangeven dat je niet meer gebeld wilt worden voor producten.[/b]

RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door RT »

Ik heb in de tussentijd contact gezocht met de consumentenbond en Consuwijzer, bij geen van beiden wordt ik wijzer zij kunnen niet helpen. Op 21 oktober 2008 ben ik benader door de EON, zij willen mij alsnog gas en licht leveren en eventueel de boete betalen i.v.m. de contracrbreuk die ik ga plegen bij de Nederlandse Energie Maatschappij. Mocht ik de paieren thuis krijgen dan ga ik dat uitvoerig nalezen en mogelijk ook nog contact zoeken met Greenchoice waar ik vroeger zat.

Van de Nederlandse Energie Maatschappij wil ik eigenlijk niets meer van weten, ik ben behoorlijk kwaad over de misleiding die hun gedaan hebben.

Ik hoop dat de EON beter is, zo niet dan hoor ik dat graag.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ook dezerzijds wederom een gelijke ervaring met NEM.
Door afdeling Customer Care werd bevestigd dat er niet correct door het Call Center werd gewerkt.
Toch moest zonodig even een opmerking gemaakt worden over een boete i.v.m. het ongedaan maken van de aanmelding.
( € 250,- )
Kortom NEM is erg ongewenst bezig.

H.Willems.

RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door RT »

Als ik alles lees Nederlandse Energie Maatschappij, Eon, wie is er dan wel betroubaar en goedkoop. Deze maatschappij moet dan wel goekoper zijn dan de NUON, want die zijn erg duur in mijn woonplaats (Almere)

Tot voor kort zat ik bij Greenchoice is deze wel betroubaar?

Graag wat namen van energiebedrijven die je wel kan vertrouwen. (Er is nog geen contact getekend bij de EON, krijg eerst een welkomst pakket en het contract is maar voor een jaar)

Diaantje25
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2008 18:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Diaantje25 »

Ik ben woensdag 29-10 benaderd door iemand van NEM.
Ze vroegen niet eerst of het gelegen kwam, terwijl dit toch echt in het WGCC staat. (ze behoren dit te vragen, anders is er al iets mis)
Dus ik vertelde dat ze niet gelegen belde, omdat hun er zelf niet om vroegen ik was nl op visite. Maar geen gehoor aan geven en gewoon doorpraten. ZE zeiden dat ik gewoon bij de nuon kon blijven alleen we betaalden dan energie tegen inkoopsprijs. Ze vertelde me dat ze me een informatiepakketje kon opsturen en dat ik dan 7 werkdagen + het weekend had om te annuleren middels een email. Nou nergens geen email adres te vinden dus in de papieren. De dagtekening was 31-10. Nou toen maar google nagezocht, kwam ik op sites van Tros Radar en Kassa en de consumentenbond. Allemaal negatieve verhalen. Ook ik heb de energieprijzen nagekeken en idd het is allemaal veel duurder dan dat we nu bij de Nuon uit zijn. Ik wist dat ik er ingetuind was en dus met mijn vriend overlegd wat te doen. Hij heeft de Nuon gebeld en die gaven ons aan een aangetekende brief te sturen, deze lag al klaar voordat de nuon gebeld was. Toen maar gauw naar het postkantoor gegaan. Daar vertelde ze me dat de dagstempel bindend is. Dus ze kunnen van alles doen als je geen bericht krijgt dat de brief niet is opgehaald dat is dan jammer. Jij hebt bewijs dat je het aangeleverd hebt, dat hun daar niks mee doen, ja dat is dan jammer. Ook gaf ze me de tip niets te betalen en maar wachten tot je een gerechtelijk bevel krijgt, want je hebt je brief aangetekend weggestuurd.
Ook moet je de brief normaal versturen. Dus dubbel.
Ook het contactformulier op de NEM site moet je invullen dat je niet acoord gaat met het contract.
Toen mijn vriend met de NEM belde was de aanmelding al geannuleerd zei de muts aan de telefoon (sorry ben zelf ook inbound callcenter medewerker), maar zei mijn vriend er komt alsnog een aangetekende brief jullie kant op + een normale.
Dus ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Je staat in je recht als je het aantekend. Het is ff een 8€ wat je betaald, maar ja dan sta je wel in je recht. Beter dan de torenhoge rekeningen wat je krijgt van de NEM.
Succes

RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door RT »

Van de Nederlandse Energie Maatschappij hoor ik op het moment niets meer, zij hebben inmiddels wel € 134,00 van mijn rekening afgehaald. Op dit moment ben ik bezig om alsnog over te stappen naar een ander energie bedrijf daar blijf ik in principe een jaar bij, maar als ook dit bedrijf mij misleid stap dan stap in misschien weer over. Wat wel vasstaat is dat dit energiebedrijf de € 250,00 of meer gaat betalen, dit bedrag zal door de N.E.M. mogelijk in rekening worden gebracht wegens contractbreuk.

Op dit moment schijnt het trouwens een gewoonte te zijn, om ieder maar lastig te vallen om je over te halen om hun product te nemen. De één belt voor energie de ander voor een uitvaartverzekering en nog een ander weer voor iets anders.

Diaantje25
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2008 18:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Diaantje25 »

Het probleem is ook dat ze steeds vregger worden.
Ze zorgen er gewoon voor dat je geen NEE meer kunt zeggen.
Ik vind dit zeer misselijke praktijken en ze moeten hier echt nu een rem op zetten.
Destijds hebben ze dat gedaan door het WGCC in te roepen. dwz dat callcenters zich aan een bepaalde code moeten houden. Je kunt op hun site zien wat het allemaal inhoudt.
Ze MOETEN dus ook eerst vragen of het gelegen komt, en als jij zegt dat er geen interesse is, mogen ze niet doorgaan. Ze mogen hooguit vragen waarom niet en als je daar geen reden voor wil geven dan moeten ze daar genoegen mee nemen, maar dat gebeurd niet meer helaas. En wij (soms domme) Nederlanders zijn te goed van vertrouwen en gaan er mee in zee.. En dat leidt tot deze gevolgen.

RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door RT »

Afgelopen week belde steeds iemand op om een uitvaart verzekering aan te spreken, mijn echtgenote herhaalde steeds geen belangstelling en bij het doorrammen heeft zij uiteindelijk de telefoon neergelegd. Er is geen Ja of Nee ergens op gezegd.

Dit gaan we voortaan ook doen als een energie bedrijf nogmaals lastig valt.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jsp »

Op dit moment schijnt het trouwens een gewoonte te zijn, om ieder maar lastig te vallen om je over te halen om hun product te nemen. De één belt voor energie de ander voor een uitvaartverzekering en nog een ander weer voor iets anders.
Meld u aan bij Infofilter. op www.infofilter.nl en u bent 5 jaar van het (meeste) gezeur af.

Gesloten