LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NLE PAS OP

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

NLE PAS OP

Ongelezen bericht door 89PB »

Als je een contract vroegtijdig opzegt en je neemt na alle betalingen nog voor 8 dagen Stroom en Gas af in de nieuwe maand dan betaal je het volle pond aan voorschot voor die maand plus de boete staat blijkbaar in kleine lettertjes van hun pagina's lange voorwaarden die niet te lezen zijn.

Net zoals hun kosten voor vastrecht per maand en dan maar beweren dat ze de goedkoopste zijn.

Uiteraard heb ik hier een advocaat opgezet om mede gedupeerden te helpen om dit soort bedrijven aan de kaak te stellen.

http://www.energieleveranciers.nl/neder ... ordelingen
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2015 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante en ongefundeerde tekst verwijderd

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: NLE PAS OP

Ongelezen bericht door Jantje7 »

De kosten van uw advocaat zijn gegarandeerd hoger dan het in uw ogen teveel berekende kosten voor afname van energie. Dus ik zou zeggen succes er mee.

haljamar
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 sep 2014 00:47

Re: NLE PAS OP

Ongelezen bericht door haljamar »

Het is net zoals met de providers die allerlei diensten aanbieden. Zo lang je braaf aan hun voorwaarden voldoet is er niets aan de hand. Zo niet dan laten ze hun kwalijke kanten zien.

Mij wilde NLE na een jaarcontract de welkomst premie door de neus boren, toen ik overstapte, daarom heb ik de laatste termijnen laten storneren en wat ze nog te goed hadden bijbetaald. Nooit meer iets van ze vernomen.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2015 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde offtopic berichten verwijderd

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: NLE PAS OP

Ongelezen bericht door 89PB »

Zo juist een brief ontvangen van NLE dat er te veel is ingehouden en zij dat bedrag
terugstorten. Indien ik dit topic niet geopend had, was er niets gebeurd.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2015 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante toevoeging verwijderd

haljamar
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 sep 2014 00:47

Re: NLE PAS OP

Ongelezen bericht door haljamar »

Een forum kan dus nuttig zijn gefeliciteerd. Was dat een Eindnota ?
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2015 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante toevoeging verwijderd

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: NLE PAS OP

Ongelezen bericht door Sunbow »

Ik was altijd heel tevreden over NLE, maar kreeg onlangs een mail over wijziging betaling. Hier een stukje uit de mail:
"NLE is volop in beweging. Niet voor niets is één van de kernwaarden van ons merk “iedere dag een beetje beter en soms een grote stap vooruit”. Over zo’n stap vooruit gaat dit bericht, aangezien NLE de betalingscyclus van haar klanten gaat aanpassen.

Dit betekent in eerste instantie dat u, in plaats van ín de maand van levering, vóór de maand van levering gaat betalen. Concreet houdt dit nu in dat u bij de overgang naar deze nieuwe cyclus eenmalig 2 termijnbedragen in dezelfde maand in rekening gebracht krijgt. Let wel: u gaat dus niet méér betalen, alleen eerder."

Ben ik nou gek, of betekent dit dat ik wel degelijk de eerstkomende maand dubbel betaal?

haljamar
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 sep 2014 00:47

Re: NLE PAS OP

Ongelezen bericht door haljamar »

Ja u betaalt dubbel terwijl het om een voorschot gaat. Ik ben niet voor niets weggegaan bij die boeven. Geen idee of ze hun klanten een oor aannaaien...wat denkt u zelf :?:

Gesloten