LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NLE vooraf betalen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ajacio
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2008 12:58

Re: NLE vooraf betalen

Ongelezen bericht door Ajacio »

Ik vind dit zeuren om te zeuren, aan het eind van de rit heb je gewoon gekregen waarvoor je hebt betaald.
Dit doen de leveranciers niet alleen maar om rente te trekken (die is nihil), maar ook omdat ze dan meer tijd hebben om dingen te regelen voordat je afgesloten word door wanbetaling, opnieuw aansluiten kost ook weer veel geld.

Piet Piraat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2009 18:42

Re: NLE vooraf betalen

Ongelezen bericht door Piet Piraat »

Ik vind de reacties van de meesten niet correct, aangezien het meningen zonder geldige argumenten betreft. Zelf heb ik mijn contract met NLE stopgezet vanwege dezelfde reden en ben boeteloos overgestapt. Ik heb geacteerd van te voren om dit soort problemen te voorkomen en omdat a) het onterecht is te betalen voor een dienst die nog niet geleverd is. Bovendien vind ik het onterecht aangezien ik b) een contract aan ben gegaan en deze eenzijdig tussentijds wordt aangepast. Dat meneer/mevrouw dit laat escaleren is zijn/haar eigen keuze. Echter vind ik dat indien je dit doet, je wel rechtsbijstand verzekerd moet zijn voor vervolgstappen i.v.m. de te verwachten problemen. Ik zou deze problemen niet in een forum bespreken aangezien je een hoop onzinmeningen te lezen krijgt. In plaats daarvan zou ik een zaak aanmelden bij de rechtsbijstandverzekeraar, aangezien meneer/mevrouw aanneemt dat datgene wat NLE doet niet mag volgens het BW.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: NLE vooraf betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Piet Piraat schreef:Ik vind de reacties van de meesten niet correct, aangezien het meningen zonder geldige argumenten betreft. Zelf heb ik mijn contract met NLE stopgezet vanwege dezelfde reden en ben boeteloos overgestapt. Ik heb geacteerd van te voren om dit soort problemen te voorkomen en omdat a) het onterecht is te betalen voor een dienst die nog niet geleverd is. Bovendien vind ik het onterecht aangezien ik b) een contract aan ben gegaan en deze eenzijdig tussentijds wordt aangepast. Dat meneer/mevrouw dit laat escaleren is zijn/haar eigen keuze. Echter vind ik dat indien je dit doet, je wel rechtsbijstand verzekerd moet zijn voor vervolgstappen i.v.m. de te verwachten problemen. Ik zou deze problemen niet in een forum bespreken aangezien je een hoop onzinmeningen te lezen krijgt. In plaats daarvan zou ik een zaak aanmelden bij de rechtsbijstandverzekeraar, aangezien meneer/mevrouw aanneemt dat datgene wat NLE doet niet mag volgens het BW.
Onzin. Wat NLE doet, mag gewoon. Het geeft de consument echter het recht de overeenkomst voortijdig en kosteloos te beëindigen. Als je dat vervolgens niet doet, heb je je kansen laten liggen.

Overigens, ken je dat spreekwoord van de pot en de ketel? Waar zijn jóuw "geldige argumenten"?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: NLE vooraf betalen

Ongelezen bericht door 16again »

Piet Piraat schreef:aangezien meneer/mevrouw aanneemt dat datgene wat NLE doet niet mag volgens het BW.
Verklaar je nader. Bij diensten is gehele vooruitbetaling vragen wel toegestaan volgens het BW, dit in tegenstelling tot producten.

Gesloten