LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Zalbor
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2017 17:07

Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door Zalbor »

Nuon deur-aan-deur niet betrouwbaar

Vandaag kreeg ik een medewerkster *naam* van Nuon aan de deur.
Deze mevrouw deed zich voor als een medewerkster van de netbeheerder Enexis.
Omdat het hier om de netbeheerder ging was ik wel genegen om in gesprek te gaan.

Het verhaal is als volgt:
Ik zou een brief per post of digitaal, niet hebben ontvangen, samen met 3 andere huishoudens in mijn complex.
Daardoor zou ik 2 prijsdalingen van Gas en Stroom hebben gemist.
Met als gevolg dat ik nog steeds teveel betaal.
Als medewerkster van Enexis is het haar taak om bij de 4 huishoudens in mijn complex langs te gaan en dit recht te zetten.
Elke drie jaar kijkt Enexis welk factuurbedrijf de goedkoopste is voor haar klanten.
Dat leek mij wel erg aardig van Enexis en wilde graag meer weten.
Dit jaar is Nuon door "Enexis" gekozen als de goedkoopste aanbieder.
Op jaar basis zou mij dat ruim 140 euro schelen bij Nuon, goede deal toch?
Daarom heb ik het contract getekend en was ik een blije nieuwe klant van Nuon geworden.
Bij haar vertrek liet zij een visitekaartje van Nuon achter.
Vreemd, maar volgens haar was het visitekaartje van Nuon omdat ik voor Nuon had gekozen.
Als ik een andere leverancier had gekozen dan had ik daar een visitekaartje van gekregen.

Ik vertrouwde de boel toch niet helemaal en heb contact gezocht met mijn netbeheerder Enexis.
Zij vertelden mij niks te maken te hebben met contracten van aanbieders en ook geen medewerkster te hebben met *naam*.
Ik heb er een melding en klacht van gemaakt en gelijk Nuon gebeld.

Nuon was ogenschijnlijk verrast door de benadering van haar medewerkster en begreep heel goed dat ik mijn, net afgesloten, contract per direct liet ontbinden. Na een uitleg van de situatie aan de salessupport medewerker mocht ik hetzelfde vertellen aan een medewerkster van de klantenservice en is mijn contract direct geannuleerd.

Mocht er dus iemand aan de deur komen met een soort gelijk verhaal, u bent bij deze gewaarschuwd.
Neem direct contact op met uw netbeheerder om te verifiëren.

Nog meer mensen die op een gelijke wijze zijn benaderd?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De beste waarschuwing dat er is, is dat elke verkoper aan de deur daar niet voor uw portemonnee staat, maar voor de zijne.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door renewouters »

NeoDutchio schreef:De beste waarschuwing dat er is, is dat elke verkoper aan de deur daar niet voor uw portemonnee staat, maar voor de zijne.
Geldt dat niet voor iedereen die werkt voor zn geld?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

renewouters schreef:
NeoDutchio schreef:De beste waarschuwing dat er is, is dat elke verkoper aan de deur daar niet voor uw portemonnee staat, maar voor de zijne.
Geldt dat niet voor iedereen die werkt voor zn geld?
Iemand die ongevraagd u iets wilt verkopen doet dat voor zijn eigen belang. Als u zelf gaat zoeken naar een goedkopere aanbieding is dat voor uw eigen belang.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door marnix »

Als ik iemand zie met een map of een tablet aan de deur, ben ik meestal al gewaarschuwd, gelijk afkappen dus,
maar laatst ook zo'n meneer die over enexis begon, dan heb ik toch de neiging een deel van het verhaal aan te horen.
gajes!
Soms stuur ik ze zo lomp weg dat ik achteraf blij ben dat ze niet, enkel uit wraak, me toch overzetten.
Laatst gewijzigd door marnix op 08 okt 2017 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

De enige die aan de deur komt om u geld te brengen is Gaston Starreveld. Alle anderen komen inderdaad voor hun eigen portemonnee.

Nijogeth
Berichten: 9981
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Omdat er nog belasting af moet?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door mahadma »

De gemiddelde huis aan huis colporteur liegt tussen de 100 en 200 %. Zelf zou ik ze alles laten vertellen, domme vragen stellen, lang aan de klets houden en dan toch na een half uur beslist "nee dank u wel" zeggen, dàn worden ze pas echt boos. Vraag wel hun naam enz. Net als die domme verzekerings reclame, dat ze precies zeggen te weten wat je voor je auto verzekering betaalt ............ wat gewoon een leugen is.

stofzuigertje

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nadat mijn zoon een leuke Nuon verkoopster met Tablet binnen haalde en die het voordeel berekende......
Ben Woldring, beter bekend als eigenaar http://www.gaslicht.com en daar was de Nuon met hogere welkomstpremie als zij liet zien!
Ook de tarieven waren iets anders dus Nuon of Nuon?

Zelfde verbruik en postcode en toch online goedkoper.
Deze studente die wilde bijverdienen heeft print screen gekregen en is naar haar baas gestapt!
Blijkt dat de straat en online aanbieders verschillen....

Nuon zelf aanmelden was duurste, zij iets voordeliger maar via Ben Woldring goedkoopste.
Dat is dan 3x Nuon?

Alle 1 jaar vast en met welkomst bonus!
De nog goedkopere die ook langs kwamen hebben ze genegeerd, dus alleen de Nuon grijs met 1 jaar vast gekozen!

badgirl
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:16

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door badgirl »

Ik heb al heel wat jaren een briefje bij mijn deurbel hangen met de duidelijk leesbare tekst: "aan de deur wordt niet gekocht"
Sindsdien wordt er nog amper aangebeld. En als er dan iemand is, die maling heeft aan mijn melding, verwijs ik hem/haar naar het briefje, wens de persoon een fijne dag en sluit daarna de deur.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Iemand van Enexis houdt zich bezig met energiecontract?
Alsof de overheid, als verantwoordelijke voor de Nederlandse wegen, auto's gaat verkopen . . . :roll:

Ik ben van 's ochtends voor 7 tot na 18 uur van huis voor m'n werk. Gelukkig dat thuisblijvers een bezigheid hebben.

Speedy123
Berichten: 1158
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door Speedy123 »

renewouters schreef:
NeoDutchio schreef:De beste waarschuwing dat er is, is dat elke verkoper aan de deur daar niet voor uw portemonnee staat, maar voor de zijne.
Geldt dat niet voor iedereen die werkt voor zn geld?
Nee dat geldt niet voor iedereen, er zijn genoeg mensen die wel degelijk om andere mensen geven. Vaak kom je ze tegen in sectoren zoals de zorg.

Daarnaast zijn er niet veel bedrijven die gebruik maken van derden die langskomen aan de deur met een verzonnen verhaal om de klant te belazeren. Dit soort praktijken zien we eigenlijk met name in de energie sector en de telefonie secor. In andere sectoren waar we dit vroege veel zagen, zoals bijvoorbeeld de verzekeringssector, daar heeft de overheid maatregelen genomen om dergelijk gedrag te voorkomen.

Denk dat het tijd wordt dat bedrijven als Nuon haar verantwoordelijkheid neemt en stopt met het betalen van derde partijen om mensen in een energie contract te lokken. De overheid zou ook hier maatregelen moeten nemen indien de energiesector maar blijft doorgaan met deze praktijken,

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
renewouters schreef:
NeoDutchio schreef:De beste waarschuwing dat er is, is dat elke verkoper aan de deur daar niet voor uw portemonnee staat, maar voor de zijne.
Geldt dat niet voor iedereen die werkt voor zn geld?
Nee dat geldt niet voor iedereen, er zijn genoeg mensen die wel degelijk om andere mensen geven. Vaak kom je ze tegen in sectoren zoals de zorg.
Te makkelijk. Als je in de zorg werkt, geef je om anderen en werk je (dus) niet voor je geld? En in andere sectoren andersom? Je snapt toch zelf wel dat dit onzin is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door olaf79 »

Inmiddels hangt er bij mij voor de deur een bordje: Aan alle colporteurs en collectanten. Hier aanbellen kost u 150 euro. Door op de bel te drukken gaat u automatisch akkoord met een deze voorwaarden.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:Inmiddels hangt er bij mij voor de deur een bordje: Aan alle colporteurs en collectanten. Hier aanbellen kost u 150 euro. Door op de bel te drukken gaat u automatisch akkoord met een deze voorwaarden.
:mrgreen: vorige week kwam ik deze tegen bij iemand waar ik een dagvaarding kwam betekenen. Nutteloos, maar grappig.
Bijlagen
22291335_1173817992762245_3641731703306820600_o.jpg
(185.77 KiB) 3773 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

stofzuigertje

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Aangezien er meer dan 1x per maand iemand langs komt voor Stroom en Gas.... zou dat dus tenminste €300,- opleveren + de overige zooi.....
Nog aantal Jehova's erbij en moet ik dat dan opgeven of word ik dan gekort op mijn uitkering wegens inkomsten?

DennisW1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2017 23:26

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door DennisW1991 »

mahadma schreef:De gemiddelde huis aan huis colporteur liegt tussen de 100 en 200 %. Zelf zou ik ze alles laten vertellen, domme vragen stellen, lang aan de klets houden en dan toch na een half uur beslist "nee dank u wel" zeggen, dàn worden ze pas echt boos. Vraag wel hun naam enz. Net als die domme verzekerings reclame, dat ze precies zeggen te weten wat je voor je auto verzekering betaalt ............ wat gewoon een leugen is.
Ik ben zelf deur-aan-deur verkoper, en ik vind het de grootste onzin dat iedere colporteur als oplichter wordt neergezet.

En de mensen die dezelfde reactie als bovenstaande van 'mahadma' hebben aan een deur zet ik automatisch op RVV (recht van verzet, oftewel 'een sticker' voor Mahadma) Die reacties gun ik mijn collega's niet.

Deze reacties zijn ten eerste kinderachtig en zeer onfatsoenlijk en als je je werk wel op een eerlijke manier doet, het niet het makkelijkste werk is.

Alle leveranciers besteden hun werving van nieuwe klanten uit aan salesbedrijven. En ook Gaslicht.com en Pricewise.nl zijn salesbedrijven en NIET onafhankelijk. Ook al zeggen ze dat wel.

Bekijk eerst eens überhaupt ergens voorwaarden voor je hier iets roept. (Al helemaal als je een contract tekent)

Het eerste jaar met bijvoorbeeld de cashback van Nuon lijkt voordelig en dat is hij in het eerste jaar ook alleen is het een driejarig contract en niks is gratis! Die cashback betaal je in het tweede en derde jaar echt wel terug! Cadeaus en cashback acties zitten gewoon doorberekend in tarieven.

Kale prijzen en het vastrecht is het enige waar energiebedrijven mee kunnen concurreren en wat je als consument kunt laten vastzetten. De rest is allemaal belasting en belasting op belasting en de netbeheerkosten. Dat is overal gelijk en wettelijk vastgesteld!

Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor wat je doet en waar je voor tekent dus lees gewoon goed wat je doet want er zijn helaas inderdaad vele salesbedrijven die cowboys in dienst hebben. Ook ik heb hier last van als colporteur omdat ik hierdoor reacties krijg soms als bovenstaande.

Niet elke colporteur handelt naar zijn eigen portomonnee. Het is een eventueel kortingsproduct maar als iemand erop achteruit zou gaan geef ik ze een hand en zeg ik " tot volgend jaar ".

Misschien ben ik dan wel goedkoper en kan die persoon wel klant worden eventueel. (als hij of zij wil) Zo houd ik het van beide kanten leuk.

Trouwens voor de mensen in Friesland:

Als jullie gebeld zijn of worden door een bedrijf uit Heerenveen om een afspraak te maken met een adviseur, met het verhaal dat het jullie 250 tot 300 euro op jaarbasis kan schelen en jullie naar Qurrent, DGB Energie of de NLE worden overgezet (niks mis met energiebedrijven zelf maar wel met de cowboys van het salesbedrijf uit Heerenveen) , doe het niet want hier klopt dus niks van en is een nare, eventuele eerste, overstapervaring.

Hier is ook al melding van gemaakt bij de ACM door een colporteur die het wél goed wil doen.

Met vriendelijke groet,


DennisW1991

Nijogeth
Berichten: 9981
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb ook een tijdje deur aan deur gedaan, overigens ook voor Nuon. Echter werden ons heel duidelijke regels opgelegd. Wat schetste mijn verbazing? Het grootste deel van mijn collega's lapte die regels gewoon aan de laars.

Na meerdere keren een melding gemaakt te hebben naar hoger hand, werd mij duidelijk dat ze er niet veel om gaven en ben ik direct gestopt.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Nuon deur-aan-deur doet zich voor als Enexis

Ongelezen bericht door Harm.calc »

DennisW1991 schreef:Ik ben zelf deur-aan-deur verkoper, en ik vind het de grootste onzin dat iedere colporteur als oplichter wordt neergezet.
Ik sprak gisteren nog iemand die nu bijna een jaar geleden aan de deur overgestapt is naar Eneco. Echter bleek achteraf de "aanbieding" niet zo goedkoop als was voorgespiegeld, en zeker niet goedkoper dan het lopende contract. Dan praat je over oplichting. Daar kun jij dan als deur-aan-deur verkoper niet blij mee zijn, dat mag.

Tuurlijk, de fout is aan de deur dit soort contracten afsluiten. De fout is dit soort aanbiedingen niet te checken op vergelijkingssites.

Deur-aan-deur verkopers komen er bij mij niet in. Mijn energieleverancier mag mij per mail een aanbieding doen en verder ga ik voor de vergelijkingssites.

Vraag jezelf eens af waarom er in deze tijd nog deur-aan-deur verkopers zijn . . .

Gesloten