LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon en incasso

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
T&T
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 17:49

Nuon en incasso

Ongelezen bericht door T&T »

Sinds wij verhuisd zijn hebben wij niets anders dan problemen gehad met de contracten voor energie. Wij zijn klant (geweest) van Nuon. De Netleverancier bij ons in Gouda is Eneco.
Wij hebben beide op de hoogte gesteld van de verhuizing, en hebben een maand op beide locaties energie gehad. Na de definitieve overgang hebben wij de levering op het oude adres opgezegd en de meterstanden doorgegeven. Hier is het een en ander mee mis gegaan.
We kregen een brief van Nuon dat ze een aanmelding van iemand anders op ons oude adres hadden ontvangen. Blijkbaar is hier iets fout gegaan met de afmelding. Hier hebben we over opgebeld en opnieuw toen de meterstanden doorgeven (telefonisch). Op een gegeven moment kregen we post op verschillende adressen. De post werd verstuurd naar zowel het oude adres als het nieuwe (door elkaar). Zelfs de ouders van mijn vriend hebben post voor ons van Eneco ontvangen (waar echter wel weer het nieuwe adres op stond.) We kregen diverse rekeningen, eindafrekeningen en zelfs een brief van Nuon, waarin werd geschreven dat ze tot hun spijt hadden begrepen dat we voor een andere leverancier gekozen hadden en het contract met Nuon hadden opgezegd. Dit ging echter over het oude adres, en is waarschijnlijk gedaan door de nieuwe bewoner. Na veelvuldig contact met de klantenservices van beide bedrijven werden we een beetje van het kastje naar de muur gestuurd, en wezen ze steeds naar elkaar. Voor zover wij het begrepen hebben zijn wij door Eneco per ongeluk op het oude adres afgemeld, en ook weer aangemeld. Maar ook op het nieuwe adres aangemeld. Dit werd rechtgetrokken. Hierna weer contact gehad met Nuon over de afmelding, want weer waren er geen meterstanden bekend. Uiteindelijk leek het erop dat het deze keer goed geregeld was.
We hadden echter zoveel post gekregen dat we door de bomen het bos niet meer zagen.
Op een avond belden we de klantenservice van Nuon, gewoon om wat toelichting te krijgen over de eindafrekening. Wij werden hier dermate onbeschoft behandeld, dat wij besloten om terug te gaan naar Eneco, zodat we ook maar 1 rekening per maand zouden ontvangen. Wij hebben aan de telefoon ook gemeld dat de manier waarop wij behandeld werden niet gewenst was en dat we zo snel mogelijk zouden gaan overstappen naar een andere leverancier.
Dezelfde avond hebben we de laatste rekening betaald, waarvan het bedrag de volgende dag (19 januari) werd afgeschreven. Dit betrof de factuur van december 2008.
Vervolgens hebben we contact opgenomen met Eneco en bij hen een contract geaccepteerd. Dit kregen we via de post toegestuurd. Hier hoefden wij geen actie op te ondernemen. We hoefden niet te tekenen en zij zouden alles in orde maken met de vorige leverancier. Waar wij overheen hebben gelezen is dat dit wel een week of 8 kon duren, en dat wij nog bericht zouden ontvangen over de definitieve begindatum. Dit is natuurlijk gewoon niet slim van onze kant geweest.
We bleven rekeningen van Eneco ontvangen. Wij dachten, misschien wat naïef, dat dit de rekening was voor de energie, en dat ze ons maandbedrag veel te laag geschat hadden. Achteraf gezien waren dit de transportkosten, maar daar hebben we op dat moment niet bij stil gestaan.
Echter, we hebben sinds ons telefonisch contact met Nuon geen enkele post meer van hen ontvangen.
Op 1 april 2009, werden we geconfronteerd met een brief van het incassobureau Intrum Justitia, gedateerd 27 maart 2009. Met het dringende verzoek of we vóór 4 april € 596,67 wilden overmaken wegens betalingsachterstand bij Nuon. Uiteraard schrokken wij hiervan. Van de bijgeleverde specificatie snapten wij niet veel. Er stonden zeven verschillende data, met verschillende bedragen, maar deze hadden allemaal hetzelfde kenmerk, een nummer wat ons weinig zei. Bovenop het totaalbedrag kwamen €3,41 rente tot op heden, €75,- incassokosten en €25,- registratiekosten.
Overdonderd hebben wij contact opgenomen met het incassobureau. De dame aan de telefoon wist ons te vertellen dat het ging om twee niet betaalde rekeningen, en de bijbehorende aanmaningen. Het nummer wat op de specificatie stond was het factuurnummer van deze rekeningen, maar bij hen waren ze allemaal verschillend. Zoals ik al zei, hebben we nooit meer post ontvangen van Nuon, wij hebben nooit meer een rekening gehad, laat staan aanmaningen. Wij hebben vervolgens gevraagd om een kopie van de betreffende rekeningen en aanmaningen, maar deze kunnen ze niet verstrekken tot er misschien daadwerkelijk een rechtzaak komt.
We vinden het logisch dat we het geld van de rekeningen zouden moeten betalen, dit is voor energie waar we daadwerkelijk gebruik van hebben gemaakt. Echter zijn wij het er niet mee eens om de aanmaningskosten en de kosten die het incassobureau toegevoegd heeft te betalen. Dit is een totaalbedrag van € 178,41.
Wij hebben afgelopen vrijdag 3 april telefonisch contact gehad met Nuon om de zaak onderling af te handelen. Wij werden echter weer op onbeschofte wijze behandeld en er werd ons verteld dat de zaak bij het incassobureau lag en zij niet meer de beschikking hadden over ons dossier. Met andere woorden, bij Nuon kunnen wij de factuur niet opvragen die we nooit ontvangen hebben en dit is via het incassobureau ook niet mogelijk. Beide wijzen naar elkaar en wij hebben nog steeds geen factuur.
Bij ons is inmiddels de moed in de schoenen gezakt en we weten niet meer wat we nu mogen/moeten doen.
We hopen dat iemand hier ons verder kan helpen.

dstein
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2009 18:44

Re: Nuon en incasso

Ongelezen bericht door dstein »

Nuon, praat me er niet van......
Ik heb ook een probleem met de Nuon, maar vooral op de manier waarop ik (niet) geholpen ben door Mevr. van Eijk.

Vandaag brief van GGN Incasso bv in de bus, of ik ff EUR 225 wilde betalen voor de factuur van april. Ik ben 6 april daar komen wonen, maar heb nooit een factuur of aanmaning ontvangen vop mijn nieuwe adres. Wel een nieuwe contractbevestiging en eindafrekening van mijn vorige woning/contract. Maakt niet uit had ik zelf ook eerder aan de bel moeten trekken. Ik erken mijn eigen verantwoording daar wel in. Ik denk toch ff bellen naar Nuon CCC ( de laatste C van CARE kan wel weggelaten worden), wordt ik door verbonden met Mevr. van Eijk van de afd. Incasso. Hele verhaal uitgelegd en geprobeerd te achterhalen waar het nu allemaal misgaat. Ik krijg tenslotte geen post o.i.d van Nuon op mijn nieuwe cq huidige adres.
Ze was niet behulpzaam en wilde het gesprek al een aantal keren afbreken onder het mom dat ze de discussie niet aan wilde... Ook liet ze mij niet uitpraten. Heel vervelend allemaal. Ik heb me zelf maar bedacht om dan de betaling maar om te zetten naar automatische incasso. Daar moest ik zelf mee komen. Mevr. van Eijk liet doorschemeren dat ze me niet geloofde. Ik beweer dus nooit ene factuur of aanmaning te hebben ontvangen. Is inmiddels de schuld wel opgelopen tot 718,50.En zij beweerd dat de brieven wel verstuurd zijn. Ik moet alle extra kosten gewoon betalen en ben er bang voor, ondanks dat ik nu ineens alles heb overgemaakt, nog steeds aanmaningen te zullen krijgen die nooit bij mij in de brievenbus vallen. Mevr van Eijk is niet echt een behulpzame medewerkers, ook liet ze me gewoon voelen dat zij de macht had en ik toch moet betalen. Ik voel me heel slecht behandeld en vooral machteloos. Het kost me zo een heleboel extra geld maar ik heb geen bewijs wat ik nu betaald heb. Ik heb geen factuurnummer helemaal niks van dat. Ik weet helemaal niks wat dat betreft. En als ik het allemaal bij elkaar optel heb ik waarschijnlijk nu teveel betaald. Kortom, ik kan er wle van janken, hoe slecht ik de Nuon vind. En het ergste is dat je er waarsachijnlijk niks aan kan doen. Of toch wel?
Wie heeft raad. Wie kan me helpen, wie wil mijn verhaal eens aanhoren. Wie heeft er inzicht in dit soort praktijken. Hulp gevraagd!

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Nuon en incasso

Ongelezen bericht door wicher »

De Nuon-medewerk(st)er krijgt het nog druk op dit forum!
Zoals al eerder door anderen opgemerkt: wordt het niet eens tijd Nuon dat jullie je eigen organisatie (en dan met name de klantenservice) gaan doorlichten en klantvriendelijker maken?
Anders blijft het voor de medewerker op dit forum dweilen met de kraan open.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon en incasso

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Dstein,

Uit uw reactie op dit forum maak ik op dat u meerdere vragen heeft over uw facturen en het te betalen bedrag.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om om dit met u door te nemen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

MarkenJeroen
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2009 10:04

Re: Nuon en incasso

Ongelezen bericht door MarkenJeroen »

Log bedrijf, je staat meer dan 10 minuten in de wacht en krijgt aleen maar mensen aan de lijn die je niet kunnen helpen.
Ik heb al meer dan acht jaar klant en betaal altijd netjes. Je kunnen helemaal niks. je hebt enregie nodig en dat is hun macht. Ze hebben voor meer dan 2 miljoen aan It systemen staan maar kunnen nog niet eens een klant helpen. [/i]

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon en incasso

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte MarkenJeroen,

In uw reactie op dit forum geeft u aan dat u ontevreden bent over onze dienstverlening.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon en incasso

Ongelezen bericht door Shine »

Markenjeroen schreef:
Log bedrijf, je staat meer dan 10 minuten in de wacht en krijgt aleen maar mensen aan de lijn die je niet kunnen helpen.
Ik heb al meer dan acht jaar klant en betaal altijd netjes. Je kunnen helemaal niks. je hebt enregie nodig en dat is hun macht. Ze hebben voor meer dan 2 miljoen aan It systemen staan maar kunnen nog niet eens een klant helpen
Als u altijd netjes betaalt, dan is er toch niks aan de hand!
Sorrie, maar uw wijze van uitlating alhier vind ik onacceptabel. Ik hoop dan ook dat de moderator censur gaat toepassen.
Zou ik bij een energiebedrijf werken dan zou ik personen als u al helemaal niet te woord willen of gaan staan.[/quote]

Gesloten