LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon heeft les niet geleerd?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Administrat0r
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 nov 2007 10:22

Nuon heeft les niet geleerd?

Ongelezen bericht door Administrat0r »

Gisteren kwam er rond het avondeten een vrouw aan de deur, van Nuon.
Ik tegen mijn broer gezegd van 'Doe de deur maar open en stuur ze weg.' Afijn, ze had het over gratis geld dus mijn broer riep me.
Hij kan mensen niet zo goed wegsturen.

'U bent de hoofdbewoonster?'
- Nee, de dochter van.
'Zijn je ouders thuis?'
- Nee, als U ons iets wil aanbieden kun je dat ook aan mij doen. (mijn vader trapt namelijk overal in, en ik ben nogal op de hoogte van louche praktijken)
'Als u nu overstapt op Nuon krijgt U 100 euro op uw rekening gestort!'
- Ahaaaa, ik herken die formuliertjes! Dit heb ik bij Tros Radar gezien jaja, nee dankuwel.
'Oooh die minkukels. Nee nee, die waren niet van Nuon, ze hadden formulieren van ons gestolen!'
- Ja mevrouw, U kan me zoveel vertellen.

Begon ze wéér over korting blaablaa,
dus ik weer
- Wat dacht u van eerst informatie opsturen voordat iemand sneaky een contract tekent?
'Alle informatie staat op de site, maar niet met de geweldige korting die ik u aanbied!'
- Mevrouw, als wij Nuon energie willen, wat ik ten zeerste betwijfel, dan kijken wij wel op de site en dan maar geen korting. Dag mevrouw.
'Nou, dan heeft u pech!'
- Dag mevrouw.

Ze hebben hun les dus niet geleerd?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon heeft les niet geleerd?

Ongelezen bericht door Shine »

waren deze colporteurs wel daadwerkelijk van de Nuon?? Hebt u gevraagd dat ze zich legitimeren?
Er zijn namelijk ook praktijken bekend dat men zich uitgeeft voor een leverancier terwijl ze voor een andere leverancier werven.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nuon heeft les niet geleerd?

Ongelezen bericht door Henri42 »

vlg mij lopen er geen verkopers van Nuon langs de deurente struinen :(

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nuon heeft les niet geleerd?

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

vlg mij wel 8)

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Nuon heeft les niet geleerd?

Ongelezen bericht door frenkievee »

Jazeker wel! Hier al meerdere keren iemand aan de deur: de ene voor energie en een ander voor alarmeringen enzo, "geheel vrijblijvend" en "gratis apparatuur" .....

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nuon heeft les niet geleerd?

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Je kan ook vragen of je alleen kernenergie, tegen een zeer zacht prijsje, kan krijgen. Was bij de introductie van groene stroom al een garantie voor een minutenlange stilte maar dit even ter zijde 8)


Hoorde dat er in Eneco gebied ook Nuon colporteurs rondliepen met vreemde verhalen. In eerste instantie waren ze goedkoper dan Eneco en dan toch weer niet. Maar Eneco zou dan weer geen eigen opwek hebben - Intergen centrale achter de Shell staat exclusief voor Eneco te draaien + een eenheid in aanbouw maar dit ook weer even terzijde :idea: - en Nuon weer wel waardoor er stabiel lagere prijzen gerekend zouden kunnen worden. :!: :?: :roll:

"Maar mogen we eerst uw gegevens hebben dan praten we daarna verder.............." :cry:

Aygo77
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2008 18:39

Re: Nuon heeft les niet geleerd?

Ongelezen bericht door Aygo77 »

Hier 20-08-2008 in Houten waren ook colpoteurs aan de deur en vertelde dat Nuon goedkoper energie kon leveren dan mijn huidige leverancier Eneco .De colpoteur vertelde mij dat Eneco duurder was omdat Eneco energie kopen van Nuon dus zodoende dat Nuon hetzelf goedkoper kon leveren.Ik wist dat helemaal niet en vertelde dat ook aan de colpoteur dat ik dat helemaal niet wist dat Nuon energie levert aan Eneco.Verder kon ik dus veel goedkoper energie krijgen dan Eneco ik ging op de adviezen van de colpoteur in en tekende met het doel goedkoper per maand uit te zijn met mijn energierekening dat was ook het doel van het gesprek van de colpoteur om mensen te laten inzien dat het goedkoper kan.Mijn maandnota was bij Eneco €63,00 per maand incl.
Bij Nuon kreeg ik een maandnota van €50,35.
Wat blijkt dit was niet inclusief andere kosten.
Ik werd op 13 oktober opgebeld door een medewerker van Eneco en vroeg waarom ik overgestapt was naar een andere energie leverancier ik vertelde het advies van de Nuon colpoteur en vertelde ook dat de Colpoteur zei dat Eneco energie koopt van Nuon en dat volgens hem daarom Nuon goedkoper kon leveren direkt aan de klant .De medewerker van Eneco bevestigde dat dit niet juist is Eneco koopt geen energie van Nuon vertelde hij.dat was dus punt 1.
Nu punt 2 de medewerker van Eneco vertelde mij dat ik elke maand nog gewoon rekeningen krijgt van Eneco transport enz 2 rekeningen 1 van €16,00 en 1 van €21,00 , bij elkaar opgeteld met de rekening van Nuon en Eneco betaal ik dus nu per maand €87,35 ipv voorheen 1 rekening bij Eneco €63,00.
Ik voel me flink belazerd want de colpoteur heeft verzwegen over de bijkomende kosten die ik ook nog maandelijks aan Eneco moet blijven betalen .
Inmiddels kon ik telefonisch direkt terug naar Eneco en zei betalen de boete die erop volgt van Nuon voor het breken van het contract dit heb ik gedaan .
Nuon dit is geen reclame voor op een verjaardagsfeestje ik voel me flink genaaid.En bedank Eneco voor de uitleg hoe het zit.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nuon heeft les niet geleerd?

Ongelezen bericht door jsp »

Fijn dat u weer terug kon naar Eneco. Nochtans mag u met een maandbedrag van € 87,35 nog steeds niet mopperen, lijkt me. Of is dit alleen voor stroom, en niet voor stroom plus gas? In dat laatste geval staat u misschien nog een verrassing te wachten bij de jaarafrekening ...

Aygo77
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2008 18:39

Re: Nuon heeft les niet geleerd?

Ongelezen bericht door Aygo77 »

Dit is voor stroom en gas beste JSP, ik heb een klein inkomen en ik let op elk dingetje om zo verantwoordelijk mogelijk om te gaan met energie dus geen dubbele tv's,waterbedden,wasdrogers,geen onnodige lampen aan,geen magnetron/oven,wel zuinige cv ketel,sávonds brood eten,gewoon truien aan en verwarming aan bij 18 graden .Ben nooit ziek en kan leven met dit.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon heeft les niet geleerd?

Ongelezen bericht door Shine »

sávonds brood eten
Dan hopenlijk 's middags wel een warme gezonde hap toch?
Los daarvan,.....wat u 's avonds eet (wel/geen brrod) maakt heft weinig invloed op uw energierekening. Een mens zal toch echt zijn hapje moeten koken. Ik zou het en slechte zaak vinden als mensen uit bezuiniging alleen nog maar brood gingen eten.

IvoRouwette
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2009 12:00

Re: Nuon heeft les niet geleerd?

Ongelezen bericht door IvoRouwette »

Ze doen het nog steeds, nu in Zuid-Limburg.
Ik heb ze gezien en gesproken in Amstenrade en Wijnadsrade.

Beide zelfde verhaal...

Katja46
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2006 09:09

Re: Nuon heeft les niet geleerd?

Ongelezen bericht door Katja46 »

Wij hebben de afgelopen 3 weken Oxio, Electrabel en Nuon aan de deur gehad.
Wij hebben als leverancier Essent.
Ik lees vaak negative reacties van mensen die over gestapt zijn, dus blijf wel bij Essent.
Tegen die man van Oxio heb ik gezegt dat er veel negative berichten over hun bij Radar en Kassa stond. Dat kon hij niet begrijpen:-)
Maar ik ben dat geleur aan de deur onderhand spuugzat.
Als ik wil overstappen beslis ik dat zelf wel en niet omdat ze nu toevallig aan de deur komen.

StevenQ
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 dec 2008 10:56

Re: Nuon heeft les niet geleerd?

Ongelezen bericht door StevenQ »

Net waren ze hier aan de deur(Rotterdam-Ijsselmonde), heel opdringerig en vooral door blijven proberen nadat ik al gezegd had geen intresse te hebben, ik heb de deur maar gewoon dichtgegooid.

Massi
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 nov 2009 15:32

Re: Nuon heeft les niet geleerd?

Ongelezen bericht door Massi »

Aygo77 schreef:Ik voel me flink belazerd want de colpoteur heeft verzwegen over de bijkomende kosten die ik ook nog maandelijks aan Eneco moet blijven betalen .
Aygo77, dit komt me bekend voor. Dit heb ik een aantal maanden geleden ook meegemaakt. NUON-verkopers kwamen aan de deur, die wisten te vertellen dat we bij een overstap van Eneco (waar we bij zaten) naar NUON 25% minder zouden betalen. Wij betaalden bij Eneco 88 euro, bij een overstap naar NUON zou dat 68 euro worden.
Nu, na deze overstap, krijgen we rekeningen van NUON én Eneco/Stedin. NUON rekent inderdaad 68 euro maar met de bedragen van Eneco erbij komen we op rond de 100 euro. Meer dus dan we betaalden vóór onze overstap. NUON heeft hier niks over verteld bij onze overstap, ik voel me ook flink belazerd.
Bovendien, zojuist de jaarafrekening van NUON binnen. Het gaat over vier maanden (4x 68 euro dus), we hebben nog teveel betaald en krijgen 35 euro terug. Prima. Maar daar onder staat ons nieuwe termijnbedrag: we gaan van 68 euro naar 109 euro! Da's een verhoging van meer dan 60%! De reden kan ik nergens terugvinden.

'Toevallig' deze week een brief van Eneco ontvangen: 'we hebben goede herinneringen aan u en zien u graag terug!'. Of we weer terug willen komen bij Eneco, via de gratis overstapservice. Eneco zorgt voor de afhandeling van het huidige energiecontract en betaalt de boete die onze huidiige energieleverancier in rekening gaat brengen voor het vroegtijdig beeindigen van het contract.

Ik wil hier graag gebruik van maken na dit belachelijke gedoe van NUON. Heeft iemand ervaring met de 'gratis overstapservice'? Is het echt gratis, dus geen aanmeldingskosten, administratiekosten enz enz? Als het allemaal kan, stap ik zo snel mogelijk over om van dat hele NUON af te zijn.

Gesloten