LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Hoe langer je klant blijft bij de Nuon, des te meer korting je kunt krijgen. Tot maximaal 25%! Is het dan nog wel aantrekkelijk om naar een andere aanbieder over te gaan stappen ?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Dat zou beste kunnen als je bij een andere aanbieder 26% korting of meer krijgt.
Of als die andere aanbieder gewoon goedkoper is ondanks (zogenaamde) kortingen.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door Lady1234 »

25 procent korting op wat? En na hoeveel jaar?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door Moneyman »

liefdeisdeweg schreef:
28 sep 2018 09:39
Hoe langer je klant blijft bij de Nuon, des te meer korting je kunt krijgen. Tot maximaal 25%! Is het dan nog wel aantrekkelijk om naar een andere aanbieder over te gaan stappen ?
Daar is maar één antwoord op: reken het uit.

Lowieze
Berichten: 6541
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door Lowieze »


NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een van mijn vorige werkgevers gaf zelfs 94% korting op bepaalde artikelen, en toch waren wij een van de duurste.
Kortingen zegt niet zo veel, het gaat om het te betalen bedrag.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door mahadma »

Laat excel even los, aan de ene kant de max 25% korting op alleen de stroomkosten, dus niet de belastingen en btw, aan de andere kant de premies die anderen bieden als je overstapt. Als ik bedragen van € 250 zie, ga ik toch denken ..............

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door scontra »

liefdeisdeweg schreef:
28 sep 2018 09:39
Hoe langer je klant blijft bij de Nuon, des te meer korting je kunt krijgen. Tot maximaal 25%! Is het dan nog wel aantrekkelijk om naar een andere aanbieder over te gaan stappen ?
Alleen op 'stroom' en op de "NETTO" Kwh prijs en of die paar cent u moeten behouden voor een overstap naar een (nog) goedkopere leverancier valt, naar mijn inziens, zeer te betwijfelen.
Ga naar een vergelijkingssite, vul daar uw huidige jaarverbruikscijfers in en u zult tot uw mogelijke verbazing zien dat u veel voordeliger uit kunt zijn dan bij Nuon.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door moederslink »

liefdeisdeweg schreef:
28 sep 2018 09:39
Hoe langer je klant blijft bij de Nuon, des te meer korting je kunt krijgen. Tot maximaal 25%! Is het dan nog wel aantrekkelijk om naar een andere aanbieder over te gaan stappen ?
Ook wij kregen een vorstelijk aanbod van Nuon om toch alsjeblieft weer na zoveel jaar terug te komen .
Tegen het einde van het jaar stunten alle energieboeren om jou als potentiële klant binnen te houden of te krijgen.
Het enige verstandige is om zelf op vergelijkingssites te kijken en naar aanleiding van je gebruik een goede keus te maken en voordeeltjes te behalen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Moneyman schreef:
28 sep 2018 09:48
liefdeisdeweg schreef:
28 sep 2018 09:39
Hoe langer je klant blijft bij de Nuon, des te meer korting je kunt krijgen. Tot maximaal 25%! Is het dan nog wel aantrekkelijk om naar een andere aanbieder over te gaan stappen ?
Daar is maar één antwoord op: reken het uit.
Veel te moeilijk.

SBB#Heerenveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2017 22:05

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door SBB#Heerenveen »

Korting geldt niet voor stroom maar op de transportkosten. Ik heb nu 15% korting maar dat levert maar €25 per jaar op.
Wanneer je dit zoekt via Google staat er stroom maar als je door klikt dan zie je pas dat het de transportkosten gaat.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Inderdaad reken eens uit hoeveel korting u in % en over welk bedrag gaat krijgen ... dus NIET over de grootste post GAS!

De vergelijkingssite geeft u aan hoeveel welkomstpremie u krijgt tegen welke condities en dan blijken, dat bij een éénjarig en vast contract, de cadautjes van een andere aanbieder best veel hoger zijn dan die ... (luttele) kortings-bedragen van NUON.

NUON zal een variabel contract hebben afgegeven.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door henk51 »

SBB#Heerenveen schreef:
19 dec 2018 13:50
Korting geldt niet voor stroom maar op de transportkosten. Ik heb nu 15% korting maar dat levert maar €25 per jaar op.
Wanneer je dit zoekt via Google staat er stroom maar als je door klikt dan zie je pas dat het de transportkosten gaat
.
Transportkosten zijn "vaste kosten" en worden vastgsteld door netbeheerder en overheid. Wanneer u goed leest ziet u staan variabele leveringskosten van stroom.
Met Nuon Blijven Loont belonen we trouwe klanten met korting op de variabele leveringskosten van stroom. De korting loopt elk jaar op, tot 25%. Bent u al klant? Dan begint u met 10% korting. Uw korting groeit elk jaar met 5%, tot een blijvend voordeel van 25%. Zolang u klant blijft.


Dus het gaat echt om electra verbruik,anders hadden ze de kortingen expliciet kunnen vermelden i.p.v. percentage.Daarom loont ieder jaar overstappen met cashbacks van 120-300 euro veel meer.


groeten Henk

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door kweenie »

Die korting is dus ongeveer 2 CT per kWh. Als je 3500 verbruikt, dan bespaar je 70 euro per jaar. Als Nuon nu een ben de goedkoopste leveranciers was, dan zou dat misschien net een argument zijn om daar te blijven. Maar bij mijn gegevens zijn ze niet bepaald de voordeligste. Ook niet na zo'n kortingkje.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door Duc »

En het meest fraaie van deze korting is, dat je m kwijt raakt als je van het gas af gaat zoals wij....
Rede je krijgt deze trouwe klanten korting alleen bij afname gas en electriciteit, hoezo trouwe klanten korting.
Tot nu toe was ik een hele trouwe klant.... helaas nu ik geen gas meer heb blijk ik geen trouwe klant te zijn.
Misleidende reclame, daar hoort het onder te vallen. :oops:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je geen gas meer gebruikt ben je natuurlijk geen trouwe klant. Dat is geen misleiding.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door Cro »

Duc schreef:
19 dec 2018 14:59
En het meest fraaie van deze korting is, dat je m kwijt raakt als je van het gas af gaat zoals wij....
Rede je krijgt deze trouwe klanten korting alleen bij afname gas en electriciteit, hoezo trouwe klanten korting.
Tot nu toe was ik een hele trouwe klant.... helaas nu ik geen gas meer heb blijk ik geen trouwe klant te zijn.
Misleidende reclame, daar hoort het onder te vallen. :oops:
Hoezo is dat vreemd, je hebt een trouw klant korting op een contract voor de afname van elektriciteit en gas. Pas jij dat contract aan naar alleen elektriciteit is het niet vreemd dat er ook kortingen wegvallen wanneer er aan de kant van Nuon ook inkomsten wegvallen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door Erthanax »

Duc schreef:
19 dec 2018 14:59
En het meest fraaie van deze korting is, dat je m kwijt raakt als je van het gas af gaat zoals wij....
Rede je krijgt deze trouwe klanten korting alleen bij afname gas en electriciteit, hoezo trouwe klanten korting.
Die reden is gewoon een van de voorwaarden:
Nuon schreef:Voor trouwe klanten die bij ons blijven zetten we graag een stap extra met Nuon Blijven Loont! Heb je naast stroom ook gas of warmte van Nuon? Of maak je gebruik van een andere warmtevoorziening én betaal je via automatische incasso? Dan kan je korting op de variabele leveringskosten voor stroom oplopen tot wel 25%!


Daar is dus niets misleidends aan, het staat er duidelijk. Dat de korting niet veel voorstelt, staat er wat minder duidelijk.

Als u inderdaad helemaal van het gas af bent, hoeft u geen netbeheerskosten voor het gasnet meer te betalen. Dat levert meer op dan die schertskorting op de stroom.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ondanks die korting was Nuon nog steeds fors duurder. Ik ben dus weer overgestapt naar een ander.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Nuon klantenkorting tot maximaal 25%

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het voordeel van overstappen voor een goede bonus is meteen ook het nadeel. Omdat je door die bonus het goedkoopste bent zit je volgend jaar zonder bonus het duurste. Dus je moet elk jaar overstappen. Na vijf jaar toch ca een duizendje gevangen. Als we maar bij een bedrijf wegblijven die failliet gaat, lees energieflex!

Gesloten