LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON komt afspraken niet na.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bjorn207
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2016 11:30

NUON komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door bjorn207 »

150 euro kwijt door fout van NUON. NUON geeft niet thuis!
In januari 2016 verkoper van de NUON aan de deur. Ik krijg een nieuw energiecontract aangeboden. Ik geeft duidelijk te kennen dat ik nog een
contract heb lopen bij de NLE, welke ik eerst uit wil zitten. Dit vanwege een boete van 100 euro en het missen van een welkomstpremie van 50 euro bij
het vroegtijdig beëindigen van dit contract. De verkoper geeft aan dat NUON dit gaat zoeken wanneer mijn contract mij NLE afloopt(ik wist de datum
namelijk niet) en dat het contract van NUON pas ingaat nadat mijn oude contract afloopt. Op de ipad van de verkoper samen het contract
doorgenomen(verkoper benoemd nogmaals dat het ingaat na aflopen oude contract) . In februari blijkt dat NUON zonder mijn toestemming mijn oude
contract vroegtijdig heeft opgezegd, wat mij 150 euro kost. De klantenservice van NUON heeft geen oor naar bovenstaand verhaal en geeft
aan dat ik het contract maar beter had moeten doorlezen. Waarschuwing: kijk uit met deur aan deur verkoop NUON. Lees de kleine lettertjes goed!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: NUON komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Koop nooit aan de deur. Dat scheelt een hoop gezeur.

jaknikker
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2016 11:25
Contacteer:

Re: NUON komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door jaknikker »

Hallo Bjorn, u/jij bent duidelijk misleid en in een vervelende omstandigheid terecht gekomen. Tuurlijk mag Nuon zeggen "u heeft 14 dagen bedenk en leestijd gehad" maar dit is in mijn ogen te gemakkelijk. Het verbaasd me dat Nuon deze praktijk nog steeds laat voorkomen. Klantbehoud is inmiddels belangrijker dan klantwerving lijkt mij, maar Nuon denkt ? ... Uw verhaal geeft ook duidelijk aan dat de verkoper niet precies op de hoogte was van het overstapmoment. Toch gaf hij aan dat nuon het keurig zou regelen. Juridisch zal nuon wel safe zitten, maar dit is gewoon onfatsoenlijk zaken doen en jammer dat dit nog steeds gebeurt. De overheid zal de bewijslast nog meer bij het bedrijf moeten leggen.
Ik zou in elk geval melden bij Nuon klachten dat u een fatsoenlijke oplossing wenst bijv. 50% van de kosten die ten onrechte zijn ontstaan. Nuon heeft u immers een besparing verkocht en niet andersom. Ik zou ook aangeven; indien u dit niet klantgericht oplost, dan meld ik een oneerlijke handelspraktijk bij de ACM Veel succes Bjorn.
https://www.consuwijzer.nl/energie/klan ... informatie

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: NUON komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door tijger1 »

Uiteraard is het heel overstandig iets aan de deur af te sluiten, maar Nuon is verkeerd bezig.

Lees hier wat Consuwijzer daarover schrijft. Dien dus een klacht in bij Nuon en verwijs daar naar,

https://www.consuwijzer.nl/energie/verg ... vergenomen

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: NUON komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dien die klacht schriftelijk in, dus niet telefonisch.

bjorn207
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2016 11:30

Re: NUON komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door bjorn207 »

Bedankt voor jullie reacties!

De klacht is op verzoek van NUON via facebook afgehandeld. De klantenservice en klachtenafhandeling bij NUON weigerden de klacht op te lossen. Na plaatsing op klachtenkompas, andere klachtensites en facebook heeft NUON alsnog de klacht naar tevredenheid opgelost(ik ben schadeloos gesteld door de NUON)

M.v.g.

Bjorn

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: NUON komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door tijger1 »

Mooi. In het vervolg nooit meer aan de deur uw gegevens verstrekken of waar dan ook uw handtekening onder zetten. Dan komt u niet meer in die problemen.

BruceAlmighty
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 feb 2016 13:49

Re: NUON komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door BruceAlmighty »

Fijn dat je er zo goed af bent gekomen Bjorn. =) Deurverkoop inderdaad nooit doen! Je kunt het beste via internet overstappen is mijn ervaring. Vaak profiteer je al van de 'overstapservice' van het bedrijf zelf. Je kunt vaak de acties zien op een website van een energie vergelijker. Ik gebruik zelf altijd http://www.gaslicht.com of energievergelijker.nl. Vaak krijg je hier een 'welkomstbonus' en kun je elk jaar gewoon overstappen. Wel over goed kijken hoe lang het contract is :idea:
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mar 2016 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: actieve link aangepast.

Gesloten