LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon: list en bedrog bij deur-aan-deur colportage

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Nuon: list en bedrog bij deur-aan-deur colportage

Ongelezen bericht door spambam »

Afgelopen maandag was er bij ons aan de deur iemand met een Nuon-hesje die het volgende verhaal letterlijk bracht. U bent momenteel nog geen klant van Nuon. De leidingen en buizen tot aan uw huis voor de stroom zijn van Nuon, en daarom moet u klant worden bij Nuon. Ik heb hier op mijn lijst uw adres en gegevens staan, en als u hier in het vakje tekent, bent u klant bij Nuon.

Mijn vrouw zei gelijk dat we elders al een vast contract hadden afgesloten, maar volgens hem maakte dat niet uit (ja, niets over afsluitkosten zeggen ook nog). Hoe dan ook, het is tegenwoordig allemaal veranderd, dus u hoeft alleen maar even te tekenen.

Schofterig, schandalig. Zat mensen die weinig sjoege van de regels van de energiemarkt hebben, of ouderen, die zeker in deze gure tijd bang zullen zijn voor afsluiting, " het moet " immers.

Overigens betrof dit postcodegebied 2151**. Deze klacht leg ik ook neer bij Nuon, ze zullen het wel afdoen als incident, maar de controle en instructies worden duidelijk niet nageleefd.

/update: via de site klacht met letterlijke tekst hierboven ingediend. binnen 14 dagen zullen ze reageren, volgens de site.

bowie03
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2009 17:19

Re: Nuon: list en bedrog bij deur-aan-deur colportage

Ongelezen bericht door bowie03 »

De Nuon stond vandaag bij ons voor de deur(postcode 2152), ik heb hem vriendelijk verteld dat ik geen interesse had. Hij vond dit maar raar want volgens hem wist ik niet eens waar het over ging. Gelukkig had ik de berichtjes gelezen op de hyves site en ik heb gewoon de deur dicht gedaan.
Ik snap uberhaupt niet dat ze aanbellen, want ik heb een sticker op de deur van radar dat ik geen colportage aan de deur wens.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Nuon: list en bedrog bij deur-aan-deur colportage

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik snap uberhaupt niet dat ze aanbellen, want ik heb een sticker op de deur van radar dat ik geen colportage aan de deur wens.
Goh, dat je hem dan nog vriendelijk verteld hebt dat je geen interesse hebt.
Ik heb die sticker ook, en wie dan nog aanbelt loopt het risico zijn neus te stoten aan de voordeur. Die gaat nl. al dicht voor zijn tweede woord zijn str.. uitkomt. :lol:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Nuon: list en bedrog bij deur-aan-deur colportage

Ongelezen bericht door MLF »

Ik had ze dus ook aan de deur op het moment sliep ik en werd wakker van de deurbel (ik had nachtdienst en sliep laat in de middag), eenmaal wakker, paar uur later stond er weer één aan de deur: wij waren hier vanmiddag al.....
Ik heb 'm duidelijk gemaakt nooit meer terug te komen.
Mij neem je niet in de maling. Ik was wel duidelijk geloof ik.

Mouton
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2009 09:56

Re: Nuon: list en bedrog bij deur-aan-deur colportage

Ongelezen bericht door Mouton »

De energiemaatschappijen worden steeds brutaler in het werven van klanten. Ik zit bij Eneco en blijf bij Eneco. Die hebben niet zo'n agressief wervingsbeleid en zitten qua prijs gunstig. En Nuon is nu in Zweedse handen, dus reken maar dat je betaalt voor de bönussen van de knäckebröteters....

desduivels
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2009 09:29

Re: Nuon: list en bedrog bij deur-aan-deur colportage

Ongelezen bericht door desduivels »

Bij mij is het nog erger.
Ik krijg gisteren een brief van NUON in de bus waarin staat dat ik een contract met ze heb afgesloten wat ingaat op 10 maart as.
Dit heb ik helemaal niet gedaan. Bij navraag bij NUON blijkt dat ik aan de deur het contract zou hebben ondertekend. Desbetreffende datum ben ik niet eens thuis geweest aangezien ik al twee maanden niet meer op dat adres woon.Het betreft tevens een huur woning dat gesloopt gaat worden en mijn huurcontract loopt eind maart af, dus waarom zou ik op dat adres een nieuw jaarcontract afsluiten??
Er werd om mijn adresgegevens, telefoonnr en geboortedatum gevraagd, de eerste twee klopten en laatste niet.
Of ik nu een kopie van mijn ID naar ze op kan sturen om de handtekening te controleren.

Erg fijn om te weten dat ze tegenwoordig aan de hand van opgekochte telefoonnummerbestanden contracten kunnen afsluiten!!

Echt schandalig ze smeren je gewoon een contract aan en als je niet reageert zit je er gewoon aan vast!!!

Zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben en hoe ze het hebben opgelost???

ALVAST BEDANKT!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nuon: list en bedrog bij deur-aan-deur colportage

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

dus reken maar dat je betaalt voor de bönussen van de knäckebröteters....
Grappig dat je dat noemt
de CEO van Vattenfall krijgt namelijk al 4 jaar geen bonus meer maar een vast salaris.
Overigens is dat salaris nog riant genoeg:
over 2007 heeft hij incluis pensioen en dienstwagen ruim 1,6 miljoen euro overgemaakt gekregen - voor belastingen - en voor die pensioenpremie van bijna 800.000 euro wil ik ook wel een jaartje werken :lol:
De rest krijgt overigens wel een bonus tot ruim 50% van hun salaris; inkomsten belasting in Zweden is bij dat soort bedragen een % of 52 of hoger dus die bonus gaat gelijk weer richting vadertje staat.
maar dit even terzijde 8)

tutje
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2008 15:44

Re: Nuon: list en bedrog bij deur-aan-deur colportage

Ongelezen bericht door tutje »

nee de 9 miljoen de de topman van RWE verdiend zijn terecht :D

als je daarna moet gaan kijken kun je beter geen energie meer afnemen :twisted:

maar goed.. energie afnemen moeten we tog.. dus gewoon de goedkoopste nemen en misschien moet je ervoor wel ieder jaar overstappen, maar als dat nodig is om goedkoper uit te zijn.. en als ik daarmee dan n topman wat extra geld geef moet dat dan maar tog :wink:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon: list en bedrog bij deur-aan-deur colportage

Ongelezen bericht door Shine »

Bonussen, regelingen,.........salarissen van topmannen,.. leveranciers,...banken,...... we weten het nu wel en dit is overal hetzelfde ongeacht welke naamplaat er staat.
Je hoerover onophoudelijk druk maken en met wijzende vingers daarmee pretenderen alsof een energiebedrijf dan slecht zou zijn,.onzin natuurlijk.

Kwalijker vind ik het dat een ABN/AMRO bank, waarin geld gepompt is van/door de overheid (dus onze belastingcentjes) allerlei -bonus-premies gaat uitkeren aan bepaalde posities in die bank. Dat acht ik pas echt kwalijk en iets waar je je terecht druk over kunt en mag maken.

Gesloten