LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nuon medewerker aan de deur

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hajar
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jan 2006 14:51

nuon medewerker aan de deur

Ongelezen bericht door hajar »

Hallo,
Ik kreeg gisteren een medewerker van nuon aan de deur, hij beweert dat nuon de goedkooste is van nl.....kortom had mooie praatjes en ik trapte erin.

Ik heb m'n eindnota van essent laten zien......en opeens schreef hij de gegevens over en heb tot m'n grote stomme kop ook getekend.


Nu mijn vraag is ik wil helemaal niet overstappen....heb ik helemaal geen zin. Kan ik de contract nietigen??????


zo niet? zijn er mensen die van essent naar nuon zijn overgestapt en heb je het gemerkt aan de centjes op de jaarrekening?

trouwens die vent beloofde 50 euro kado en 50 aan voucher kan je besteden aan spaarlampen kopen bij nuon winkel!

mar9
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 mei 2007 14:00

Re: nuon medewerker aan de deur

Ongelezen bericht door mar9 »

Nooit iets tekenen aan de deur of per telefoon edoch kwaad reeds geschied.

Nuja, kwaad. Als de donder (ik geloof binnen 7 dagen) zo snel mogelijk een brief schrijven aan Nuon met zoveel mogelijk gegevens en zeggen dat je het contract niet wil laten ingaan/ontbinden. Binnen die (dacht ik) 7 dagen kan dat bij colportatie (verkoop aan de deur). Ik zou de brief wel aangetekend versturen. Mocht de wisseling dan toch gebeuren, heb je bewijs dat je het op tijd stop hebt gezet (en verstuurd).

Of de overstap door laten gaan.

Essent of Nuon, maakt niet echt uit. Echte vermindering van de rekening lijkt me niet of miniem.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: nuon medewerker aan de deur

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik meen zelfs dat je een afkoelingsperiode hebt van 8 dagen en beslist GEEN werkdagen zoals door velen wordt gedacht. Houdt er wel rekening mee dat je brief binnen 8 dagen moet zijn verstuurd en aangekomen dient te zijn.

Doe dit aangetekend met ontvangstbevestiging. Zo kun je nog beter bewijzen wanneer deze is binnen gekomen. Beste is de dag na ondertekening direct brief schrijven en versturen. Zo ben je zeker van binnen 8 dagen. Weekenddagen vallen nogmaals ook onder de 8 dagen. Hierna zit je eraan vast.

Als ik goed tel heb je dus nog 6 dagen over. Doe dus vandaag, vrijdag, die brief eruit.

Hier geldt inderdaad de Wet op Colportage.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: nuon medewerker aan de deur

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

en?
ben je al gebeld door nuon of de gegevens kloppen?

r3dbaron
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2005 09:42

Re: nuon medewerker aan de deur

Ongelezen bericht door r3dbaron »

Waarom zou je NIET overstappen?

Ik ben ook van Essent naar Nuon overgegaan en heb samen met die Nuon medewerker de tarieven vergeleken, en Nuon was wel degelijk goedkoper voor zowel Electriciteit als Gas. Niet veel, maar toch. Daarbij komt idd dat ik ook nog 2 keer 25E kreeg ivm overstappen en 50E voucher voor in de Nuon shop. Prima toch? en ja, Nuon medewerker belde vrij snel erna om te verifieren.

Tot nu toe geen klachten iig.

Gesloten