LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON probeert met gratis alarmsysteem zieltje te winnen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wiheda
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 15:14

NUON probeert met gratis alarmsysteem zieltje te winnen

Ongelezen bericht door wiheda »

Nuon is bij ons in de wijk bezig langs de deuren om zieltjes te winnen.
Ze stellen zich voor en geven aan dat meerdere buren gevraagd hebben om een alarmsysteem.

Zij kunnen dit toevallig gratis (normaal 995 euro) aanbieden.
Helaas ben ik de voorzitter van de bewonerscommissie en weet nergens van.
Men neemt Nuon en verplicht overstappen niet in de mond, maar raast alleen maar door over gratis en inbraak. Heb 5 keer aangegeven geen intresse, maar het is draadloos en zo mooi.
Heb toen ze maar bleef ratelen gewoon de deur dicht gedaan.
Wie weet staat ze nu tegen de deur te lullen.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: NUON probeert met gratis alarmsysteem zieltje te winnen

Ongelezen bericht door jsp »

@ Wiheda: typ bij de zoekfunctie van dit forum eens in: "Alarmsysteem" en verbaas u over het aantal aanbieders, waaronder Nuon en Essent, dat zogenaamd gratis alarmsystemen aanbiedt of uitdeelt. Het dreigt een epidemie te worden.

Dat u jaren aan zo'n systeem vastzit, en maandelijkse tientallen euro's moet betalen voor de aansluiting op de meldkamer, zeggen ze er niet bij. Maar het systeem is dan wel gratis.

Stel dat er iemand aanbelt, vraag u dan eens het volgende af: als ik dolgraag een alarmsysteem wil, waarom heb ik het dan nog niet? Waarom laat ik me overrompelen als er iemand voor de deur staaat? Ik kon altijd al zonder, waarom nu niet meer!

En wend u tot de plaatselijke politie voor inbraak-preventie-tips en een anti-inbraakkeurmerk. Scheelt meteen premie op de inbraakverzekering!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: NUON probeert met gratis alarmsysteem zieltje te winnen

Ongelezen bericht door Shine »

Deze manier van verkoop is toch niets nieuws onder de zon!
Dit zie je niet alléén bij energiebedrijven, maar bij talloze commerciele bedrijven.
Als u bij ons een keuken koopt krijgt u: een TV, magnetron, blablabla er gratis bij.
Als u bij ons digitenne afneemt krijgt u de eerste 3 maanden gratis.
Als u bij ons digitale afneemt hebben we de actie: geen aansluitkosten en de eerste 2 maanden gratis.
Hebben wij even een aanbieding voor: twee voor de prijs van 1. (UPC) Terwijl als je goed kijkt en rekent dit helemaal niet voordeliger hoeft te zijn ten opzichte met wat je nu hebt.
U krijgt van ons 3 saunabeurten gratis en sluit dan tevens een jaarabonnement af.
En zelfs bij theaters hebben ze deze techniek uitgevonden: Wordt vriend van het theater (kosten 15,= p/jr) en u hebt voorrang op het bestellen van kaartjes voordat deze breed besteld kunnen worden.

Afijn, zo kun je nog wel even doorgaan.
Het zijn verkoop technieken. Niet alleen binnen de energiesector, maar overal waar men graag klanten aan zich wil binden. De ophef en verontwaardiging snap ik daarom ook niet zo goed.

Gesloten