LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sympathy
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 17:22

Nuon

Ongelezen bericht door Sympathy »

Nuon heeft mij een bepaald bedrag in rekening gebracht dat groter is dan het bedrag dat zij mij zouden moeten betalen en dit zou verrekend worden er zou zelfs nog een maandbetaling mee gedaan worden en dan nog zou ik zo'n 6 euro terug ontvangen. Om deze verrekening voor elkaar te krijgen heeft echter heel wat moeite gekost. Op een geven moment heeft Nuon de debetnota via een incassobureau laten vorderen. Terwijl er dus ook een creditnota gemaakt was! Inmiddels heb ik zo'n tien keer contact gezocht met Nuon. Elke keer wordt gezegd dat het in orde gemaakt is en dat de incasso-opdracht is ingetrokken. Oké, daar ga ik dan op dat moment van uit. Echter... een paar dagen later weer een brief van Interim Justitia, dat het bedrag nog steeds niet betaald is! Inmiddels heb ik 5 brieven van Interim Justitia ontvangen. Als ik dan Nuon bel moet ik volgens het keuzemenu met Interim Justitia bellen. Als ik hen bel wordt mij verteld dat het bedrag nog steeds betaald moet worden en dat hen niets bekend is van een intrekking van die incasso-opdracht. Als ik daarna dan toch maar weer Nuon bel zeggen zij dat alles verrekend is en dat de incasso-opdracht is ingetrokken etc. Dit is nu 5 keer gebeurd. Ik word steeds heen en weer gestuurd tussen Nuon en Interim Justitia. Nuon zegt dat ik niet hoef te betalen en Interim Justitia zegt van wel. Vandaag ontving ik een brief van Interim Justitia dat als ik niet betaal binnen 3 dagen de energielevering van Nuon wordt beeindigd en dat er andere gerechtelijke procedures volgen. Nuon nog maar eens gebeld. Er staat niets open, de incasso is een maand geleden geannuleerd en ook aan Interim Justitia doorgegeven en ik hoefde me nergens zorgen over te maken... Interim gebeld. Die vertellen mij dat ze van Nuon niks vernomen hebben hierover. Interim adviseert mij om van Nuon een schriftelijke bevestiging te vragen waarin e.e.a. staat. Ik Nuon nog maar eens gebeld. Weer wordt mij verteld dat alles in orde is en ik me geen zorgen hoeft te maken. Ik probeer uit te leggen dit ik me toch wel zorgen maak, omdat mij dat verhaal al een aantal keer verteld is en ik nog steeds boze brieven van Interim Justitia krijg. De persoon die ik aan de lijn heb zegt: U gelooft mij, of u gelooft mij niet; dag meneer. En vervolgens verbreekt hij zomaar de verbinding! Dit is zeer klantonvriendelijk!
Na even van de schrik te zijn bekomen heb ik nog maar eens contact gezocht met Nuon. Weer hetzelfde verhaal. Gevraagd om schriftelijke bevestiging. Nee, dat kan niet, werd mij verteld. Mogelijk dat Interim een werkachterstand zou hebben, was het excuus.

Kortom, Nuon maakt een fout met een betaling en verrekening. Ze zeggen dit op te lossen. Vervolgens komen brieven binnen van Interim Justitia (ongeveer 1 per week). Na elke brief bel ik Nuon die mij verteld dat alles in orde is. Een week later weer een brief van Interim. En zo gaat het nu al een aantal weken/maanden.

Ik las net dat hier ook iemand van Nuon is die e.e.a. behandelt. Ik heb van een deel van de gesprekken met Nuon in het kort even wat genoteerd. Misschien dat de persoon die iets met Nuon kan e.e.a. eens voor ons na kan kijken.

Vrijdag 190805 gebeld met Nuon. Resultaat van gesprek: Ik krijg 6 euro terug en alles is daarmee verrekend en afgedaan. Nieuwe nota zal 30,33 per maand zijn en de incasso is geannuleerd.

Donderdag 250805 gebeld met Nuon n.a.v. nieuwe brief/aanmaning. Reactie Nuon: brief/aanmaning had niet verstuurd mogen worden; heeft elkaar gekruisd. Alles is betaald en ik krijg 6 euro terug. Stuurt overzicht.

Woensdag 310805 weer gebeld met Nuon ivm nieuwe brief van Interim Justitia. Gesproken met Mirelle Kolenbrander. Weer doet men mij de belofte dat alles in orde is en ik me geen zorgen hoef te maken.

Donderdag 080905 weer gebeld met Nuon ivm weer een brief van Interim Justitia. Eerste gesprek werd door Nuon op klantonvriendelijke wijze afgebroken! In het volgende gesprek werd mij door Nuon verteld dat Interim Justita mogelijk een werkachterstand heeft, dat ik niets hoef te betalen en me geen zorgen hoef te maken. Nuon kan/wil dit alleen niet schriftelijk bevestigen. Nu gesproken met Priscilla Oberholz.

Enfin, dit is maar even in het kort een fragment van de gang van zaken. Als hier inderdaad iemand is van Nuon die het leest dan zou ik graag alles nog eens haarfijn uit de doeken doen, maar ik denk dat uw incasso-afdeling ook al voldoende weet. Alleen... er wordt dus niets mee gedaan. Of het ligt aan Interim Justitia. Maar als ik die bel (vandaag nog gedaan, meerdere keren) krijg ik te horen dat ik moet betalen.

Mijn partner en ik raken hiervan zeer in de war en zitten niet te wachten op gerechtelijke procedures, afsluiten van energie etc.

Ik hoop dat iemand zich hier iets van aantrekt en maatregelen kan/wil nemen of ons op een andere manier kan helpen.

We zijn inmiddels ook bezig om andere consumentorganisaties en juridische instanties in te schakelen.

Met vriendelijke groet,

A. van Harn, Ede

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Bink007 »

Met betrekking tot de nuon soortgelijke prutbedrijven kan ik je maar een ding adviseren. Doe alles schriftelijk want toezeggingen van de een worden zonder pardon door de ander ontkent of sterker nog er wordt nog fijntjes bij gezegd dat de andere medewerker dergelijke uitspraken niet had mogen doen terwijl je als klant ondertussen wel met de bekende gebakken peren zit.

Sympathy
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 17:22

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Sympathy »

Ik zou graag met die Nuon-medewerk(st)er in contact willen komen die deze site zo nu en dan bezoekt en die eventueel mijn situatie eens zou willen verifiëren. Ik weet niet hoe ik daar verder mee in contact kan komen. Ik ben ten einde raad. Hopelijk pikt iemand dit op en wordt er iets gedaan.

Sympathy
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 17:22

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Sympathy »

Ik ben misschien wat te goed van vertrouwen geweest m.b.t. Nuon. Ben van het kastje naar de muur gestuurd. Weet nog steeds niet waar ik aan toe ben. Ik heb inderdaad wel de ervaring dat ze elkaars collega's gerust de schuld van e.e.a. in de schoenen schuiven. In vorige bericht schreef ik dat ik een brief van Interim had ontvangen en Nuon zei dat die brief niet verstuurd had mogen worden; zou elkaar gekruisd hebben... Op het moment dat ze dat zei twijfelde ik eigenlijk al, maar heb de reactie maar aanvaard, niet wetende dat er daarna nog meer brieven van Interim zouden volgen...
Nuon maakt klanten kapot! Vooral geestelijk! Ik zou willen dat ik mijn gevoelens en de hele situatie kon vastleggen en publiceren om de wereld te laten zien wat voor bedrijf Nuon is, maar dat gaat helaas niet. Misschien dat het via de Radar-site mogelijk is om iets van de grond te krijgen.

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

Goedenavond,

Ik heb uw verhaal even vluchtig gelezen en heb dus nog niet uitgevist of uw termijnbedrag vermeld staat en wanneer u deze betaalt (op verrekeningen of restbedragen kan ik niet zoeken)

Een factuur die verrekend wordt met een tegoed en ondertussen ook doorgezet wordt naar I.J. dat was geen erg nieuwe factuur meer. Pas na op zijn minst 44 dagen na de factuurdatum wordt een factuur doorgestuurd naar I.J. Op het moment dat de verrekening werd uitgevoerd is de factuur waarschijnlijk net doorgestuurd. Eigenlijk zijn de 50 euro daarmee ook terecht (44e dag is 50 euro). Dit even ter strikte info...

Even info met betrekking intrekken van een vordering... Een medewerker aan de telefoon moet dit overleggen met een meer ervaren medewerker, dit betekent dat u op zijn minst even in de wacht heeft gestaan. Op het moment dat de meer ervaren collega akkoord geeft, zet deze het op een meldingsprogramma dat naar de afdeling incasso van nuon zelf gaat (op gezette tijden). Op gezette tijden zet de afdeling incasso een lijst met afmeldingen door naar Intrum Justitia...

Nu I.J. zij ontvangen een vordering van Nuon en mogen een bepaalde periode deze proberen te incasseren.
(Daarna gaat hij eventueel als oninbaar terug en komt een klant in aanmerking voor verdere stappen). In deze bepaalde periode schrijft I.J. een paar maal en belt een paar maal. Op gezette tijden krijgen zij van Nuon een lijst met intrekkingen deze worden ook bij hen op gezette tijden afgehandeld. Het kan zijn dat bijvoorbeeld vijf minuten daarvoor net weer een brief naar u toegestuurd is (men gaat dan neem ik aan niet het hele gebouw afrennen op zoek naar die specifieke brief en hele stapels doorspitten... Beetje duur)...

Met andere woorden vanaf het moment dat een medewerker u meedeelt dat de vordering ingetrokken gaat worden tot het moment dat de vordering werkelijk niet meer bestaat, daar gaat even overheen...

Uit de gesprekken die u specificeert kan ik niet afleiden dat de laatste tijd nog andere dingen zijn gemeld aan u als dat nuon geen vordering meer open heeft staan. U kunt eventueel ook vragen om een rekeningoverzicht. Dat is een druk op de knop en uw betalingen van het afgelopen half jaar + de facturen van het afgelopen jaar worden verstuurd (let op... is het probleem eerder ontstaan dan kunnen de bedragen aan elkaar gelijk zijn en toch een bedrag open staan)

Ik wil voor u kijken maar dan heb ik uw termijnbedrag nodig + de laatste maal dat u betaald heeft. Waarschijnlijk lukt het ook wel op basis van uw achternaam (mits er niet teveel van in ede wonen)... Het plaatsen van uw naam is uw eigen keuze, en is in principe niet nodig... Niet alleen ik kan u daarmee traceren.


Het verzoek aan alle lezenden is om namen van medewerkers niet te noemen op de forums... Hier is niemand bij gebaat en schaadt alleen mogelijk de privacy van medewerkers...

Even ter info aan medelezers,
ben na deze posting weekje afwezig...
en lees bij terugkomst eventuele nieuwe postings...

Sympathy
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 17:22

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Sympathy »

Ten eerste bedankt voor uw snelle reactie.

Ik heb van Nuon een overzicht vorderingen en betalingen ontvangen, gedateerd 29-08-2005 betreffende de betalingen die de laatste zes maanden door Nuon verwerkt zijn. Bij de laatste staat als verwerkingsdatum 06-06-2005, bedrag € 64,61 en is verrekend met nota 43504788067. Hopelijk kunt u, medewerker, aan de hand van deze gegevens e.e.a. traceren.
Ik ben inderdaad in alle gesprekken minimaal één keer doorverbonden met afdeling incasso. Daar zijn ook notities gemaakt van de gesprekken etc, tenminste dat is mij verteld.
De € 50 boete die na een bepaalde termijn mogelijk zou mogen worden geïncasseerd was onterecht en dat is mij ook steeds medegedeeld en daarom zou deze ook worden ingetrokken, wat tot op heden dus niet gebeurd of niet bij I.J. aangekomen blijkt te zijn. Enfin, ik heb herhaaldelijk gevraagd of alles in orde was, of alles betaald zou zijn en er is mij ook steeds verteld dat dat zo is. Als men mij had kunnen aantonen dat het terecht zou zijn dat ik die € 50 moest betalen had ik dat ook zeker gedaan.
Waar het nu dus om gaat is dat Nuon mij vertelt dat die € 50 nota is ingetrokken en dat ik me nergens zorgen over hoeft te maken etc, maar dat ik daarnaast wel steeds brieven van I.J. ontvang. Bij de eerste brief vertelde de Nuon-medewerker mij dat e.e.a. elkaar gekruisd zou hebben; gezien de data op de brieven vond ik dat ergens wel vreemd maar ben in eerste instantie er van uit gegaan dat ik Nuon daarin kon vertrouwen. Totdat ik herhaaldelijk brieven van I.J. bleef ontvangen; daar kon geen sprake meer zijn van het kruisen van e.e.a.
Er wordt mij door Nuon verteld dat ik de € 50,- niet hoef te betalen. Ik heb ze zelfs voorgesteld dat ik het toch maar wel ga betalen om gerechtelijke invorderingen en aanverwante problemen te voorkomen maar dat werd mij afgeraden. Als ik I.J. bel wordt mij verteld dat ik het gewoon moet betalen. Volgens Nuon zou I.J. te maken hebben met een achterstand. Nuon zegt een maand geleden ongeveer de incasso bij I.J. te hebben ingetrokken; het lijkt mij dat dat nu toch ongeveer daar wel binnen had kunnen zijn, niet dan? Of hebben ze bij I.J. een achterstand van langer dan een maand? Zou natuurlijk kunnen.
Enfin, hoe het ook zij, het is geen prettige gang van zaken en ik wil graag dat het opgelost wordt. Op een gegeven moment is het geld niet eens meer van belang, maar zou je er bij wijze van spreke wel het tienvoudige voor over hebben om van dit gezeur af te komen.
Ik laat het hier nu maar even bij. Misschien dat u het nog leest voordat u een tijdje weggaat en anders na terugkomst. In het laatste geval hoop ik dat in de tussentijd de situatie door Nuon toch wel serieus genomen wordt en dat ik op de telefonische toezeggingen kan vertrouwen, al zijn er andere mensen in dit forum die beweren dat telefonische toezeggingen van Nuon niet betrouwbaar zijn.
Ik zie graag z.s.m. nog een reactie van u tegemoet.

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

Goedemorgen,

Het telefoonnummer dat bij ons bekend is, is niet correct.
U heeft het antwoord inmiddels per email ontvangen...

Met vriendelijke groet,

een medewerkster

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Nuon

Ongelezen bericht door vladja »

Off Topic,

Medewerker als je nog niet op vakantie bent, kijk even bij Radeloos bij de VARA.

Vladja

Brynnar
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 mei 2005 10:05
Contacteer:

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Brynnar »

Even een directe link.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... qid=101673
@ Medewerker, je hebt deze persoon 'sillylove' al eens eerder geholpen, dus ik hoop dat je er nog even bent vandaag....

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

mvg

medewerkster

Sympathy
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 17:22

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Sympathy »

Graag wil ik bij deze de medewerker Nuon bedanken voor de snelle en enigzins geruststellende reacties, al blijft er toch nog twijfel bestaan of het nu wel écht opgelost is.

Ik ontving een e-mail namens medewerker met daarin de melding dat ik middels een reply kon reageren. Echter dat werkte niet, want daarop ontving ik een automatisch gegenereerde mail waarin stond dat ik alleen via het contactformulier op internet kon reageren. Ik heb dan ook nog even een paar vragen/opmerkingen via dat kanaal verstuurd.

Medewerker, ik gun u de periode dat u afwezig bent hier, hopelijk is het een periode waarin u goede dingen mag verwachten. Ik hoop in de tussentijd niet met energieafsluiting en gerechtelijke toestanden te maken te krijgen.

deborah77
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2005 12:44

Re: Nuon

Ongelezen bericht door deborah77 »

Sympathy je hebt gelijk over het feit dat de nuon mensen geestelijk kapot maakt. Wij worden ook al vanaf juli van het kastje naar de muur gestuurd en zijn ook ten einde raad

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

ron

Ik betaal al vanaf Januari 2005 niet meer de rekeningen van de nuon.
Als je de rekening van de nuon te laat betaald dan komt er 15 € incasso kosten bij betaal je dat ook niet op tijd dan komt er binnen een maand 50 € incasso kosten bij.
De nuon heeft mij aan het begin dit jaar aangeslagen voor een bedrag van 105 €, en daar zit dit jaar niet eens het water bij, dit is gedaan op basis van verkeerde gegevens , daar de ellektrameter in het lage tarief ook op het hoge tarief telde, dit is door de monteur op de bon gezet met de mededeling dat er een nieuwe rekening moest worden gemaakt, nou dat heb ik ondervonden het termijn bedrag werd van 67 € naar 105 € als je daar dan over mailt krijg je te horen dat zij het termijn bedrag niet kunnen veranderen in het lopende jaar, je moet eerst de schuld aan de nuon betalen, dit zijn dus alle te hoge rekeningen, eerst betalen en dan gaan ze er wat aan doen zeggen zij.
nu ben ik van plan om alle rekeningen van de nuon helemaal niet meer te betalen daar ik het ook niet normaal vindt dat er zo'n hoog percentage belasting op zit 52 % van het totale bedrag, dit impliceerd dat er 104 % belasting word geheven op de stroom kosten , ja dan is dat wel 52 % van het totalebedrag, maar zo doen we dat toch niet, de groente boer doet dat zo toch ook niet.
als iets 1 € kost en er komt 19% btw bij dan word het 1.19 €, en de nuon heft dan 19 % dan van het totale bedrag.
voor die belasting kan ik de nuon niet aansprakelijk stellen, daarvoor moeten we naar de regering die doet dat.
Gek he dat er in Nederland mensen honger hebben, bijstandmoeders moeten tegen hun kinderen zeggen, nee je mag niet meer naar zwemles ofzo,mamma moet 104 % belasting betalen over de stroom. terwijl de nederlandse staat 104 % belasting heft op wat in mijn ogen een Eerste levensbehoefde is.
hiervan zou ik zeggen Nederlandse regering schaam je ogen uit je KOP
o ja als je bij de nuon een klacht indient is het invullen van een telefoon
veld verplicht, dus als je geen telefoon hebt kan je geeneens een klacht in dienen, ik heb dat al gemeld maar hier kunnen ze natuurlijk ook niets aan veranderen lijkt het wel wand het is nog steeds zo


groet ron

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

goedemorgen,

ik denk niet dat een bedrijf ooit zal accepteren dat u een nota niet betaald omdat u het niet eens bent met belastingen die door de regering opgelegd worden...

Een termijnbedrag kan op eigen verzoek verlaagd worden, maar dat gebeurrd op eigen risico. Dat wil zeggen, dat als u het verkeerd inschat,
u de hele jaarnota straks in een keer moet betalen.

Wanneer de meter niet correct gefunctioneerd heeft ontvangt u over het algemeen een aanvullende factuur, deze staat los van de jaarnota en de termijnen... Een deel van het verbruik wordt dan eventueel gecrediteerd of in rekening gebracht.

Het totaalbedrag van 65 euro aan kosten is niet binnnen een maand maar na 44 dagen. De eerste 15 euro zijn zelfs niet binnen een maand maar na 35 dagen...

Ik wil eventueel wel voor u kijken hoe het nu staat met die niet- functionerende meter. Als u dat op prijs stelt kunt u hieronder uw laatste betaaldatum en bedrag vermelden... dat zal dus zijn 67 euro op zoveel december 2004. Daarmee kan ik kijken wat er aan de hand kan zijn...

mvg

een medewerkster

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

Geachte medewerker

Heb ik het dan goed wat die belasting aangaat of heb ik dat ook fout.
het is toch van de zotte dat er van het totale bedrag 52 % belasing opzit , en dat dat komt omdat je er 104 % bij hebt gedaan .zegt u nu eens zelf als nuon medewerker wat vind u daar nu van dat de bijstand moeder droog brood zit te eten , en dat de staat der nederlanden deze achterlijk hoge belasting heft op een EERSTE LEVENSBEHOEFTE
Ik zou uw mening daar wel eens over willen weten.

Groet Ron

Tsjoek tsjoek
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2005 11:34

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Tsjoek tsjoek »

:shock: ONTZETTEND!! :shock:

Wat een figuur ben je Ron. Als je het niet eens bent met de belasting op brood (ook een levensbehoefte), loop je dan ook zo de Albert Heijn uit? Weet je wel wat je betaalt aan de overheid door te tanken of alcohol aan te schaffen!?
Als je het niet eens bent met de belastingen moet je bij de overheid zijn en niet bij Nuon. De Nationale Ombudsman kan je misschien bellen.

Maar vooral niet betalen hoor, dan zit je vanzelf zonder stroom en/of gas.... Hahahahahahahahaha :D Wel lachen hoor dit soort opmerkingen.... :lol:

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

Beste Tsjoek Tsjoek

Ik weet echt wel dat ik er niet slim aan doe hoor, maar zeg nu zelf, heb ik niet een klein beetje gelijk dan, de overheid pikt van haar volk, de nuon berekend dat door.
het volk heeft honger in deze slechte tijden met name de minima,de minima kan haar ellektra rekeningen niet meer betalen.
Nu heb ik een WAO uitkering van 860 € daar moet ik alles van doen, als ik bedenk dat de overheid zoveel belasting wil hebben over wat in mijn ogen een eerste levensbehoefde is , vindt ik dat ik het nu terug mag pikken.
en wat dat afsluiten betreft natuurlijk weet ik dat ik dit gevecht ga verliezen, maar wat moet ik dan, het gaat niet alleen om die belasting hoor de nuon heeft grote fouten gemaakt, en daardoor ben ik in de problemen gekomen.
Als ik de rekeningen betaal ga ik dood van de honger, dan liever afsluiten, dan word ik maar zwerver in mijn eigen huis.
Maar even een vraagje tsjoek ben jij het er dan mee eens met een belasting van 104% over stroom, zo niet doe er dan wat aan.

Groet Ron

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

Ron,

natuurlijk is dat soort zaken heel schrijnend,
maar het is wel zoals tjoek tjoek meldt.
Je kunt niet zomaar facturen niet betalen omdat je het niet eens bent met belastingen... Die 104% belasting is natuurlijk niet correct berekend... Ik kan je berekening daarvan ook niet helemaal volgen...

Een energiebedrijf kan niets aan de stijgende olieprijzen en belastingen doen. Evenmin kan ze iets aan een slechte economie veranderen. Wel staat ze open voor schuldhulpverleners. Mijn advies is daarom, zoek schuldhulp. Als u uit geldgebrek geen energiefacturen meer betaald, zijn er misschien nog meer schulden. Waarom dan afwachten tot alles echt uit de hand loopt? Immers Nuon kan niets aan uw financiele situatie doen en de reden dat u bezwaar aantekent tegen belasting is ongegrond.

Ik kan niets aan de slechte economie veranderen. Ik ben ook prive van mening dat een energiebedrijf of welk bedrijf dan ook daar niets aan kan veranderen. Als u producten afneemt moet je daarvoor betalen. Wel ben ik voor het feit dat bedrijven moeten openstaan voor schuldhulpverleners en dat is ook het geval

Ron de Jong
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 okt 2005 23:05

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Ron de Jong »

Ok ik geef het op groetjes aan de nuon

Op uw wbsite staat een circel diagram, de helft daar van is belasting, dus de belasting die geheven word over een bedrag, moet 100 % zijn anders kan het nooit de helft zijn van het bedrag.

Als een brood 1 € kost , en de bakker rekend 50% btw, moet ik betalen 1.5 €.
Als de bakker een btw berekend van 100% dan moet ik betalen 2 €, en ja hoor dan is de btw 50 % van die 2 €

begrijpt u het nu

groet ron

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

Ron,

De helft bestaat ongeveer uit belastingen en heffingen.
Over het geheel wordt afhankelijk van het product een bepaald percentage btw geheven.

Stel de totale kosten excl van een jaarafrekening zijn 1000 euro.
Daarvan is grofweg dus 500 belastingen.
Over de totale 1000 wordt belasting geheven... Laten we dan zelfs even aanhouden dat over iedere post 18 % geheven wordt (dat hoeft niet zo te zjin) dan wordt de totale jaarnota dus 1180 euro...
Daarvan is dus 680 belasting heffingen of btw, is dus ongeveer 68 % en niet 100%

Foutjes daargelaten want ik ben geen factureerder.. Ik snap uw rekenvoorbeeld nog steeds niet...

Want die bakker rekent niet tweemaal btw...
Dit is het geval...

Het brood kost 1,00 daarvan is 50% belasting. Over de hele euro rekent de bakker btw zijnde max 19 % (of 18 o.i.d) totale brood kost nu 1,19 inclusief btw... Daarvan is 69% belastingen heffingen en btw...

ik kom nooit op 104%... Want dan zou de elektra toch verder gratis zijn...

Gesloten