LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON telefonische aanbieding contract

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
frankve
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2007 19:38

NUON telefonische aanbieding contract

Ongelezen bericht door frankve »

Vorige week werd ik gebeld 's avonds door een meneer van de NUON. Of ik mijn gas ook niet bij de NUON onder wilde brengen. Verteld dat ik daar weinig zin in had maar dat een aanbieding op papier altijd gedaan mocht worden. Dat kon maar hij wilde toch even een aantal vragen met mij doornemen. Hij zou de recorder aanzetten en ik moest dan luid en duidelijk ja antwoorden. Nou vooruit dan maar. En de eerste zin was al, hierbij verbind ik mij aan bla bla bla. Ik volmondig geantwoord NEE. Nou meneer wat doet u nu... ik zeg ik wil een schriftelijke aanbieding en nu nergens aan vastzitten, de tekst die u nu voorleest is geheel anders. Maar meneer u kunt gerust met ja antwoorden en u kunt binnen 7 dagen de aanbieding altijd ontbinden. Vooruit dan maar. Overal Ja opgeantwoord en een week later de aanbieding in huis. Niet interessant zoals ik al verwachte maar er lag nu ook ineens een aanbieding van een ander Stroom contract bij. Dat terwijl ik al een groenstroom contract heb waar ik tevreden over ben. Als ik niets doe wordt mij stroomcontract nu ook gewijzigd, hoe durven ze...! Nu moet ik dus twee brieven schrijven en aangetekend versturen om beide contracten te ontbinden. Een vreemde zaak, ik vind het misdadig dat zelfs bestaande klanten er zo ingeluisd worden. Ik kan mij best voorstellen dat minder oplettende mensen hier intrappen.

Hebben meer mensen deze ervaring?

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: NUON telefonische aanbieding contract

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste frankve,

Uit uw vraag op dit forum, maak ik op dat er enige onduidelijkheid is ontstaan over de contractaanbieding.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: NUON telefonische aanbieding contract

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hebben meer mensen deze ervaring?
Vele duizenden met u.

Uit dit soort praktijken is Oxxio ontstaan.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: NUON telefonische aanbieding contract

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Verschil is wel dat je van nuon, eneco en dergelijke afkomt en van oxxio niet.
Je kunt gewoon binnen 7 dagen de boel terug sturen dan is het ontbonden.

frankve
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2007 19:38

Re: NUON telefonische aanbieding contract

Ongelezen bericht door frankve »

Verschil is wel dat je van nuon, eneco en dergelijke afkomt en van oxxio niet.
Je kunt gewoon binnen 7 dagen de boel terug sturen dan is het ontbonden
Dat heb ik ook gedaan vandaag. Ik ben benieuwd of ik er nog wat van hoor. Ik ga in het vervolg telefonisch nergens meer op in.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: NUON telefonische aanbieding contract

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Het blijft toch jammer dat er mensen zijn die op deze manier hun target willen halen. Vraag altijd de naam van de medewerker die je hebt gesproken. Dan kun je die doorgeven aan het betreffende bedrijf.

Alleen moet ik wel zeggen dat als er een taperecorder wordt gestart en je luid en duidelijk JA moet antwoorden voor een aanbieding op papier er ook wel heel veel alarmbellen hadden moete gaan loeien.

Inderdaad, gewoon niet op telefonische aanbiedingen ingaan als je ook maar enigszins twijfelt en anders vragen of ze de volgende dag ofzo terug willen bellen. Dan kun je er nog even goed over nadenken.
Als ze graag de "sale" willen maken, dan bellen ze wel terug.

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: NUON telefonische aanbieding contract

Ongelezen bericht door Tiellie »

Ja, maar ik kan ook begrijpen dat mensen JA zeggen. Je blijft toch altijd ergens geloven in de goedheid van de mens. Je wil ook niet geloven dat iemand ronduit zit te liegen tegen je.

Ikzelf ben een keer gebeld door de nederlandse energiemaatschappij, maar die liegen echt alles bij elkaar om hun target te halen. De twee punten waarop ze echt misleidend waren zijn het vastrecht en de regiotoeslag voor het gas.

Het vastrecht bij NEM is namelijk 5.99 euro PER MAAND!! Normaal is dat 15 euro PER JAAR. Verder gaven zij een tarief door van 21 eurocent per kub. gas en daar kwamen geen extra kosten bij, dat was volgens hem gas tegen de inkoopprijs.

Ik zat toevallig achter Internet en vroeg naar de regiotoeslag, en hij zij dat je die kon vinden op de website van de DTE. Maar de regiotoeslag is normaal 1 á 2 eurocent per kub., maar op de website van de NEM zag ik direct dat het daar 17 eurocent was.

Ze zijn dus al met al heel veel duurder dan welke leverancier dan ook, maar iemand die er geen verstand van heeft trapt er zo in. Zeker als je een beetje een leuke verkoper aan de telefoon krijgt.

Ik vind dat de wet koop op afstand afgeschaft moet worden en dat deze mensen zonder boete op zouden moeten kunnen zeggen. Het is gewoon verschrikkelijk dat ze er mee weg komen.

Gesloten