LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon weigert correctie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gesloten
marclmarcl

Nuon weigert correctie

Ongelezen bericht door marclmarcl »

Nuon's onzinnige antwoorden... Hoe verlies ik een klant in 3 stappen.....

Sinds augustus al aan het stoeien met een verkeerde meterstand. Overgestapt en zij kregen de verkeerde meterstanden door van de vorige eigenaar. Het was een schatting en kan gebeuren. Eindelijk! Correctie.... echter door deze malaise en niet cooperatieve klantenservice inmiddels overgestapt.
Uiteraard kon ik door de verkeerde meterstand, niet de juiste invoeren want die werd niet geaccepteerd! Let wel, Nuon is natuurlijk al volop op de hoogte van de verkeerde meterstand.

Maar zo makkelijk gaven ze zich niet gewonnen en er kwam een meteropnemer langs, die uiteindelijk de meterstand via enexis getracht heeft te corrigeren, met succes.

Wat schetst mijn verbazing dat ik net een mail ontvang van mijn nieuwe energieleverancier dat Nuon niet wil meewerken aan een correctie! Hoe bizar is dat. Gelukkig is mijn huidige leverancier wel van plan om mij enigszins te compenseren en mij niet op te laten draaien voor het enorme gat.
Wel erg opmerkelijk... bij Essent betaalde ik 40 euro... bij Nuon 180 euro en nu voorschot van 85 euro wat dus nog gecorrigeerd wordt. Nuon, je hebt een paar maanden goed verdiend aan mij, doch de volgende 50 jaar niet meer. Als iets goed werkt, vertel je het aan 3 mensen... werkt het niet aan 7... en wordt het goed opgelost aan 11.

Geachte heer Lxxxxxxx,

Naar aanleiding van uw contacten met Greenchoice wil ik u graag informeren.

Greenchoice heeft schriftelijk en telefonisch contact gehad met uw vorige leverancier Nuon en zij geven aan niet over te gaan tot aanpassing van de eindstanden. Dit houdt in dat zij ook niet overgaan tot het opmaken van een gecorrigeerde eindnota voor u.

Graag willen wij u tegemoet komen en ervoor zorgen dat u niet teveel elektraverbruik afrekent. Greenchoice wil de genoteerde beginstanden aanpassen naar de geschatte beginstanden van de netwerkbeheerder, de standen waarmee u ook eindafrekening van Nuon heeft ontvangen. Zodoende komen uw begin- en eindstanden overeen.

Greenchoice heeft de volgende meterstanden op 14-01-2012 genoteerd:
Elektra hoog: 5223
Elektra laag: 1709

De netwerkbeheerder geeft de volgende geschatte meterstanden door:
Elektra hoog: 16908
Elektra laag: 54455

Wanneer wij de beginstanden aanpassen naar de geschatte meterstanden kan er nooit teveel elektra in rekening worden gebracht. Tevens willen wij uw voorschotbedrag zo ver mogelijk verlagen tot het moment daar komt dat u de geschatte meterstanden bent ingelopen.

Wij vragen u vriendelijk om telefonisch contact op te nemen met Greenchoice zodat wij u zo goed mogelijk verder kunnen helpen. U kunt ons telefonisch bereiken op 010 – 478 23 26.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Marleen xxxxx
Greenchoice

Geachte heer Lxxxxx,

U geeft aan dat u meerdere keren de meterstanden hebt doorgegeven. Graag informeer ik u hierover.

Wij hebben onderstaande meterstanden in ons systeem geregistreerd:

Elektriciteit: telwerk 1 - 16.766
telwerk 2 - 51.196

De energieleverancier Greenchoice heeft u aangemeld met ingang van 14 januari 2012. Ik adviseer u de meterstanden bij aanmelding door te geven aan Greenchoice.

Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.

Meer informatie?
U kunt ons bereiken via onze Klantenservice op telefoonnummer 0900 780 87 00. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. Informatie vindt u ook op www.enexis.nl.

Met vriendelijke groet,

Janneke xxxxxx
Klantenservice Enexis B.V.

Behandeld door: Jildou xxxxxx
Klantnummer: 22xxxxxxxx

Geachte heer Lxxxxxx,

Wij bedanken u voor uw e-mail van 29 februari. Hierin geeft u aan dat u per 26 augustus klant bent bij Nuon. De beginstanden zijn elektra laag 51.196 kWh en elektra hoog 16.766 kWh. De oude leverancier heeft u afgerekend met elektra laag 64.359 kWh en elektra hoog 17.399 kWh. Graag beantwoorden wij uw e-mail.

W i j h e b b e n g e p r o b e e r d u t e b e r e i k e n
Wij hebben u gebeld op 06 xxxxxx. Het nummer bestaat niet. Gelukkig wel, ik bel er iedere dag mee..

W i j h e b b e n u w m e t e r s t a n d e n a a n g e p a s t
Wij hebben de meterstanden gewijzigd. Deze wijziging is per 26 augustus doorgevoerd. Wij hebben de volgende beginstand in onze administratie opgenomen:
Elektra laag: 51.196
Elektra hoog: 16.766
Uw oude leverancier zal ook met deze standen eindigen. Zij corrigeren uw eindafrekening.

Shine

Re: Nuon weigert correctie

Ongelezen bericht door Shine »

Greenchoice heeft de volgende meterstanden op 14-01-2012 genoteerd:
Elektra hoog: 5223
Elektra laag: 1709

De netwerkbeheerder geeft de volgende geschatte meterstanden door:
Elektra hoog: 16908
Elektra laag: 54455
Gaat dit echt wel allemaal goed? Als ik kijk worden hier hoog en laag telwerken met meterstanden omgedraaid ! GC zet laag bij hoog en hoog bij laag. (zo ook de andere leverancier) Of de netbeheerder zit standen om te draaien.?

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte marclmarcl,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er problemen zijn met het aanpassen van de meterstanden.

Leveranciers zijn afhankelijk van de meterstanden die de netbeheerder opneemt en verwerkt in het meet-register. Bovendien is een afspraak tussen energiebedrijven in de energiemarkt onderling dat de huidige leverancier degene is die eventueel standen wijzigt. Als u mij uw adresgegevens stuurt kijk ik het met plezier voor u na.

Wilt u meer informatie? Dan zoek ik dit graag voor u uit . U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik telefonisch contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Nathalie
Nuon Webcare

EnergieHenk

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Ik heb me gelijk geabonneerd op dit topic...ik heb echt geen idee welke standen er nu daadwerkelijk door de meter worden weergegeven...en wat de rekening mag worden daar durf ik al helemaal niet aan te denken...en ook niet aan de eerst volgende meteropname...

Shine schreef:
Gaat dit echt wel allemaal goed?

Dat vraag ik mij ook af...

Gesloten