LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterecht afgesloten door Nuon
Onterecht afgesloten door Nuon
Mijn schoonzus is gister tot haar stomme verbazing afgesloten door NUON. Bij telefonische navraag werd haar verteld dat er nog openstaande vorderingen waren die niet voldaan waren, hetgeen niet klopte. Dat heeft zij aangegeven en toen men dit na is gegaan en heeft kunnen constateren dat er inderdaad geen openstaande vorderingen zijn werd mij doodleuk medegedeeld dat ik wel € 70 aansluitkosten moet betalen. Duidelijk een fout van NUON, maar ik mag opdraaien voor de kosten.
Uit pure wanhoop, welk mens wil niet dat zijn gas en licht midden in de winter z.s.m. weer wordt aangesloten, heeft zij de € 70 meteen op het postkantoor overgemaakt en het bewijs gefaxt. Daarna is er meteen contact opgenomen met NUON. Er werd verteld dat zij de volgende dag tussen 8.00 uur en 17.00 uur weer aangesloten zou worden en dus aanwezig zou moeten zijn. Op de bewuste dag, vandaag dus, heeft zij de hele dag gewacht en niemand is komen opdagen. Om 13.00 uur heeft zij nog contact gehad met NUON klantenservice. Een ietwat laconiek overkomende heer vertelde weer hetzelfde: openstaande vorderingen. Ik hoef u niet te vertellen dat dat bij haar enige wrevel en irritatie wekte aangezien NUON reeds de dag ervoor had toegegeven dat er geen openstaande vorderingen waren. Zij werd heel lang in de wacht gezet en mocht dus ook nog eens de telefoonkosten betalen voor iets dat geheel niet haar schuld is. Zij heeft netjes en OP TIJD aan haar betalingsverplichtingen voldaan. Volgens die meneer zou NUON nog dezelfde dag verschijnen zoals was afgesproken.
Triest, maar er is niemand langs geweest. Nu zit zij, ONTERECHT, een heel weekend zonder gas en licht en moet zij een ander onderkomen zoeken hetgeen haar weer geld kost. Het vervelende is ook dat zij steeds iemand anders aan de lijn kreeg bij de klantenservice en iedereen vertelde weer iets anders.
Nuon kan dit toch niet maken?
Uit pure wanhoop, welk mens wil niet dat zijn gas en licht midden in de winter z.s.m. weer wordt aangesloten, heeft zij de € 70 meteen op het postkantoor overgemaakt en het bewijs gefaxt. Daarna is er meteen contact opgenomen met NUON. Er werd verteld dat zij de volgende dag tussen 8.00 uur en 17.00 uur weer aangesloten zou worden en dus aanwezig zou moeten zijn. Op de bewuste dag, vandaag dus, heeft zij de hele dag gewacht en niemand is komen opdagen. Om 13.00 uur heeft zij nog contact gehad met NUON klantenservice. Een ietwat laconiek overkomende heer vertelde weer hetzelfde: openstaande vorderingen. Ik hoef u niet te vertellen dat dat bij haar enige wrevel en irritatie wekte aangezien NUON reeds de dag ervoor had toegegeven dat er geen openstaande vorderingen waren. Zij werd heel lang in de wacht gezet en mocht dus ook nog eens de telefoonkosten betalen voor iets dat geheel niet haar schuld is. Zij heeft netjes en OP TIJD aan haar betalingsverplichtingen voldaan. Volgens die meneer zou NUON nog dezelfde dag verschijnen zoals was afgesproken.
Triest, maar er is niemand langs geweest. Nu zit zij, ONTERECHT, een heel weekend zonder gas en licht en moet zij een ander onderkomen zoeken hetgeen haar weer geld kost. Het vervelende is ook dat zij steeds iemand anders aan de lijn kreeg bij de klantenservice en iedereen vertelde weer iets anders.
Nuon kan dit toch niet maken?
Re: Onterecht afgesloten door Nuon
Nee, NUON kan dat inderdaad niet maken. Als U kunt aantonen dat er geen achterstand is, en ik ga ervan uit dat wat U zegt klopt, dan kunt U Nuon aansprakelijk stellen voor alle kosten die er door hun nalatigheid zijn gemaakt. Ik zou dat aangetekend, met bewijs van ontvangst doen, en ze een korte termijn geven om een en aner te vergoeden.
Dreig in de brief met verdere stappen. U kunt de rechter inschakelen of een incassoburo.
Succes, en om misverstanden te voorkomen; ik schrijf U, maar weet dat het Uw schoonzus betreft.
Dreig in de brief met verdere stappen. U kunt de rechter inschakelen of een incassoburo.
Succes, en om misverstanden te voorkomen; ik schrijf U, maar weet dat het Uw schoonzus betreft.
Re: Onterecht afgesloten door Nuon
Er van uit gaande dat uw (=zus) verhaal van begin tot eind klopt.....
wederom bellen en meteen duidelijk zeggen dat u een KLACHT hebt.
Dan wordt u doorverbonden met de afdeling klachtenafhandelingen avn de Nuon. Zij kunnen meer en beter deze zaak snel oplossen dan de callcenteragent zelf.
Door de Nuon is onterecht afgesloten. Door de Nuon wordt vervolgens onterecht 70,= her aansluitkosten in rekening gebracht. Door de Nuon is de nagekomen afspraak dat heraansluiting binnen 24 uur zal plaatsvinden niet gebeurd.
U hebt recht op terugbetaling van de gemaakte kosten alsmede een tegemnoetkomeing in de geleden schade ten gevolge van deze onterechte afsluiting.
Maak dit duidelijk en sta hier ook op als u de desbetreffende klachtenafdeling te spreken krijgt.!
Oja,nog een laatste advies: Zorg dat uw zus bij het telefonisch gesprek dat u gaat voeren aanwezi is. Anders kunnen daar weer problemen over gaan ontstaan. Zij is namelijk de klant en niet u.
wederom bellen en meteen duidelijk zeggen dat u een KLACHT hebt.
Dan wordt u doorverbonden met de afdeling klachtenafhandelingen avn de Nuon. Zij kunnen meer en beter deze zaak snel oplossen dan de callcenteragent zelf.
Door de Nuon is onterecht afgesloten. Door de Nuon wordt vervolgens onterecht 70,= her aansluitkosten in rekening gebracht. Door de Nuon is de nagekomen afspraak dat heraansluiting binnen 24 uur zal plaatsvinden niet gebeurd.
U hebt recht op terugbetaling van de gemaakte kosten alsmede een tegemnoetkomeing in de geleden schade ten gevolge van deze onterechte afsluiting.
Maak dit duidelijk en sta hier ook op als u de desbetreffende klachtenafdeling te spreken krijgt.!
Oja,nog een laatste advies: Zorg dat uw zus bij het telefonisch gesprek dat u gaat voeren aanwezi is. Anders kunnen daar weer problemen over gaan ontstaan. Zij is namelijk de klant en niet u.
Re: Onterecht afgesloten door Nuon
Een ander punt is het feit dat een energiebedrijf in de periode oktober tot en met eind maart geen afsluitingen mogen verrichten van zowelk gas als licht.
Dit zijn alle energiemaatschappijen in samenwerking met de overheid overeengekomen.
Dit zijn alle energiemaatschappijen in samenwerking met de overheid overeengekomen.
Re: Onterecht afgesloten door Nuon
Dus toch onzin en lariekoek!
Laatst gewijzigd door caruso op 22 feb 2008 22:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32
Re: Onterecht afgesloten door Nuon
http://www.dte.nl/images/MR%20afsluiten ... 108298.pdf
geen dank, graag gedaan Caruso
(Ga u nu maar in de hoek staan schamen)
geen dank, graag gedaan Caruso

(Ga u nu maar in de hoek staan schamen)
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15
Re: Onterecht afgesloten door Nuon
@Ali Bensalah
Ik zou als ik jou was de inhoud maar goed doornemen.
Je moet namelijk voldoen aan de eisen van Artikel 4 om niet afgesloten te worden.
Ik zou als ik jou was de inhoud maar goed doornemen.

Je moet namelijk voldoen aan de eisen van Artikel 4 om niet afgesloten te worden.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32
Re: Onterecht afgesloten door Nuon
de minister stelt dat er niet mag worden afgesloten tenzij......
aan een aantal voorwaarden wel of niet voldaan wordt.
Die nuancering was het enige wat jovi vergeten was maar zijn - verder correcte - uitspraken werden gelijk op brute wijze door Caruso van tafel geveegd.
Vandaar mijn reactie.
(gelukkig is Caruso zo "stoer" om gelijk de keutel in te trekken bij een beetje gefundeerd tegengas
)
aan een aantal voorwaarden wel of niet voldaan wordt.
Die nuancering was het enige wat jovi vergeten was maar zijn - verder correcte - uitspraken werden gelijk op brute wijze door Caruso van tafel geveegd.
Vandaar mijn reactie.
(gelukkig is Caruso zo "stoer" om gelijk de keutel in te trekken bij een beetje gefundeerd tegengas

Maar je hebt aan die hele ministriele regeling geen barst als de klantenservice langs elkaar heen werkt. In ieder geval een duidelijke schriftelijke klacht indienen (duidelijk vermelden dat het om een klacht gaat). Deze komt op een meer gespecialiseerde afdeling terecht waardoor je iets meer kans hebt dat het naar tevredenheid opgelost wordt (zoals Shine ook al aangaf).Laatst aangepast door caruso op 22 Feb 2008 22:38, in toaal 2 keer bewerkt