LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MrsShorty
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2004 15:39

Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door MrsShorty »

Hallo allen,

Zelf zou ik bijna zeggen dat ik groene-stroom-gebruiker van het eerste uur ben bij dit bedrijf. Al sinds 1 juni 2002 ben ik klant. Net zoals vele anderen hier ben ik al geruime tijd bezig met het verkrijgen van een jaarafrekening. En eerlijk gezegd geloof ik nooit dat iemand er ooit 1 ontving. Steeds maar vage beloftes. Eigenlijk had ik (na 1 juni 2004) over willen stappen. (heb 1-jaar contract wat steeds stilzwijgend wordt verlengd) Maar ik durfde niet echt. Ik zag de bui al hangen: Dan ga ik aan 2 leveranciers betalen.
Mijn gas en andere kosten betaal ik uiteraard aan mijn oude leverancier. (Eneco) Deze heeft deze maand iets nieuws bedacht: Ik moet voortaan aan hen 2 keer transportkosten betalen. Betaalde ik al € 20,28 per maand aan hen via mijn maandelijkse voorschotbedrag. Deze maand moet ik apart nog eens € 25,00 extra transportkosten betalen. Voor dat bedrag kan ik het volgens mij bijna op de fiets gaan halen :lol: :lol:
De redenering hierachter is trouwens als volgt: Tot nog toe zou ik mijn transportkosten aan Energiebedrijf.com betalen. Dat is dus pertinent niet zo. In mijn contract staan de kosten voor energie, en een stukje vastrecht. Op mijn jaarafrekeningen van Eneco zijn de transportkosten ook nooit verdwenen.
Kortom: wat een zooitje! Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was... :? :?

Gast

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Gast »

Moet je het terugdraaien.

MrsShorty
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2004 15:39

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door MrsShorty »

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Natuurlijk kan ik me bij Energiebedrijf.com afmelden en mij aanmelden bij een andere leverancier. Maar als ik zo de berichten hier zie blijf ik dan toch tot in lengte van dagen betalen aan Energiebedrijf.com. Iets wat ik niet ga accepteren waarna ik de geïncasseerde bedrage zal laten storneren. Dus is mijn scoringskans om vroeg of laat een incassobedrijf aan mijn deur te krijgen zo'n beetje 100%. Geen aanlokkelijke gedachte......

Vens

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Vens »

:( hallo alle stroom verbruikers,
veel mensen zullen dit doen, als het maar niet via gewoonstroom.com
gaat. er liep een akie van de postbank.in een vlaag van verstand verbijstering stuur ik een kaart terug om meer inlichtingen hierna was ik onmiddelijk afnemer van energiebedrijf.com . geheel tegen mijn zin
ik heb alles geprobeert,

bellen schrijven mailen zelfs op aangetekend schrijven wordt niet gereageert.ben nu alle af schrijvingen aan stornern

hoe loopt dit af ?

HELP HELP!!

Pieter100

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Pieter100 »

Ook ik ben al 2 jaar trouwe groene stroom afnemer van Energiebedrijf.Com. Al vanaf juni 2003 smeek ik bij Energiebedrijf.Com om m'n jaarafrekening van het eerste verbruiksjaar.
Helaas na vele E-mails van mij en even zoveel excuses van Energiebedrijf.Com heb ik nog steeds geen afrekening. Inmiddels betaal ik al 2 jaar een voorschot zonder afrekening.
Vorige maand heb ik op internet mijn voorschotbedrag gewijzigd naar €0,00. Echter de incasso van het vorschotbedrag vond toch plaats. Dit voorschotbedrag heb ik dezelfde dag door de bank laten storneren!
Op het eind van de maand kreeg ik per post 'n herinnering van Energiebedrijf.Com. Telefonisch (in de brief stond eindelijk 'n gratis telefoonnummer) heb ik hen laten weten dat ik niet meer betaal voordat ik een eindafrekening heb ontvangen. De mevrouw aan de telefoon zou weer gaan zorgen voor de jaarafrekening! Inmiddels is dat alweer 11 dagen geleden. Ik wacht maar even rustig af.....
Wordt waarschijnlijk vervolgd! :?: :roll:

Eric_Mon

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Eric_Mon »

van website energiebedrijf.com:
Meer weten?
Gezocht op: voorschot
Aantal gevonden resultaten: 9

Dat voorschotbedrag, dat u elke maand betaalt, kan trouwens wat hoger zijn dan u gewend bent. Dat komt doordat Energiebedrijf.com de heffingskorting (dat is een belastingteruggave) niet per maand verrekent, maar bij de jaarlijkse afrekening aan u uitkeert. Dat is een betere methode, omdat u dan niet aan het einde van het jaar onverwacht hoeft bij te betalen als u meer stroom hebt verbruikt. Dat meerverbruik kan dan makkelijk met de belastingteruggave worden verrekend. Zo heeft u nooit onverwachte tegenvallers aan het einde van het jaar.

Energiebedrijf.com heeft dus geen belang bij het opstellen van eindafrekeningen........

Eric

Eric_Mon

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Eric_Mon »

overigens is die heffingskorting maar 184 EUR excl. BTW...

maal 200.000 klanten = 36,8 mln EUR

overdevest53
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2004 09:39

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door overdevest53 »

Heb je misschien dat gratis telefoonnummer voor me? Kan ik ze eens bellen om te vragen waar ik mijn brief voor het opzeggen naar toe kan sturen. Ik ben ze nu zat met energiebedrijf.com. Ik zeg gewoon op per eerstvolgende vervaldatum, ook al is dat pas over 11 maanden. Dat kunnen ze niet weigeren en moeten ze op dat moment sowieso met een eindafrekening komen.

Stelletje oplichters. Sinds ik ben hun zit is mijn maandbedrag omhooggegaan van 90 naar 140 euro. Ook deels door meer verbruik en gestegen prijzen natuurlijk.

overdevest53
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2004 09:39

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door overdevest53 »

Pieter100 kan je ons via dit forum op de hoogte houden. Ben wel benieuwd naar wat ze nu doen, zit er ook aan te denken om dit te doen.

Pieter100
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2004 14:48

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Pieter100 »

Het gratis (normaal tarief) telefoonnummer van de Klantenservice van Energiebedrijf.Com is 010-7109303.
Inmiddels heb ik vandaag van Intrum Justitia Nederland bv 'n brief ontvangen dat ik binnen 5 werkdagen het openstaande voorschot van 'n maand moet betalen, met boete van € 10,--!!
Bij niet tijdig betalen zal Intrum Justitia onmiddellijk de incassoprocedure starten. De daaruit voortvloeiende buitengerechtelijke en eventueel gerechtelijke kosten komen in dat geval voor mijn rekening. (Het gaat over een bedrag van € 40,00)
Verder dreigt men bij niet tijdig betalen dat de levering van de stroom stop zal worden gezet door Energiebedrijf.Com.
Ik denk dat alle klanten van Energiebedrijf.Com 'ns goed na moeten gaan denken of ze nog wel langer klant willen blijven?? :!:
Welke rechten hebben wij als klant eigenlijk nog :?: :?:

altijd weer die Nuon!

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door altijd weer die Nuon! »

Ik denk dat alle klanten van Energiebedrijf.Com 'ns goed na moeten gaan denken of ze nog wel langer klant willen blijven??
Welke rechten hebben wij als klant eigenlijk nog


d'r zijn er maar liefst 14 klachten binnen gekomen over Energiebedrijf.com de afgelopen 3 maanden. Nog even en ze gaan Nuon voorbij :P

http://www.dte.nl/nl//Marktopening_2004 ... overzicht/
Vragen_en_klachten_over_de_facturering.asp?ComponentID=
19054&SourcePageID=18430#1

klagen bij Dte
bezwaarschrift indienen - kunnen ze je niet afsluiten lopende het bezwaarschrift
geschillen commissie nutsbedrijven
en eventueel die 40 euro slikken en eerste beste gelegenheid andere leverancier kiezen (Nuon niks voor U? :twisted: )[/quote]

limelight

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door limelight »

Ik heb mijn 1-jarige contract met deze boeven op 1 september 2003 opgezegd en om een lang verhaal kort te maken heb ik na ruim 10 maanden bellen, faxen, e-mailen in juli mijn eindafrekening gekregen. Ik zou iets van 35 euri binnen 7 dagen terugkrijgen. Na 10 dagen heb ik ze net zo dreigend aangesproken wat zij altijd bij hun klanten doen.
Wat schets mijn verbazing: ze beweren nog twee voorschotten van mij te krijgen die niet op de jaarafrekening staan ! Of ik even 15 euri wil overmaken.
Ik geef het op; ze steken die 35 euri maar in hun r**t. Ik heb het bewijs dat ik nog geld tegoed heb, maar ik kan het niet meer opbrengen in contact te treden met die ******. Ze zullen Intrim Justitia wel weer op mijn dak sturen, maar dan laat ik het voorkomen.
Zeg je contract met energiebedrijf.com zo snel mogellijk op.
Ik ben eigenwijs en neeem nu stroom af via de energiestunter. Dat gaat nu nog goed, maar vanaf september moet ik van hun een afrekening krijgen. Als dat ook weer zo'n zooitje wordt, dan stap ik volgend maar weer over naar Eneco. Misschien duurder, maar administratief gezien heb ik nog nooit problemen gehad met ze.

Trouwens; wees niet bang aan twee leveranciets te betalen; gewoon je bank bellen en een definitieve blokkade laten opleggen op de rekneing van e.com. Een nadeel: ze blijven wel porberen en na drie maanden krijg je I Justitia op je dak. Zolang je echter je eigen adm op orde hebt, dus een schriftelijke opzegging van e.com en een ovz van je betalingen, dan kunnen ze je niets maken

overdevest53
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2004 09:39

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door overdevest53 »

Als je nu opzegt, dan moeten ze toch sowieso met een definitieve eindafrekening komen? En dan krijg ik toch dat te veel betaalde gewoon terug? Of ben ik nou te naief?

Dopey1

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Dopey1 »

Allemaal jullie klachten hier doorgeven. Wellicht dat er dan eens iets gaat gebeuren!

http://www.energiebond.nl/[url]

musketier

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door musketier »

hallo,

als je zelf geen adres hebt van energiebedrijf.com of een telefoonnummer dan kun je jezelf laten afmelden door je nieuwe leverancier. Als je je daar aanmeld nemen zij de verantwoording voor het afmelden. Je moet wel je opzegtermijn in acht nemen. Dat moet je nieuwe leverancier ook doen.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Be alert!

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Be alert! »

Ik heb ook zeer slechte ervaringen met energiebedrijf.com.
Nooit een jaarafrekening gehad, na een jaar opgezegd vanwege slechte klantenservice en (naar achteraf bleek) helemaal niet voordeliger uit te zijn dan bij het NUON (zoals ze hadden beloofd). Vervolgens nooit een eindafrekening ontvangen (ook niet na herhaald verzoek).
Vervolgens bleven ze (na officiele beeindiging van het contract, en na opheffing v. mijn machtiging elke maand het maandbedrag van mijn rekening af halen. Maar het ergste komt nog: vijf weken geleden haalden ze zomaar ruim 1700 euro van mijn rekening, zonder enige machtiging. Het bleek later dat in diezelfde week op mijn oude adres een jaarafrekening (alsof ik nog steeds klant was) was bezorgd, met totaal uit de lucht gegrepen gigantische verbruikshoeveelheden.
Nu, 5 weken verder, en telefoontjes, e-mails en aangetekende brieven verder, zijn ze nog steeds onbereikbaar voor enig commentaar.
ENERGIEBEDRIJF.COM : NOOIT DOEN!!!!

Gast

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Gast »

Be alert, jammer dat je dat grote bedrag niet bij je bank of giri hebt laten storneren (terugdraaien) binnen 4 weken. Die termijn is nu verlopen. Je kunt - als je denkt dat je onverschuldigd hebt betaald - een procedure beginnen tegen energie.com voor de kantonrechter in Assen.
Vraag maar eens inlichtingen daarover bij een brureau voor rechtshulp.
Sterkte toegewenst!

fradia74

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door fradia74 »

Ik heb de afrekening wel ontvangen na eindeloos gezeur!! ik waarempel terug 140 euri!! 3 maanden later kreeg ik wederom een brief dat ze een fout hadden gemaakt, als ik ff 450 euri wou bijbetalen op mijn toch al vorstelijke maandbedrag van 85 euri, waarbij ik wil opmerken dat ik normaal bij essent normaal altijd flink terug krijg!

Trouwens ook een mooie instinker is www.energiedirect.nl
Men beweert een onafhankelijk iets te zijn echter wat speurwerk levert leuke resultaten op!!!

Resultaat voor energiedirect.nl

Domeinnaam energiedirect.nl (volgend domein)
Status actief

Registrant Energiedirect
Burgemeester Mollaan 80
5582 CK WAALRE
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR nee
Administratief contact Jacques Seeters
+31 (0)738533541
[email protected]

Wat weer resulteert in :
040 2285600 Essent energy Burg molln 80 5582CK Waalre

En bel je essent om te vragen wat de connectie is weet men nergens vanaf en heeft men noooooit van energiedirect gehoord, waar je heel erg moet oppassen want je bent sneller klant dan dat je eraf bent.
Khep daar me nimmer aangemeld maar was erineens wel klant en tot 5x toe heb ik me daar afgemeld en 5x zouden ze terug switch doen , NOT dus na wat gedreig met wat commisies is alles eindelijk rond gekomen en laten ze me met rust helaas hebben ze wel een terugswitch gedaan naar de leverancier die ik niet wenste :( JUIST ESSENT!!!!!!!!!!!!!!11 :twisted:

Gesloten