LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelost

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dootjeblauw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2003 11:29

opgelost

Ongelezen bericht door dootjeblauw »

opgelost
Laatst gewijzigd door dootjeblauw op 10 feb 2010 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: opgelost

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Hadden zij niet bij het beeïndigen van mijn contract mij een factuur voor een openstande restschuld moeten toesturen?
Ik had niet op hun eerdere factuur gereageerd omdat ik dacht dat een verjagingstermijn van 2 jaar geldig was. Maar is het wel zo?

Je hebt dus in 2008 een factuur gehad. In Oxxio teminologie is dat heel snel na het beeindigen van het contract in 2006.... :mrgreen:

Enfin , verjaring is 5 jaar.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: opgelost

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Ik zou gewoon schriftelijk vragen om een overzicht van de uitstaande schulden en wanneer en waardoor deze zijn ontstaan.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: opgelost

Ongelezen bericht door AGGB »

Je vraag lijkt erg op een vraag bij Kassa gesteld.
Zie het verschil tussen 2 jaar en 5 jaar termijn en de mogelijkheden die OXXIO, Toxxio, Foxxio, Pinoxxio mogelijkerwijze heeft om de nota te incasseren.
De onvolprezen schat van een oxxiomedewerker alhier zal zich wel melden na het weekend, dus nog even geduld.
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... gienota-1/

ikkes
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 nov 2004 22:49

Re: opgelost

Ongelezen bericht door ikkes »

een correctie mag tot 3 jaar na opname datum worden gemaakt.

Een reeds gefactureerde nota mag tot 5 jaar na factuurdatum worden geincaseerd (dit geld bij een dienst)
Een aanmaning verlengt deze termijn weer.

dootjeblauw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2003 11:29

Re: opgelost

Ongelezen bericht door dootjeblauw »

opgelost
Laatst gewijzigd door dootjeblauw op 10 feb 2010 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: opgelost

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je je rekeningafschriften van dat jaar nog hebt zou ik die zeker even navlooien en vergelijken met de eindafrekening van dat jaar. Ik heb met Oxxio hetzelfde probleem gehad en dit succesvol voorgelegd aan de Geschillencommissie Energie en Water, https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... ond&a=list

Ik zou een e-mail (niet gaan bellen want dan heb je geen bewijs!!!) sturen naar Oxxio en eisen dat ze binnen 14 dagen aantonen welke bedragen dat jaar zijn ontvangen, waaruit blijkt dat de vordering correct is (immers: wie eist bewijst). Geef ook aan dat je een geschil aanspant tegen Oxxio bij de SGC indien ze je eis niet inwilligen. In de tussentijd niets betalen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: opgelost

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Maar energie is geen dienst maar valt onder goederen en daar is de verjaginstermijn 2 jaar, althans als ik de posts van de lezers begrijp. ?.
Dit staat op consuwijzer:
Bent u voor 14 juli 2004 klant geworden bij uw energiebedrijf?
Dan kan uw energiebedrijf u na vijf jaar niet meer via de rechter dwingen om uw rekening nog te betalen. Dit heet een verjaringstermijn van vijf jaar. Bent u na 14 juli 2004 klant geworden bij uw energiebedrijf?
Dan kan uw energiebedrijf u na twee jaar niet meer via de rechter dwingen uw rekening nog te betalen. Dit heet een verjaringstermijn van twee jaar.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: opgelost

Ongelezen bericht door AGGB »

Als je nu even naar het door mij geleverde linkje had gekeken, seagoingracer2, dan had je gezien, dat het er allemaal duidelijk al staat, niet alles hoeft dubbel.
Ook hier zal de oxxiomedewerker reageren en ik kan aan TS meedelen dat het dan goed uitgezocht gaat worden, dat is mijn ervaring met dat vermaledijde bedrijf dat Oxxio heet en dat is ook de ervaring van anderen op dit forum, lees de oxxio-gerelateerde topics er maar op na.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: opgelost

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste ,

Jouw link is een antwoord van iemand die je wel kan maar niet hoeft te geloven. Mijn citaat is van een onafhankelijke overheidinstelling.

Het lijkt me dat dit niet hetzelfde is, en dus niet dubbelop... :mrgreen:

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: opgelost

Ongelezen bericht door AGGB »

Deze Wet is op 14 juli 2004 in werking getreden;
---Op 14 juli 2004 is de Implementatie & Interventiewet
('181-wet')' in werking getreden .---

En gezien het feit dat deze wet Niet met terugwerkende kracht geldt
is de info van Consuwijzer - Sinds 2004 staat in de wet hoe lang uw energiebedrijf nog van u kan vragen dat u een rekening betaalt.

Bent u voor 14 juli 2004 klant geworden bij uw energiebedrijf?

Dan kan uw energiebedrijf u na vijf jaar niet meer via de rechter dwingen om uw rekening nog te betalen. Dit heet een verjaringstermijn van vijf jaar.
Bent u na 14 juli 2004 klant geworden bij uw energiebedrijf?
Dan kan uw energiebedrijf u na twee jaar niet meer via de rechter dwingen uw rekening nog te betalen -
Te snel gelezen lezen, seagoingracer2,of helemaal niet? Dat moet haast wel, zie de quote uit de aangeleverde link van 06 feb 15.02 , exact hetzelfde, eveneens van Consuwijzer.
Maar goed, dan maar driemaal, deste meer kans dat het onzorgvuldig lezenden onder ogen komt en men er zijn/haar voordeel mee kan doen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: opgelost

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste AGGB, klopt de link op kassa verwijst naar dezelfde tekst.

mea culpa

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: opgelost

Ongelezen bericht door AGGB »

Beste seagoingracer2,
Ego te absolvo a peccatis tuis.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: opgelost

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

(thnx) amen

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: opgelost

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste dootjeblauw,

Uw forumbericht van 5 februari jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van energie. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Fabiënne
‘De Oxxiomedewerker’

Xumi
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:39

Re: opgelost

Ongelezen bericht door Xumi »

Niet dat ik er vrolijk van word.
Kreeg in mei dit jaar een jaarafrekening van € 600 +!
Was toen 3 maanden klant bij Oxxio, heb gelukkig een betalingsregeling weten te treffen echter geloof ik er nog steeds niks van, ben als de dood dat ik weer bij moet betalen terwijl ik bij Essent de laatste keer € 100.- euro terugkreeg en betaalde daar € 50.- minder per maand! Oxxio had mij verzekerd minder te gaan betalen, tot op heden betaal ik alleen maar meer!

€ 115.- gas p.m.
€ 35.- elektra p.m.
€ 89.- ( en klein) per maand betalingsregeling

Ik woon alleen, let op met de verwarming aanzetten (nooit boven de 20 graden) en onder een dekentje op de bank. Kook zelden, eet meestal op het werk.
Tevens woon ik in een oud (volledige gerenoveerd) herenhuis, tussen andere woningen in. Hoe kan ik dan toch zoveel betalen terwijl mijn ouders in een vrijstaande woning (3 x zo groot) bij Enexis ook € 150.- p.m. betalen en dit jaar € 73.- terugkregen.
Heb zelf een slimme meter voor de elektra laten plaatsen maar niet voor het gas, want dat kon niet bij mij meter terwijl Enexis van mening is dat dit wel mogelijk is. Bij al deze bedrijven wanneer je iets vraagt word je direct nogal bot behandeld en gereageerd alsof ik een domme klant ben, terwijl ik toch gewoon vraag waar ik recht op heb? Ik heb die slimme meters aangevraagd voor elektra EN gas. Word zo moe van dat heen en weer ge-email. Maar telefonisch kom je ook niet verder.

En nu....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: opgelost

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En nu.....

Misschien es kijken wat je VERBRUIKT hebt? Je weet wel: Nieuwe meterstanden opschrijven. Oude meterstanden opzoeken. Rekenmachientje er bij pakken. Oude standen van de nieuwe standen aftrekken. En kijken of dat overeenkomt met de rekening. Op de basisschool kunnen ze het. Maar zoooooooooooo vréselijk moeilijk voor veel mensen... dan maar gaan klagen op dit forum en hopen dat iemand hier kan toveren. Da's makkelijker.

Xumi
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:39

Re: opgelost

Ongelezen bericht door Xumi »

Excuse me?
U suggereerd dat ik niet kan rekenen of te wel dom ben, dit heb ik reeds gedaan maar door de reset van de slimme meter zijn de standen van de oude meter niet overgenomen en 'verdwenen'. En in deze periode is de verwarring ontstaan.
Oxxio beloofd iemand langs te sturen en zegt dat ik contact moet opnemen met de beheerder (Enexis) maar die zeggen dat ik bij Oxxio moet zijn omdat zij geen beheerder zijn van de slimme meter van de elektra en voor de gasmeter gaat me dat dus 450 euro kosten om alleen iemand even langs te sturen!
Als mij beloofd word minder te gaan betalen en ik betaal uit eindelijk meer, mag ik klagen ben ik van mening en mogen zij met een oplossing/specificatie komen.
Ik heb bij beide bedrijven aangegeven dat volgens mijn berekeningen er iets niet klopt met de meters maar daar word geen antwoord op geven. Alleen dat het aan MIJN verbruik zou liggen. Nu ik nodig u uit om bij mij thuis te komen kijken en te kijken naar de verbruiken die echt niet kunnen zijn wat beweerd word. Maar als alleenstaande jonge vrouw zal ik wel een domme muts zijn he, (ondanks mijn HBO studie) die niet kan rekenen. Dank u (ben zelfs croupier geweest bij HC). Jammer, ik heb nu al te vaak met deze bedrijven gedebateerd en verlies het toch, er is altijd wel een klein regeltje wat je zogenaamd niet gelezen zou hebben. Nou ik heb vandaag Oxxio nogmaals benaderd en hoop een passende oplossing te vinden. Ik hou u op de hoogte.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: opgelost

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sorry, was misschien wat te snel én met een lege maag. Inmiddels opgelost :mrgreen:

U geeft aan dat u alleen electriciteit met de slimme meter afneemt. De meeste kosten worden meestal door de gasmeter veroorzaakt en daar heeft u nog een ouderwetse meter voor. Dat Oxxio niet heeft gezorgd voor een vlekkeloze meterwisseling mét correcte administratie van de oude meterstanden is geheel het probleem van Oxxio. Wie de meter geplaatst (Enexis, Pietje Puk etc.) doet er verder geheel niet toe. Oxxio is de partij waaraan u betaalt en daarom contractpartij. Ik zou Oxxio e-mailen met ontvangstbevestiging via [email protected] en Oxxio veertien dagen de tijd geven e.e.a. correct op te lossen omdat u anders een geschil aanspant tegen Oxxio bij de Geschillencommissie Energie en Water. Bellen is zinloos: u hebt dan geen bewijs in handen.


https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... ond&a=list

Dit is echt de enige manier om dit rampenbedrijf op de knieën te krijgen. Ik weet dat uit ervaring. Zij ook: http://www.onze-stem.nl/ Succes er mee.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 08 feb 2010 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Xumi
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:39

Re: opgelost

Ongelezen bericht door Xumi »

Dank u voor uw reactie, kijk daar heb ik wat aan!

M.v.g.

Gesloten