LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging energiecontract zonder mijn weten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
petras81
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2019 19:20

Re: Opzegging energiecontract zonder mijn weten

Ongelezen bericht door petras81 »

Ik heb (duhh) beide bedrijven gebeld.

Eneco zegt dat zij mij niet zomaar kunnen terug nemen, zonder dat Huismerk energie een herenprocedure starten. Je raadt het al Huismerk Energie wil dit niet doen. Ik heb al 5 werkdagen gewacht op het bandje dat wordt mee gedraaid tijdens zo'n callcenter gesprek. Mag nog 5 dagen wachten.

Tevens zeggen zij doordat ik de email heb ontvangen met het contract dat dit gezien kan worden als bevestiging dat ik met hen het contract aan ga. Echter ik heb de mail wel gezien maar niet gezien dat er een contract in stond omdat ik al nee aan de telefoon gezegd had. Ik heb hier dus niet meer verder naar om gekeken.

Wie kan mij nu (echte) raad geven. Waar sta ik als consument en wat zijn mijn rechten hierin?

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Opzegging energiecontract zonder mijn weten

Ongelezen bericht door criticus2 »

het is een zakelijk contract. dus dan gelden consumenten rechten niet. Tenzij u echt alleen consument bent (op dat adres, en dus een apart zakelijk adres heeft met apart contract).
Wellicht is er wat ruimte wanneer u altijd alleen particuliere contracten had. Het nee zeggen moet genoeg zijn, en volgens mij kan het niet zo zijn dat een verzonden mail alleen als acceptatie kan gelden. Maar het wordt wel een civiele procedure vrees ik om het weer goed te krijgen.

petras81
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2019 19:20

Re: Opzegging energiecontract zonder mijn weten

Ongelezen bericht door petras81 »

Het is een particulier contract en ja zij zeggen dat het ontvangen de email rechts geldig is.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opzegging energiecontract zonder mijn weten

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als je de mail zelf niet verzonden hebt is het niet rechtsgeldig. Je zou de mail eens op kunnen vragen, niet alleen de inhoud, maar alles van de mail zelf. Als je daarmee kunt aantonen dat het niet van jou is, sta je al een stuk sterker.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Opzegging energiecontract zonder mijn weten

Ongelezen bericht door criticus2 »

petras81 schreef:
18 mar 2019 20:23
Het is een particulier contract en ja zij zeggen dat het ontvangen de email rechts geldig is.
lijkt mij stug, zeker als er ook een opname is waar je nee zegt. en sorry over de verwarring zakelijk/particulier. komt doordat je in een topic van een ander bent ingesprongen wat wel over zakelijk ging.

Gesloten