LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen E-on

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Klaver5
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 mei 2012 22:19

Overstappen E-on

Ongelezen bericht door Klaver5 »

Eind december 2012 gingen wij verhuizen. Een mooi moment om over te stappen.
Begin december contact opgenomen met E-on die volgens energievergelijker.nl het beste aanbod had: twee maanden gratis stroom. Omdat we ons energieverbruik niet goed konden inschatten kozen we voor een enkel tarief en een jaarcontract.
Het duurde even voor we een bevestiging hadden en die ging in de map. We zaten midden tussen beton, stucadoors etc.Toen ik de papieren ging ordenen bleek dat we een contract voor onbepaalde tijd hadden. Even bellen om het recht te zetten. Dat ging niet. Er bleek meer mis te zijn. E-on was te laat met het invoeren van ons contract, dat gebeurde pas in 2013. Daardoor konden we geen gebruik maken van de actie twee maanden gratis stroom. In de plaats daarvan waren we afgescheept met een heel ander onvoordelig contract. Niemand van E-on die ons had geinformeerd. Na mijn protesteren kon het nog wel worden omgezet naar het meest voordelige wat E-on te bieden had.
We zitten nu aan collectief vast en betalen ruim €1400 per jaar. Volgens E-on zou twee maanden gratis stroom ook zo hoog uitkomen. Als ik op energievergelijker kijk zijn de goedkoopste contracten rond de €1200 per jaar. We zitten dus €200 hoger. Juist die €200 die overstappen zo voordelig zou moeten maken.
We hebben ja gezegd. Na tig telefoontjes en mailtjes heb ik het wel gehad. Op de E-on site staat de actie weer: twee maanden gratis stroom. Overstappen? Eind van het jaar gaan we het weer proberen. Omdat ik klaar ben met E-on.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Overstappen E-on

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Waarom dit contract zelf twee maanden gratis stroom weegt niet op tegen een goede welkomspremie :?:

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Overstappen E-on

Ongelezen bericht door henk51 »

Toen ik de papieren ging ordenen bleek dat we een contract voor onbepaalde tijd hadden
Nou dat is mooi kon u er met 1 maand vanaf
looptijd en opzegging Het contract wordt aangegaan voor onbepaalde tijd.
3.1. Start levering • De levering start aansluitend op het moment dat uw contract met uw oude leverancier rechtsgeldig eindigt of op de datum die u ons als gewenste startdatum heeft opgegeven. U bent of wordt over de precieze datum apart geïnformeerd.
3.2. Beëindiging contract • Dit contract kunt u beëindigen door opzegging bij E.ON Benelux levering B.V. of via uw nieuwe leverancier. Opzegging is kosteloos. • De opzegtermijn bedraagt 30 dagen. • Wanneer u de opzegging niet via uw nieuwe leverancier laat doen, maar zelf wenst op te zeggen, dan kunt u dit doen telefonisch, per e-mail, post of aan onze klantenbalie, (afhankelijk van de wijze sluiten contract) op telefoonnummer 0900-0601 (lokaal tarief).
We zitten nu aan collectief vast en betalen ruim €1400 per jaar.Dat u 1400 euro betaald is niet zeker bij een zachte winter zal dat minder zijn bij een zeer strenge lange winter meer.Wat u uiteindelijk betaald weet u pas na de jaar afrekening.De vergelijkingssite's zullen altijd een rooskleuriger beeld geven dan de werkelijkheid.En ik vermoed een leverancier waar ze meer provisie krijgen iets beter afschilderen.
U had een contract voor onbepaalde tijd dus 1 maand opzegging u kon er dus op dat moment snel vanaf en kon wat anders zoeken.


gr Henk

Klaver5
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 mei 2012 22:19

Re: Overstappen E-on

Ongelezen bericht door Klaver5 »

Dank jullie voor de reactIes. Door mijn kwaadheid niet meer gedacht aan de voordelen van een contract voor onbepalde duur. Volgende keer zet ik mijn grief vooraf op het forum. Is natuurlijk altijd beter dan achteraf ;-)

Gesloten