LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door Winterman »

Ik heb er wel eerst even mijn rekening voor na moeten kijken ;)

Als Oxxio echt netjes is betalen ze gewoon iedereen die maand terug, zonder dat de klanten er om hoeven te vragen, maar dat kost natuurlijk veels te veel. Nu vangen ze lekker makkelijk extra geld en extra rente.
Dat staat niet tussen al die positieve propaganda op hun website.

Ja, Harry is me d'r eentje.
Of was dat nu weer iemand anders? ;)

lanaceet
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 feb 2012 15:41

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door lanaceet »

Oxxio en terug betalen?? Heel herkenbaar dit. Bij ons op het werk zijn er een aantal mensen die van Oxxio nog geld krijgen. Of beter alle collega's die bij Oxxio klant zijn geweest. Ongeveer de zelfde situatie maar dan jaren geleden.
Zakelijk worden we nog wel eens door dit krapeul gebeld of we over willen stappen. Humor, als je dan begint of ze eerst onze collega's willen terugbetalen geven ze niet thuis. Dus, als je op een verjaardag eens over energie, leveranciers praat zijn er veel mogelijkheden, maar waar je absoluut niet moet zijn kan je wel vertellen.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door Winterman »

Oxxio hecht veel waarde aan eerlijke concurrentie en betrouwbare voorlichting aan consumenten. Daarom heeft Oxxio de Gedragscode Consument en Energieleveranciers ondertekend die is opgesteld door EnergieNed en de Energiekamer (voorheen DTe). Deze gedragscode is sinds 1 september 2006 van kracht en in november 2009 aangepast. De gedragscode geldt voor alle energieleveranciers.
Bij ons stonden ze in het winkelcentrum met een promo team. Op maandag liep ik er langs en spraken ze me aan met een fantastisch voorstel voor lage tarieven. Ik zou een nieuwe slimme energiemeter krijgen, die werd straks toch verplicht voor iedereen, en zij zouden de boete betalen omdat ik al een meerjarig contract had dat ik op moest zeggen. Geweldig verhaal dus. Nu geloof ik daar nooit zo in, dus mijn antwoord was dat ik dat wel eerst op mijn gemak op internet ging checken en de prijzen ging vergelijken. Dat kon natuurlijk niet. Ze hadden slechts vergunning om daar 1 dag te staan, dus ik moest snel beslissen en tekenen. Helaas moest ik om die reden dat geweldige aanbod afslaan. Heb er nu nog spijt van. O ja, de rest van de week stonden ze er ook nog gewoon.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door Shine »

(..) Ik zou een nieuwe slimme energiemeter krijgen (..)
Wat is dit voor l*l verhaal. Dat slimme meter gedoe van Oxxio is niet meer. Metertjes vallen miv 1-1-2012 onder de verantwoordelijkheid van de netbeheerder. Als iemand, eerder dan gepland, een slimme (digitale) meter wil, moet die zich wenden tot de netbeheerder. Oxxio doet niet meer in de slimme meter.

Ik vrees dat in het Oxxio verkooppraatje inzake de slimme energiemeter daadwerkelijk bedoeld wordt hun 'Energiedisplay'
Met het handige energiedisplay wordt u zich bewuster van uw verbruik. Met onze speciale klantenkorting betaalt u nu geen € 99,95 maar slechts € 59,95 inclusief verzendkosten. Het energiedisplay is er voor zowel de digitale (slimme) meter als voor de analoge meter met de draaischijf.

https://www.oxxio.nl/oxxio-thuis/energi ... giedisplay

Kortom, weer onduidelijke, misleidende verkooppraatjes.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door Winterman »

Shine schreef: Wat is dit voor l*l verhaal.
Wat is dit voor l~l reactie?

Ik schrijf toch niet dat dit gisteren was? Anders zou ik helderziende moeten zijn voor de rest van de week. Het was een tijdje terug en het was lekker weer, dus ik ben er vrij zeker van dat het dan toch wel voor 1-1-2012 was , of verwacht je nu dat ik even de temperatuur per dag van de laatste maanden opzoek. Ik had slechts een T-Shirt aan. Misschien helpt dat. Sorry dat ik geen dagboek bij hou van dit soort aanbiedingen. Zal er gelijk mee beginen. En hoe moet ik nu weten wat ze bedoelen? Ik kan slechts weergeven wat ze mij vertellen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Winterman schreef:
deoxxiomedewerker schreef:Dit automatische proces kijkt alleen naar volledige maanden. Indien een jaarafrekening bijvoorbeeld tot 5 december loopt, dan wordt een voorschotbedrag niet meegenomen op een jaarafrekening. Dit proces geldt ook voor een jaarafrekening die tot 30 december loopt. Als dit laatste voorbeeld voorkomt en dit wordt ter discussie gesteld, betalen we de niet meegenomen voorschotbedragen altijd uit
Moet je het als klant dus wel ter discussie stellen, waar andere energiemaatschappijen deze maand keurig netjes meerekenen. Het is tenslotte een voorschot. Aardig zakcentje voor Oxxio zo.
Inderdaad zeg, niet zo netjes van deze firma. Laten we zeggen dat een groot deel het niet ter discussie stelt en zoiets heeft van het zal wel of genoegen neemt met de uitleg "komt volgend jaar goed". Alhoewel dat maar afwachten is want zo maken ze de administratie vooral voor henzelf erg lastig, oftewel kans wordt een stuk groter dat het misgaat en geen touw meer aan vast te knopen is.

Volgens Wiki had Oxxio in 2008 (ok oud cijfer.. maar toch) ca 800.000 klanten. Stel dat 200.000 klanten het niet ter discussie stellen x een gemiddeld voorschot van zo'n € 150,- (?) = € 30.000.000. Een jaartje op de rekening hebben staan à 3% is toch zo'n slordige 9 ton.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Winterman schreef:
Shine schreef: Wat is dit voor l*l verhaal.
Wat is dit voor l~l reactie?

... En hoe moet ik nu weten wat ze bedoelen? Ik kan slechts weergeven wat ze mij vertellen.
Hmmm, grappig. Ik had het bericht van Shine eigenlijk heel anders opgevat. Niet zozeer als <piep>verhaal van u maar als <piep>verhaal van de verkopers die u wilde overhalen met hun oneerlijke handelspraktijken.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door Shine »

Winterman schreef:
Shine schreef: Wat is dit voor l*l verhaal.
Wat is dit voor l~l reactie?

Ik schrijf toch niet dat dit gisteren was? Anders zou ik helderziende moeten zijn voor de rest van de week. Het was een tijdje terug en het was lekker weer, dus ik ben er vrij zeker van dat het dan toch wel voor 1-1-2012 was , of verwacht je nu dat ik even de temperatuur per dag van de laatste maanden opzoek. Ik had slechts een T-Shirt aan. Misschien helpt dat. Sorry dat ik geen dagboek bij hou van dit soort aanbiedingen. Zal er gelijk mee beginen. En hoe moet ik nu weten wat ze bedoelen? Ik kan slechts weergeven wat ze mij vertellen.
Zou u mijn schijven nou -eerst- nóg eens GOED willen lezen! In plaats van direct hoog van de toren blazen. Tsjongejonge......
Emmy75 heeft mijn reactie tenminste goed en begrijpenlijk gelezen. Getuige haar reactie.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door Winterman »

Shine schreef: Zou u mijn schijven nou -eerst- nóg eens GOED willen lezen! In plaats van direct hoog van de toren blazen. Tsjongejonge......
Dat heb ik gedaan en als je het zo stelt dan is het voor tweeërlei uitleg vatbaar.

Je citeert mijn uitspraak en opent dan met de kreet wat een l*l verhaal. Mijn eerste idee is dus dat je mijn uitspraak daarmee bedoeld, want waarom anders net dat citeren. Vervolgens dat Oxxio niet meer in slimme meters doet, wat ik al weet, en dat ze daadwerkelijk hun energiedisplay bedoelen, waarvan ik dus 100% zeker weet dat het op dat moment niet zo was. Het leek mij dat je mijn verhaal in twijfel trok. Nu begrijp ik dus dat dit niet zo was, dus sorry voor de reactie.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Het gaat mij om de jaarafrekening van 2011 en Uw ervaringen, opmerkingen,en ondersteunende berichten omtrent dit onderwerp.

Oproep: Kijk Uw Jaarafrekening 2011 even na met betrekking tot de inrekening gebrachte voorschotten [12 stuks] en de verrekening daarvan [ook 12 stuks].
Laatst gewijzigd door EnergieHenk op 28 mar 2012 18:58, 7 keer totaal gewijzigd.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Svp. blijft U vooral reageren.
Bvb.Dank.
Laatst gewijzigd door EnergieHenk op 04 jun 2012 06:18, 1 keer totaal gewijzigd.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Even mijn ING betaalrekening gecheckt.

Oxxio uitbetaling creditsaldo [stroom en gas] van mijn niet [in de Jaarafrekening 2011] meegerekende december voorschot 2011.

Hoef ik dus geen Jaar te wachten, op de verrekening [Jaarafrekening 2012].
Dat is vlot.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Afbeelding
Oxxio online, op de site gezocht naar de Jaarafrekening 2011[jan t/m dec 2011].
Na inloggen, naar...... Er is Post voor U...Uw Afrekening Online.
Online zijn ze nog bij de Jaarafrekening van 2010, althans vanmiddag 17.55...
Donderdag 8 maart.... 07.20...22.30...Vrijdag 9 maart...17.00...[nog steeds de Afrekening van 2010].

Zaterdag 10 maart Hééé!!!...de Jaarafrekening Stroom 2011 is online [pdf] te bekijken.
Dan zal na het weekend de afrekening Gas online [pdf] wel worden toegevoegd.
Woensdag 14 maart.......19.00......nog niet.......

Donderdag 15 maart.......18.00.....Ja.Ook de afrekening Gas is online [pdf] in te zien.
Laatst gewijzigd door EnergieHenk op 15 mar 2012 18:14, 4 keer totaal gewijzigd.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Heeft U een ongeregeldheid in de Jaarafrekening gevonden???

OxxioContactFormulier op de site, even invullen [klant nummer en verdere gegevens niet vergeten] en een dag of wat later krijg je keurig antwoord.
Dat antwoord zet je dan weer op een Forum van TrosRadar of Kassa [als dat er nog is].
Blijven we allemaal op de hoogte.

Bellen kan natuurlijk ook maar Ik bel niet zolang dat niet gratis is [of wordt].
Afbeelding

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Houdt Uw Voorschotbedrag [maandtermijn] zo laag mogelijk, zet het resterende bedrag op AutomatischSparen [voor evt. bijbetalingen aan het eind van het jaar].

Afbeelding

Ik Spaar een derde van mijn maandbdrag [voorschotbedrag] Automatisch.
Over een halfjaar kan ik het maandbedrag, via Mijn Oxxio weer [naar beneden] bij stellen.
Dan verhoog ik AutomatischSparen evenredig.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Emmy75 schreef: Volgens Wiki had Oxxio in 2008 (ok oud cijfer.. maar toch) ca 800.000 klanten. Stel dat 200.000 klanten het niet ter discussie stellen x een gemiddeld voorschot van zo'n € 150,- (?) = € 30.000.000. Een jaartje op de rekening hebben staan à 3% is toch zo'n slordige 9 ton.
Voor die € 30.000.000. kopen ze energie en dat verkopen ze weer aan argeloze Oxxio klanten voor het dubbele.

Wie praat dan nog over een slordige 9 ton.

Dat wordt waarschijnlijk het bedrag van de Bonus voor degene die het heeft uitgedacht!!!.... en terecht.....BRILJANT!!!.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Afbeelding

Een 0900 Beller is Sneller [door zijn Beltegoed].

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Even mijn tarieven vergeleken met de tarieven voor nieuwe klanten.Pakket A-B of C [voor beeld Pakket A].

Pakket A laag verbruik Gas en Stroom..Vaste looptijd t/m 30-06-2013 ???....+[Plus] 4 maanden gratis Stroom [deze wordt in het tweede jaar verrekend].
Je betaalt wat meer per KWh. en per m³.[kubieke meter] maar daar staat tegenover dat je geen Vastrecht betaalt.
Tarief:Stroom-Enkel €0,2238 per KWh.en Gas €0,6268 per m³.

Mijn eigen Tarief [ 6 jaar vaste Klant Oxxio].

Tarief:Stroom-Enkel €0,2328 per KWh.Vastrecht:€23,85.
Tarief:Gas €0,6528 per m³.Vastrecht:€29,85.

Mijn vraag luidt: als de vaste periode afloopt, ga je dan gewoon weer Vastrecht betalen???.....Of blijft Pakket A van kracht....?

De tarieven worden [twee keer per jaar] aangepast aan de marktomstandigheden [aldus de voorwaarden].

Even geGoogled hoe je m³ schrijft [m daarna alt gr en 3].

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Even gemaild naar mijn Oxxio vrinden [over bovenstaande vraag], als ik bericht terug krijg [in de loop v/d week] zet ik het er wel even bij.

Reactie Oxxio [dat is echt snel]: In uw e-mail vraagt u of er na de contract periode gewoon weer vastrecht in rekening wordt gebracht.

We kunnen u informeren dat er bij pakket A geen vastrecht wordt berekend. Ook bij verlenging wordt er geen vastrecht berekend bij pakket A.

Zo, klinkt niet verkeerd.....!

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Zojuist een brief van Oxxio gehad.................Oxxio Hilversum,14 mei 2012.

Ze hebben mijn voorschotbedrag [Gas] opnieuw berekend en kwamen tot de conclusie dat deze verhoogd moet worden.

Het eindbedrag van de Jaarafrekening [Gas] [2011] is €550,51.......
Inderdaad niet veel, maar dit terzijde.

Als ik dit eindbedrag verdeel over 12 termijnen, kom ikzelf op €45,88.
Oxxio komt na herberekening op €90,00 een mooi rond bedrag dat wel.

Voor groene Stroom betaal ik nu €0,2328 per Kwh en €23,85 Vastrecht.
Voor Gas is dat €0,6528 per m³ en €29,85 Vastrecht.

.......Het kan natuurlijk zijn dat Oxxio [of de Belasting] een -behoorlijke- prijsstijging voor ons in petto houden.......

Als dat zo is dan heb ik dat niet meegekregen, waarschijnlijk was ik afgeleid door de "Gratis Ipad" Actie van Oxxio.

De Actie tarieven zijn nagenoeg hetzelfde als mijn tarieven alleen betaal je wel voor Vastrecht Stroom €54,04 pj. EXTRA !!!...En voor het Vastrecht gas €48,08 pj. EXTRA !!!...Samen dus €102,12 pj. EXTRA !!! aan Vastrecht....Goh !!!.....

Vastrecht per product €77,89...stroom plus gas.... totaal €155,78 pj....Cotractduur 3 jaar is €467,34....

En je krijgt, niet te vergeten, de "Gratis Ipad".
Laatst gewijzigd door EnergieHenk op 23 mei 2012 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten