LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

In de bovengenoemde Oxxio-Brief van 14 Mei, werd vermeld dat ze het nieuwe [herberekende] voorschotbedrag voor gas inmiddels hebben gecorrigeerd....Met andere woorden ik krijg een [door Oxxio] aangepast voorschot bedrag [a €90,-] voor gas.

Dus maar even weer naar Mijn Oxxio Online gesurfd [laatste keer.... 01 Juni ....].

Online was alles nog in de staat van 15 maart 2012.....ongerept....

Ze passen dus de tarieven 2 keer per jaar aan [aan de Marktomstandigheden]....

En ze passen [dmv. Herberekeningen] de door Oxxio berekende voorschotbedragen aan....

Daarnaast geven ze de Klant de mogelijkheid de door Oxxio berekende voorschotbedragen halfjaarlijks bij te stellen.

Zodra er wat veranderd zal ik dit berichten...

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Had ik vergeten de zomer tijd in te stellen op mijn gebruikerspaneel.

O.K.dan...! :oops:

Ps. Ik heb vrijdag m'n nieuwe modem van Telfort binnen gekregen.

Je bent al Klant en mij werd zomaar de mogelijkheid aangeboden om een ander Pakket te kiezen [met korting en al] ...!

Super...!!!!!... moest ook mogelijk zijn bij Oxxio zomaar een aanbieding tussendoor....

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Het lukt mij niet om in te loggen op de Oxxio Site....Zeker onderhoud of iets dergelijks...Probeer het morgen wel even opnieuw...

Was wel nieuwsgierig naar mijn maandverbruik [Mei]...

Of de Site is overbelast ivm. de I-pad actie...

yeimi78
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jul 2010 12:31

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door yeimi78 »

Ook ik heb een bizare afrekening van OXXIO mogen ontvangen.

Het is in dit land vrij gebruikelijk dat men de energiekosten bij voorschotnota voldoet.

1 x per jaar de meterstand doorgeven/ opgenomen door Stedin.

Afrekening daadwerkelijk gebruik, in minder de vooorschotnota's , vervolgens is dan terugkrijgen of bijbetalen.

Echter bij OXXIO werkt het bijna hetzelfde. Bijna!
Want de term voorschotnota is schijnbaar niet helemaal duidelijk bij OXXIO qua betekenis en doelstelling.

Met stelt namelijk bij de jaarnota het volgende :

Mijn meters zijn opgenomen in MAART 2012, dus de voorschotnato's t/m APRIL 2012 zouden hierop in mindering moeten gaan.

Ik ontvang de jaarnota begin APRIL 2012 en zie dat de voorschotnota's t/m januari 2012 in mindering brengen.

De voorschotnota's FEBRUARI, MAART en APRIL 2012 tellen schijnbaar niet mee.

Conclussie van de jaarnota van Oxxio = dat ik even moet bijbetalen.

Het grappige hieraan is , dat ik als de voorschotnota's feb t/m april 2012 bijelkaar optel en dit aftrek van het jaargebruik, dan dien ik geld terug te krijgen.

Dit heb ik OXXIO ook medegedeeld, geen reactie vanuit OXXIO.
Inmiddels wel van het kneuzecircus Intrum Justitia , die schijnbaar graag in hun eigen sprookjes geloven. Want volgens Intrum dien ik de jaarnota te voldoen. Dit doe ik simpelweg niet, want het lijkt bijna op een ordinaire poging tot oplichting.

Bij OXXIO ben ik dus ook klant af!

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Yeimi78,

In de door u gestarte topic:OXXIO hebben we op uw berichten gereageerd. We hebben u verzocht om uw gegevens te e-mailen naar [email protected]. Helaas hebben we daar nooit een reactie op gekregen.

We willen graag uw situatie onderzoeken, echter, zonder uw gegevens is dit onmogelijk.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

yeimi78
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jul 2010 12:31

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door yeimi78 »

deoxxiomedewerker schreef:Beste Yeimi78,

In de door u gestarte topic:OXXIO hebben we op uw berichten gereageerd. We hebben u verzocht om uw gegevens te e-mailen naar [email protected]. Helaas hebben we daar nooit een reactie op gekregen.

We willen graag uw situatie onderzoeken, echter, zonder uw gegevens is dit onmogelijk.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

Beste Michaël,

De topic die ik opstarte had geen betrekking op de eind afrekening. Dat had betrekking op het feit dat OXXIO mij ontrecht aanmelde bij de gemeente, als zijnde ik niet in staat was om mijn rekeningen te betalen. Terwijl deze simpelweg voldaan waren!

Mijn bericht van heden, waarop jij reageert, heeft hiermee niks van doen.

Inmiddels ben ik gelukkig geen klant meer OXXIO, en m.b.t. de jaarnota zie ik een eventuele rechtzaak met vertrouwen tegemoet. Ben best nieuwsgierig hoe een rechter hier tegen aan kijkt. Er is, behoudens Oxxio, geen 1 energieleverancier die betaalde voorschotnota's niet compleet in mindering brengt op een jaarnota.

Louter en alleen daarom wordt er gewerkt met voorschotnota's. Maar schijnbaar werkt dat OXXIO net even iets anders. Men steekt gewoon even snel geld in zak die feitelijk niet van OXXIO is. Soort van diefstal!

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Yeimi78,

U geeft aan dat u geen klant meer bent van Oxxio. Dat zou moeten betekenen dat u een eindafrekening heeft ontvangen in plaats van een jaarafrekening.

Op een eindafrekening horen alle betaalde voorschotbedragen mee te worden genomen. U geeft aan dat dit niet het geval is. Ik zou dan alsnog graag voor u willen uitzoeken hoe dit mogelijk is.

Wilt u uw gegevens e-mailen naar [email protected]? Dan nemen we contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

yeimi78
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jul 2010 12:31

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door yeimi78 »

deoxxiomedewerker schreef:Beste Yeimi78,

U geeft aan dat u geen klant meer bent van Oxxio. Dat zou moeten betekenen dat u een eindafrekening heeft ontvangen in plaats van een jaarafrekening.

Op een eindafrekening horen alle betaalde voorschotbedragen mee te worden genomen. U geeft aan dat dit niet het geval is. Ik zou dan alsnog graag voor u willen uitzoeken hoe dit mogelijk is.

Wilt u uw gegevens e-mailen naar [email protected]? Dan nemen we contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker
Beste Michäel,

De eindafrekening heb ik pas gisteren ontvangen, hierop staan inderdaad alle betaalde voorschotbedragen en krijg ik ook nog een bedrag terug.

Het gaat echter om de jaar afrekening, hierop hebben jullie de betaalde voorschotnota's van februari, maart en april 2012 niet meegenomen. Jullie hebben vervolgens de oplichtersbende Intrum Justitia ingeschakeld en volgens hun dien ik gewoon de jaarnota te betalen, omdat OXXIO alleen de voorschotnota's t/m JANUARI 2012 in mindering brengt, terwijl de jaarnota mij in april is toegezonden.

En om deze reden ben ik dus overgestapt, en kost het jullie dus een klant.

MAXIEM

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

yeimi78

De eindafrekening heb ik pas gisteren ontvangen, hierop staan inderdaad alle betaalde voorschotbedragen en krijg ik ook nog een bedrag terug.

Het gaat echter om de jaarafrekening, hierop hebben jullie de betaalde voorschotnota's van februari, maart en april 2012 niet meegenomen. Jullie hebben vervolgens de oplichtersbende Intrum Justitia ingeschakeld en volgens hun dien ik gewoon de jaarnota te betalen, omdat OXXIO alleen de voorschotnota's t/m JANUARI 2012 in mindering brengt, terwijl de jaarnota mij in april is toegezonden.

Het lijkt me dus wel verstandig om bovenstaande tekst even te mailen naar:

[email protected]

Sukses, Maxiem.

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Even een onderbreking in mijn internet en vast bellen [Telfort] gehad.

Kpn had een foutje gemaakt, bij het omzetten van het abonnement...??..!!..

Zit je dus gelijk een dag of wat zonder telefoon en internet....

En Telfort heeft natuurlijk ook een 0900 nummer...!!!..

Even bellen.... prepaid gelijk €4,- lichter...en ja ze bellen ook terug...wel weer netjes..

Afspraak gemaakt met Kpn.....en nu werkt het weer....gelukkig...en zonder dat er iemand langs is geweest...

Gelijk even mijn Oxxio bekeken alles nog ongerept en in de staat van 15 maart.....

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Ik ben al klant van Oxxio, kan ik overstappen op een energiepakket ?

Op dit moment is het niet mogelijk om een bestaande leveringsovereenkomst om te zetten naar een leveringsovereenkomst met een energiepakket.

Oxxio klanten krijgen op een later moment informatie over de mogelijkheden van het overstappen naar een energiepakket.

Wanneer...?

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Reactie Oxxio binnen gekregen..

Het is niet mogelijk om over te stappen naar een energiepakket.
Deze contracten kunnen wij alleen aanbieden aan nieuwe klanten.
U als vaste klant krijgt 2-3 maanden voor de einddatum van uw contract een scherp verlengingsaanbod toegestuurd van ons.
Uw contract voor stroom loopt tot en met 19 december 2012 en voor gas 31 december 2012.
U krijgt een aanbod voor een contract voor één jaar en een aanbod voor een contract voor drie jaar.

Met vriendelijke groet,
..............................Oxxio Voordeeladviseur

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Heb even een e-mail naar Oxxio klantenservice gestuurd...[Online..bij mijn Oxxio..is het nl. niet mogelijk om bv. je incassodatum te veranderen]..Aangegeven dat ik m'n incassodatum voorschot stroom graag zou willen verschuiven..de 23ste krijg ik nl. m'n loon...

Voorschot stroom voor de maand Mei betaal ik nu op 21 April.
Voorschot gas voor de maand Mei betaal ik op 10 Mei.

E-mail bericht terug gehad van Oxxio...ze hebben het voor mij verplaatst naar de 24ste...
Mooi..snel..en éénvoudig..!!..

EnergieHenk
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:45

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door EnergieHenk »

Wat betaal ik..in de Regio Groningen..bij Oxxio en Enexis..nu eigenlijk echt [all in] voor een m³gas..en voor een Kwh.stroom...
Dus zonder HeffingsKorting..inclusief levering..transport..belasting..vastrecht..alles...
Kom ik..voor stroom..op €0,413 per Kwh.
En..voor gas..op €0,932 per m³
Berekend aan de hand van de Oxxio Afrekening over 2011...

Rick van Abbe
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2012 19:31

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door Rick van Abbe »

OXXIO BLIJFT DE BOEL BELAZEREN OOK EIND 2012

IK HEB DE VOLGENDE DISCUSSIE MET OXXIO: OXXIO WIL DIT NIET AANPASSEN?? :evil:
Bij de afrekening van 2012 gas en elektra wordt met 11 voorschotten gerekend. Dit moet zijn 12 x.
Ik heb hier al over gebeld, maar jullie weigeren. (bla bla volle maand excuus)
U heeft zelf geschreven dat als een klant hier over reclameert u wel 12 voorschotten berekend.
Zie Trosradar berichten:
door Emmy75 » 07 maart 2012 02:16

Winterman schreef:
deoxxiomedewerker schreef:
Dit automatische proces kijkt alleen naar volledige maanden. Indien een jaarafrekening bijvoorbeeld tot 5 december loopt, dan wordt een voorschotbedrag niet meegenomen op een jaarafrekening. Dit proces geldt ook voor een jaarafrekening die tot 30 december loopt. Als dit laatste voorbeeld voorkomt en dit wordt ter discussie gesteld, :?: betalen we de niet meegenomen voorschotbedragen altijd uit


Oxxio doet dit dus niet meer, dat is gewoon diefstal toch of zie ik dat nou fout?


Afzender:

R.E.van Abbe
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Rick van Abbe schreef:Oxxio doet dit dus niet meer, dat is gewoon diefstal toch of zie ik dat nou fout?
Hoezo? Het voorschot dat het ene jaar niet meegeteld wordt wordt het volgende jaar meegenomen. Ik zie het probleem niet.

Overigens is het niet verstandig om hier je adresgegevens te posten.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste R.E. van Abbe,

Wij willen dit graag voor u oplossen, wilt u daarom zo vriendelijk zijn uw klantnummer aan ons door te geven via [email protected]?
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

yeimi78
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jul 2010 12:31

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door yeimi78 »

Na bijna 1 jaar volledige radiostilte vanuit Oxxio, begint men nu te beweren dat er facturen openstaan. Waarvan ik meerdere malen de betalingsbewijzen per mail heb toegezonden. Dit heb ik in 2011/2012 toegezonden en begin 2013 nogmaals.

Wat mij opvalt is dat Oxxio inhoudelijk nergens op ingaat. Zelfs niet als ik het in jip en Janneke taal uitleg. Dan verwijst de Oxxio medewerker naar Intrum Jusitia.

Hetgeen knap is, daar ik de zogenaamde openstaande facturen tocht aan Oxxio heb voldaan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Span een geschil tegen ze aan bij www.sgc.nl

Pitalo1
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2013 13:13

Re: OXXIO Afrekening over 2011 gas en groene stroom

Ongelezen bericht door Pitalo1 »

Bij ons het zelfde dieven trekken nu rente van mijn geld
eindafrekening
Gehad staat van mei tot eind november
Maar krijg maar tot oktober terug waar is mijn geld van november dan?
Nov en dec was al betaald
Had gebeld maar kreeg geen goede uitleg
Ik zij dit is mijn geld waar ik recht op heb ja meneer u krijgt het eind volgend jaar terug
Ja en dan houden ze weer een maand vast waar ik recht op heb gewoon belachelijk !!
Het is mijn geld en niet van hun als ze dat bij iedereen doen loop de rente mooi op!
Is daar niets aan te doen?
Mvg Fred

Gesloten