LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO, een schande

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nigi33
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2007 19:04

OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door nigi33 »

Vanaf mijn eerste ´samenwerking´ met Durion, waarbij telefonisch alles anders werd voorgeschilderd als later in het contract bleek, tot aan mijn 2 jaren latere rit van miscommunicatie ( of moet ik zeggen: geen communicatie omdat ze gewoon nooit antwoorden en telefonisch niets kunnen regelen ), is er een eind gekomen. Netjes mijn contract laten beèindigen op de contractvervaldatum...krijg k achteraf toch nog een boete. Tja, ik had het zelf kunnen bedenken, ze hebben in hn computer gewoon de contractdatum veranderd! Klinkt dit gek, voor mij niet hoor, ik vertrouw ze voor geen meter. Gelukkig heb ik mijn contract bewaard, én een onderschreven brief waar mijn contract einddatum staat. Wederom bij communicatie waarin ik naar dit 0900 nummer alles dacht door te kunnen geven, verplichten ze mij een aangetekende brief te sturen met mijn contract...nu jullie weer. Als k vraag door verbonden te mogen worden wordt de mevrouw boos en vraagt mij snel of ik nog meer vragen heb...zo niet, dan hangt zij op. Als ik pobeer uit te leggen dat ik niet weer, na 50 brieven en 100 mailtjes, niet nogmaals van plan ben een brief op ijn kosten te sturen, hangt zij op....tja, een schande dat er met de eerste levensbehoeften van mensen zo wordt omgegaan. at k nu doe? niets, heb OXXIO door mijn bank laten blokkeren voor auto incasso, en laat het graag tot een rechtzaak komen.

voorstander van....
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2007 07:50

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door voorstander van.... »

je hebt gelijk het zijn een stelletje oplichters of beter gezegt CRIMINELEN !!!!!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Tja blij dat jij ook problemen heb ondervonden. Naast jou nog meer. Ik heb OXXIO bij de bank ook geblokkeerd zodat zij niet meer aan mijn geld kunnen komen. Alles is nu in eigen handen en wat durven zij nu te beweren, wij lopen 4 maanden achter. Terwijl wij deze handmatig hebben overgemaakt. Zij zeggen geen geld te hebben ontvangen en ons meerdere betalingsherinneringen te hebben verstuurd, maar wij hebben nooit iets ontvangen. Volgens de dame aan de telefoon mogen wij hen niet blokkeren. Hun moeten te alle tijden bij het geld kunnen. Ik heb ze tegenovergestelde verteld en dat de blokkering gehandhaafd blijft, omdat er telkens wanneer het hun uitkomt geld afschrijven en er ook soms rare bedragen tussenzitten zoals 9 euro of 14,89 euro of 21,34 euro etc etc. Al deze bedragen telkens gestorneerd iedere keer gevraagd om een specificatie. Deze sturen hun niet toe, omdat zij het gewoon niet doen en omdat het systeem deze specificaties niet kunnen uitdraaien. Terwijl zij wettelijk verplicht zijn om specificaties toe te zenden wanneer er om gevraagd wordt. Wanneer ik hier op mijn pc het knopje:"PRINT SCREEN" indruk, dan wordt alles wat in het scherm staat uitgeprint. Hun kunnen dat niet, want ook dat laat het systeem niet toe. Dit laatste kan ik wel begrijpen, maar niet het eerste. Omdat zij telkens blijven weigeren heb ik de boel geblokkeerd, heb ik hen een brief toegezonden, aangetekend, met daarin deze mededeling en dat ik na contract ergens anders heen gaat. Waarschijnlijk stop ik voortijdig ermee en betaal ik mijn 2 contracten gewoon af, maar ik wil eerst voordat ik dat doe afwachten. Ik weet dat ik bij loop en dus geen achterstand heb. Laat hen maar komen. Ik ben er klaar voor.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Ron58 »

heb OXXIO door mijn bank laten blokkeren voor auto incasso, en laat het graag tot een rechtzaak komen.
Het is niet jouw probleem dat zij hun zaakjes niet op orde hebben, als jij een contract hebt met een bepaalde datum dan hebben zij er een afschrift van.
Zo niet, dan is het niet jouw taak om op jouw kosten hun gebrekkige archief aan te vullen.

Misschien kun je, als het tot een rechtszaak komt zelfs eerder gemaakte kosten voor brieven e.d. bij hen claimen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Ron58 »

Volgens de dame aan de telefoon mogen wij hen niet blokkeren. Hun moeten te alle tijden bij het geld kunnen.
Dat zal lekker worden, zij zijn dus "hoger in rang" dan jij als het om jouw geld gaat :lol:
Bovendien is het onzin, want niemand kan je automatische incasso verplichten, de ouderwetse factuur met acceptgiro bestaat nog steeds.

Eerlijk gezegd snap ik niet dat de mensen aan de telefoon zelf nog geloven in de onzin die ze verkopen, automatische incasso verplicht, alles maar betalen zonder dat je weet waarvoor, geld nooit ontvangen terwijl jij afschriften hebt die anders bewijzen, etc... etc...
Als dit een enkele klant betreft kan ik me daar iets bij voorstellen, maar dit soort gesprekken moeten zij vele malen per dag voeren.

nigi33
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2007 19:04

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door nigi33 »

een hoop ellende dus, wist al zeker dat ik niet de enige was.....maar wordt nu weer bevestigd. Ik heb lopen nadenken, ik had mijn contract 'netjes' beëindigd op de daar hun aangegeven vervaldatum. Bewijzen heb ik 5 maanden na dato nog bewaard ( contract én ondertekende brief ) zodat ik mijn recht kan bewijzen. Maar, hoeveel mensen smijten de hele rotzooi weg een paar maanden na dato..? Als dit zo is, en zij veranderen gewoon data's in hun computer en sturen op die basis mensen boetes, dat ruikt naar bedrog, valsheid in geschriften. Hier zou dus aangifte van gedaan moeten worden. Ik laat het tot de incasso komen....bij een vriend van mij was een soortgelijk geval. Hij moest van de inmiddels ingeschakelde incasso 50 euro wegens contractbreuk getalen ( dus als je onder hun contract uitwil betaal je 50 euro ). Door alle gezeik weigerde hij dat en kreeg dus incasso op zijn nek. Na telefonisch contact adviseerde ( en dit is geen grap ) de incasso zelfs dat hij niet moest betalen! Zelfs de incasso werd gek van Oxxio. Hij heeft er tot op de dag van vandaag niets meer van gehoord.
Vanaf het begin, mijn aanmelding ging het al fout...de contractinhoud was een andere dan telefonisch afgesproken. Het gesprek echter was door hun opgenomen ( vanwege de bevestiging ), op navraag van mij om de opname naar mij op te sturen werd niet gereageerd. Mijn rechtsbijstand opperde tenslotte de kosten van een geschil te willen betalen in Den Bosch, hier ben ik toen niet op ingegaan en heb mijn contract 'uitgediend'...netjes, maar nu toch weer een boete. Opzettelijke valsheid in geschrifte? of, een toevallige dwaling in hun computer?
Ik hoop het laatste, ondergetekende manager xxx 'hangt' anders. Weten jullie trouwens dat Durion ( voorloper OXXIO met hun bedriegelijke klantenwerving toen ) een gigantische boete heeft moeten betalen? Tja, ik was één van die klanten....later is Durion gewoon van naam veranderd...die xxx was toen ook ondergetekende, zoals nu weer bij OXXIO....toeval?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Henri42 »

waarom zit Oxxio bij de top van de nederlandse energiebedrijven ?. het tv spotje zal hun daarbij niet helpen,dus er moeten wel kwaliteiten aanwezig zijn.!!!

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Kyle »

voorstander van... ga jij maar met je greenchoice vriendjes de mensen belazeren..

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door roerganger »

voorstander van..

Bij twee andere topics heb ik al gezegd dat jij de boel loopt te belazeren met je greechoice.

Mijn aanbod blijft staan:

1) jullie zouten hier op met je hele greenchoice

zoniet

2) ik maak er werk van

MAXIEM

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag roerganger,

Sinds wanneer ben jij moderator op deze site??? :wink:

Groeten, Maxiem.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door roerganger »

dag maxiem,

Als ik moderator was had ik voorstander van... allang gewist.

Wie jij bent weet ik niet, maar het zou me niks verbazen als jij ook bij greenchoice hoort, en dat je me op deze manier probeert monddood te maken. Helaas, dat lukt je dus niet.

Ik reageer hier gewoon op een publiek forum, dat heeft niks met modereren te maken.

Groeten,

roerganger

toinem
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2007 14:56

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door toinem »

Hallo,

Nu denk jij: zo ik heb lekker mijn bankrekening laten blokkeren tegen oxxio? Nou dan komen ze via deze 23 achterdeuren alsnog aan jouw geld: Net als alle bedrijven die een incasso toestemming hebben van de banken heeft oxxio 10 tallen bankrekeningen waarvan ze op jouw bankrekening "gewoon" blijven incasseren. Jij denkt dat die selectieve blokkade op 1 rekening van oxxio jou redt? Ech nie :roll: . Het wordt dus toch je bankrekening blijven controleren en steeds opnieuw een selectieve blokkade laten zetten op de verschillende oxxio rekeningen. succes!

nigi33
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2007 19:04

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door nigi33 »

ik denk niet; ik heb LEKKER voor oxxio laten blokkeren..ik heb oxxio laten blokkeren, geheel als bedrijf want dat was het idee van de bank. Iedere afschrijving onder een andere naam is fraude, illegaal en direct strafbaar volgens mijn bank. Laten ze die 50 euro maar afschrijven, ze krijgen meteen een rechtzaak aan hun broek. Mijn rechtbijstand wordt geactiveerd zodra ze afschrijven, ik heb bewijzen, dit gaat ze werkelijk geld kosten. Ik wil benadrukken dat ik met deze actie alleen wil aantonen dat ze proberen mensen te frauderen, ik kan het aan de grote klok hangen,...daar gaat hun tonnen-investering in reclame over betrouwbaarheid.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Toinem. Ik zeg je heel simpel. OXXIO kan en mag niet meer afschrijven wanneer deze is geblokkeerd. Ook niet via achterdeuren. Je hebt hen gemachtigd, maar helaas kun je ook een machtiging intrekken. Wanneer dat is gebeurd dan staan zij machteloos. Daarbij is het ook nog eens zo dat zij nooit zomaar bedragen welke niet zijn afgesproken zonder geldige opgaaf van reden en specifiactie mogen afschrijven. Jij hebt een contract met hen waarin staat voor welk bedrag jij hen machtigt. Zij mogen dus niet zomaar ter willekeur afschrijven en je niet op de hoogte brengen van vorderingen. Ook gaat een incasso over vooraf afgesproken bankrekeningen. Wanneer een bedrijf van gironummer of banknummer veranderd dan dient er opnieuw gemachtigt te worden. Zij kunnen dat nooit eigenhandig omzetten.

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door mens »

Pfff, ik ben nog steeds blij dat ik Durion destijds buiten de deur heb weten te houden. (Door hun slinkse verkooptechniek lag het contract al binnen.) Het is te triest voor woorden dat ze dit nog steeds zo kunnen flikken. Heel fijn, die liberalisering. Wanneer doet de politiek hier iets aan??

Ik wens je veel succes, ik hoop dat je hen net zo kunt ... als zij bij jou en vele andere klanten hebben gedaan!

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door Kyle »

daarom werkt voorstander van.. ook bij greenchoice.
die hebben immers bijna geen klanten.
toen ik nog op de helpdesk werkte kwam 99% van alle klachten van Greenchoice. Dat zegt genoeg lijkt me

Miranda

nigi33
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2007 19:04

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door nigi33 »

dat mag je wel stellen. Waar ik het meeste moeite mee heb is het feit dat er zo wordt omgegaan met de eerste levensbehoeften en dat deze door de politiek uit handen zijn gegeven naar de commercie. Ik besef dat er fouten gemaakt worden; als toenmalig Durion en het huidige OXXIO mij normaal ten woord hadden gestaan; in het laatse geval van de veranderde datum: natuurlijk meneer, als u het contract voor uw neus heeft, heeft u altijd gelijk. Wij zoeken het meteen uit voor u en bellen u daar morgen over terug, komt dit uit voor u?", geloof me, dan was ik klant gebleven. Maar ze zeggen botweg dat ik lieg, en maar moet aantonen dat zij ongelijk hebben...op mijn kosten, en dan de hoorn erop..zo van, zoek het maar uit joh! . De politiek? die weet ervan, er zijn organisaties in het leven geroepen die controleren en straffen in geval van wanprestaties. Durion heeft het toen heel erg bond gemaakt en is opgedoekt....zogenaamd overgenomen door OXXIO met dezelfde managers en ideeën. Ik heb ze al geschreven, wacht op een antwoord en advies in deze. Zeg het voort......zeg het voort....

toinem
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2007 14:56

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door toinem »

Natuurlijk Maarten 1234 heb jij in princiepe geheel gelijk, maar ik heb uit eigen ervaring mee gemaakt dat oxxio ook na het intrekken van de incasso machtiging, gewoon door gingen met incasseren via een andere rekening. Nee het mag niet, maar de stap naar de rechter is dan toch nog niet gemakkelijk en dat weten die lui bij oxxio ook.

GalaxyMan
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2007 14:45

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door GalaxyMan »

Ik kan je dit vertellen OXXIO was DURION en raad eens wat het daarvoor was ?
juist EVOLTA en daar zijn hele beken over geschreven
nou meester oplichters zijn er niks bij en deze worden ook nog geaccepteerd door de regering

schande

i.buursma
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2007 20:09

Re: OXXIO, een schande

Ongelezen bericht door i.buursma »

Hallo medelijders, ja met lange ij. Mijn verhaal dateert al vanaf augustus 2005. Kreeg toen in de gaten dat mijn maandelijke afschrijving van, toen nog Durion, niet afgeschreven werd. Heb hen daarvan per mail op de hoogte gesteld. Het was uiteindelijk november 2005 dat ik het zo zat was dat mijn laatste mail aan toen Oxxio was, als ik niet nu binnen een week bericht heb niet meer bereid ben aan hen te betalen.
Het was en bleef stil rond Oxxio.
Toch zat het mij niet lekker dat ik niet betaalde voor de stroom, en besloot mij aan te melden bij Nuon. Daarvoor moest ik mijn contract met Oxxio opzeggen. Helaas was ik in hun bestand niet bekend als klant, en kon ik dus voor mijn gevoel gewoon aansluiting krijgen bij de Nuon.
De Nuon vertelde mij, dat zij dan het contract op zouden zeggen.
Uiteindelijk kreeg ik door toedoen van de Nuon (begrijpelijk) bericht van Oxxio. Die wisten nu wel mijn gegevens en stuurden de eindafrekeningen van 2004 en 2005.
Ik was het daar niet mee eens want ik had aangegeven dat ik niet bereid was het achterstallige bedrag in 1 keer over te maken. Heb dus de bedragen gestorneerd.
Uiteindelijk lig ik tot nu toe in de clinch met Intrum Justitia die van mij eisen dat ik binnen 5 dagen betaal. Heb daar ook eerder van een meneer daar gelijk gelijk gekregen dat ik niet betaald heb.
Inmiddels was mijn laatste contact met Intrum Justitia op 5 december vorig jaar. Toen ik verder niets meer hoorde, dat ik dat ik er nu wel vanaf was. Echter gisteren ontving ik de bewuste brief.
Nog steeds heb ik geen bericht ontvangen van Oxxio en wat is nu wijsheid; ik heb Intrum Justitia gisteren direct een brief gestuurd dat ik het nog steeds niet eens ben de gang van zaken.
Moet ik mij nu toch angstig maken voor een proces met de nodige kosten???
Wie weet raad??

Gesloten