LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio eindnota

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
murphie01
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2016 14:26

Oxxio eindnota

Ongelezen bericht door murphie01 »

Beste mensen,

Ik ben sinds 2 jaar op mijzelf en heb het eerste jaar energie en gas bij Energie direct gehad. Ik betaalde daar 98 euro per maand en mijn eindnota was 96 euro.

Daarna heb ik me laten overzetten naar Oxxio, daar betaalde ik 135 per maand met een eindafrekening van 611 euro.

Ik heb contact opgenomen met Oxxio en hun zeggen dat ik geen beginstanden heb doorgegeven waardoor hun zelf een schatting hebben gemaakt en de eindstanden van de vorige leverancier hebben gebruikt.
Nu vraag ik mij af of dit wel kan?

Dit was de reactie van Oxxio:
We hebben dit voor je nagekeken en zien dat je per 16 januari 2015 bent overgestapt naar Oxxio. Op dat moment hebben wij geen meterstand van je ontvangen, daardoor hebben wij jouw meterstand berekend. Omdat je bent overgestapt naar Oxxio vanuit je vorige leverancier. Heeft je vorige leverancier je afgerekend tot de gas meterstand van 16232m3. Daardoor heb je bij je vorige leverancier te weinig betaald en wordt dat nu bij Oxxio recht getrokken. Daardoor kunnen wij deze meterstand niet meer aanpassen en zullen wij de eindnota niet gaan corrigeren.

Volgens Oxxio heb ik 2105m2 gas verbruikt. Dit is voor mijn gevoel wel erg veel aangezien ik alleen woon.

Wie kan mij hierbij helpen ik weet me gewn raad en ik lees alleen maar klachten over Oxxio op het net.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Oxxio eindnota

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Uiteraard moet u bij de nieuwe leverancier vanaf de laatst opgenomen en doorgegeven stand (aan welke leverancier dan ook) betalen. Hebt u bij de vorige leverancier niet de eindstanden doorgegeven? Misschien betaalde u daarom zo weinig daar.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Oxxio eindnota

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Overigens hoeft 2100 m3 niet veel te zijn, als je in een vrijstaande woning woont is dat normaal. Het hangt meer van de grootte en soort woning af dan of u alleen woont of niet. Kijk eens voor verbruik op bijv. http://www.energiesite.nl/veelgestelde- ... everbruik/
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Oxxio eindnota

Ongelezen bericht door henk51 »

Beste murphie01

Als je gaat overstappen moet je een aantal dingen goed in de gaten houden en ondernemen:

Je krijgt als het goed is een verzoek om je meterstanden op te geven aan je oude leverancier. Print deze uit en bewaar ze goed.
Tevens krijg je een verzoek om je begin standen op te geven bij je nieuwe leverancier print die ook uit en bewaar ze goed.
Bij mij kreeg ik meestal een bevestiging van ontvangst meterstanden of kon ik ze online inzien print ze uit en bewaar. 1e check
Bij ontvangst eind afrekening meterstanden goed controleren 2e checkpunt.Dus bij overstappen is er bij u ook wat actie te verwachten en niet achterover leunen en gaan sputteren als de afrekening komt.
Wijze les voor de volgende keer. Wat u per maand betaald is een voorschot het echte verbruik komt pas na voren bij de eindafrekening. Ze kunnen u in het begin een lekker laag voorschot laten betalen dat lijkt voordelig in eerste instantie maar de klap komt later.

gr Henk

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Oxxio eindnota

Ongelezen bericht door tijger1 »

U kunt toch simpel de twee afrekeningen vergelijken? De eindstand van de een, moet de beginstand van de ander zijn.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Oxxio eindnota

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ja lijkt mij ook.
Je hebt een eindafrekening van EnergieDirect. Daar staan eindstanden op. Dat zijn volgens mij de begin standen voor Oxxio.
Of die juist of niet juist zijn, daar heb je voor betaald bij EnergieDirect. Oxxio moet vanaf die stand verder.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio eindnota

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Je zegt:
Ik heb contact opgenomen met Oxxio en hun zeggen dat ik geen beginstanden heb doorgegeven waardoor hun zelf een schatting hebben gemaakt en de eindstanden van de vorige leverancier hebben gebruikt.

Dus Oxxio had wel degelijk een beginstand en ik neem aan dat je zelf de meterstand hebt doorgegeven toen daar om werd gevraagd.
Aangezien dit tegenwoordig online gaat, gaat het erg gemakkelijk.

Maar Oxxio gokt wel vaker is mijn ervaring. Bij mij hebben ze destijds ook zomaar bijna 650 euro afgeschreven, zonder bericht.
Ik was op vakantie en kwam erachter dat mijn rekening geplunderd was door hen!
Uiteraard bij thuiskomst meteen gebeld, en een duidelijk antwoord kreeg ik niet. Dus heb ik het geld laten storneren, de geschillencommissie ingeschakeld en het voor laten komen.
Met gemak gewonnen, want zij konden totaal niks aantonen!
Dus als jij kunt aantonen dat jij de meterstand netjes hebt doorgegeven, en zij al aangegeven hebben dat ze gestart zijn bij de eindstand van je vorige leverancier, dan moeten zij bewijzen dat het klopt, niet jij!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Oxxio eindnota

Ongelezen bericht door tijger1 »

Wat een flauwekul allemaal. De Ts kan toch gewoon de standen op de nota's vergelijken. Dan weet ze hoe het zit.

Gesloten