LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio ellende

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Lionsfamily
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:40

Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Lionsfamily »

Nadat mijn vrouw op 17 Maart een telefoontje kreeg van een callcentre om over te stappen naar Oxxio is ze met misleidende vragen uitgelokt om 3x ja te zeggen en een rekeningnummer te geven.
Ik heb op 18 Maart meteen er achter aan gebeld dat het meteen geannuleerd dient te worden, maar dat kon pas als het in het systeem was verwerkt en we een klantnummer hadden.

Op 20 Maart viel het contact op de deurmat, ik heb het meteen ondertekent dat ik het niet wilde en met koeieletters er op gezet dat alles geannuleerd moest worden.

Ik hoorde niet meer van Oxxio tot 17 April, daar kreeg ik een bevestiging dat per 21 Maart het contract is omgezet naar hun.

Ik meteen gebeld en gezegd dat dit niet mogelijk was, want ik had het contract al teruggestuurd.
Ze zouden het uitzoeken.

Krijg ik vandaag post van mijn huidige (goedkopere) aanbieder dat per 21 Maart alles is overgenomen door Oxxio en er zitten jaarafschriften bij.

Ik meteen gebeld met Nuon, deze hebben meteen alles weer teruggezet, alleen de periode vanaf 21 Maart tot op heden moesten ze nog uitzoeken.

Ik gebeld met Oxxio, deze zeggen dat ik gewoon vanaf 21 Maart tot op heden moet betalen.
Ik zei meteen dat dit niet ging gebeuren en dat ik alles storneer en meteen de rekening blokkeer van Oxxio.

17 Maart gebeld, 20mrt contract binnen met 7 dagen bedenktijd en op 21mrt al overgezet, dat is 4 dagen na het telefoontje, en dat werkt dus niet zo, want ik krijg dan geen kans om te annuleren zei ik nog, dus het contract en de ingangsdatum zijn niet rechtsgeldig.

Het vriendelijke meisje van Oxxio zei dat ze er verder niets aan kon doen en dat ik de periode van 21 Maart tot vandaag gewoon moet betalen. Toen ik vroeg naar de persoon die er wel wat aan kon doen kreeg ik nul op mijn recest, ik moest maar een mailtje of brief sturen.

Ik zei nu een beetje minder vriendelijk dat de DAS aan mijn zijde staat, en we zullen wel zien wat er gebeurd.
In hun systeem staat dat er op 18 mrt namelijk een opmerking was gedaan (was ik dus) met de annulering, dus zet de boel maar gewoon terug zei ik tegen haar, maar daar wilde ze niet aan.

Goed oké, zei ik, maar de afschrijving wordt gestorneerd en jullie worden geblokkeerd, laat de deurwaarders maar komen, ik lust ze rauw.

Pfffff, wat een gedoe.

Ik ben met name boos op het callcentre van Oxxio, die hebben dit dus veroorzaakt, een vriendelijke dame misleid je gewoon met verkooptrucjes, ...

Binnenkort heb ik weer een ander geheim nummer en wee gebeente als ze weer gaan bellen.

Ik had een eigen zaak en mijn tel.,nr was bekend bij de KvK en die geven dus wel je tel.nr aan iedereen die het wil kopen.
Dus maar even een nieuw nummer aanvragen bij de KPN, heb ik daar ook geen last meer van.

Maar Oxxio kan zijn borst nat maken, ik ga de strijd aan met ze en weet nu al dat ik in mijn gelijk sta, want via KPN heb ik een gespecificeerde rekening waarop staat wanneer ik gebeld heb en naar welk nummer, daar staan de nummers en tijden van het bellen met Oxxio dus mooi tussen.

Dus weer een wijze les geleerd, geef nooit je rekeningnummer of zeg meteen al drie keer nee en gooi de hoorn op de haak.

Bedankt snolletje van het callcentre en bedankt Oxxio dat ik nu weer een hoop tijd kwijt ben om alles weer naar het oude te krijgen.

Ontevredenklant
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 nov 2006 18:10

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Ontevredenklant »

Heb jaren geleden voor dit bedrijf gewerkt op de klantenservice en ook dit soort praktijken was toen aan de orde!!!
U moet u niet laten ontmoedigen door de agressieve en cowboy-achtige mentaliteit met incasso-bureaus, call-centres of manier van communiceren.
Ze zijn een meester in het inboezemen van angst waardoor veel mensen geen verdere actie meer willen ondernemen. Degene die echter wat onderzoek doen naar zaken die voor de rechter zijn gekomen (en dat zijn er veel!!) kunnen concluderen dat Oxxio vaak aan het kortste eind trekt.

Ik zou zeggen:"Ga door als u 100% zeker weet dat zij het verkeerd hebben"

Lionsfamily
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:40

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Lionsfamily »

Zeker weten dat Oxxio aan het kortste eindje gaat trekken, ik weet gewoon dat ze fout bezig zijn geweest, binnen de gestelde bedenktijd van 7 dagen zijn ze al tot aktie over gegaan.

17mrt. gebeld door callcentre
18mrt. gebeld met melding annuleren naar oxxio
21mrt. Oxxio heeft het al doorgegeven aan mijn huidige leverancier.
20mrt. contract oxxio binnen
20mrt. contract oxxio retour met grote dikke stift er op geschreven ANNULEREN !
17apr. bericht oxxio met de overname van mijn contract en maandlast
17apr. telefoontje naar oxxio hoe dat kan ? wisten ze zelf ook niet en gingen ze uitzoeken.
21apr. brief van NUON met eindafschriften
21apr. zie verhaal bovenaan ,...


Ik laat zeker niet met me sollen, laat ze maar komen, want ik lust ze rauw en ik vreet ze op en kots ze weer uit.
En dreigen heeft bij mij geen zin, ik dreig nooit, ik doe het gewoon.


Maar dit benadrukt nogmaals hoe mensen worden misleid, zelfs door grote bedrijven.
Zonder dat je er erg in hebt, dwingen ze je ongewild ergens heen waar je niet moet zijn.
En zonder tussenkomst van een advocaat kom je er dus ook niet vanaf.

Helaas voor hen zijn ze bij mij aan het verkeerde adres gekomen, want ik deins niet terug.
'k heb een rechtsbijstandsverzekering en die heeft me al eerder geholpen met succes.
Ook deze zaak zie ik graag tegemoet.

Daarom :

Houd een agenda bij.
Noteer wanneer en hoe laat er contact is geweest (vraag bij je telefoonprovider een gespecificeerde factuur aan).
Nee = nee en houd voet bij stuk.
Alles wat je verstuurd aan brieven/contracten, maak er een kopie van.
E-mail is een rechtsgeldig document, maak daar ook gebruik van.

Ow enneh, nog iets.
Het is een zakelijke account die ze hebben aangemaakt, maar de zaak bestaat al een een jaar niet meer, dus het heeft zowiezo geen enkele rechtsgeldigheid. (ben al een jaar uitgeschreven bij de KvK)

a.s. Maandag krijgen ze een bezoekje van mij op de Marathon 5 in Hilversum.
Laatst gewijzigd door Lionsfamily op 23 apr 2009 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Weet je zeker dat je het contract niet per aangetekende brief had moeten opzeggen?
Lees even goed de papieren na.....anders moet je wel de periode dat er gas en stroom bij hen is afgenomen betalen.

Lionsfamily
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:40

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Lionsfamily »

Nee niet aangetekend, kon teruggestuurd worden naar een antwoordnummer.

Stond er zeker weten niet bij, want dat zijn juist de dingen waar ik op let.

Achteraf denk ik natuurlijk wel "had ik het maar aangetekend verstuurd", maar ja, het hoefde niet.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Lionsfamily,

Uit uw forumberichten haal ik dat u, op zijn zachtst gezegd, zeer ontevreden bent over de wijze hoe Oxxio omgegaan is met uw aanmelding en het annuleren daarvan.

Als het inderdaad allemaal is gelopen zoals dat u beschrijft, kan ik u vertellen dat u helemaal gelijk heeft. Ik zou het daarom ook graag, volledig, voor u willen uitzoeken en rechtzetten.

Daarom verzoek ik u om contact met mij op te nemen via [email protected]. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met u op.

Ik hoop zo spoedig mogelijk van u te horen.

Lionsfamily
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:40

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Lionsfamily »

Maandag sta ik voor je bureau.

Dan regelen we de zaken meteen daar af.

stofzuigertje

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Opzeggen moet aangetekend, maar de datum van ingang is mogelijk gelijk....
Opzeggen kan tot 7 dagen na ontvangst brief dus niet verstuur datum!

Als U niets ontving gaat het dus niet in!

Doe nooit iets meer per telefoon, vooral geen gegevens geven, en dan zit U veiliger.
Ook als je de aanbieding wel zou willen eerst online kijken bij deze aanbieder en op dit forum.

Als je onder Zoeken Oxxio in zou voeren heeft U urenlang lees plezier!

Dankzij mensen die wel deze verkoop accepteren zitten vele met ongewenste telefoontjes dus neem nooit iets per telefoon en U helpt ook andere die niet gebeld willen worden met deze meestal dubieuze aanbieders!

Lionsfamily
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:40

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Lionsfamily »

Stond niet in de brief dat het aangetekend moest, 20mrt brief ontvangen en 20 mrt verstuurd.

Is toch echt binnen 7 dagen, maar dat Oxxio 17 maart belt en op 21mrt al het contract over neemt, vóórdat ik het contract binnen heb is wel heel erg krom.

Mijn vrouw heeft een wijze les geleerd en ik kan de brokken weer oplossen.
Maar de schuld is niet geheel aan mijn vrouw te verwijten, want onder "valse"voorwenselen en pushen van het callcentre snolletje is mijn vrouw misleid.
Onder het mom van "het maakt niet uit dat u uw gegevens geeft, dan hebben wij al vast alle gegevens als het toch door mocht gaan. zo niet, dan kunt u het contract binnen 7 dagen retourneren en gaat het niet door.

DUH,....... lekker verhaaltje, maar ze doen maar waar ze zin in hebben en pinnen je meteen vast.
Maar zo werkt dat niet bij mij.

Ik verheug me al op a.s. maandag, ze kunnen hun borst nat gaan maken daar in Hilversum.
De feiten liegen er niet om, ze hebben verkeerd gehandeld en ze draaien het maar terug.

Zo niet dan zie ik een rechtszaak graag tegemoet, laat ze maar komen met een deurwaarder/incasso/dwangbevel of whatever ze mee gaan dreigen.
Rekening wordt voor hun geblokkeerd en afgeschrteven bedrag wordt gestorneerd.

Ik ben inmiddels weer terug bij Nuon, ze hebben begrip voor de situatie en hebben ondertussen een contract aangeboden zoals afgesproken vóór 21 mrt.
Ik hoef niets extra's te betalen en krijg gewoon de bonus.
Ik ben al 17jr klant bij hen, en dat merk je wel terug.

No nonsens en begripvol.
De maand vanaf 21 mrt tot 21April hoef ik niet aan hen te betalen, immers Oxxio dacht dat ze mij energie leverde, terwijl ik nergens vanaf wist.
Jammer voor hun, ik heb Nuon als leverancier en niet Oxxio.
Laatst gewijzigd door Lionsfamily op 23 apr 2009 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionsfamily
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:40

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Lionsfamily »

Ze hebben dus een auto incasso gedaan vandaag.

23-04-2009Boekdatum : 23-04-2009
Verwerkingsdatum : 23-04-2009

ma P004283083 OXXIO NEDERLAND BV af € 95,50


BETALINGSKENM. GI04-0278
FACTUUR EVS00218
KLANTNR.* xxxxxxxxxx BTW * 15,25
VOORSCHOT STROOM APRIL 09




Mailtje naar mijn bank :

Hallo.

Onderstaand bedrijf heeft geen recht om geld van mijn rekening af te schrijven, ze hebben onterecht mijn contract met Nuon overgenomen terwijl ik helemaal geen klant ben bij hen.

Gelieve dit bedrag te storneren en ook deze instelling te blokkeren om nog geld van mijn rekening af te schrijven.
Een selectieve blokkering dus.

Zo ook weer geregeld

Ze blazen 'm maar op, geen geld van mijn rekening halen zonder toestemming.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Het is wel zo verstandig niet alleen de naam Oxxio aan de bank te melden, maar de door hen gebruikte rekeningnummers en dat zijn de mij bekende :
OXXIO 65 12 36 703
OXXIO 65 41 95 714
OXXIO 65.45.57.942
OXXIO 68 65 08 351
OXXIO P4283083
OXXIO P4304240

Energiebedrijf.com 68.16.97.342 uit de tijd dat OXXIO nog Evolta en Durion heette, deze rekening wordt nog door OXXIO gebruikt aldus elders op dit forum en op die wijze kunnen ze nog steeds incasseren.

Lionsfamily
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:40

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Lionsfamily »

Oké, dank je voor de tip.

Ik hou mijn rekening zowiezo goed in de gaten via telebankieren en je kunt altijd binnen 30 dagen storneren.
Als ze via een andere naam of rekeningnummer af gaan schrijven, wordt die ook aangepakt.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Uit ervaring sprekend een goed advies: Blijf uiterst waakzaam!
TOXXIO neemt u in het OOTJE,
Het is en blijft er een KLEREZOOTJE!

Lionsfamily
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:40

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Lionsfamily »

Ik ben net gebeld door deOxxiomedewerker en die heeft toegegeven dat er inderdaad fouten zijn gemaakt.
De melding van mij op 18 Maart was feitelijk al voldoende geweest om het contract geen doorgang te geven, maar is toch gebeurd.

Oxxiomederwerker gaat nu verder regelen dat alles weer tergug gaat naar mijn huidige leverancier Nuon zoals het was vóór 21 mrt., het bedrag wat afgeschreven is, is al door mijn bank gestorneerd en komt terug.

Nu nog even wachten totdat echt alles rond is.

Wel frappant is dat ik het via de serviceafdeling van Oxxio niet voor elkaar kon krijgen en nu na mijn reacties hier opeens wel.
Ben er wel blij mee en ik hoop dat er meerdere mensen geholpen worden, want rechtstreeks met oxxio bellen heeft geen zin.

Weer een wijze les geleerd en n u nog maar even afwachten.

En deOxxiomederwerker (Michel) alvast bedankt voor de medewerking.

Lionsfamily
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:40

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Lionsfamily »

Gistermiddag ging de deurbel, vrouwtje doet de deur open, staat er een man met een bos bloemen voor de deur.

Mijn vrouw bedankt de man en binnen kijken we op het kaartje.

Een excuusbriefje van Oxxio en een goedmakertje in de vorm van een mooie bos bloemen.

Bij deze

Oxxio, ... Excuses aanvaard en top afgehandeld !

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Hoho, niet al te optimistisch zijn, hoewel ik van harte hoop dat u van dat bedrijf definitief verlost bent.

Pas nadat ik op dit forum kwam, net als u met mijn verhaal, is aandacht aan mijn zaak besteed. Voor die tijd hielp niets, echt helemaal niets.

Ik heb nadat ik hier postte zelfs 2x (tweemaal) een bos bloemen van OXXIO gehad met een excuuskaartje erbij.
Plus een aantal excuusmails van een aardige mijnheer van de Special Attention Desk.
Toch ging de fout door. (Ik werd behalve voor mijn eigen adres aangeslagen voor een huis verderop, wat men mij nooit meedeelde en wat ik door hun vreemde nota niet kon opmerken. Oxxio sloeg mij voor 2 huizen aan, herstelde soms de fout, maar dan kwam er weer een brief met:uit onze accountantcontrole is gebleken dat..ik nog een heleboel moest bijbetalen en dan werd de herstelde fout weer ongedaan gemaakt)
Na de tweede bos bloemen ontvangen te hebben vorig jaar en een lijst van 4 jaren met debiteringen en crediteringen t/m sept 2008 leek alles OK.
Vervolgens verscheen plotsklaps op dit forum een OXXIOmedewerker.

Nu is OXXIO zo ontzettend aardig om mij sinds oktober vorig jaar geen gasrekeningen meer te sturen en bij de electra klopt er ook iets niet. Ik heb ze gemaild, maar heb geen antwoord ontvangen.
Ben benieuwd of ik dat nu wel krijg nu de xxiomedewerker dit onder ogen krijgt.
Hun administratie blijkt steeds weer een janboel te zijn.
Zelfs al zou OXXIO de goedkoopste zijn, iets dat niet het geval is, dan nog zou ik vanwege de chaotische administratie, waar iedere willekeurige klant de dupe van zou kunnen worden, een ieder ernstig afraden met OXXIO in zee te gaan.

Per eind juni ga ik bij ze weg, waarschijnlijk naar de Vastelastenbond.
Dat kan nu eindelijk, nu ik voor 1 of zelfs geen huis wordt aangeslagen.
Klant worden bij OXXIO (was Evolta) is een van de grote fouten in mijn leven geweest. Wat een ellende heb ik me met OXXIO op de hals gehaald!

Lionsfamily
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:40

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Lionsfamily »

Maar ik ben geen klant bij Oxxio, dat moge wel duidelijk zijn.

Het E-mail wat Deoxxiomedewerker naar Nuon heeft gestuurd, heb ik een CC van.
Knappe kerel die dit nog terug weet te draaien.

Kijk, dat in uw zaak geen juiste overeenstemming kan worden gevonden is ook weer een zaak apart.

Deoxxiomedewerker heeft in mijn geval duidelijk en goed gehandeld.
Worden er achteraf onkosten in rekeningen gebracht van mijn huidige leverancier vanwege de onrechtmatige overname door Oxxio, stuur ik deze door naar hen, ik heb daar geen schuld aan.

Mocht Oxxio aan de gang blijven, dan weten ze na mijn telefoongesprek wel wie ze aan de deur krijgen.

En alle kosten die dat met zich meebrengt worden gewoon in rekening gebracht.
De consument heeft dat recht om gemaakte onkosten te claimen.

Ik wens u veel succes met uw zaak, ik hoop dat de mijne afgerond is en dat alles weer snel bij het oude is.
Ik moet het ook nog even afwachten hoe het verder verloopt.

Maar mocht het niet in orde zijn, dan komen hier vanzelf de meldingen weer te staan.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste AGGB,

Excuses aanbieden en daarna doorgaan met dezelfde fouten maken is niet zoals het hoort. Ik zou dan ook graag uw klacht in behandeling willen nemen en nagaan waar het mis is gegaan met de afhandeling van uw klacht en daarna deze alsnog correct oplossen.

Ook u wil ik vragen om uw klantgegevens achter te laten op [email protected]. Ik zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door AGGB »

Tsjonge dat is snel! Dank u. Ik ben er beduusd van.

Ik heb zojuist de oxxiomedewerker op de hoogte gesteld van de ellende door OXXIO toegebracht aan een inmiddels door OXXIO verbitterde 65plusster en gelijk de limmericks opgestuurd, dan kan hij misschien ook even glimlachen

Om mijn woede in goede banen te leiden, heb ik indertijd in een slapeloze nacht veroorzaakt door Oxxio enkele Limmericks gemaakt.
Probeert u dat ook eens, het lucht op.

-------------------------------------------
Van hier tot Tokio, Weg met OXXIO.
-------------------------------------------
Bij OXXIO, KAFKA cadeau.
-------------------------------------------------
Er woonden eens mensen in Laren
die wilden energie gaan besparen.
Ze kozen voor OXXIO
en kregen Kafka cadeau.
Het waren dan ook halvegaren.
-------------------------------------------------
Een varkensboer in Bergendrie,
koos ozo dom veur Oxxio energie.
Toen de jaarrekening kwam,
schrok hij zich lam
en knorde:"dit kan nie waar zijn nie."
------------------------------------------------------
Een manspersoon in Hooghalen
weigerde spooknota's te betalen.
Spooknota's? Hoezo?
De nota's van OXXIO,
dat was voor die lui wel ff balen!
----------------------------------------------
Een oververmoeide hulpjuffrouw
spelde de klanten iets op de mouw.
Ze raakte geheel buiten zinnen
van al het plussen en (be)minnen.
Ze werkt daarom nu bij OxxiAU.
------------------------------------------------
Een vrolijk stel zonder kuren
stapte over naar Oxxio, net als de buren.
Zij trapten in hun val
en raakten aan lager wal.
Zo erg moesten ze het bezuren.
------------------------------------------------------
Een lijkbleke man te Woudrichem,
verhief nog eenmaal zijn zwakke stem:
"Het heeft de hoogste urgentie,
Weg met de OXXIO- licentie."
Hijgde hij hees naar Hem.
------------------------------
Een bejaarde dame, 65 plus
woonde in haar huisje, heel erg knus.
Toen de OXXIO rekening verscheen,
voelde zij zich verdomd alleen
en verhing zich in een lus.


Beste OXXIO medewerker,
ik maak weer een limmerick als alles tot een goed einde is gekomen.

Lionsfamily
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:40

Re: Oxxio ellende

Ongelezen bericht door Lionsfamily »

Tja, zo kun je ook je frustaties van je wegwerken, maar of het iets opleverd, ....

Je kunt beter die energie steken in dingen die wel wat opleveren, zoals contact zoeken met betreffende partij die dit uit eigen beweging aan biedt.

Kom je een stuk verder mee dan stilletjes op je kamer een aantal zinloze limmericks te maken.
Maak een goed onderbouwde brief met feiten en stuur die aan Oxxio, want je bent gis genoeg.

Gesloten