LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio en jaarafrekening.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door pongo »

Ik ben in september 2009 naar de flat verhuisd waar ik nu nog steeds woon.
Toen ik wist wanneer ik de sleutel kreeg heb ik gas en stroom bij Oxxio geregeld, papieren binnengekregen en het bleek dat ze me hadden ingeschat voor 37 euro pm.
Heb dat gelijk verhoogd naar 100 euro per maand, 50 euro voor stroom en 50 euro voor gas.

Voor de stroom heb ik een slimme meter van Oxxio en voor gas een meter van Eneco.
Oxxio kan op de slimme meter zelf de stand opnemen en heb zelf aan Stedin(dochteronderneming van Eneco)de meterstand opgegeven.

Nu heb ik m'n jaarafrekening gehad; stroom krijg ik 425 euro terug en voor gas moet ik 450 euro bijbetalen.

Nu had ik daar mijn vraagtekens bij en heb contact per mail met Oxxio opgenomen en zij hebben mij vanmorgen terug gebeld.

Het is zo dat de vorige bewoners ook Oxxio hadden en de meterstand bij het vertrek aan de flat hebben doorgegeven, vanmorgen werd mij verteld dat ik het ook had moeten doen.

Vooropgesteld, ik weet dat ik mijn eigen verantwoordelijk hierin heb, laat ik daar duidelijk over zijn!
Maar is het niet zo dat Oxxio mij dit ook had kunnen vertellen, heb ze een paar keer aan de telefoon gehad, welkomspakket gekregen, was het niet mogelijk om het mij telefonisch mij te helpen herinneren hieraan of eventueel in de welkomsbrief had aan kunnen geven of een kaart voor de nieuwe meterstand mee kunnen sturen?

Het blijkt nu dat ze mij te laag hebben ingeschat waardoor ik meer moet betalen wat ze verrekenen met de afrekening van de stroom.
Oxxio kan verder niets voor mij betekenen.

Het maandbedrag voor de stroom was gelijk naar beneden gebracht naar 20 euro pm, heb ik verhoogd naar 40 pm, gas laten verhogen naar 80 euro pm.

Moet nog even vertellen dat ik alleen woon, de verwarming in de zomer op de laagste stand heb staan, als ik de hele dag weg ben of naar bed de thermostaat lager zeten en ik 3x pw eet in een eetcafe, voor 2x een meeneem-maaltijd meeneem dus alleen in het weekend kook en ik niet zoveel gas verbruik(weet niet of dit van belang is:))

Kan ik hier verder wat mee of moet ik het accepteren.

Nogmaals, achteraf had ik het kunnen weten maar lang geleden dat ik zelfstandig heb gewoond, daarna in groepswoningen en beschermd gewoond in een 1-hatwoning(voor verslaving waar ik inmiddels bijna 5 jaar vanaf ben:)) waar dit allemaal geregeld was dus voor mij was het weer even heel nieuw maar geen excuus om er denk ik niet aan te denken......

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Pongo,

Indien uw meterstanden niet zijn doorgegeven zal uw netbeheerder overgaan tot een schatting. U geeft echter aan dat u uw meterstanden zelf heeft doorgegeven aan Stedin. Ik wil de zaak graag voor u uitzoeken. Daarom wil ik u vriendelijk verzoeken uw klantnummer door te geven via [email protected]. Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

miep321
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:31

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door miep321 »

ik ben benieuwd of er bij u ook een standaard mail komt dat ze er mee bezig zijn, en je vervolgens na bijna 2 weken nog steeds niets meer van oxio hoort.

mvg miep

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door Athoz »

miep321 schreef:ik ben benieuwd of er bij u ook een standaard mail komt dat ze er mee bezig zijn, en je vervolgens na bijna 2 weken nog steeds niets meer van oxio hoort.
Ach, ze hopen dat er dan in ieder geval zolang niet nog meer negatieve reacties op fora zoals deze gepost worden.. Triest genoeg zijn die webcare figuren alleen actief om 'damage control' te doen, nog triester is het dat er alleen op deze manier af en toe nog es wat opgelost word..

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door pongo »

Heb nog niets gehoord op mij n mail, als ik maandag nog niets heb gehoord ga ik maandag maar weer even mailen naar de desbetreffende medewerker die hier een reactie heeft geplaats;)

Hou jullie op de hoogte!

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Pongo en Miep321,

Helaas is een van mijn collega''s lange tijd ziek geweest en is een andere met zwangerschapsverlof. Ik ben zelf ook ziek geweest. Hierdoor is onze doorlooptijd opgelopen. Onze excuses hiervoor. Ik doe erg mijn best om iedereen zo snel mogelijk te woord te staan. Ik hoop op uw begrip hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door pongo »

Ik wacht met geduld af......;)

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik snap iets niet.
Had je de meterstanden door moeten geven toen je daar kwam wonen??

Dat hadden ze dan toch moeten laten weten?

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door AGGB »

Degenen van deoxxiomedewerker doen inderdaad zeer hun best snel te werken. Ik als ervaringsdeskundige vind zo langzamerhand dat ik dat correct kan beoordelen, mede omdat ik ook de reacties van degenen gelezen heb, die dankzij de oxxio damage control van de Special Attention Desk snel en tot hun tevredenheid zijn geholpen na soms jarenlange Kafkiaanse toestanden te hebben moeten ondergaan hen tot wanhoop drijvend.
Fabienne spreekt over een collega die zwanger is, dat lijkt mij het hoofd van die miniafdeling te zijn.
De zieke collega kan niemand anders (geweest) zijn dan Michael T. mijn reddende engel. Beterschap gewenst!
Wellicht is het een idee dat de algemeen directeur Bus enkele goed opgeleide mensen toevoegt aan dat kleine groepje. Dat zou hemzelf ook ten goede kunnen komen, immers de verkoop van oxxio wil maar niet lukken. Zou dat o.m. te maken kunnen hebben met de administratie die twee jaar na de Heus nog steeds zeer veel te wensen overlaat?
Van hier tot Tokio,
Weg met Oxxio!
Lever eens iets van uw salaris in heer Bus en hevel dat bedrag over naar deoxxiomedewerker, zodat daar extra krachten kunnen worden aangesteld.
Of is de heer Bus niet zo altruistisch? Kunnen de oxxioklanten hem geen reet schelen? Het antwoord denk ik wel te weten.

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door pongo »

sephora30 schreef:Ik snap iets niet.
Had je de meterstanden door moeten geven toen je daar kwam wonen??

Dat hadden ze dan toch moeten laten weten?


Volgens de medewerker die ik maandag heb gesproken had ik de meterstand inderdaad door moeten geven.
Heb hem vertelt dat ik diverse keren medewerkers van Oxxio aan de telefoon heb gehad en zij mij dat niet vertelt hebben.
Ook bij het welkomspakket wat ik heb gekregen stond hierover niets vermeld.

De betreffende medewerker vertelde dat het mijn verantwoordelijkheid was en niet die van hun......

Vraag me eerlijk gezegd af hoeveel moeite het is om hiervan even melding te maken als je ze aan de telefoon hebt of bij het welkomspakket een meterstanden kaart bij te voegen voor nieuwe bewoners of het in de brief te vermelden.........maar goed, zo denk ik erover en de medewerker niet.......

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik ben wel van mening dat het de taak is van de energiemaatschappij om je daar op te wijzen.

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door pongo »

Tja, mij ook maar hij ging daarover niet in discussie.

Wacht wel een reactie van Fabienne af!

miep321
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:31

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door miep321 »

de reaktie van fabiene is een standaard mail zoals ik eerder gepost had.
daarna hoor je dus gewoon niets meer........
na de standaard mail van fabiene wacht ik nu al 2 weken op antwoord maar helaas nog niets vernomen.
hopelijk gaat het bij u vlotter

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door pongo »

Wacht nog steeds met geduld af...als het te lang gaat duren gooi er een mail tegenaan;)

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door pongo »

Heb er maar weer een mail tegenaan gegooit, nog steeds niet gehoord...............

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door pongo »

Nou, goed nieuws!

Na weer een mail gestuurd te hebben ben ik gisteren gebeld door een medewerker van Oxxio om samen met mij te kijken om de beginstand te corrigeren.
Hij gaf mij advies om contact op te nemen met de woningbouw en heb dat net gedaan en hun hadden gelukkig de beginstand nog!

Ik heb hem gemaild met deze stand en hoop dat het wordt recht getrokken.

Ook vertelde ik heb dat het wellicht handig is om een kaart bij het welkomspakket te doen waarop duidelijk staat dat nieuwe klanten van Oxxio hun beginstand moeten doorgeven, hier zijn ze mee bezig!

al met al hoop ik dat het goed komt, hou jullie op de hoogte!

superklaver

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door superklaver »

Beste Pongo,

Ik hoop voor je dat het opgelost wordt. Mijn ouders hebben oxxio gehad en daar hebben hun veel problemen mee gehad. Ze hadden de meterstanden doorgegeven toen ze overgingen van nuon naar oxxio. nu had oxxio bij de jaararfekening de meterstand op 0 gezet. Mijn ouders hebben gelijk gebeld en het geld zou niet afgeschreven worden. nou, wel dus. Gelijk gestorneerd natuurlijk. maar dit heeft nog een hele tijd geduurt voordat ze de goede standen hebben genoteerd en de goede rekening hebben gestuurd. in tussentijd bleven ze het oude bedrag maar afschrijven. voor mij een reden om niet over te stappen en bij nuon te blijven. Gisteren kwamen ze toevallig langs van oxxio om mij een goedkopere gas en electra te leveren. ging hier natuurlijk niet op in en heb een paar keer moeten melden dat ik dit niet wil.voor mij dus geen oxxio.

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door pongo »

Nou, tot twee keer over een mail gestuurd met de beginstand maar nog niets gehoord.
Weet niet of ik de naam mag noemen maar hoop dat er iemand gaat reageren van Oxxio.........

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Pongo,

Uw e-mail was verstuurd naar een verkeerd mailadres. Via onze systeembeheerder hebben we hem gisteren pas binnen gekregen. Mijn collega is er vandaag en morgen niet en zal derhalve volgende week uw zaak verder oppakken. Hopende u middels dit bericht voldoende op de hoogte te hebben gesteld.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Oxxio en jaarafrekening.

Ongelezen bericht door pongo »

Oke, vond het al raar, het was het adres wat ik van u collega heb gekregen, mijn excuses hiervoor.

Ik wacht met geduld af en dank u voor u reactie!

Gesloten