LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio/incassoburo

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik kreeg zojuist een brief van Interim Justitia namens Oxxio, of ik even 374,06 euro wil betalen.
Wat ging daaraan vooraf?
In mei boekte Oxxio zonder opgaaf van redenen 272 euro van mijn rekening af. Natuurlijk was ik het daar niet mee eens en liet het geld terugboeken. Ik heb Oxxio om opheldering gevraagd en kreeg een week later een nota-overzicht waarop stond dat ik alleen in januari voor zoveel geld extra verbruikt zou hebben. Dat was natuurlijk onmogelijk, alle premies waren betaald dus dit kon niet. Maar volgens Oxxio wel.
Maar oke, ze wilden wel meedenken en ze verwezen me door naar de Nuon, van hen kregen zij de meterstanden.
Huh? Nuon? Die zijn niet eens langsgeweest om de meterstand op te nemen.... :?
Ik bel met de Nuon maar zij zeggen: nee hoor, daarvoor moet je toch echt bij Oxxio zijn....zucht.
Toen heb ik de Oxxio weer gebeld en gezegd dat ik pas betaal als zij mij kunnen aantonen hoe het kan dat ik in één maand zoveel extra verbruikt zou hebben.

Er ging een tijdje overheen en ineens stond er iemand van de Oxxio bij mij aan de deur, of ik soms problemen had.
Ja hoor, die heb ik dus kom maar gauw binnen.
Die man heeft alle papieren gezien, alle afboekingen en hij vond het wel heel erg vreemd. Volgens hem was er een fout gemaakt, ik moest me geen zorgen maken, het zou geregeld worden.
Ik heb er verder ook niets meer over gehoord, dat is nu 2 maanden geleden.
Vandaag echter ontving ik de nota van het incassoburo, inclusief 100 euro extra kosten.

Nu vraag ik me af wat ik hiertegen kan doen?
Zijn er nog meer mensen bij wie in de maand mei extra geld is afgeboekt?

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door flappie »

De meterstanden krijgt oxxio niet van Nuon maar van Netwerkbeheerder Continuon. Zij zijn verantwoordelijk voor het opleveren van de meterstanden. Ook nemen hun de meterstanden op. Tevens verzorgt Continuon dat het aansluitadres (het adres waartoe u electra aansluiting behoort) gefactureerd wordt voor transport. Indien dus de meterstanden te hoog zijn geschat dient u een correctie aan te vragen bij Oxxio c.q. Continuon vergeet niet dat u volgens u ook te veel aan transport heeft betaald. Transport wordt berekend over u verbruik.

Zie hiervoor u transport nota van Continuon.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Dannog is er niemand geweest om de meterstand op te nemen.
Oxxio geeft de Nuon de schuld en andersom :?
Ze vechten het maar lekker samen uit, ik betaal helemaal niks!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Meterstanden op de afrekening checken en vergelijken met de dan waarschijnlijk geschatte meterstanden op je jaarafrekening. Dan schriftelijk bezwaar aantekenen met onderbouwing van je klachten.
Niets doen zal je waarschijnlijk op veel kosten en eventueel afsluiting komen te staan.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door flappie »

Je moet niet bij de leverancier NUON zijn maar bij Netbeheerder Continuon.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gebruik even de zoekfunctie van dit forum over OXXIO, dan hoeven we niet in herhaling te vallen over dit boeventuig. Ik heb ook met succes een geschil tegen ze aangespannen via http://www2.sgc.nl/web/site/default.aspx?l=sgc

Vergeet daarbij niet om 100 euro schadevergoeding van OXXIO te eisen voor de problemen die ze je hebben bezorgd.

En laat je niet gek maken door de broodjes aap die Flappie op dit forum verkoopt. Jij betaalt aan OXXIO en hebt een contract met OXXIO. Andere partijen staan hier dan ook buiten. En heel goed dat je je niet laat intimideren door een incassobureau. Terecht, want een incassobureau kan je niks maken als je niks bent verschuldigd. Incassokosten niet betalen en een storno (terugboeking) laten uitvoeren door je bank.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door lammertc »

Troost je
Wij zijn je voorgegaan, en hebben Oxxion en zijn voorgangers bedwongen ( klinkt leuk )
Lees mijn relaas
http://www.dse.nl/~lammert/Ecom.htm
hierover ook maar eens door, en schakel daarna de SGC in.
Je kunt bijna niet verliezen.Het kost alleen wat tijd
Maak ze het leven zuur, ze verdienen het

Succes

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Even een update....van het incassoburo heb ik niks meer gehoord, ze reageren niet op mail met uitleg :?
Ik heb ondertussen wel een correctieformulier van Oxxio ontvangen, maar daar heb ik niks aan.
Op het formulier staat dat ik een bewijs mee moet sturen van mijn netwerkbeheerder, maar ja er is niemand geweest om de stand op te nemen dus dat bewijs is er niet.
Dat betekent dus dat Oxxio géén correctie doorvoerd, wat dus ook betekent dat ik niks betaal :wink:
Ik laat het doorgaan tot het einde...ik kan niet bewijzen dat de meterstand foutief is, maar Oxxio kan ook niet bewijzen dat ik zoveel verbruikt heb....ik zie wel hoever ik kom.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik denkdat je nogmaals en brief van Intrum krijgt met een uitnodging om te betalen.

Doe je dat niet krijg je een schrijven van de deurwaarder en als je daar niet aan betaalt komt de deurwaarder met iemand van het elektriciteitsbedrijf en die stelt je aansluiting binnen buiten werking. Dus geen gas en geen stroom meer.

Ik denk dat je zover in elk geval komt en daar zit nog weer een traject achter.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Dat is het 'm nou juist...ik ben geen klant meer bij Oxxio :wink:
Ze kunnen het gas dus niet afsluiten.
Ik heb hen vorige week gebeld om opheldering te vragen over dat correctieformulier, maar ik kwam er niet doorheen.
Ik kreeg na 5 minuten een mevrouw aan de telefoon die mijn telefoonnummer heeft genoteerd en ze zei me dat ik teruggebeld zou worden....nou niet dus!
Ik ga de Oxxio nog één keer mailen, daarna heb ik er echt genoeg van!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door flappie »

zolang je het probleem dat je met oxxio naast je neer legt zadel je je zelf alleen maar meer op je nek. Door middel van incasso buro's c.q. deurwaarder

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik leg het niet naast me neer...ik moet wel!
Ik heb alles gedaan wat in mijn macht stond, maar noch Oxxio, noch het incassobureau werken mee.
Vandaag nog...ik stuurde een antwoord naar de klantenservice als reply op hun mail van afgelopen woensdag.
Krijg ik doodleuk een standaardmail terug dat ik niet binnen één week heb gereageerd (?!) en dat ze mijn klacht niet meer in behandeling nemen..ja sorry hoor, maar voor mij is de maat vol.
Ik leg mijn klacht neer bij dat buro, het adres staat hier ergens, en dan ga ik maar 's contact opnemen met bureau voor rechtshulp.
Ik heb er namelijk schoon genoeg van!!!

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik heb ondertussen mijn klacht neergelegd bij SGC...en nu maar hopen dat zij mij verder kunnen helpen.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

...en er is weer iets nieuws :D
Ik had de Oxxio eergisteren gemaild dat ik mijn klacht bij de SGC had neergelegd.
Krijg ik een mail terug van Oxxio met de vraag of ik die 179 euro over wou boeken, dan zouden zij het dossier van het incassobureau sluiten.
Euh....179 euro? Was dat niet 272 euro? En via het incassobureau 372 euro? :roll:
Dat zullen wel weer die uitzendkrachten zijn.......
Maar goed..ik heb die mail in mijn dossier bij het SGC gezet, hebben wij ook weer iets te lachen :wink:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Dat zullen wel weer die uitzendkrachten zijn
Beetje erg negatief en denigrerend ten opzichte van op zich goed opgeleide uitzendkrachten :(
Als de uitzendkrachten al minder werk leveren is dit toch de fout van de firma die ze inhuurt en te vroeg loslaat op de klanten.
Denk ook dat uitzendkrachten zich meer moeten bewijzen dan de vaste werknemers omdat als ze er bij een bedrijf uitgekickt worden ze ook bij de uitzender een negatieve aantekening krijgen.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Hehehe het is niet negatief bedoeld hoor, al lijkt het misschien wel zo.
Daarmee bedoel ik eigenlijk dat er veel van personeel gewisseld wordt, en dat de één niet op de hoogte is van wat de ander aan het doen was.
Dan gebruiken wij hier altijd de term 'uitzendkrachten' :wink:

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik heb ondertussen van de SGC een brief ontvangen dat zij Oxxio op de hoogte hebben gebracht van mijn geschil tegen hen. Bij Oxxio hebben ze nu een maand de tijd om te reageren, daarna zal er een soort van zitting komen waarin zowel ik als ook de Oxxio hun verhaal kwijt kunnen.
Wat er dan gaat gebeuren weet ik niet, dat zie ik dan wel weer.
Maar ik ga geen strobreed toegeven, dat is zeker.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uit ervaring kan ik je vertellen wat er gebeurt:

1) Oxxio reageert niet op de SGC
2) Oxxio komt niet op de zitting opdagen
3) Je wordt door SGC in het gelijk gesteld mits je de benodigde bewijzen hebt geleverd en de klacht goed hebt omschreven

Ik hoop dat je schadevergoeding hebt geëist. Ik vroeg slechts 50 euro en kreeg dat ook toegewezen. Achteraf had ik 200 euro moeten vragen gezien de ellende die deze criminelen veroorzaken.

Trouwens ben ik zelf ook niet op de zitting geweest, maar heb nog wel netjes schriftelijk aangekondigd dat ik verhinderd zou zijn.

Vervolgens krijg je een schijnheilige kots-braak brief van Oxxio waarin ze schrijven dat het ze erg spijt. Als je nog geld van ze krijgt dan zul je daar nog even op moeten wachten. In mijn geval moest ik nogmaals aan de bel trekken bij SGC en dreigen met aangifte bij de politie om mijn geld (een paar honderd euro) op mijn rekening te krijgen van OXXIO.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Dan kan ik dus met een gerust hart verder gaan, want SGC heeft alle documentatie al in het bezit. Het bedrag is in het depot gestort dus aan medewerking van mijn kant zal het niet liggen.
Helaas heb ik geen schadevergoeding geëist, maar ik zal allang blij zijn als ik van dat hele Oxxiodrama af ben.
Ik kreeg vorige week zelfs een brief van Oxxio waarin ze het betreuren dat ik mezelf had afgemeld als klant (8 juni al maar oke) en dat het contract per september 2008 (?!) zal worden beëindigd..hahahaha ik dacht het niet ;)
Al die tegenstrijdige berichten van Oxxio bewijzen maar weer eens hoe slecht hun administratie is.......

Ans Bruinenberg
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2006 16:51

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ans Bruinenberg »

5 maanden terug info aangevraagd bij OXXIO.
Aantal dagen later dure info gekregen. Daar niets mee gedaan.
(we vonden het toch niet zo geslaagd)
Schetst onze verbazing enkel weken later brief van NUON dat we hadden aangegeven bij OXXIO te gaan. Hierop niet gereageerd. (ach foutje dachten wij). Weer enkele weken later overzicht van OXXIO met prijzen en veranderen van meter. Hierop telefonisch gereageerd. Uitdrukkelijk verzocht ons uit het systeem te halen.
Weer week later afrekening van OXXIO. Onze broek zakte af. We kwamen tot de ontdekking dat ze € 286 van onze rekening hadden gehaald. In de zelfde brief stond dat dit bedrag weer terug gestort zou worden. Inderdaad de helft was inmiddels terug geboekt. Wij hebben never nooit een machtiging afgegeven. Weer gebeld en er werd beloofd het andere deel ook terug te storten. Eind Juni nog niets. Bank opdracht gegeven te storneren. Week later dreigbrief van OXXIO dat we in gebreken waren gebleven. We moesten € 143,-- betalen. Niet op gereageerd. Weer week later dreiging met inkasso als binnen 5 dagen niet betaald werd. Daarop gebeld, gemaild etc. Geen reaktie van de kant van OXXIO. 3 weken terug kaart in de bus wegens levering nieuwe meter. Installateur opgewacht en gezegd geen nieuwe meter. Man ging weer. Nu vandaag 9 september Interum Justitia. Wat moeten we daar nu mee.
RADAR HELP.

Ans

Gesloten