LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO ???? Nooit meer

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fritsvl
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2006 20:37

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door fritsvl »

Niet alleen een klacht indienen bij de SGC, maar ook bij je bank over de onrechtmatige incasso's van Oxxio.
Als je er geen toestemming voor gegeven hebt, kun je eventueel aangifte doen van diefstal.
Ik zelf moet op 29/8 naar een SGC zitting voor een soorgelijk geval. Schriftelijk opgezegd, schriftelijk de machtiging ingetrokken (rode kaart) en gewoon doorgaan met elke maand geld van je rekening halen. Op vragen wordt niet gereageerd.
Ik heb naast een schadevergoeding ook een dwangsom van € 1000,= geeist voor elke onrechtmatige incasso door of vanwege Oxxio.
Ben benieuwd of dit stand houdt. 8)

Steenwinkel
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2006 19:16

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Steenwinkel »

Beste Manta79. Oxxio biedt laagste tariefgarantie in de voorwaarden (artikel5). Dat komen ze echter nooit na, waardoor zij in gebreke blijven.Zij hebben namelijk helemaal niet het laagste tarief!Ik heb een jurist geraadpleegd en die zei dat je via DTE deze zaak makkelijk wint.
Nadeel is alleen dat je wel naar Den Haag moet als Oxxio het zo ver wil laten komen en daar heeft niemand zin in en dat weet Oxxio! Via DTE ben je voor de rechtzaak 25 euro kwijt , die je terugkrijgt als je hem wint! Ik roep iedereen massaal op om Oxxio voor de geschillen commissie te slepen, want als een andere leverancier een lagertarief biedt dan dat van Oxxio dan moet je kosteloos op kunnen zeggen. Zeker de oudere contracten van Oxxio die nog voor 12 maanden waren zijn het duurst en staan ergens ver onderaan bij www.vergelijk.nl
succes!

enige-echte
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2006 23:11

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door enige-echte »

Jawel, ook iemand die ontzettend, maar dan ook ontzettend ontevreden is over het oh zo achterbakse OXXIO.
Mijn contract was op 6 januari jl. afgelopen. Werd er na deze datum nog een volledig maandbedrag van mijn rekening afgetrokken door OXXIO. Dat ten eerste al, je contract is afgelopen, maar hebben nog het lef om af te schrijven. Maar, ik moest van hun nog een klein bedrag terughebben volgens de jaarafrekening. Deze had ik nog steeds niet. Heb hun een mailtje gestuurd, kreeg ik eentje terug met de mededeling: dat de afschrijving terecht is, omdat zij eerst een volledig maandbedrag moeten hebben, deze dan verrekenen met het aantal dagen dat er door hun geen stroom geleverd is en dan nog wordt verrekend met de jaarafrekening!! Ja, daaaaag. Hoezo lekker onhandig. Verreken de 6 dagen van Januari met hetgeen ik nog terugkrijg en klaar is kees. Mooi niet. Heb er alsnog maar een brief achteraan gestuurd, dat ik het hier niet mee eens ben. Staat ook niet in hun voorwaarden, dat dit op deze manier word gedaan. Nooit meer iets van teruggehoord. Tot op vandaag!! Krijg ik een brief van Intrum Justitia, met in het totaal een bedrag van 96,11, of ik dit wel eventjes aan OXXIO wil betalen!! Het is toch niet te geloven!!!! Zijn ze nou helemaal van de ... gerukt??? Nou komt het mooiste nog: het bedrag wat bij I.J. staat, wat Oxxio nog van mij moet ontvangen, is minus het bedrag wat ik dus nog van oxxio moest hebben. Dus ik moet betalen voor niets, want ik hield zelfs een bedrag over van mijn jaarafrekening, min die 6 daagjes van Januari. Dat klopt toch niet?? Heb direct overal kopietjes van gemaakt en de mailtjes en de brief uitgeprint en stuur ik maandag direct op naar Intrum Justitia.
Weet niet waar Oxxio mee bezig is, maar ze krijgen van mij echt geen rooie cent.
zo, mijn hart is gelucht.
groetjes enige-echte

flowers01
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2006 09:16

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door flowers01 »

Betse mensen

Ik heb jullie reacties gelezen en ik herken me daarin.

Oxxio is een pure oplichter, want het was voorheen DURION.
Echter omdat het toen zo slecht liep zijn ze een andere naam gaan gebruiken.
Geloof deze onzin dus niet net zoals leen van frisia en al die rotzooi!!

Het is tegenwoordig al moeilijk om te sparen laat staan dat ze je leegplukken!

Waard
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jul 2006 14:01

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Waard »

zojuist een eindafrekening gehad van Oxxio. Ze hebben de reeds berekende voorschotbedragen niet afgetrokken, tarief is hoger dan beloofd en ze hebben de meterstand van april genomen als meterstand van december waardoor mijn verbruik veel te hoog is genoteerd.

Ik zit inmiddels weer bij Nuon maar kom van deze ellende niet af. Inmiddels weer een foute rekening binnen van 810 euro die ik moet gaan bestrijden. En probeer dat maar eens bij Oxxio.

NOOIT MEER OXXIO!

Ans Bruinenberg
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2006 16:51

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Ans Bruinenberg »

5 maanden terug info aangevraagd bij OXXIO.
Aantal dagen later dure info gekregen. Daar niets mee gedaan.
(we vonden het toch niet zo geslaagd)
Schetst onze verbazing enkel weken later brief van NUON dat we hadden aangegeven bij OXXIO te gaan. Hierop niet gereageerd. (ach foutje dachten wij). Weer enkele weken later overzicht van OXXIO met prijzen en veranderen van meter. Hierop telefonisch gereageerd. Uitdrukkelijk verzocht ons uit het systeem te halen.
Weer week later afrekening van OXXIO. Onze broek zakte af. We kwamen tot de ontdekking dat ze € 286 van onze rekening hadden gehaald. In de zelfde brief stond dat dit bedrag weer terug gestort zou worden. Inderdaad de helft was inmiddels terug geboekt. Wij hebben never nooit een machtiging afgegeven. Weer gebeld en er werd beloofd het andere deel ook terug te storten. Eind Juni nog niets. Bank opdracht gegeven te storneren. Week later dreigbrief van OXXIO dat we in gebreken waren gebleven. We moesten € 143,-- betalen. Niet op gereageerd. Weer week later dreiging met inkasso als binnen 5 dagen niet betaald werd. Daarop gebeld, gemaild etc. Geen reaktie van de kant van OXXIO. 3 weken terug kaart in de bus wegens levering nieuwe meter. Installateur opgewacht en gezegd geen nieuwe meter. Man ging weer. Nu vandaag 9 september Interum Justitia. Wat moeten we daar nu mee.
RADAR HELP.

Ans

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door elwintje »

ik heb misschien een idee
er zijn zoveel mensen die opgelicht zijn door oxxio en benadeeld
ik ken er zo veel.
misschien moeten we een keer met zn alle verzamelen en dan naar het hoofdkantoor gaan
er dan hun eens flink wakker laten schudden en dat de problemen opgelost moeten worden.
dit kan zo niet doorgaan

wat we ook kunnen doen:
met zn allee oxxio boycotten misschien gaan ze dan failliet

oxxoi de zelfde energie maar dan rommeliger

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door elynasedai »

Ik heb nooit problemen gehad met Oxxio, ook niet toen ze nog Evolta heetten.

Wel altijd gezeik gehad met Eneco..

MAXIEM

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ans,

Vanaf nu alles schriftelijk doen en een dossier opbouwen!!! Schrijf een aangetekende brief (met bewijs van ontvangst) naar het incassobureau en een kopie daarvan naar het ********bedrijf OXXIO.

Model:


Schrijfschema bewaarschrift aan incassobureau:

Schrijf I.J. een aangetekende brief (met ontvangstbevestiging), met daarin

...dat je de firma OXXIO niets verschuldigd bent

...verzoekt om een getekend bewijsstuk dat je wel een overeenkomst met OXXIO hebt

...dat je hun kosten niet verschuldigd bent omdat je de opdrachtgever (OXXIO) niks verschuldigd bent

...dat je een eventuele rechtsgang en vonnis met vertrouwen tegemoet ziet en dat je hen aansprakelijk zult stellen voor de bijkomende gerechtelijke kosten

...dat je deze brief hebt opgesteld in overleg met je rechtsbijstandadviseur (ook al is dat niet waar, een beetje bluffen mag wel)

...dat je onder geen beding zult betalen!
-------------------------------------------------------------------------------

Let wel, hoe harder zij dreigen met een vonnis en een deurwaarder (doen ze altijd als hun zaak zwak staat), hoe eerder zij afhaken als je behoorlijk tegengas geeft en laat merken dat je niet onder de indruk raakt van hun gespierde taal.
Voor één ding moet je wel zorgen. Schrijf onder je brief je volledige naam. Maar zet er nooit je handtekening op. Sommige bedrijven schrikken er niet voor terug om via via deze handtekening te misbruiken op een orderbevestiging of kontrakt. Valsheid in geschrifte dus!. Een handtekening op een kruisjesachtergrond kan wel omdat die niet voor malversaties geschikt is.
Je kunt eventueel een kopie van de brief aan (de opdrachtgever OXXIO sturen.

Sukses en vriendelijke groet.

Ans Bruinenberg
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2006 16:51

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Ans Bruinenberg »

Beste Maxiem,

Hartelijk dank voor je meedenken. Ik heb de acceptgiro van Interum Justitia reeds retour afzender gedaan. Daarin een kattebelletje dat ik niet ven plan ben te betalen daar ik geen zaken met OXXIO doe en gedaan heb. Helaas heb ik wel mijn handtekening (paraafje) er op gezet. Dat is inderdaad dom. Ik zie wel hoe het afloopt.

Ook NUON is hieraan debet. Zij geven de gegevens door zonder eerst te informeren of het juist is dat men overstapt. Dan ook de banken. Zij laten het zomaar toe dat er door wie dan ook geld van je rekening wordt afgehaald. Wij zijn nu bezig alle automatische betalingen te stoppen. Ik doe alles wel voortaan met telebankieren.

Nogmaal dank vor jouw en ook de anderen die reageren.

Groeten Ans

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ook NUON is hieraan debet. Zij geven de gegevens door zonder eerst te informeren of het juist is dat men overstapt.
Dat is niet helemaal juist. Ten eerste krijgt Nuon van Continuon een bericht dat u bent overgestapt. Het lijkt één bedrijf, maar dat is het niet. Net zoals Essent en Essentnetbeheer. Als je als bedrijf een bericht krijgt van de Netbeheerder ga je er vanuit dat het goed zit.
Daarnaast is het ook nog zo dat Oxxio er geen moeite mee heeft gegevens zomaar aan te nemen en door te spelen als opdracht tot switch. Dat blijkt hier wel uit.

Sterker nog, ik ben van mening dat u ook enigszins laks bent geweest. U kreeg een bericht van Nuon dat u bent overgestapt en reageert niet. Ook al zou ik er wel vanuit gaan dat het foutje is, dan zou ik nog steeds met Nuon en Oxxio bellen.
Vervolgens krijgt een u een dreigbrief van I.J. en dan reageert u weer niet.
Ik zou in het vervolg mijn post wat serieuzer nemen.

Des al niet te min, suc6 met Oxxio! :wink:

Ans Bruinenberg
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2006 16:51

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Ans Bruinenberg »

Beste mevr. of mijnh. Tjoek Tjoek,

Als u alleen maar kan regageren door te vermelden wat ik fout heb gedaan dat heb ik liever dat u niet meer reageerd. Ik weet ondertussen zelf wel dat je meteen dure telefoontjes moet plegen om misstanden uit de weg te gaan.

Het in het vervolg mijn post wat serieuzer nemen vind ik ook een flauwe grap. Dus stop met dit soort regareren daar heb ik niets aan.

Ans

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door flappie »

ook in de papieren die u van oxxio heeft gekregen staat in dat u een colportage overeenkomst heeft ontvangen met een bedenktijd van 8 dagen. U had in die tijd moeten reageren ook dat heeft u niet gedaan. De colportage wet is hierin duidelijk in dat geval heeft u er mee ingestemt dat u klant wilde worden bij oxxio.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Beste Ans,

het was wel serieus bedoeld. U geeft aan dat u vindt dat Nuon debet is aan het feit dat u bent geswitched terwijl zij de regels hebben gevolgd. Zij hebben u op de hoogte gesteld van het feit dat u geswitched bent en u heeft daarop niet gereageerd.
De fout daarbij ligt natuurlijk niet bij u, maar bij Oxxio, dat ben ik absoluut met u eens. Alleen vond ik het onterecht dat u Nuon nu een gedeelte van de schuld in de schoenen schuift.

Wat betreft de banken... tja, ik verbaas mij er ook over hoe makkelijk het is voor bedrijven om geld af te schrijven.

Als het wat hard en onvriendelijk overkwam, mijn oprechte excuses daarvoor, zo was het niet bedoeld :oops:

Dus onveranderd: succes met de afwikkeling van uw probleem.

paulus74
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2006 14:04

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door paulus74 »

hmmmm
ik kreeg 2 weken terug ook zo'n rekening waar ik best ff van schrok...€ 300 bijbetalen (voornamelijk gas)....ik snapte er al geen bal van want wij gebruiken bijna geen gas dacht ik...we hebben nieteens een gasfornuis!! Ik ging er eigenlijk vanuit dat mijn maandbedrag te laag was ingeschat maar nu ga ik toch maar eens even checken!!!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Owww owww owwww, lezen jullie dan niet eerst dit forum voordat je hier je beklag gaat doen over OXXIO?


DIEN EEN GESCHIL IN VIA HTTP://WWW.SGC.NL

Dit is door mij en Lammertc en een heleboel andere ervaringsdeskundigen al een miljard keer gepost.

LEZEN MENSEN!

Verbijsterend.

paulus74
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2006 14:04

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door paulus74 »

tegen wie heb je het nou? tegen mij?? :?

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik geef Bob Schurkjens in deze helemaal gelijk.
Ook ik ben een geschil gestart bij SGC, deze loopt nog maar ik zie het heel positief in ;)
Maarrrrr...je kunt enkel en alleen een geschil starten als je daadwerkelijk alles hebt geprobeerd om het zelf op te lossen.
Als je niet hebt gereageerd op post, betalingsherinneringen e.d. en geen enkele correspondentie hebt met het bedrijf, dan sta je er alleen voor.
Dan is het: eigen schuld, dikke bult, hoe hard het ook klinkt!
Geen enkel probleem lost zich vanzelf op, daar zul je toch echt wat voor moeten doen.
Neem dus alle adviezen ter harte, ga er tegenin, bewaar alle mails, brieven e.d. en start dan je geschil.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Paulus

Ik heb het niet tegen jou hoor. Was algemeen gericht op de posters in dit draadje waarvan er een adviseerde Intrum Justitia aan te schrijven (kreun). Dit soort goedbedoelde adviezen zijn volkomen waardeloos en zetten gedupeerden helemaal op het verkeerde been.

Ik raad iedereen aan de zoekfunctie hierboven te gebruiken en te zoeken op SGC.

Over OXXIO is alles al gezegd en geschreven.

Ohm
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2006 19:01

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Ohm »

Beste mede-consumenten,
Normaal klim ik niet snel in de pen, ook niet op internet. Maar er zijn grenzen ... Laat ik voorop stellen dat ik in de regel geen problemen heb met instanties en/of bedrijven. Maar er is er ÉÉNTJE die er een ongelooflijke zooi van maakt. U raadt het al ...
Ik weet niet hoeveel e-mails, brieven en faxen ik verstuurd heb (foute jaarafrekeningen, onterechte incasso's, spook-incasso's, jaarafrekeningen die maar niet komen - jaarafrekening 2005 is er nog steeds niet):
OXXIO ZWIJGT.
OXXIO zwijgt OPVALLEND.
OXXIO zwijgt opvallend VEEL ...
... aan de reacties op dit forum te oordelen.
GA NOOIT MET DIT BEDRIJF IN ZEE! Als u toch nog twijfelt ondanks alle negatieve berichtgeving op dit forum: kijk even uw polisvoorwaarden erop na of uw zorgverzekeraar zalf tegen kromme tenen vergoedt. Want dat u die vroeg of laat krijgt, dát kan ik u verzekeren!

Gesloten