LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO ???? Nooit meer

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
apfraats
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:52

OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door apfraats »

Oxxio is een ramp......

Ja 10% goedkoper en voor 400% meer ellende als bij mijn oude en weer huidige leverancier.

1) Ze schijnen een bonus te krijgen voor het inschakelen van Interim Justitia.....

Geheel tegen de werkelijke stand van zaken in, waarin OXXIO mij nog enige 100'rden Euro's verschuldigd was wegens onterecht afboeken van GAS-voorschotten terwijl ik nooit Gas van ze gehad heb ben ik werkelijk bestookt met Interim Justitia vorderingen.
Ik heb vele malen met OXXIO gebeld (= telefoonkosten !!!), en eindelijk na vele dreigingen met afsluitingen en deurwaardes, hebben ze alle vorderingen stopgezet... Inderdaad nu ik al 5 maanden bij mijn nieuwe leverancier zit krijg ik er geen meer.

Aan iedereen die ONTERECHTE vorderingen ontvangt: Lekker laten gaan. Een deurwaarder en icasso-procedure komt er nooit van. Ze weten zelf wel dat ze fouten bij het leven maken. Maak je er niet druk om. Stuur ze 1 keer een aangetekende brief en laat het verder daarbij.

2) Per 25-07-2005 overgestapt. Eindafrekening MOET dus binnen twee maanden volgen, nou tot op heden: NIETS !!!!

Zelfs DTE al ingeschakeld, maar die zeggen dat OXXIO niet voor boete in aanmerking komt: onzin !!!!

Ik ga nu mijn betaalde voorschotten terugvorderen.......

Ga nooit in op een aanbod van OXXIO !!
Je krijgt niets dan ellende.....

Je bent maanden bezig om zaken recht te zetten....

Oh ja, gewoon alle kosten bij hun neerleggen inclusief telefoonkosten, brieven schrijven en eigen tijd. Heb ik ook gedaan.

Maak je niet druk om vorderigen, ook niet van Interim Justitia, die worden zelf gek van OXXIO, heeft een medewerker zich aan mij laten ontglippen........

Ga gewoon terug naar een eigen energie-leverancier die zijn zaakjes WEL administratief op orde heeft.
Laat je ook NIET afschepen met een boete of contractperiode. Ze blijven doorgaans in gebreke en dan stap je gewoon zonder boetes of kosten over......

Ik zit weer bij Eneco tot volle tevredenheid, NOOIT PROBLEMEN !!!

Dan kan die z.g. goedkope energie mij dus gestolen worden.....

apfraats
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:52

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door apfraats »

Oh ja en nog iets:

Als je overstapt per direkt op een nieuwe leverancier (en neem maar gerust 1 van de gevestigde orde, dat is toch het beste die doen het al jaren en hebben een stabiele organisatie !!) kan OXXIO JE NIET MEER AFSLUITEN !!!!!

Heb ik ook gedaan.

Boete ??? Contractbreuk ???

Gewoon stellen dat OXXIO in gebreke is gebleven en dan vervalt dat allemaal...... Heb ik ook gedaan...


Als ze voor de rechter zich moeten verantwoorden weten ze dat ze geen poot hebben om op te stann...., maak je daar dus niet druk over.....


Is Oxxio je geld verschuldigd ??????

Een brief sturen en beginnen met inhouding op de te betalen voorschottten,. lekker allemaal laten STORNEREN !!!!

Tenslotte als OXXIO je nog geld schuldig is hebben ze geen recht om nog meer geld van je rekening af te schrijven... heel simpel.


Dus: Overstappen en je niet laten intimideren......

Niet bang zijn......

OXXIO is een zooitje obgeregeld...

En dan weten ze zelf...

Trouwens je mag bij de bank tot 1 jaar na afboeking je geld laten STORNEREN als er geen ondertekende overeenkomst met OXXIO bestaat......

Maak daar gebruik van !!!!

PietFiederiet
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2005 16:14

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door PietFiederiet »

Het zijn inderdaad een stel ongelofelijke prutsers!!!!!!!

ben al 7 maanden bezig om van ze af te komen..... meerdere brieven, meerdere telefoontjes en ca 20 emails verder....

Terwijl ik niet eens een contract met ze heb....

echt ongelofelijk...

Ze hebben niet eens het lef om je te bellen... Tip van de dag: gewoon hun zakelijke nummer bellen, dat is gratis. Vervolgens door laten verbinden!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Jonjo »

Weet je dat jezelf ook, indien je geld te vorderen heb van deze club, je beslag kunt laten leggen op hun rekeningen? Geef dit gegeven even door aan die asociale partij en binnen notime heb de jaarafrekening en je geld.

apfraats
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:52

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door apfraats »

Kan ik mee dreigen ja. Maar als je al wist waar ik overal mee gedreigd heb, wil je het niet weten.

Bovendien , laten we eerlijk zijn, ik kan dat niet zonder aanzienlijke investering zelf doen.

En zolang er geen jaarrekening is (eindafrekening in dit geval) kan ik theoretisdch ook niet stellen dat ik geld tegoed heb.

Nu is dit wel zo, want ik schroef mijn voorschotten altijd wat hoger op, om niet met het 'wat is daar nou weer van mijn rekening afgehaald' trauma geconfonteerd te worden.... Da's nooit leuk, dus liever wat terugkrijgen want je ghaat er toch naar leven (zo makkelijk ben ik wel).


Wat ik wel kan en ga doen, is alle voorschotten terugvorderen.

Zolang namelijk 'de rekening' niet is opgemaakt, kan er ook geen sprake zijn van een betalingsverplichting, gezien het feit dat de redelijkerwijs te veronderstellen termijn hiervoor reeds lang verstreken is.

Ik ga ze wel ff een mailtje sturen, maar ik denk dat ze er niet wakker van liggen. OXXIO ligt nergens wakker van.

Laten we alleen hopen dat ze niet failliet gaan voor ik de afrekening rond heb, anders ben ik dat geld ook nog kwijt........

De DTE zou al lang moeten hebben ingrijpen, maar dat lijkt ook meer een 'oude jongens krentenbrood' clubje.....

Dus probeer ik het maar ff met een mailtje, en daarna een ongetekende brief voor de derde keer.

De eerste aangetekende brief hebben ze tot op de dag van vandaag niet ontvangen, zeggen ze. Toch leuk dat er wel een handtekening op mijn ontvangstbewijs staat..... Wie ie er nou gek ????

En ach dan krijg ik misschien snel de eindafrekening (mag nu ook wel, snel is geweest; voltooid verleden tijd) maar dan klopt er gene moer van.....

Ben ik nog net zover van huis.....

ben .bridel
Berichten: 195
Lid geworden op: 06 sep 2005 23:14

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door ben .bridel »

IK kreeg vandaag een eindafrekening van OXXIO over de periode
29-01-04 tot 01-09-04. Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat je pas na zestien maanden een afrekening krijgt?
mvg Ben

apfraats
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:52

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door apfraats »

Ja bij OXXIO wel......

Ben blij dat je er eentje gehad hebt.....

Maar nou de hamvraag: Klopt ie wel ????

Of moet je ook nog 5000,- Euro of iets dergelijks bijbetalen :D

Normaal schrijft DTE (Directie Toezicht Energie) een periode van 2 maanden MAXIMAAL voor als termijn waarbinnen men een jaar- of eindafrekening ontvangen moet hebben.......

Als je moet bijbetalen zou ik ze eerst even laten schrikken.....

Dan schrijf je in een brief dat je de eindafrekening als 'verlopen' beschouwd en niet meer 'ontvankelijk is'. De wettelijke termijn ken ik niet, maar je kunt ermee 'pesten'.

OXXIO is hopeloos, ik begrijp NIET dat DTE nog niet ingegrepen heeft. DTE neem ik dus ook al niet meer serieus....

ben .bridel
Berichten: 195
Lid geworden op: 06 sep 2005 23:14

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door ben .bridel »

Beste apfraats,
In mijn geval ging het om 20,00 euro of het klopt weet ik niet.
Ik was destijds klant bij Durion en ik dacht dat dit hoofdstuk afgesloten
was. Even schrikken was het voor mij wel toen ik de naam OXXIO las
gezien de reputatie die ze hebben.Om de DTE voor zo'n bedrag in
te schakelen lijkt mij niet direct nodig .Maar ik zal er nog een nachtje
over slapen.
mvg Ben

BaalvanOxxio
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jan 2006 15:50

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door BaalvanOxxio »

E N E R G I E V A N :( X X I :( : N O O I T W E E R ! ! !

Ook ik ben een van de vele - kennelijk - argeloze overstappers naar een "goedkopere" energieleverancier. Het begon allemaal met Energiebedrijf.com, die van alles beloofden maar niet veel waarmaakten. Eenmaal overgenomen door :( XXI :( (ik krijg de echte naam helaas niet meer uit mijn bek) begon de ellende pas echt goed.
Eerst helemaal geen afrekening ontvangen in 2004. Vervolgens in 2005 een afrekening - waar niets, maar dan ook werkelijk helemaal niets van klopt - ontvangen over jan. 2003 t/m aug. 2004 (waarvan het deel tot en met aug. 2003 echter reeds is afgerekend met Energiebedrijf.com) met meterstanden die op dat moment (2005!) nog niet eens zijn bereikt! Vervolgens ontvang je een melding dat er binnenkort een bedrag van EUR 900,00 zal worden afgeschreven. Dan moet je de telefoon pakken ad EUR 0.15 per minuut! Eerst hang je dan een half uur aan de lijn te wachten op iemand die absoluut niet weet waar ze het over heeft en binnen het bedrijf ook niemand kent die je verder kan helpen. Doorverbinden met het hoofdkantoor - waar inmiddels een aangetekende brief met alle bewijsstukken ligt - is niet mogelijk. "We bellen u terug" wordt beloofd! Dat moet nu echter nog gebeuren. Gelukkig ben ik in ieder geval voor wat betreft de stroomvoorziening per 5 januari 2006 (overmorgen) van deze ontzettend asociale organisatie van Eric de Heus cs. af!!! Hiep hiep hoera! De financiele afwikkeling zal nog wel een jaartje of drie duren.
TIP: GA NOOIT MET :( X X I :( IN ZEE !!!
Laatst gewijzigd door BaalvanOxxio op 03 jan 2006 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Jonjo »

Het telefoonnummer op een origineel schrijven van OXXIO op hun eigen briefpapier en een dreigend schrijven van INTERUM JUSTITIA op hun eigen briefpapier zijn exact hetzelfde. Zelfde eigenaars cq aandeelhouders? Misschien zijn er van het Haagse gebeuren wel enkele bij die hier van mee profiteren? Ik vertrouw dit hele zooitje niet meer.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Banzai »

Dte verdenk ik inmiddels ook van ´ouwe jongens krentebrood´.
Echter, het aantal klachten moeten ze wel registreren en publiceren.
Misschien is een brandbrief naar minister Brinkhorst, vanwege zijn schone beloftes, wel op z´n plaats.

Tip.
Bij het schriftelijk opzeggen van welk kontrakt dan ook, altijd vermelden dat een (eventuele) machtiging tot automatische incasso ook per die datum vervalt.
Daarna kan je zonder zorgen of discussie fijn alle incasso´s storneren (terugboeken).
Dat gaat via telebankieren o.a. bij Postbank en de SNSbank met een druk op de knop.

Jammer dat Oxxio er zo op los knoeit, dat mensen direkt kopschuw worden voor andere leveranciers.
Er zijn namelijk weldegelijk ook goede leveranciers.

iloveoxxio
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:53

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door iloveoxxio »

ik vind dat mensen zich zelf aan melden bij een leverancier. Had je je maar niet moeten aanmelden en alsof alles zo goed gaat bij andere leveranciers. doe effe normaal. Oxxio hanteert nog steeds de goedkoopste tarieven en ja er gaat wel es wat fout maar dat is overal waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Ja misschien heeft oxxio een achterstand met de jaarafrekeningen, oxxio is een nieuw bedrijf en ik weet zeker dat het de grootste leverancier wordt van nederland.

ik hou van oxxio nooit problemen mee gehad.

groetjes,

moi

BaalvanOxxio
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jan 2006 15:50

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door BaalvanOxxio »

Beste domoor!

Vooral doen! Pas na geruime tijd kom je erachter wat voor een stel gangsters daar zitten. Maar ga lekker je gang, je komt er nog wel achter! Tik op Google eens Oxxio in en je krijgt toch een bak stront over je heengegooid, dat wil je niet weten. Maar wie stronteigenwijs is moet het dan zelf maar ondervinden. Op zekere dag valt de eerste dreiging met afsluiting/deurwaarder vanzelf in de brievenbus!

Een tevreden ex-Oxxio- want inmiddels Cogas-klant!

:D :P Afsluiten lukt niet meer en automatisch afschrijven al helemaal niet!

monique van der meulen
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2006 18:48

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door monique van der meulen »

Wie kan mij vertellen hoe ik op een fatsoenlijke manier met Oxxio in contact kan komen? Ik heb inmiddels al meerdere aangetekende schrijven verzonden, heb gemaild en gebeld maar krijg nergens gehoor! Ik heb me nu nog steeds keurig aan mijn afspraken gehouden en netjes binnen de termijn van 8 dagen gereageerd geen gebruik van de diensten van Oxxio te maken inclusief het terug sturen van het contract. Exact volgens de regels die je telefonisch worden medegedeeld. Hoe kan ik ze duidelijk maken dat de fout bij hun ligt en die opgelost moet worden. Ik heb nu al meerdere malen te kennen gegeven dat ik een fatsoenlijke reactie verwacht. Moet ik echt wachten tot de deurwaarder ook bij mij op de stoep staat en dan???????? Ik zie de bui al hangen want de onbeschoften hebben ook al even namens mij mijn huidige contract opgezegd DIT KAN TOCH NIET WIE STOPT DAT STEL GEKKEN!

2View
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:57

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door 2View »

iloveoxxio schreef:
oxxio is een nieuw bedrijf en ik weet zeker dat het de grootste leverancier wordt van nederland.
Oxxio een nieuw bedrijf? Jij bent echt grappig.... *not*
Ten eerste is Oxxio een naamsverandering van Durion, ja toets maar eens www.durion.nl in en zie de melding voordat de website overspringt naar Oxxio.

Toen ze als Durion energie leverden waren er al genoeg problemen en nu ze Oxxio heten is dat in ieder geval niet veranderd. De naam Durion was zo diep door het slijk gehaald dat ze snel een nieuwe naam hebben verzonnen. Het heeft maar enkele jaren geduurd en ik ga er van uit dat Oxxio ook niet lang zal bestaan, over een paar jaartjes hebben ze weer een nieuwe naam verzonnen om mensen te besodemieteren.

Ben toch wel benieuwd hoe ze in 2008 gaan heten.....???

BaalvanOxxio
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jan 2006 15:50

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door BaalvanOxxio »

In contact komen met Oxxio lukt alleen via het dure telefoonnummer :arrow: 0900-5566777. Probleem is echter dat er alleen sukkels zoals "iloveoxxio" :shock: (zie ergens hierboven) aan de andere kant van de lijn zitten die absoluut niet weten waar ze het over hebben. Ze sturen je van het kastje naar de muur, laten je een poos wachten, verbinden je onnodig door en uiteindelijk weet je net zoveel als toen je het gesprek begon. Er is maar één remedie tegen dit soort bedrijven: Onmiddellijk je contract opzeggen! Dit kost je € 50,00. Of je moet je contract uitdienen en zorgen dat je dan tijdig overstapt (let op: 1 maand opzegtermijn) naar een betrouwbare leverancier. Ik ben gelukkig :lol: sinds kort weg bij dit bedrijf van directeur Eric :evil: de Kneus. Het wordt hoog tijd dat Den Haag (:idea:) zich hier eens mee gaat bemoeien. Dat doen ze toch zo graag, zich overal mee bemoeien? Brinkhorst c.s., grijp je kans en stop deze criminelen!!!

monique van der meulen
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2006 18:48

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door monique van der meulen »

Beste BaalvanOxxio hoe kan ik mij nu afmelden als ik me nooit heb aangemeld. Ik heb me keurig aan mijn afspraak gehouden binnen 8 dagen reageren op hun aanbod dan zit je nergens aan vast, sterker nog ik heb niet eens een contract, GEEN ENKEL STUKJE PAPIER! er wordt alleen maar geld van mijn rekening afgeschreven dat is het enige en dat is al erg genoeg. IK BAAAAAAAAAL BAAAAAAAAAAAAL! :evil:

iloveoxxio
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:53

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door iloveoxxio »

waarom geven mensen in godsnaam hun rekeningnummer door aan de telefoon gewoon niet doen kan ook niemand geld van je rekening halen.

wat een sukkels.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Banzai »

Beste BaalvanOxxio en andere lezers,

Iedere voor de klant nadelige wijziging in tarief of leveringsvoorwaarden geeft een consument het recht een overeenkomst per direkt te beeindigen.
Laten per 1 januari jl. de tarieven bij de meeste leveranciers omhoog gegaan zijn .........

Succes.
Banzai.

monique van der meulen
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2006 18:48

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door monique van der meulen »

Best Iloveoxxio,

Je hoeft niet eens je bankrekeningnummer te geven die hebben ze al, je kunt een onwetende klant een sukkel vinden er is maar 1 grote sukkel en dat is Oxxio zelf, want door deze handelswijze raken ze veel klanten kwijt. Ik ben blij dat ik van ze af ben.................sukkels

Gesloten