LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
awol
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:23

Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door awol »

Hallo,

Wij zitten sinds een jaar bij Oxxio. Nu zijn we net verhuisd en krijgen we een nieuw voorschotbedrag voor gas, maar dat is 6x zoveel als het oude! Dat wordt automatisch afgeschreven zonder dat ze vooraf even melden dat dit aanzienlijk omhoog is gegaan. Ondanks dat dit een groter huis is dan ons vorige zullen we nooit zoveel verbruiken. Dat moet je dus weer schriftelijk veranderen, want telefonisch kan dit met slechts 25% verlaagd worden.
Dit telefoonnummer is overigens ook irritant. Toen we klant werden bij Oxxio werd ons beloofd dat de klantenservice bij hen nooit een betaal 0900 nummer zou worden. Helaas, wel dus, 15 cpm nu al.
Ook vervelend is dat we vorig jaar onze elektriciteit vastgezet hebben voor 3 jaar. Prima hoor, maar ze vroegen toen ook of we het gas ook bij hen onder wilde brengen. Dat kon je altijd zo weer veranderen. Blijkt nu dus dat ze dat ook automatisch hebben vastgezet voor 3 jaar en we 100 euro boeten moeten betalen als we naar een andere leverancier willen. Weer wat geleerd! Maar ik zou er graag onderuit komen. Weg bij die vervelende Oxxio.

PAS DUS OP MET OXXIO!! ZE PRATEN JE ERGENS IN ZONDER DAT JE ER ERG IN HEBT EN DAN ZIT JE AAN ZE VAST!!! Net als bij de internetproviders.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Ron 2 »

PAS DUS OP MET OXXIO!! ZE PRATEN JE ERGENS IN ZONDER DAT JE ER ERG IN HEBT EN DAN ZIT JE AAN ZE VAST!!! Net als bij de internetproviders.

Dit is tegenwoordig de norm, een energie, telecom, of kabelprovider die nog echt correct en klantvriendelijk handelt bestaat niet meer.
Bij de internetproviders vind je nog een enkele goeie.

Ik zou het 6 keer zo hoge bedrag storneren (terug laten boeken door de bank). Dit ook vermelden in de brief aan Oxxio en hiervoor een nieuwe factuur of een credit factuur vragen waarna je het juiste bedrag overmaakt.

Toen wij vorig jaar verhuisden deed Nuon hetzelfde, gelijk meer dan twee keer zo hoog, dit kon telefonisch opgelost worden, na mijn uitleg dat wij naar een soortgelijk huis gegaan zijn met dezelfde apparatuur als in het oude is er een redelijk nieuw voorschotbedrag betaald, de hoge factuur is doodgewoon vervallen.
Kennelijk kan het (soms) wel zoals het hoort, (een paar andere dingen betreffende de eindafrekening voor het oude huis deden ze helaas weer verkeerd)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Shine »

Toen wij vorig jaar verhuisden deed Nuon hetzelfde, gelijk meer dan twee keer zo hoog, dit kon telefonisch opgelost worden, na mijn uitleg dat wij naar een soortgelijk huis gegaan zijn met dezelfde apparatuur als in het oude is er een redelijk nieuw voorschotbedrag betaald, de hoge factuur is doodgewoon vervallen.
Kennelijk kan het (soms) wel zoals het hoort
Bij een verhuizing naar een nieuw, ander huis wordt er gekeken naar het gemiddeld verbruik van de vorige bewoner. Het nieuwe termijnbedrag is dus daarvan ook een afgeleidde. Ook vrij logisch omdat een verbruik in een 2 kamer appartement anders zal zijn dan in een 1 gezinswoning. Een leverancier moet iets als uitgangspunt nemen op een adres zonder dat hij kan weten hoe de bouw- en woonsituatie is.
Deze informatie wordt ook keurig netjes verstrekt als de klant de nuon belt voor het doorgeven van zijn verhuizing. Mocht dit voorgestelde termijnbedrag naar het idee van de nieuwe bewoner niet evenredig zijn mbt zijn verbruik op dit nieuwe adres kan dit te allen tijde zonder probleem aangepast worden.

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

OXXIO is een :evil: bedrijf
ik ben er ook in dec 2004 ingestonken..
ik zou gaan verhuizen en zou op het nieuwe adres electriciteit krijgen...
niet dus...ze deden het op mijn oude adres...de nieuwe eigenaren van mijn woning waren hier niet blij mee...ik dus ook niet...daar ik de rekenign ervan kreeg..het was een gezin en ik was alleenstaand...betaalde ook aan een levarancier in mijn nieuwe woning.Na maanden bellen en schrijven en kastje ...muur effect rekening geblokkeerd voor hen.
Kreeg toen aanmaningen...ik weer bellen...en ja hoor..kreeg zwart op wit dat ijn contract werd beeindiged bij OXXIO....ikke blij.....
maar nee hoor...3 maanden erna kreeg ik weer dreigbrieven..ze hadden me achter mijn rug om weer opnieuw aagsloten, mijn leverancier Essent berict gegeven dat ik er weg wilde en ze haden me weer even opnieuw...nu dus echt op mijn niuwe adres aangesloten....dit bracht dus ook extra kosten met zich mee...dus niets goedkoper!!!!
Ik ben nu 3 jaar verder.en ben sinds vorig jaar mei weer weg bij OXXIO..na de geschillencommissie in te schakelen..en dat is gelukt!!!!
we kwamen tot een overeentemming en ik hoefde niet alles te batel en ik was weer weg bi OXXIO....dachten we...
nu krijgen we nog steeds aanmaningen van de Interum Justitia...dat we afgesloten gaan worden als we niet betalen...weer bellen... :evil: weer schrijven..maar nee hoor....doof zijn ze..
ik heb ze nu weer met een proces bedreigd...de rol omgedraaid, dat als ik nog een keer een aanmaning krijg van en bedrijf die niet eens meer leveren ik ze ga aanklagen..heb nu al 2 aanden niets gehoord...zou het geholpen hebben....ik wacht af...
maar ga nooit met OXXIO in zee......ik ben hartpatient en heb een keer een telefoongesprek gehad met een van de personeelsleden van Oxxio....ze hebben me gewoon uitzitten lachen aan de telefoon toen ik boos werd omdat ik een manager aan de telefoon wilde spreken.....die was er nl niet....mijn hart ging helemaal op hol toen..dus ik heb me toen voorgenomen...niet meer reageren....is beter voor de gezondheid en heb het uit handen gegeven...
geschillencommissie kost je maar 25 euro en die doen echt goed werk...ze zijn er zelfs bang voor...en je bent niet de enige hoor...tik maar eens in bij google....klachten OXXIO..er is een heel forum voor...succes

ik wacht ook nog geduldig af op de volgende actie want ik weet dat die er echt wel weer gaat komen...nu na 3 jaar... :wink:

awol
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:23

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door awol »

Spoetnik50,

hoe kom je in contact met zo'n geschillencommissie?

Oxxio gaat ondertussen vrolijk verder. Ze hebben nu de eindmeter stand van ons oude huis gecorrigeerd, maar omdat het netwerk van de Nuon is loopt dat ook weer in de soep.... :evil:

Een eindafrekening van vorig jaar heb i9k ook nog nioet van ze gehad en daar zou de 750 KWh op staan die we gratis zouden krijgen toen we in 2005 klant werden. Nou....ik reken nergens meer op bij die Oxxio figuren. Maar we zullen zien. Of niet dus juist. Zucht...

Blondie35
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2007 21:34

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Blondie35 »

tja met een verhuizing kijken ze naar de historische verbruikgegevens van de vorige bewoner, als klt kun je dit direct melden en u voorschotbedrag wordt hieraan aangepast aan een vorig verbuik van een vorig jaarrekening. maar er zijn mensen die hierna een jaar pas mee komen, tja, voor de klant vaak te veel werk, maar soms moet je even ervoor gaan zitten en dan alles rustig bekijken.

oxxio/davev
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:21

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door oxxio/davev »

bericht ingetrokken
Laatst gewijzigd door oxxio/davev op 21 jan 2008 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door jsp »

Hartverwarmend...
En ook zo mooi op tijd! Op 20 januari 2008 reageren op een topic van ruim een jaar geleden, waarvan de laatste bijdrage 8 maanden oud is. Zou die jongen soms bij OXXIO werken?

Bouis
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2008 00:02

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Bouis »

Hallo,

Wij zijn al 3 jaar klant van oxxio, allees was in het begin heel mooi en leuk, gratis slimmemeters, 1 jaar gratis stroom, de goedkoopste, alles op een rekening, alles bekijken op internet enz enz.

Wij kregen van oxxio steeds losse rekeningen van gas en stroom en dat was al gelijk vervelend. De slimmemeter kon niet geplaatst worden omdat een zegel niet op zijn plaats zat bij de gasmeter. De monteurs zijn weggegaan en niets meer van ze vernomen. Ik heb moeten bellen en bellen en bellen. De monteurs konden in eens wel de meters plaatsen.
Nou denken wij mooi, gaan wij op internet kijken hoe ons verbruik gaat........... nee dat kan niet!!!! De meterstanden kan ik nergens vinden. Vervolgens kijgen wij dit jaar een rekening van 1074,- Euro.
Jaa zegt oxxio aan de telefoon, dat is van 3jaar en oxxio kiest er voor om het nu even van uw rekening gaat afhalen.

Wij, 2 volwassen en een kind van 2, waarvan 2 volwassen ook nog fulltime werken, met zo'n hoge rekening?

Ik ga ben gaan kijken wat er fout is gegaan en was zag ik dat oxxio de meterstanden heeft omgedraaid. De oude meter had een telwerk I en II, dus I = Hoog en II = Laag.

Ook op de specificatie van oxxio staat telwerk I en II, alleen staat de meterstand van de oude meter net omgedraad bij oxxio op de specificatie.

Wat zegt oxxio jaaaa, dat is bij ons anders om dan bij de oude meter.
oxxio zegt wat bij de oude meter telwerk I is, is bij oxxio telwerk II
en wat bij de oude meter telwerk II is, is bij oxxio telwerk I

oxxio wil geen herberekening doen en wij moeten zorgen dat oxxio alles standen van de vorige leverancier krijgt?????????

Wat ik denk, DIT IS ALLEMAAL BULLSJIT, OXXIO IS EEN LEGALE CRIMINEEL!!!!

IS ER IEMAND DIE TIP/TRICKS HEEFT OM OXXIO GOED AAN TE PAKKEN!!!!

Bouis
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2008 00:02

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Bouis »

@polderboy,

Het is een intressante site, maar ik wil eigenlijk minder tijd en moeite in deze zaken steken. Ik vind dat oxxio dit allemaal zelf moet gaan uitzoeken in plaats van de klant alles te laten regelen.

Ik ben het gewoon meer dan zat.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door lammertc »

Nog meer lezen van de ellende van oxxio?


http://www.dse.nl/~lammert/energiebedrijf.htm

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door jsp »

Zucht, daar gaan we weer. Consuwijzer bemiddelt/beoordeelt niet maar adviseert alleen. Dit probleem met OXXIO moet u dus oplossen via de SGC Geschillencommissie voor Energie. Dat is de enige weg. Uw conflict gaat u vervolgens winnen, maar het vergt enig geduld. Voor de werkwijze en de voorwaarden: SGC

Succes. Velen gingen u voor.

dedupe08
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 12:53

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door dedupe08 »

Wat ons nou is overkomen..

SInds april vorig jaar wonen we in het huis waa we nu wonen. We hebben stroom van greenchoice. NIets aan de hand, zou je denken.

Gisteravond werden we gebeld door Greenchoice, of we weer klant wilden worden. huh? Wat bleek, sinds een maand zijn we over op oxxio! Nou ja! Nooit een folder, brief, rekening gezien, NIETS. we zijn dus sponaan klant geworden! Raar toch? Iemand ervaring?

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste dedupe08,

Uit uw bericht op het forum van de TROS Radar heb ik begrepen dat u een klacht heeft over Oxxio en dat u er niet uitkomt met onze klantenservice.

Graag wil ik u vragen om uw telefoonnummer en klantnummer (of postcode en huisnummer) naar mij toe te mailen, zodat wij contact met u op kunnen nemen en intern een onderzoek kunnen starten. Wij willen u graag een oplossing bieden en vinden het vervelend dat u in deze situatie terecht bent gekomen.

Wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Klantadviseur SAD
Oxxio Nederland B.V.


e-mail: [email protected]

Bouis
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2008 00:02

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Bouis »

Oxxio en beloftes??!!!!

Allemaal kul en onbetrouwbaar.
Een intern onderzoek, dat kun je vergeten!!! Als oxxio een intern onderzoek gaat plegen, zal oxxio zich zelf moeten opdoeken.
Als oxxio zijn eigen meters niet wil nakijken of deze wel goed werken, hoe kun je dan van zo'n bedrijf verwachten dat zij een intern onderzoek kunnen houden.

Ik kan je nu al vertellen wat de oplossing is van oxxio: oxxio heeft gelijk en oxxio gaat er niets aan doen en oxxio laat u betalen voor de fouten van oxxio en oxxio is een bedrijf en daar kan u als persoon niet tegen op.


Als oxxio slimme meters wil plaatsen, doe dat niet, ze deugen van geen kanten.

Ze moeten oxxio aan de hoogste boom hangen.

alpzee
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 19:19

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door alpzee »

Toch vreemd dat energie maatschappijen ongestraft de boel kunnen oplichten. Heette Oxxio eerst niet Durion, ook al zo'n frisse maatschappij, heb ik zelf nog problemen mee gehad. Wie kan ervoor zorgen dat dit soort praktijken eindelijk eens stopt? :evil:

simmelink
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 19:16

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door simmelink »

Ik heb ook zo iets gehad, zat aanvankelijk bij Oxxio maar ben weer teruggegaan naar NUON.
Na verloop van tijd zie ik dat er door Oxxio toch geld van mijn giro wordt afgeschreven, dit heb ik door de giro terug laten storten.
Oxxio heb ik per e-mail bericht dat zij mij geen energie leveren en dat ik geen klant meer van ze ben.
Toch vinden zij dat je de voorschotbedragen moet betalen, ik heb ze medegedeeld zorg er maar voor dat ik zo spoedig mogelijk terug ben bij de NUON en stuur daarna maar een gespecificeerde nota (die ik kan controleren en daarna bij akkoord betalen).
Gelukkig zelf geregeld dat ik weer bij NUON zit maar Int Justitia denkt nog steeds een bedrag te kunnen incasseren waarop ik hen voorstelde het voor de rechter maar te brengen dan kan ik ze het nog eens fijn uitleggen.
Dus gewoon mededelen IK BEN GEEN KLANT en HEB GEEN OVEREENKOMST met jullie, dan kunnen ze niks

bwieren
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 dec 2008 21:11

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door bwieren »

Graag wil ik u vragen om uw telefoonnummer en klantnummer (of postcode en huisnummer) naar mij toe te mailen, zodat wij contact met u op kunnen nemen en intern een onderzoek kunnen starten. Wij willen u graag een oplossing bieden en vinden het vervelend dat u in deze situatie terecht bent gekomen.
Beste dedupe08,

Het vriendelijke aanbod van deoxxiomedewerker zou ik van harte accepteren. Op onze website komen binnenkort ook problemen met energieleveranciers aan de orde (m.b.t. overstappen). Wij zijn zeer geïnteresseerd in hoe leveranciers hier mee om gaan. We zouden het op prijs stellen als u ons over het onderzoek van Oxxio op de hoogte houdt.

Met vriendelijke groet,
Bareld van Wieren

e-mail: [email protected]

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

En zo zal het sprookje over Oxxio nog wel voortduren. Lang leve de regering (kots).

Na verhuizing dien je een nieuwe nota voor incasso voorschotbedragen te ontvangen. Dit dient zo bij ELKE wijziging in de tarieven.

Men mag nooit zomaar willekeurige bedragen zonder nota (dus voorafgaande kennisgeving) afschrijven tenzij hiervoor akkoord is gegeven of indien er een rekening is ontvangen waarop staat dat middels incasso het bedrag geincasseerd wordt. Wanneer een bedrag is geincasseerd en je bent daar niet van op de hoogte gesteld, mag je dit stroneren. Ook kun je een verzoek indienen voor een specificatie welke zij jou verplicht zijn toe te zenden. Voor een specificatie kan een vergoeding worden gevraagd.. Een voorschotnota dienen zij jou kosteloos toe te sturen als deze nog niet ontvangen is.

Een voorschotnota geldt voor elke incasso-afschrijving. Hier hoeft er dus maar 1 van gestuurd te worden...

lapaulien
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2008 15:01

Re: Oxxio? Rare bedoelin! Zeker bij een verhuizing

Ongelezen bericht door lapaulien »

Ik kreeg 1 november een brief van Essent dat ik afgesloten zou worden omdat ik over was gegaan naar Oxxio.. Niets is minder waar!!
Je moet bellen met Greenchoice en zij moeten uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Essent heeft het tot op het puntje uitgezocht en na lang heen en weer bellen kwamen we tot de conclusie dat onze nieuwe buren ons huisnr. hadden aangemeld!

Na 2 keer de meterstanden doorgegeven te hebben heeft Essent het weer prima voor me geregeld maar wat een gedoe zeg.

Ik vind het van de zotte dat je tegenwoordig geen handtekening meer hoeft te zetten of er contact met je opgenomen wordt door je huidige leverancier maar dat ze klakkeloos aannemen dat ik degene was geweest die over was gestapt. (ik zou wel een telefoontje hebben gehad en er in getrapt zijn, ja hoor, zo blondt ben ik)

Gesloten