LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio "slimme" meter in m'n nieuwe woning

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
djowie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2010 23:02

oxxio "slimme" meter in m'n nieuwe woning

Ongelezen bericht door djowie »

Hallo,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij daar wat meer over zou kunnen vertellen.
Ik ben namelijk pasgeleden (deze week) verhuisd en in mijn nieuwe woning zit een "slimme" meter van oxxio. Bij het zoeken naar een nieuwe energieleverancier stuitte ik op dit filmpje: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... o/speel/1/ (ik weet niet of dit mag btw, zo niet verwijder het linkje maar).
In dit filmpje komt naar voren dat mensen die destijds hebben besloten om zo'n meter te nemen meterhuur hiervoor betalen. Dit komt neer op 60 euro p. jaar en dat betalen ze aan oxxio. Als je nou overstapt blijf je doorbetalen aan oxxio, maar je betaalt ook meterhuur aan je nieuwe energieleverancier. Dat is dus dubbelop.
Nou heb ik nooit iets getekend bij oxxio en ben dus ook niet van plan voor deze meter te betalen die al in mijn huis hing. Maar kan ik hiermee problemen krijgen en had die meter al niet verwijderd moeten zijn? Zo ja, dan heb ik liever dat ze hem verwijderen ipv dat ik ervoor moet betalen...

ikkes
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 nov 2004 22:49

Re: oxxio "slimme" meter in m'n nieuwe woning

Ongelezen bericht door ikkes »

indien u de meter niet wenst te gebruiken dan zal deze vervangen moeten worden.
Dit is de zelfde situatie als wanneer u een aansluiting wilt waar geen enkele meter is.
U betaald dan extra voor aansluitkosten.

Deze zijn volgend mij behoorlijk hoger dan de 60 euro per jaar aan oxxio.

Ik zou eerst even contact opnemen met uw netbeheerder.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: oxxio "slimme" meter in m'n nieuwe woning

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste djowie,

U dient in uw woning een meter te hebben. Of dit nu een meter is van de netbeheerder of van Oxxio maakt niet uit. Wij hebben inderdaad geen contract met u, u betaalt derhalve geen meterhuur. Indien u uw slimme meter wenst te laten verwijderen kunt u contact opnemen met een ander meetbedrijf. Hun monteur komt bij u langs om een nieuwe meter op te hangen. De kosten hiervoor dient u zelf te betalen. De slimme meter wordt door hun terug gestuurd naar Oxxio.

Indien u nog vragen heeft kunt u mailen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: oxxio "slimme" meter in m'n nieuwe woning

Ongelezen bericht door macadamia »

De "slimme meter" heeft totaal geen nut voor wie dan ook. Je kunt alleen je eigen verbruik ermee zien, maar dat zie je ook op de andere meterkast meter.
Laten zitten. Wil oxxio hem terug komen ze hem gewoon halen vind je ook niet.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: oxxio "slimme" meter in m'n nieuwe woning

Ongelezen bericht door malaga »

djowie schreef:Hallo,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij daar wat meer over zou kunnen vertellen.
Ik ben namelijk pasgeleden (deze week) verhuisd en in mijn nieuwe woning zit een "slimme" meter van oxxio. Bij het zoeken naar een nieuwe energieleverancier stuitte ik op dit filmpje: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... o/speel/1/ (ik weet niet of dit mag btw, zo niet verwijder het linkje maar).
In dit filmpje komt naar voren dat mensen die destijds hebben besloten om zo'n meter te nemen meterhuur hiervoor betalen. Dit komt neer op 60 euro p. jaar en dat betalen ze aan oxxio. Als je nou overstapt blijf je doorbetalen aan oxxio, maar je betaalt ook meterhuur aan je nieuwe energieleverancier. Dat is dus dubbelop.Nou heb ik nooit iets getekend bij oxxio en ben dus ook niet van plan voor deze meter te betalen die al in mijn huis hing. Maar kan ik hiermee problemen krijgen en had die meter al niet verwijderd moeten zijn? Zo ja, dan heb ik liever dat ze hem verwijderen ipv dat ik ervoor moet betalen...

Ik begrijp niet, dat je niet van tevoren jou gaat informeren, of dit wel zo is,
i.p.v. hier onzin te schrijven.
Of, waar heb je dit van?

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: oxxio "slimme" meter in m'n nieuwe woning

Ongelezen bericht door Sjors_B »

eruit slopen dat ding

http://tweakers.net/nieuws/66465/slimme ... ekken.html


misschien wil de heer F.Bauer wel ff helpen :mrgreen:

Chelke
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 jan 2010 17:36

Re: oxxio "slimme" meter in m'n nieuwe woning

Ongelezen bericht door Chelke »

macadamia schreef:De "slimme meter" heeft totaal geen nut voor wie dan ook. Je kunt alleen je eigen verbruik ermee zien, maar dat zie je ook op de andere meterkast meter.
Laten zitten. Wil oxxio hem terug komen ze hem gewoon halen vind je ook niet.
en hoe zie je dat voor je? dan heb je geen meter meer!
lijkt me niet echt handig

stofzuigertje

Re: oxxio "slimme" meter in m'n nieuwe woning

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat het eigendom Oxxio is moeten zijn het er gratis uit halen en oude terug plaatsen, maar omdat die kosten hoger zijn dan de waarde meter mag je deze gewoon gratis blijven gebruiken.

Dus niets extra kosten en deze meter is mits betrouwbaar gelijk aan andere.
Ze kunnen deze wel op afstand aflezen dus iets hoger verbruik voor sturen deze info maar dit is zo laag....

Dus gewoon laten zitten en als de netbeheerder het wil mag deze een nieuwe plaatsen dus maak je geen zorgen.

djowie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2010 23:02

Re: oxxio "slimme" meter in m'n nieuwe woning

Ongelezen bericht door djowie »

bayer113 schreef:
djowie schreef:Hallo,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij daar wat meer over zou kunnen vertellen.
Ik ben namelijk pasgeleden (deze week) verhuisd en in mijn nieuwe woning zit een "slimme" meter van oxxio. Bij het zoeken naar een nieuwe energieleverancier stuitte ik op dit filmpje: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... o/speel/1/ (ik weet niet of dit mag btw, zo niet verwijder het linkje maar).
In dit filmpje komt naar voren dat mensen die destijds hebben besloten om zo'n meter te nemen meterhuur hiervoor betalen. Dit komt neer op 60 euro p. jaar en dat betalen ze aan oxxio. Als je nou overstapt blijf je doorbetalen aan oxxio, maar je betaalt ook meterhuur aan je nieuwe energieleverancier. Dat is dus dubbelop.Nou heb ik nooit iets getekend bij oxxio en ben dus ook niet van plan voor deze meter te betalen die al in mijn huis hing. Maar kan ik hiermee problemen krijgen en had die meter al niet verwijderd moeten zijn? Zo ja, dan heb ik liever dat ze hem verwijderen ipv dat ik ervoor moet betalen...

Ik begrijp niet, dat je niet van tevoren jou gaat informeren, of dit wel zo is,
i.p.v. hier onzin te schrijven.
Of, waar heb je dit van?
Als je het filmpje bekijkt wordt dit piekfijn uitgelegd :wink:

Gesloten