LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio steelt emergie contracten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jeankes
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2007 00:12

Oxxio steelt emergie contracten

Ongelezen bericht door jeankes »

Begin dit jaar mijn energiecontract met Oxxio opgezegd omdat ik de ellende van Oxxio meer dan zat was. Sindsdien aangesloten bij energie:direct. Ik dacht dus eindelijk bevrijd te zijn van het monster Oxxio. Helaas.... Op 1 juli sloeg het monster Oxxio toe. Zonder mijn toestemming, zonder dat dat daar ook maar enig contact over is geweest, heeft het monster Oxxio mijn energiecontract bij energie:direct opgezegd en het contract weer onder zijn hoede genomen. Let wel.... ik heb geen contract met Oxxio getekend. Ik heb op geen enkele manier toestemming gegeven aan Oxxio om om energie aan mij te leveren.
Uiteraard heb ik Oxxio gesommeerd om mijn energiecontract terug te geven aan Energie;direct, maar dat doen ze niet. Wel sturen ze een incassobureau op me af voor het innen van geld, terwijl er geen enkele wettelijke basis (contract) is om dit geld te eisen. Ik wordt hier hardstikke ziek van. De maffia heeft toegeslagen in de energiewereld. Let op je weet morgen niet meer wie je energieleverancier is en welk tarief je moet betalen. Dat bepalen de energiebedrijven in hun onderlinge oorlog wel. De klant mag de rekening betalen en verder zijn mond houden. Wie zei ook weer dat de marktwerking een zege voor het volk zou zijn??? De "verelendungs-"theorie van Marx wordt toch waar.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Oxxio steelt emergie contracten

Ongelezen bericht door Shine »

(..) Zonder mijn toestemming, zonder dat dat daar ook maar enig contact over is geweest, heeft het monster Oxxio mijn energiecontract bij energie:direct opgezegd en het contract weer onder zijn hoede genomen
Een praktijk die niet nieuw is bij Oxxio.
Neem contact op met Oxxio en laat hun bewijzen dat u een nieuw contract hebt ondertekend cq telefonisch toestemming hebt gegeven. Kunnen ze dat niet, trekken ze aan het kortste eind.

Neem tevens contact op met energie direct een geef hun te kennen dat Oxxio u onterecht teruggehaalt heeft voor levering. ED kan dit namelijk herstellen.

En oja,...... betalen doet u natuurlijk niet aan Oxxio. Tenzij dit een achterstallige betaling betreft uit de tijd dat u nog wel bij hun was aangesloten! Controleer dat even héél goed!

samahonka
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2007 17:01

Re: Oxxio steelt emergie contracten

Ongelezen bericht door samahonka »

Ik stond vandaag op mn balkonnetje, de plantjes water te geven.
Komt er een vrouwtje met een klapper aangelopen, die vraagt of ik de algemene toegangsdeur even wil openen.
Dus ik vraag voor wie ze komt, zegt ze dat ze dat ze van het energiebedrijf is, en dat ze voor de meterstanden komt.

Aangezien de meterstanden al even geleden zijn opgenomen, en ik net mijn teveel betaalde geld terug gekregen heb, vertrouw ik het niet.
Ik loop dus naar beneden, en vraag om een bedrijfslegitimatie.
Zie ik zo'n Oxxio pasje hangen om dr nek, en begint ze me verbaast glazig aan te staren en begint ze te zeggen dat ze komt om de meterstanden naar beneden te halen.

Nadat ik te kennen heb gegeven niet van dergelijke aggressieve verkoop methodes gedient te zijn, en geen zin heb in een meerjarig contract met boete clausules, heb ik de deur weer stevig dicht gedaan voor d'r neus.

Ik ben gelukkig niet het volgende slachtoffer van Oxxio, en houd m'n afrekeningen/bankrekening goed in de gaten.

jeankes
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2007 00:12

Re: Oxxio steelt emergie contracten

Ongelezen bericht door jeankes »

Als je ooit een machtiging voor autoimatische incasso aan Oxxio heb gegeven, moet je dagelijks je bankrekening in de gaten houden, ook als je allang een andere energie-leverancier hebt. Want plotseling zonder enige aanleiding en zonder enige waarschuwing en zonder dat je een contract met ze hebt getekend beginnen ze geld van je rekening af te schrijven via automatische incasso. en als je dat geld niet binnen 14 dagen laat terugstorten, dan krijg je het nooit meer van Oxxio terug, tenzij je een rechtzaak begint en een vermogen aan advocaatkosten kwijt bent. Dus alle ex-Oxxio klanten bewaak je bankrekening met haviks-ogen!!!!
Bij mij heeft Oxxio al twee keer geld van mijn rekening afgeschreven, terwijl ik geen contract met ze heb.

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Oxxio steelt emergie contracten

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ik zit met opgetrokken wenkbrauwen te kijken naar wat je me nu vertelt; je gaat van Oxxio (ramp ) naar Energie:direkt (mega-mega-ramp ) ? Waarom niet naar een echt energiebedrijf ?

Chris62
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 jul 2007 00:22

Re: Oxxio steelt emergie contracten

Ongelezen bericht door Chris62 »

Dat dacht ik eerst ook. Maar het is natuurlijk relatief: Oxxio is blijkbaar nog veel erger dan EnergieDirect. En die is weer...

Vincenti
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: Oxxio steelt emergie contracten

Ongelezen bericht door Vincenti »

Ik ben ook al 3 maanden bij Oxxio. Kwam ik van de week per toeval achter door contact met mijn eigenlijke energieleverancier (RWE). Heb nooit een contract met Oxxio afgesloten. Sterker nog, nog nooit contact met die club gehad.

Toch ben ik wel tevreden. Ik heb nl ook nog nooit een rekening gehad van Oxxio :)

RWE gaat nu proberen Oxxio weer weg te krijgen...

Chris62
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 jul 2007 00:22

Re: Oxxio steelt emergie contracten

Ongelezen bericht door Chris62 »

Reserveer het geld maar vast, die rekening komt heus wel.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio steelt emergie contracten

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wij zijn sinds 30 augustus weer terug van Oxxio naar Eneco.

Ik heb contact opgenomen met Oxxio om te kijken of het contract inderdaad ook per die datum is beeindigt. De vrouw van het callcentrum gaf zonder mijn vraag te stellen aan dat mijn contract met hun beeindigt was.

Daarna nog even contact gehad met Eneco. Die mevrouw aldaar gaf te kennen dat het een ellende is bij Oxxio en dat zij er zelf ook problemen mee heeft gehad. Zij zij ook tegen mij dat mochten wij een eindafrekening krijgen van Oxxio hier hoogstwaarschijnlijk een boete in zal staan voor het voortijdig beeindigen van het contract. Ik moest dan een kopie hiervan maken en doorsturen naar Eneco. Hun storten dan het boetebedrag terug op mijn rekening. Ook wanneer er problemen met Oxxio blijven bestaan moet ik direct Eneco bellen. Zij gaan dan voor ons in de bres. Dat is makkelijk wanneer Eneco buiten leverancier ook netbeheerder (E-Beheer) is. Dit geeft hen op dat punt nog veel meer macht. De toestemming over te gaan naar de netbeheerder is bindend en helaas voor Oxxio ook in handen van Eneco.

Wanneer er ook maar enig rekening (behalve de eindafrekening) komt van Oxxio dan gaat deze direct als onbesteld terug. Wanneer er ook maar 1 maal door Oxxio wordt afgeschreven dan halen wij dat meteen terug en lichten wij Eneco in.

Ik vind trouwens wel dat die Kyle een erg lange vakantie heeft...hihi
Sorry moest even.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio steelt emergie contracten

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

@Vincenti

Houdt rekening mee dat de rekening van Oxxio nog wel komt. Je bent deze dan wel niet verplicht te betalen en je hebt actie ondernomen, maar wanneer jij verder niets meer aan RWE betaald hebt dan komt die rekening van hun zeker nog wel.

Succes

jeankes
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2007 00:12

Re: Oxxio steelt emergie contracten

Ongelezen bericht door jeankes »

Als je ooit in de administratie van Oxxio bent terechtgekomen, krijg je gegarandeerd rekeningen en als je niet betaalt krijg je intrum jusititia op je nek. Hoewel je formeel juridisch in het gelijk staat omdat je nooit een contract met Oxxio hebt getekend, halen zowel Oxxio als Intrum Justitia maandenlang het bloed onder je nagels vandaan. Op schriftelijke en telefonische reacties mijnerzijds krijg je als antwoord een van de zes standaard-antwoorden die ze geleerd hebben tijdens de cursus client-contacten. Ze luisteren nooit naar je probleem. Bij mij duurt dit al maanden zo. Kennelijk moet er toch het kantongerecht aan te pas komen, voordat Oxxio/Intrum Justitia hun ongelijk erkennen.

Gesloten