LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
niema137
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2009 10:36

Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door niema137 »

Namens een vriendin die inmiddels gillend wegloopt bij het horen van het woord Oxxio zoek ik tips...
Vorig jaar (juni) stond op haar stoep een vriendelijk Oxxio meneer die uitlegde dat ze veel te veel betaalde bij de NEM. Oxxio had een leuk aanbod, 3 maanden uitproberen, binnen deze termijn opzeggen had geen financiele gevolgen. Zij is hier op ingegaan (helaas). Diezelfde avond heeft zij op internet wat tarieven vergeleken waarbij ze tot de conclusie kwam dat Oxxio helemaal niet een stuk goedkoper was en de volgende dag belde zij Oxxio op om mede te delen dat ze afzag van de 'proef'. Dit was helaas niet mogelijk aangezien ze nog niet in de computer stond, volgende week terugbellen (geen probleem mevrouw) en Oxxio zou wat folders met tarieven toesturen. Zo geschiede... De week erop belde zij wederom met Oxxio, ze moest schriftelijk opzeggen dus brief de deur uit. Ook maar even de NEM gebeld voor de zekerheid, die wisten nog van niks.
Neem aan dat men het al voelt aankomen? Aantal brieven later bleek zij overgegaan te zijn naar Oxxio die de maandelijkse rekeningen braaf incasseerde. NEM wilde haar wel terug maar moest op bericht van Oxxio wachten (wat dus niet kwam). Eindelijk per 1 februari dit jaar weer terug bij NEM en vervolgens kwam in april de rekening van Oxxio, opzegvergoeding stroom en gas ad 175 euro. Telefoontjes naar Oxxio bleken nutteloos en nu krijgt ze brieven van een incassobureau en de medewerkers daar weten helemaal van niks (nog nuttelozer dus).
Zojuist toch nog een laatste poging gewaagd bij Oxxio klantenservice voor haar, er wordt verteld dat zij inderdaad contact hebben gehad op 18 juni maar dat mevrouw toen besloten heeft om bij Oxxio te blijven (waarom belt ze dan?!?!?!). Zucht...
Iemand goede ideeën?

stofzuigertje

Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je binnen 1 jaar overstapt is er meestal een boete!
Dat is die €175,- die U noemde.
3 maanden proberen? Ik heb dit nog nooit gehoord en dus een verhaal van Goedkopere en korte periode geloof ik niet.
Deze verkoper op straat is net als telefoon alleen uit op provisie voor elke klant en kan van alles beloven!

Neem daarom nooit een product per telefoon of op straat zonder eerst de voorwaarden rustig door te lezen als je die al kunt krijgen!
Oxxio is goedkoper dan bepaalde dure netwerk aanbieders dus niet goedkoper dan iedereen.

Door het jaar af te maken voorkomt U een boete bij Oxxio, en voortaan eerst hier onder zoeken een firma naam invullen voor je een contract neemt.
Zowel de NEM als Oxxio hebben hier veel reactie's en dat is meestal....
Lees dus zelf maar eens...

niema137
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2009 10:36

Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door niema137 »

Zelf ga ik nóóit meer veranderen na een hel toen ik alles onder één 'dak' wilde hebben, het loopt, alles gaat goed nu en ik ben happy zo, niets meer aan doen.
Maar die 3 maanden 'proef' dat klopt toch echt hoor, heb haar papieren daarvan gezien, dame van de klantenservice sprak dit ook niet tegen (ook niet tegen mij toen ik vanmiddag belde trouwens). Probleem is dat ópzeggen binnen die 3 maanden niet gelukt is, de Oxxio meter die ze wilden plaatsen is ook niet geïnstalleerd (omdat ze dus aangaf af te zien van het aanbod van Oxxio).

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door AGGB »

U hebt gelijk. Die 3 maanden proef "aanbieding"staat op hun site en ook dat je zelf via een 0900nr(dus niet via een andere leverancier op moet zeggen in dat geval).Zij heeft dat gedaan, hoewel ze dan terug zou gaan naar een nog onfrissere club.
Als u hier de ervaringen van mensen leest met de oxxiometer dan is het voor haar(die vriendin) toch een troost dat die niet geinstalleerd is en dat moet ze ook beslist niet laten doen.
Merkwaardig vind ik het dat de reddende aartsengel de oxxiomedewerker die op dit forum actief is zich nog niet gemeld heeft en de desbetreffende persoon in de beste zin des woord verlost heeft uit haar lijden. zie ook mijn ervaringen na een 5 jaar lange lijdensweg in bv http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=70650

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door rene117 »

je raad het nooit oxio is overgenomen door ja wel eneco
je raad het all is net zo een rotzooi als de atmin van eneco dus mensen stap mazaal alemaal over

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door AGGB »

Hoe kom je nou daarbij? Heb jij soms inside information? De mogelijke overname door deze of gene zal zeker nog een aantal maanden in beslag gaan nemen. Het is niet een scooter die je binnen een maand verkoopt.
Het is trouwens oXXio met dubbel xx. double cross!

niema137
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2009 10:36

Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door niema137 »

Hmmm, ik heb zelf Eneco voor alles en moet zeggen dat dat na de opstartproblemen nu vlekkeloos loopt, misschien heb ik gewoon mazzel dan?

Maar die Oxxiomedewerker, zag het staan bij andere stukjes, kan die gewoon gemaild worden, ook al word je zelf niet uitverkoren?

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door AGGB »

Als hij niet reageert(misschien vakantie?)dan is het toch het proberen waard zelf op dat mailadres te reageren. Het is de enige manier om uit de brand geholpen te worden. Zelf heb ik gedurende 4-5 jaren ontelbare malen gebeld, gefaxt, geschreven en gemaild.Een compilatie staat op de door mij vermelde topic, maar is uitgebrieder in andere topics te vinden. Niets hielp,totdat ik hier begon te posten.
De oxxiomedewerker alhier heeft de oxxio viezigheid opgedweild en ik heb er voor 99,99% vertrouwen in dat het nu definitief niet meer gaat stinken.
Dus proberen is mijn advies. Nee heb je immers, ja kun je krijgen.

hofschuur
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2009 23:41

Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door hofschuur »

Wat lijkt dit op mijn verhaal.
Ook benaderd voor 3 maanden proef en kon ervan af zonder probleem.
Je voelt hem al aankomen.
Een medewerker heeft alles netjes afgehandeld, het contract stopte per direct ( heb ik zwart op wit)
In december hebben ze nog afgeschreven maar na een telefoontje was het geregelt. Dus opgelucht. Helaas tot mijn verbazing werd er een bedrag van 112 euro afgeschreven voor januari??? Ik gebeld dat het opgezegd was en dat ik onder tussen ook verhuisd was en dat ik niet ging betalen.
Het klopte wat ik zei en ze zouden het regelen.
Maand erop eindafrekening voor Jan. en feb. weer gebeld en het zou weer uitgezocht worden.
Maart weer hetzelfde verhaal, ik heb bij de bank geregeld dat Oxxio niet af kan schrijven.
Onder tussen moet ik ruim 345 euro betalen en naar verschillende telefoontjes en brieven zou het steeds geregeld worden.
IK heb vorige week een brief gehad dat ik binnen 5 dagen moest betalen anders gaat een incassoburo dat regelen.
Dus ik wacht maar af, de week ervoor heb ik nog eens een brief geschreven en nog eens alles uitgelegd, maar het pakt niet volgens mij.

Ik snap niet wat er nou zo moeilijk is, het staat in de brief dat het per direct gestopt is en dan hoor je van een andere medewerker dat het dan toch nog evne duurt, ze waren nog niet eens begonnen met leveren.

Maar hoe gaat dat met het incassoburo?
Volgens mij kom je er nooit vanaf als ik dat zo eens hoor.

Ik ben benieuwd

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door VTO1 »

@Vogels:

Hoe kom je erbij dat Oxxio is overgenomen door Eneco.
Oxxio staat wel in de etalage maar is nog door niemand ingelijfd. Beter lezen wat er staat..

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Hofschuur,

Uw forumbericht van 10 september jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van stroom. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Medewerker van Oxxio

niema137
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2009 10:36

Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door niema137 »

O, dat is helemaal lekker! Verhaal van mijn vriendinnetje is bijna hetzelfde maar daar komt geen oxxio medewerker naar kijken? Erg apart dit.
Hofschuur, wel fijn voor jou, hoop dat het snel opgelost wordt.
(en ik ga onuitgenodigd die link nu ook maar eens proberen, heb haar oxxio papieren toch hier liggen)

niema137
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2009 10:36

Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door niema137 »

Goed nieuws!

Kwam op mijn mail binnen en inmiddels mijn vriendin erg gelukkig gemaakt met het volgende bericht van Oxxio:

Uw e-mail heeft mij in goede orde bereikt. Onze excuses voor dit vervelende verhaal.

Ik laat het dossier bij Intrum Justitia sluiten en de opzegvergoeding hoeft uiteraard niet voldaan te worden.

Uiteraard kan ik de situatie mondeling toelichten indien u dit wenst. Ik kan dan in de loop van volgende week contact met u opnemen.


Dat was snel! :D

niema137
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2009 10:36

Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door niema137 »

Tot op heden lijkt alles gewoon in orde te zijn, geen berichten meer van incassobureau en/of Oxxio voor zover ik gehoord heb (en anders zou ik het wel gehoord hebben :D ). Dacht ik doe even een update hier, was namelijk toch wel bezorgd of dat oxxiomedewerkergebeuren nou alleen voor de show was (even een quickfix en vervolgens weer ellende). Maar tot op heden dus; geen bericht (is goed bericht?)

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst

Ongelezen bericht door witte angora »

JIJ, moet beter lezen, want IK schrijf nergens dat Oxxio is overgenomen door Eneco.
Klopt, dat was
rene117

Geregistreerd op: 12 mei 2007 09:14
Berichten: 579
Re: Oxxio - voortijdige beëindiging leveringsovereenkomst
je raad het nooit oxio is overgenomen door ja wel eneco
je raad het all is net zo een rotzooi als de atmin van eneco dus mensen stap mazaal alemaal over
die dat verhaal de wereld instuurde. Vogels quotte het alleen maar.

Gesloten