LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio vs Intrum Justitia

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Ron58 »

blijkt dus als je het informatie pakket krijgt dat je dus binnen 14 dagen moet afbellen, of iets per post moet doen, anders zit je er dus aanvast!!
heeel listig!!!
Hier is Oxxio (voorheen Durion) groot mee geworden.
Mensen erin luizen met "informatiepakketten", beetje rommelen met datums zodat je altijd te laat bent met opzeggen, etc. etc.

virusje
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 feb 2008 09:47

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door virusje »

het is rond uit smerig op deze manier,
je vergeet wat, of gooit het in de hoek...
nergens wordt er vermeld dat je zonder afzeggen "lid" bent..

www.infofilter.nl hier kan je afmelden voor enquetes, en andere praktijken per post of telefoon!!! toevallig gekregen toen ik voor de 100e keer werdt gebeld voor een pensioen, vrijblijvend uiteraard
Laatst gewijzigd door virusje op 04 feb 2008 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Ron58 »

www.infofilter.nl hier kan je afmelden voor enquetes, en andere praktijken voor post en telefoon!!! toevallig gekregen toen ik voor de 100e keer werdt gebeld voor een pensioen, vrijblijvend uiteraard
Dat werkt prima, ik hoef nu eindelijk niet meer elke week over te stappen naar een beter pensioen :D

Overigens komen er ook energiebedrijven langs de deur met dezelfde praktijken, of ze doen zich voor alsof ze van jouw eigen energiebedrijf zijn.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ronald g »

Zie ik nu zo bleek of heeft dit met het probleem van oxxio en de sores ervan te maken. Vecht het geval colportage maar op een ander topic uit.

Ronald.

virusje
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 feb 2008 09:47

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door virusje »

heet dit zo dan?
he wat en duur woord voor telefoontereur dan

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik had ooit eens een verhaal gelezen met de titel U luistert niet. Dit topic ging over oxxio en intrum justitia. Niet over de telefoon terreur en zielepoten aan de deur. Is het nu zo moeilijk om bij het echte topic te blijven??

Ronald.

virusje
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 feb 2008 09:47

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door virusje »

waar ik dus op doelde,
je wordt gebeld met een ***verhaal, wij zijn goedkoper. en je zit er gewoon aanvast
en dan krijg je dit soort ellende :lol:
voorkomen is beter dan genezen.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Kyle »

er zitten hier alleen mensen die elke dag op zoek zijn om wat negatiefs te mogen plaatsen, Oxxio heeft 800 000 klanten en overal gaat wel eens wat mis. dus niet zeuren mensen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Er zit hier alleen maar iemand die telkens in herhaling valt en dat is: KYLE!!!!!! PLE.R toch op joh!!

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hj44 »

De derde aanmaning van intrum justitia is binnen.Dit flutbedrijf gaat oxxio op de hoogte stellen dat er van mij nog steeds geen betaling is ontvangen.Oxxio zal dan de netwerkbeheerder opdracht geven (wat een holle zwetsers) zo spoedig mogelijk over te gaan tot afsluiten.Tevens zal oxxio,nadat ik ben afgesloten,overgaan tot een gerechtelijke procedure en bla..bla..bla. Dat is ook het enige wat "de bende oxxio" kan doen,want afsluiten kunnen ze vergeten.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Afsluiten.... Dan zullen zij toch eerst met bewijzen aan moeten komen. Eerder kunnen zij niet afsluiten.

Ik hoop wel dat je het incassobureau op de hoogte hebt gesteld dat wel alles is betaald..... en dat je deze correspondentie bewaard hebt.

Overigens het leuke is dat wanneer jij geen slimme meter hebt, het energiebedrijf nooit zomaar kan overgaan op afsluiten. Je kunt hen immers de toegang weigeren tot jouw woning. Wat zij dan wel kunnen doen is de straat opbreken en de verbinding naar jouw woning onderbreken, maar gezien het feit dat dit heel veel kost, zullen zij dat niet doen. Wel is het zo dat buiten het energiebedrijf, er een politiebeambte aanwezig moet zijn en ook een deurwaarder. Zij mogen allen nimmer zonder zonder schriftelijke toestemming, zonder jouw toestemming jouw huis in. Blijf echter wel netjes en leg het allemaal dan nog eens uit en laat bewijzen zien. Op die manier kunnen zij alsnog besluiten de aansluiting gehandhaafd te houden.

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hj44 »

@Maarten1234,bedankt voor je reactie.Vanaf maart 2007 ben ik bij een andere leverancier aangesloten en de transportkosten wordt rechtstreeks overgemaakt naar de netwerkbeheerder.Afsluiten kunnen ze zo wie zo niet,daarom mijn kreet:"holle zwetsers".Het incassobureau heb ik alleen laten weten dat ik uit mezelf nooit geld naar hun over maak en dat vind ik meer dan genoeg.Alles is bij oxxio betaald.Ze krijgen alleen nog de opzegboete van €25,00,maar ze willen €50,00 en daar kunnen ze naar fluiten.Het is nog maar de vraag of ze die €25,00 krijgen,want in januari zijn de regels aangescherpt.Moet de klant de eindafrekening en de opzegboete binnen twee maanden in huis hebben,maar ik moet nog informeren of dit ook voor mij geld.

Gr. HJ.

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Ronnio »

Ik heb mijn website weer eens ge-update. Het gaat maar door. Over mijn betalingsproblemen en andere links over het vreselijke Oxxio en Intrum Justitia:


http://home.wanadoo.nl/ronbeket/

Indiangirl
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2008 11:55

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Indiangirl »

Dus als je de jaarafrekeningen nog niet hebt en de opzegboete na 2 maanden krijgt hoef je deze niet te betalen??????

hermano
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2008 10:36

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hermano »

oxio is gewoon ***
zijn 1 dag te laat met betalen gelijk 50 euro incassokosten er bij
laatst even niet kunnen betalen door financiele omstandigheden
had daardoor 2 maanden achterstand ook over gebeld was niks mogelijk
en ook geen betaalregeling mogelijk
betaal volgende maand wel 50 euro om het op te zeggen

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hj44 »

@Indiangirl, uw leverancier mag de opzegvergoeding tot uiterlijk twee maanden na afloop van het contract bij u in rekening brengen.Zijn ze telaat dan hebben ze pech gehad en is het eigen schuld dikke bult. De jaarafrekening moet ook binnen twee maanden verstuurd zijn,maar gelden wel andere regels voor.Voor informatie kunt u het beste naar www.consuwijzer.nl gaan

Gr...HJ

Indiangirl
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2008 11:55

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Indiangirl »

BEDANKT !!!! er zaten bij mij 3 maanden tussen bij de opzegboete. En afrekeningen...wacht nog van 2 adressen erop, de een sinds febr.07 en de ander eind okt 07!!!!! Blijven wachten dus

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hj44 »

De vierde aanmaning is binnen.Over afsluiten wordt niet meer gesproken,ze dreigen nu alleen nog maar met een gerechtelijke procedure.Hebben ze toevallig dit forum gelezen?Ik kan het niet laten,maar mijn bericht naar hun:Geachte.......In antw.......Het is weliswaar geen 1 april,maar deze grap van u is een ontzettende buikschudder,ha,ha,ha,ha,ha.
Bedankt hiervoor!!!! Vr.gr. HJ

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hj44 »

Ik heb via de telefoon contact gehad met een medewerkster van intrum justitia.Deze snibbige dame vindt het abnormaal dat ik zonder een juiste rekening niet betaal.Zij was van mening dat ik uit mezelf moest betalen.Van oxxio kreeg ik gisteren een telefoontje.Deze mijnheer Richard L.,gaf toe dat één en ander niet goed bij hun was verlopen,maar hij kon wel zien dat de opzegboete in het juiste bedrag was verandert en verzocht mij dit bedrag over te maken.Zonder iets op papier vind ik dat niet prettig en heb dit ook gezegd.Mijn vraag:Is dit juist van mij of is het beter te betalen?

Gr. HJ

Indiangirl
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2008 11:55

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Indiangirl »

Ik heb gister weer contact gehad met Oxxio. Ik vroeg of ze de beloofde 1 maart gingen redden met de jaarafrekeningen, anders zal ik naar de gschillencommissie gaan. Ze geeft met spoed een bericht door dat het in orde moet worden gemaakt. Ik heb tot half maart gegeven. Ze vonden het raar dat ik ze nog niet had ontvangen (jajajaja) Toen ik zei dat ik genoeg las op internet, werd gezegd dat ik niet alles moest geloven wat daar stond!!! Maar toen ik zei dat ik zelf ook al 1 jaar aan het touwtrekken ben, onvolledige jaarafrekeningen kreeg enz wist ze niets meer te zeggen. OOk over de klacht omtrent de opzegboete zei ze niet veel, alleen dat er een brief over onderweg was...Dus ik wacht weer even af, anders ga ik stappen ondernemen...

Gesloten