Prijzen BudgetEnergie komen niet overeen met maandoverzicht en eerder opgegeven prijzen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Coprosma
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2022 15:52

Prijzen BudgetEnergie komen niet overeen met maandoverzicht en eerder opgegeven prijzen

Ongelezen bericht door Coprosma »

Ik krijg elke maand een overzicht van mijn verbruik en de prijs per eenheid
Ook krijg ik elke maand de prijzen die voor de volgende maand gaan gelden
Maar nu het vreemde: de daadwerkelijke prijzen op het verbruik overzicht zijn altijd enorm veel hoger dan eerder opgegeven door budget energie
Hoe kan dit ?
En meer mensen deze ervaring ?

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Prijzen BudgetEnergie komen niet overeen met maandoverzicht en eerder opgegeven prijzen

Ongelezen bericht door rwolters »

Zijn de lagere tarieven wellicht de kale energieprijzen en de hogere tarieven inclusief alles?

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: Prijzen BudgetEnergie komen niet overeen met maandoverzicht en eerder opgegeven prijzen

Ongelezen bericht door dmv »

'De tarieven in de verbruik overzichten zijn nog met 21% btw gerekend dit hebben wij niet aangepast toen de btw verlaging is geweest.Maar op u jaarnota komt het wel correct te staan. Exacte antwoord dat ik vrijdag op de chat kreeg.
U kunt uitgaan van de tarieven die u maandelijks krijgt voorafgaand aan de nieuwe maand.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Prijzen BudgetEnergie komen niet overeen met maandoverzicht en eerder opgegeven prijzen

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Staat ook gewoon in de mail "Uw verbruik van aflopen maand", onderaan:

Bovenstaande kosten en bedragen zijn een indicatie. De tijdelijke btw-aanpassing van 21% naar 9% is niet in deze maandelijkse kostenindicatie doorberekend. De daadwerkelijke afrekening inclusief de 9% btw van 1 juli t/m 31 december 2022 verschijnt op uw jaar- en/of eindnota.

Jo Housmans MB
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2022 14:27

Re: Prijzen BudgetEnergie komen niet overeen met maandoverzicht en eerder opgegeven prijzen

Ongelezen bericht door Jo Housmans MB »

Ik krijg Budget Energie hierover niet aan de lijn, verbinding valt meermaals weg, chatten lukt ook al niet. Bij mij is het verschil overigens méér dan het verschil tussen 21% en 9%, en ook niet consistent hetzelfde percentage. Ze geven je informatie die niet klopt en denken je daarmee te helpen? Het bedrag ligt een stuk hoger dan de werkelijkheid. Het lijkt de bedoeling dat je, omdat je niet op de jaarnota verrast wil worden met een hoge naheffing, je je voorschot maar vast verhoogd. Daar stellen ze ook een vraag over. Dat verschaft hun meer liquide middelen, waar ze, zo is mij gebleken uit enkele publicaties hierover, blijkbaar behoefte aan hebben. Zo speelt de gewone man voor gratis bank van lening. Als je zonnepanelen plaatst, moet je ook wachten tot je jaarnota is geweest, vóór ze je voorschotbedrag willen aanpassen. Zelfs de Consumentenbond weet dit en vind het blijkbaar normaal, want ze protesteren er niet tegen.

Jo Housmans MB
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2022 14:27

Re: Prijzen BudgetEnergie komen niet overeen met maandoverzicht en eerder opgegeven prijzen

Ongelezen bericht door Jo Housmans MB »

Volgens de Consumentenbond moet je na aanschaf zelfs een jaar wachten op aanpassing van je voorschotbedrag.

Jacques68
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2023 10:32

Re: Prijzen BudgetEnergie komen niet overeen met maandoverzicht en eerder opgegeven prijzen

Ongelezen bericht door Jacques68 »

Budget energie stunt nu met prijzen onder energieplafond.
Er blijft weinig marge meer over is mijn constatering.
Ik betaal nog steeds de hoofdprijs met de variabele tarieven en krijg een korting VK van 1 en 2ct.
Moeten de trouwe klanten nu betalen voor nieuwe klanten?
Waarom hoor ik niet dat mijn tarieven (ook) sterk dalen?
Is er garantie dat de prijzen niet weer de pan uitrijzen (variabel) terwijl de inkoopprijzen op de markt niet stijgen?
Dit heeft nmm te maken met geen transparantie over hoe de kale energieprijzen tot stand komen bij energieleveranciers met variabele contracten.
De leveringsvoorwaarden zijn nog steeds uit 2017.

Ndh
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2023 12:27

Re: Prijzen BudgetEnergie komen niet overeen met maandoverzicht en eerder opgegeven prijzen

Ongelezen bericht door Ndh »

Ik heb al vanaf augustus ontdekt dat er een verschil is tussen de energieprijzen in het aanbod en de uiteindelijke afrekening. Bijvoorbeeld leveringstarief normaal stroom, in aanbod is het 0,46129 met tkv (trouwe klanten voordeel) en in de afrekening staat 0,51207 met tkv per Kwh.
En de teruglevering prijs voor trouwe klanten is minder dan voor nieuwe klanten.
Toch vreemd?

Plaats reactie