LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mvk1987
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 apr 2019 13:45

Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Mvk1987 »

Beste Radar Forumleden,
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren of tips/advies geven.

Elk jaar stap ik over van energieleverancier om een zo goed mogelijk aanbieding binnen te halen.
Dit lukt me nu al 6 jaar op een rij maar helaas is het deze keer misgegaan.
Vorig jaar had ik een jaar contract bij Nuon afgesloten met een leuke welkomsbonus en deze zou lopen tot 31 mei 2019.
In maart 2019 ben ik voorzichtig al weer op zoek gegaan naar een nieuwe aanbieding en heb ik me via Gaslicht.com aangemeld bij United Consumers.
Hierbij werd duidelijk vermeld dat je pas overstapt na de einddatum van je huidige contract als deze binnen 3 maanden voor de einddatum afloopt.
Dit was bij mij dus het geval.
Vrijdag 12 april kreeg ik een e-mail van Nuon, dat ik €100 opzegboete moet betalen en dat ik de welkom bonus van €205 niet ontvang omdat ik vroegtijdig ben overgestapt.
Dit was dus duidelijk niet de bedoeling.
Ik heb contact opgenomen met Gaslicht.com en zij gingen dit voor me uitzoeken.
Zelf ben ik ook maar eens aan het rondbellen geslagen met United Consumers en Nuon met de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren.
United Consumers geeft de schuld aan Nuon want zij zouden geen einddatum in het CER (Contract Einde Register) systeem hebben gezet.
Nuon zegt dat zij dit wel degelijk gedaan hebben en dat United Consumers dit had moeten navragen bij mij.

Om een lang verhaal kort te maken, Ze geven elkaar de schuld en Ik zit nu te kijken met een boete van €100 en loop mijn welkomsbonus van €205 mis door een fout die niet bij mij ligt.

Heeft iemand advies en of tips.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Maikel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een overstap naar UC heeft al eerder tot een soortgelijk probleem geleid:
viewtopic.php?f=144&t=190019&p=2664898& ... d#p2664898

Of je bent te vroeg overgestapt (langer dan 90 dagen voor afloop contract) of de schuld ligt bij UC. In het laatste geval zou ik de schade bij UC verhalen, desnoods door een geschil aan te spannen tegen UC bij de www.sgc.nl
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 15 apr 2019 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar tot wanneer loopt je contract bij Nuon dan?

Overigens hoeft niemand iets bij jou na te vragen. Leuk dat de Nuon dat stelt, maar dat klopt niet.

Heb je je contract nog? Daar staan precies de voorwaarden in, en daar kun je de Nuon aan houden. Eventueel kun je het ook bij MijnNuon inzien, tenminste, als dat beschikbaar is.

Cedee80
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2019 13:03

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Cedee80 »

Mosterd na de maaltijd: ik stap ook jaarlijks over maar bouw om een situatie als de uwe te voorkomen 1 maand speling in. Na 1 jaar zijn de meeste contracten maandelijks opzegbaar dus pas de overstap regelen na afloop van het huidige jaarcontract. Zo krijg je niet elke 12 maanden de welkomstbonus maar elke 13 of 14. Altijd nog goedkoper dan als het 1x fout gaat.

Overigens wil een nieuwe leverancier ook nog wel eens de boete overnemen, maar dit hangt er van de situatie en het nieuw afgesloten contract af. In ieder geval de moeite waard om na te vragen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit gedoe schijnt bij United Consumers vaker voor te komen. Anderen kijken blijkbaarwel zorgvuldig(er) in het register.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik ben ook onlangs bij Nuon weggegaan (die dan overigens agressief begint met acquireren en zèlfs bereid is de boete van de nieuwe leverancier over te nemen).

Mijn nieuwe energieleverancier vroeg bij het overstappen (telefonisch contact van hun kant), precies naar de afloopdatum en telde er nog een dag bij, om te voorkomen dat er gedoe met 'tòt de dag' of 'nà de dag' zou kunnen ontstaan. "Sommige leveranciers doen namelijk ineens nogal moeilijk"!

U kunt nu een klacht indienen, zoals andere deelnemers hebben aangeven, maar u kunt nòg eens preventief aangeven, dàt u een klacht gáát indienen bij een toezichthouder ... èn op Klacht.nl ... èn op Klachtenkompas.nl wanneer niemand bereid is dit op te lossen.

Daar zal de nieuwe eigenaar van Nuon, Vattenfall, niet blij van worden en hopelijk bindt de Nuon-medewerker dan sneller in om negatieve reviews m.b.t. overstappen te verhinderen.

Suc6.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 15 apr 2019 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik lees dat Gaslicht.com het voor je gaat uitzoeken. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst daarvan.

Gaslicht.com maakt reclame met 'zonder zorgen overstappen' (o.i.d.), op dergelijke problemen zitten ze echt niet te wachten. Zij hebben ook meer macht (leveranciers weren van hun vergelijkingssite) dan de individu.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

hänschen klein schreef:
15 apr 2019 18:22
Ik ben ook onlangs bij Nuon weggegaan (die dan overigens agressief begint met acquireren en zèlfs bereid is de boete van de nieuwe leverancier over te nemen).

Je had in je account bij 'privacy instellingen' e.e.a. kunnen aanpassen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dit ligt ongetwijfeld niet aan Nuon. Klagen moet de Ts bij UC.

Mvk1987
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 apr 2019 13:45

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Mvk1987 »

Reacties op jullie vragen/tips:

door witte angora » 15 apr 2019 17:40
Maar tot wanneer loopt je contract bij Nuon dan?
>Reactie: Mijn contract bij Nuon zou lopen tot 31 mei 2019, Ik heb me op 26 maart aangemeld dus ruim binnen het termijn van 90 dagen.


door Bob Schurkjens » 15 apr 2019 17:38
Een overstap naar UC heeft al eerder tot een soortgelijk probleem geleid:
viewtopic.php?f=144&t=190019&p=2664898& ... d#p2664898
Of je bent te vroeg overgestapt (langer dan 90 dagen voor afloop contract) of de schuld ligt bij UC. In het laatste geval zou ik de schade bij UC verhalen, desnoods door een geschil aan te spannen tegen UC bij de www.sgc.nl
>Reactie: Ik heb me 26 maart aangemeld en mijn contract loopt 30 mei af dus ik zit ruim binnen het termijn. Helaas ben ik niet de enige met deze klacht, ik wacht even de reactie van Gaslicht.com af en mocht dat geen vruchten afwerpen dan zal ik zeker een geschil aanspannen, bedankt voor de tip!


door hänschen klein » 15 apr 2019 18:22
U kunt nu een klacht indienen, zoals andere deelnemers hebben aangeven, maar u kunt nòg eens preventief aangeven, dàt u een klacht gáát indienen bij een toezichthouder ... èn op Klacht.nl ... èn op Klachtenkompas.nl wanneer niemand bereid is dit op te lossen.
>Reactie: Dit zal ik ook zeker gaan doen als er geen oplossing komt van beide kanten, bedankt voor de tip!


door ZeerPrivé » 15 apr 2019 18:29
Ik lees dat Gaslicht.com het voor je gaat uitzoeken. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst daarvan.
>Reactie: Ik ben ook erg benieuwd, hopelijk hoor ik snel iets van hun kant maar gelukkig begrijpen ze mijn situatie en vinden zij het ook niet oke. Hopelijk kunnen hun iets meer forceren in deze.

Allemaal bedankt voor jullie reacties en tips, hopelijk komt er snel een oplossing!
Jullie advies is altijd welkom :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

UC op Gaslicht:

"Loopt uw huidige contract binnen nu en 3 maanden af? Dan stapt u pas over wanneer uw contract eindigt, zodat een opzegboete wordt voorkomen. U hoeft dus niet bang te zijn voor dubbele contracten."

Vraag is nu tegen wie je het geschil moet aanspannen: Nuon of UC

Slecht dat consumenten zo tussen wal en schip raken.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees trouwens op de site van UC dat zij de overstapboete betalen.

Niet dat u daar veel mee opschiet, want de bonus van Nuon was meer.

Ik vind ook dat spaarsysteem van UC maar een raar gedoe.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wanneer je via een vergelijkingssite overstapt, gelden andere (actie)voorwaarden.

Mvk1987
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 apr 2019 13:45

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Mvk1987 »

Updates:

Inmiddels heb ik een paar keer contact gehad met Nuon.
Nuon heeft contact met mij opgenomen i.v.m. een mail die zij hebben ontvangen van gaslicht.com
Een reactie rechtstreeks terug naar gaslicht.com was blijkbaar niet mogelijk want zij hadden nog niets vernomen, beetje vreemd maar goed.. Nuon gaat het nu verder onderzoeken dus hopelijk wordt mijn geduld niet voor niets op de proef gesteld.

Gaslicht,com probeert nog steeds verhaal te halen bij beide partijen en zijn zeer betrokken dus voor nu ervaar ik dat als zeer positief.

United Consumers.... tsjah, Nog steeds niets van vernomen. Ik moet het nog steeds doen met hun eerste reactie wat neer komt op "helaas pindakaas, de fout ligt niet bij ons dus zoek het maar ergens anders uit"

We wachten het dus nog even af :)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na ontvangst nieuwe contract had je gezien dat deze te vroeg in ging!

En je mag binnen 2 weken annuleren!

Verder kun je zelf ook zaterdag 1 Juni aangeven, of als ze niet in weekend werken... maandag 3 juni.
Je kunt zelf ook de datum doorgeven en dan moeten ze als ze te vroeg overgaan ontbinding overeenkomst met nieuwe!

Heb je nieuwe contract goed gelezen inclusief ingangsdatum?
Dat is bepalend want U had zowel de prijs als ingangsdatum moeten bekijken!

Als je de overstap service, die vertrouw ik nooit want ze nemen alleen de boete over, niet de jaar bonus bij 1 dag te vroeg weg!
Die €100,- terug vangen is leuk maar de bonus, ik denk dat ze bewust deze fouten maken!


Ook ik kreeg een week te vroeg aangeboden!
De €100,- zouden ze vergoeden maar de €245,- bonus niet!
Gewoon binnen 2 weken annuleren en bij Nuon blijven!
Bepaal zelf je eind datum en ik vermoed dat beide aanbieders juist goed samen werken omdat een €245,- Bonus voor iemand die meer stroom leverde dan gebruikte nooit rendabel kan zijn zoals ik jaarlijks doe!

winkeltoos58
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:24

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door winkeltoos58 »

Hallo Meneer,mevr

ook wij zijn opgelicht door Eneco energie, kreeg laat in de avond een man aan de telefoon, had geen interesse in energie, mijn man regelt dit zei ik en hij was niet thuis
Hij had al onze gegevens en waren al klant zei hij, er moest alleen nog wat verandert worden omdat wij dan goed koperen energie kregen in onze regio
Vertrouwde het niet en gaf aan als wij het er niet mee eens waren dat we hier niet mee verder gingen, maar er was niks aan de hand gaf hij mij te kennen
In die avond heeft mijn man alles nagekeken en `s morgens meteen gebeld dat wij een ander contract hebben en dat we hier niet van af wilde, maar dat kon in eens niet meer
Wij hebben een flinke boete moeten betalen voor het overstappen, en nu krijgen we zelfs van Eneco steeds twee dezelfde rekeningen die we moeten betalen waar wij niet van gediend zijn,
Wat moeten wij doen we hebben nergens voor getekend en waar zeer tevreden met onze andere maatschappij
Met vriendelijke groet Fam Wijnen

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na ontvangst van nieuwe aanbieder deze Annuleren wegens misleiding.

Betaal niets en haal eventueel afgeboekte bedragen gewoon zelf via eigen bank terug.
U heeft bedenktijd als particulier dus maak daar gebruik van.

Mvk1987
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 apr 2019 13:45

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Mvk1987 »

Komkommertijd schreef:
19 apr 2019 09:21
Na ontvangst nieuwe contract had je gezien dat deze te vroeg in ging!

En je mag binnen 2 weken annuleren!

Verder kun je zelf ook zaterdag 1 Juni aangeven, of als ze niet in weekend werken... maandag 3 juni.
Je kunt zelf ook de datum doorgeven en dan moeten ze als ze te vroeg overgaan ontbinding overeenkomst met nieuwe!

Heb je nieuwe contract goed gelezen inclusief ingangsdatum?
Dat is bepalend want U had zowel de prijs als ingangsdatum moeten bekijken!

Als je de overstap service, die vertrouw ik nooit want ze nemen alleen de boete over, niet de jaar bonus bij 1 dag te vroeg weg!
Die €100,- terug vangen is leuk maar de bonus, ik denk dat ze bewust deze fouten maken!


Ook ik kreeg een week te vroeg aangeboden!
De €100,- zouden ze vergoeden maar de €245,- bonus niet!
Gewoon binnen 2 weken annuleren en bij Nuon blijven!
Bepaal zelf je eind datum en ik vermoed dat beide aanbieders juist goed samen werken omdat een €245,- Bonus voor iemand die meer stroom leverde dan gebruikte nooit rendabel kan zijn zoals ik jaarlijks doe!
Bij mijn aanmelding destijds via gaslicht.com kon ik geen startdatum of overname datum invullen.

De leveringsovereenkomst had ik inderdaad kunnen zien........ Als de mail van united consumers niet in mijn spambox was beland!
Ik heb een bevestiging ontvangen destijds van gaslicht.com en omdat mijn contract toen nog ruim 2,5 maand liep bij nuon had ik ook niet verwacht dat ik al heel snel een contract zou ontvangen van united consumers.
Pas toen ik een opzegmail van Nuon ontving, ben ik gaan zoeken en kwam ik erachter dat mijn mail van united consumers in mijn spambox was beland. Helaas waren de 2 weken bedenktijd toen al verstreken.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft Gaslicht.com nog niets kunnen bereiken dan bij UC? Want die hebben tenslotte de fout gemaakt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je niet kreeg en je Spambox niet controleerde is het helaas eigen schuld.

Ik loop daarom elke week de spam box na en kan dan meestal in 1x alles aanklikken en deleten.

Gesloten