LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mvk1987
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 apr 2019 13:45

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Mvk1987 »

Er is contact geweest tussen UC en Nuon en deze week heb ik een reactie gekregen van Nuon.

De fout lag blijkbaar bij Nuon want er zat een storing in het CER systeem.. om een lang verhaal kort te houden. Nuon heeft de fout erkent en gaat ervoor zorgen dat ik alsnog mijn welkomspremie krijg en de boete wordt vrijgescholden. Dit zou allemaal zichtbaar moeten zijn op de eindafrekening maar die heb ik nog niet ontvangen dus even afwachten nog.

So far so good 👍

Wordt vervolgd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mooi, gefeliciteerd ermee.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Fijn, opgelost dus. Bedankt voor het terugmelden.

Mvk1987
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 apr 2019 13:45

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Mvk1987 »

Vandaag heb ik de eindafrekening ontvangen en alles klopt.
Uiteindelijk is het allemaal netjes opgelost door Nuon.

Bedankt voor jullie informatie en tips!

Groeten

Maikel.

Frankhof
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jun 2019 21:20

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Frankhof »

Fijn dat het opgelost is Maikel. Zelf gebruik ik overigens altijd vergelijkers die alleen vergelijken en je voor het afsluiten doorsturen naar de energieleverancier zelf. Als je bij gaslicht.com of Pricewise afsluit zit er altijd weer een extra schakel tussen en laat je ook daar je gegevens achter. In jouw geval zat dan ook nog United Consumers ertussen, dus 3 partijen: gaslicht, united consumers en de leverancier zelf. Als het dan mis gaat krijg je het bekende verhaal van wijzen naar elkaar.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

United Consumers is natuurlijk wel een vreemde eend in de bijt tov normale energieleveranciers.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

United Consumers begon met Benzine pasjes... nu willen ze overal aan verdienen omdat er minder bemande pompen kwamen en die geven niets aan korting!
Voor LPG rijders die niet bij paal kunnen pinnen maar naar bemande pomp moeten is het nog wel leuk.

VEH doet zelfde, schrijf via ons in en wij zoeken goedkopere aanbieder, en ik zag andere voorwaarden en prijzen dan
de aanbieder rechtstreeks aanbood.

Elke energie vergelijker kan onderhandelen voor extra korting, voorwaarden of hogere welkomst bonus dus niet gelijk de eerste nemen maar bij meerdere jou gegevens invullen.

Alleen jammer dat mensen met zonnepanelen vaak alleen verbruik en niet geleverde kunnen invullen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je hoeft maar op een plaats je gegevens in te vullen. Gaslicht.com. Ook de teruglevering. Alleen postcode en huisnummer. Daar vind je alle aanbieders. Als je via hen overstapt krijg je ook hulp bij problemen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben zelf overgestapt via Cashbackxl

Heb de cashback inmiddels binnen. Ben zo 45 euro goedkoper uit dan via Gaslicht.com

sylvana35
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2010 20:34

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door sylvana35 »

Ik stap ieder jaar over. Ging altijd goed. Vorig jaar overgestapt naar Green Choise. Green Choice had de ingangs datum 5 dagen vervroegd, dus 100 € boete bij de vorige leverancier.
Nu wil ik overstappen naar Power Peers. 200 € cadeau.
Maar nu ik het contract via email krijg blijkt Power Peers de ingangs datum 1 dag later laat ingaan.
Dus dat wordt weer een boete denk ik. Wat denken jullie hiervan? Ik heb 14 dagen bedenktijd.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom zou je een boete krijgen? Boete is er voor als je het jaarcontract niet vol maakt, daar is geen sprake van

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door grun »

Ik heb begrepen dat de leveranciers sinds kort geen toegang meer hebben tot de centrale database waarin alle contracten staan, vanwege de AVG.
Toen ze nog wel toegang hadden, hoefde je je alleen nog maar aan te melden bij een nieuwe leverancier en die hield er dan automatisch rekening mee om het contract pas te laten ingaan op de dag waarop je huidige contract afliep of, als je buiten contract was, met een opzegtermijn van minimaal 30 dagen. Een stukje service naar de mensen toe.

Ik heb er zelf ook mee te maken. Ik ben overgestapt via een vergelijkingssite en daarop stond dat de overstaptermijn ongeveer 7 weken was. In de praktijk bleek het 3 weken te zijn, dus binnen 30 dagen. Ik heb de klantenservice van die site gebeld en gevraagd hoe dat zat. Zij denken dat het wel meevalt. Ik verwacht deze week de eindnota van de vorige leverancier, het zal me benieuwen.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door 16again »

grun schreef:
09 dec 2020 07:54
Ik heb begrepen dat de leveranciers sinds kort geen toegang meer hebben tot de centrale database waarin alle contracten staan, vanwege de AVG.
Logisch dat niet alle leveranciers daar in mogen, om adressen waar contract binnenkort af loopt te harvesten, tbv gerichte reclame.

Maar je kunt toch de nieuwe leverancier toestemming geven , om jou gegevens in die centrale database te raadplegen? Lijkt me niet meer dan extra vinkje op het bestel formulier.
Of kijk gewoon zelf in je bestaande contract. Je mag best iets doen voor de overstap premie.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Probleem met overstapdatum energiemaatschappij

Ongelezen bericht door grun »

16again schreef:
09 dec 2020 09:37
Maar je kunt toch de nieuwe leverancier toestemming geven , om jou gegevens in die centrale database te raadplegen? Lijkt me niet meer dan extra vinkje op het bestel formulier. Of kijk gewoon zelf in je bestaande contract. Je mag best iets doen voor de overstap premie.
Dat vinkje is aan m'n aandacht ontsnapt, ik kan me niet herinneren dat die mogelijkheid bestond op het bestel formulier.
Wat je tweede punt betreft: ik weet best wanneer mijn contract afloopt, maar veiligheidshalve stap ik pas over nadat de bonus van de vorige leverancier op de bankrekening staat. Liever twee weken later dan een dag te vroeg waardoor je de bonus misloopt.

Gesloten