LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PWN berekent steeds veel te hoog voorschotbedrag

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

PWN berekent steeds veel te hoog voorschotbedrag

Ongelezen bericht door Oblomova »

Vorig jaar heb ik ook al aan de bel gehangen. Omdat ik bij de jaarafrekening ca. 6 euro moest bijbetalen werd het kwartaalbedrag verhoogt 7 euro, dus 28 per jaar. Dat kon achteraf naar beneden worden bijgesteld, maar niet nadat ik het eerste termijn had moeten betalen. Nu doen ze dat weer van ca. 10 euro bijbetaling naar 32,00 euro meer per jaar.
Gezien ze altijd vooruit worden betaald, hebben ze volgens mij door de bedragen die ik moest bijbetalen, die ca. 1/3 zijn van de kwartaalrekeningen geen enkel verlies geleden.
Ik vind dat ze op die manier bankieren met geld van klanten waaraan ik geen zin heb om mee te MOETEN werken en ik vind het daarbij ook onterecht dat je niet in de gelegenheid wordt gesteld de bedragen bijgesteld te krijgen VOOR je het eerste termijn betaalt.
Nou ben ik van plan om het bedrag zelf naar redelijkheid bij te stellen en wat er dan te veel is berekend af te trekken van wat ik ga betalen. Heeft iemand hier ervaring mee als dit desnoods tot op het eind wordt uitgevochten?
We krijgen al genoeg voor onze kiezen met bezuinigingen en stijgende kosten om te accepteren dat PWN zo losjes met ons geld kan omgaan, in hun voordeel en mijn nadeel.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: PWN berekent steeds veel te hoog voorschotbedrag

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Je betaald vooruit maar in dezelfde maanden verbuik je ook energie, in de wintermaanden verbuik jezelfs meer dan je betaald.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: PWN berekent steeds veel te hoog voorschotbedrag

Ongelezen bericht door Oblomova »

Het gaat niet om energie, maar om water.

Gesloten