LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slimme meter van Oxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door walter72 »

Wel nu ik toch dit forum ontdek op het gebied van energie.
Wie heeft er ervaring met de slimme meter van oxio?
Iedereen in mijn omgeving lacht me al uit dat ik deze energie leverancier heb. :cry:

Maar goed, ik sta wel op voor een meter die mij duidelijker kan maken hoeveel ik verbruik.
Wil graag voor mijn portemonaie en milieu :!: zuiniger aan doen.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door jsp »

Beste Walter,

Van week tot week kan kan ik zien wat ik aan energie verbruik. Ik kijk namelijk elke week even naar de meter en schrijf dan de standen op. Gelukkig heb ik nog op school geleerd hoe je twee getallen van elkaar af moet trekken (Ja, zelfs zonder dat daarvoor een rekenmachine nodig is!) Daaraan ontleen ik mijn wekelijkse en maandelijkse energiegebruik.

Nu hebben we opeens een slimme meter nodig. Want die helpt ons besparen. Dan kan je namelijk zomaar zien wat je verbruikt hebt!

Ik bespaar vooral energie door mijn huis te isoleren en op tijd de verwarming dicht te draaien in kamers waar ik niet hoef te zijn, en ook door apparaten uit te te zetten die ik niet gebruik. Daarvoor is het helemaal niet nodig om Oxxio (of, in mijn geval, Eneco) in mijn meterkast te laten gluren. Ik weet zeker dat jij dat ook kunt, en ook wel zonder de slimme meter van Oxxio.

oxxio/davev
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:21

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door oxxio/davev »

Hallo,

mijn naam is Dave en ben een werknemer bij Oxxio.

Ik zal uw vraag beantwoorden;

Ten eerste heeft u als voordeel dat u nooit meer te maken zult hebben met meteropnemers want wij lezen de meter op afstand uit. Dit heeft als positieve dat u altijd op basis van correcte meterstanden zal worden afgerekend en niet meer op schattingen van uw netbeheerder.

Ook heeft u een login gekregen voor de site mijn oxxio, hierop kunt u u energieverbruik dmv tabellen volgen en kijken waar en warneer u wat verbruikt om zo te kunnen besparen.

U kunt eens gaan naar http://www.oxxio.nl/Oxxio-Thuis/Product ... imme-Meter daar staat alles in details uitgelegd.

Ik hoop zo u vraag te hebben beantwoord
Laatst gewijzigd door oxxio/davev op 21 jan 2008 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

firewall

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door firewall »

Die slimme meter klinkt leuk. Mij werd vertelt dat die oude analoge meters 5% afwijken in nadeel van de klant ofzo. En ik kreeg zoveel zoveel KWH gratis aan het eind van het jaar afgetrokken van me rekening. Tja, wat kan ik zeggen. Klinkt allemaal erg leuk. Heb nu al een erg nare ervaring met oxxio gehad direkt na "overstappen" vorig jaar. wat een hel.
Oxxio wilde mij (vermoedelijk) op agressieve wijze, ipv alleen voor electriciteit, ook voor gas bij hun binden. Ze deden dat door "per ongeluk" mijn gas op te zeggen ipv. alleen electriciteit bij mijn vorige leverancier. Kennelijk hoef je nergens een handtekening te zetten voordat energie-bedrijven dit soort dingen onder mekaar mogen flikken.
Als de klant uit wanhoop (het duurde 5 maanden voor dat dit werd rechtgezet) dan maar ja zegt. Dan hebben ze gewonnen..

Ik huiver dus best voor die slimme meter. Straks kunnen ze mischien op afstand je meter sneller laten lopen.. Ik word echt goed achterdochtig van die energie leveranciers. Na ook gas-praktijken met kapotte ketels en afspraken onder monteurs etc. lijken mij dit soort praktijken niet uitgesloten..

Dus.. doen of niet doen?
Zullen we de stap beiden nemen TS?

Pentium
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2008 17:11

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Pentium »

wat een achterdocht toch. Zou je denken dat een energieleverancier in samenwerking met IBM iets zou ontwikkelen en in nederlandse meterkasten plaatsen terwijl dit niet aan de eisen voldoet??? Sterker nog, deze meters zijn al een verplichting aan het worden en zullen alle oude anologe meters gaan vervangen. In elk nieuwbouwhuis word er al standaard een digitale meter neergehangen. Andere leveranciers beginnen nu ook al met slimme meters te komen. :wink: :wink:

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Wat ik mij afvraag is waarom oxxio slimme meters alvast plaats terwijl het binnen enkele? jaren wettelijk verplicht is en alle meters gratis vervangen worden door slimme meters. Is oxxio nu, behalve van de klanten, ook geen dief van de eigen portemonnee?

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Ahh oke... nou ze worden nog steeds geplaatst door oxxio!!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

-----
Laatst gewijzigd door Ali Bensalah op 31 jan 2008 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

theboks
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2008 11:08

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door theboks »

Dave, als die slimme meter die ik heb de standen automatisch doorgeeft waarom duurt het dan 3 kwart jaar voordat ik een eindafrekening heb. En nog steeds heb ik die van 2007 niet. Reden zou zijn de nieuwe software... onzin.... want de rekening voor de slimme meter kan wel gemaakt worden. Maar bij de eindafrekening moet oxxio geld terug betalen ... mails en telefoons worden niet beantwoord...

je kunt me bereiken via het email adres... als er tenminste iemand van oxxio durft te reageren

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Kyle »

er zitten hier alleen mensen die elke dag op zoek zijn om wat negatiefs te mogen plaatsen, Oxxio heeft 800 000 klanten en overal gaat wel eens wat mis. dus niet zeuren mensen.

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door chat »

Waar een klein bedrijfje groot in kan zijn. :lol:

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de uitschieters hier niet voor niets in de picture komen.

jojo73
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2008 20:27

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door jojo73 »

Vandaag werden we verrast met de eindafrekening van ons gasverbruik. Onze leverancier is Oxxio en ja........ we hebben een zogenaamde slimme meter. Volgens deze meter hebben we 4x zoveel gas verbruikt de afgelopen tijd, terwijl er niets is veranderd aan onze situatie?? O toch wel... we hebben een nieuwe ketel, deze is zuiniger dan de vorige. Heel vreemd. Vervelend, want tegelijk werd er even 870 euro afgeschreven van onze rekening in verband met deze afrekening.
Heeft er iemand een soortgelijke ervaring met Oxxio en de slimme :( meter?

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door eliane »

Hallo

Er kwam eergister een soort colpolteur van Oxxio door onze straat die mij aansprak over de slimme meter.

Ik gaf aan al klant te zijn bij oxxio, hij had een heel mooi praatje (JAWEL!) maar toch lekker niets ondertekend oid.

hij vertelde mij dat de overheid...... over anderhalf jaar iedereen verplicht om een slimme meter (digitaal kastje ipv die oude draaischrijf) in huis te nemen

Ik vond dit maar een vreemd verhaal en denk ook niet dat dit gaat gebeuren, maar desalniettemin wel een leuke actie om meer geld te verdienen voor Oxxio dan.

Weet iemand daar iets van af of de overheid dit echt van plan is?
Mocht dat zo zijn dan komer er vanzelf wel weer leuke actie's lijkt me

groetjes Eliane

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door eliane »

idd een mond vol, en wel bespraakt ook nog heb er mijn woordenboek bij moeten leggen.

Is besparen op elektriciteits kosten niet iets voor jou dan polderboy?
Weg met dat beeldscherm, hup de polder in 8)

Als gezin heb je nu ook wel je kosten, ik ben zelf ook aardig bezig met bespraken vorige maand mijn tropische vissen naar de buurman gedaan, die had een nog grotere bak! nadat ik gelezen had dat zo een tropish aquarium per jaar circa 360 euro kost! Bah bah weg ermee

Ook douche ik zelf maar kort, helaas kan ik dat niet over mijn man zeggen.. maar ja ik als vrouw zijnde compenseer dat wel :wink:

Groetjes

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door walter72 »

Gelukkig was de meter niet plaatsbaar in mijn huis. Verplicht of niet in de toekomst, er is teveel storing in mijn huis om dat ding te plaatsen. Ik kan ook niet mobiel bellen in mijn huis dus het zou kunnen.

Ben blij toe want als je geld terug krijgt van Oxxio kan je dat wel vergeten. TEVEEL betaald is zo geregeld, geld terug? Ja dat kan, alleen via een rechtzaak.. :evil:

Tilojo
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2008 17:07

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Tilojo »

De slimme meter van Oxxio is bij mij nu voor de 2e keer 'stuk'.

kreeg ik in januari 2008 nog ruim 800 euro retour over de periode december 2006 tot november 2007. Over de periode november 2007 tot april 2008 registreerde de 'slimme' meter een stijging in het stroomverbruik. Bijbetaling ruim 2100 euro !

Ben in 2006 overgestapt van Essent met de financiele wanboel naar het groene gras van Oxxio. Zou er een energiebedrijf zijn die het wel goed voor elkaar heeft ?

solution
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jul 2008 21:03

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door solution »

Wij hebben ook zo'n slimme meter van Oxxio voor gas en Electra. Net de afrekening electra binnen gehad en ook wij moeten flink bijbetalen. Namenlijk 2388,47 over de periode november 2006 t/mapril 2008. We zouden volgens oxxio 10868 kwh per jaar gebruiken. Terwijl we bij de nuon slechts 5000 kwh gebruikten.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door frenkievee »

@tilojo
Zou er een energiebedrijf zijn die het wel goed voor elkaar heeft ?
Ik ben al sinds jaar en dag afnemer van Eneco en heb nog nooit een probleem met hen gehad (afkloppen!).
Ik denk dat over het algemeen de grote "oude" maatschappijen, die ontstaan zijn uit de GEB's van vroeger, dus bedrijven als Eneco, Essent en Nuon in de gebieden waar zij origineel leverancier waren en zijn, de minste problemen zullen geven. Uiteraard zijn er uitzonderingen op deze regel!!

De nieuwe "snelgeld-jongens" zoals Oxxio en verder, zullen dat minder goed voor elkaar hebben (zoals ook in de topics te lezen is....).

jozik
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2007 00:50

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door jozik »

Gisteren is bij mij voor de tweede keer het e.e.a. vervangen aan de "slimme" meter. Hij is namelijk niet op afstand uitleesbaar. Er staat nu nog steeds een zwart driehoekje op het scherm, volgens de monteur een teken dat hij nog geen contact heeft met de "thuisbasis".
Overigens las ik hier dat er iemand fors heeft moeten bijbetalen, ik heb juist voor zowel gas als electrisch een leuk bedrag teruggekregen (ik vraag me wel af hoe ze dat bepaald hebben als mijn meter geen standen doorgeeft :?. Het schatten van het verbruik gaat Oxxiio blijkbaar nog niet zo goed af.

EvaWhyte
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2007 16:52

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door EvaWhyte »

Beste Solution en Tilojo,

De Consumentenbond houdt zich op dit moment erg actief bezig met de invoering van de slimme meter. We zouden graag inzicht willen krijgen in de klachten over de slimme meter die u nu gebruikt en daarom graag in contact met u willen komen. Als u uw contactgegevens mailt naar [email protected] dan kunnen wij u bellen en/of mailen. Alvast bedankt.

Eva Whyte, Consumentenbond

Gesloten