LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slimme meters

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Apoc 64
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mar 2007 09:37

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door Apoc 64 »

Geen filosofische wijsgeer ditmaal, maar een "spreekwoord of gezegde". Heb ik er nog een voor je... "soort zoekt soort" en een bonus spreuk is "it takes one to know one".... Misschien kun je die straks gebruiken...

Ik kan overigens niet wachten tot je weer met eigen materiaal komt... Kun je misschien niet nog ergens een misleidend of vaag adviesje over geven? Doen we net of ik een hoog energiegebruik heb, en dan ga jij vragen of je bij mij langs mag komen?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door Chanmaster »

no feeling hard

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Volgens mij zijn er een paar gasten hiero die chanmaster aan het stalken zijn.

Apoc 64
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mar 2007 09:37

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door Apoc 64 »

Stalken is het niet.. zijn gezwets is gewoon te erg. Maar je hebt gelijk... ik stop er voor nu even mee. Als ChanMisser weer aanleiding geeft, zie je mij wel weer verschijnen...

("No feeling hard"... waar heeft ie het over en welke taal is dàt nou weer!)

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@ Puma

Eneco is nu dus bezig om ze in te zetten. Goh. Zelf zou ik het niet zo erg vinden als deze meters zouden worden ingezet. Al moet ik wel zeggen dat ik het altijd erg geruststellend vind als ik 's avonds en als ik naar mijn werk ga dat schijfje zo heeeeel langzaam zie draaien. Zouden ze niet iets digitaals kunnen maken op een schermpje? Bijvoorbeeld een windmolentje dat harder gaat draaien als je meer verbruikt? :wink:

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door flappie »

ter info: In italie wordt alleen nog gebruikt gemaakt van de slimme meters.

Apoc 64
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mar 2007 09:37

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door Apoc 64 »

Ik heb ook niet zoveel bezwaar tegen slimme meters.. je mag er toch van uit gaan dat ze betrouwbaar zijn, anders zou het de energiebedrijven nooit worden toegestaan om zulks bij klanten in te bouwen. En het bevordert het gemak waarmee energiebedrijven jaarnota's kunnen maken. Het enige dat je als klant dan nog hoeft te doen is het controleren van de meterstand en het verbruik, maar dat moet je sowieso doen.

En wat te denken van verhuizingen en eindnota's. Wellicht gaat er een wereld open van correcte facturen en kunnen we het fenomeen geschatte meterstand nu eindelijk vaarwel zeggen! :lol:

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door flappie »

omdat deze meters via afstand opneembaar zijn kan je ook gekke pieken constateren in het verbruik. Kan dus zijn dat bijv. een meter defecten vertoond.

Maar ook een correct opgenomen meterstand zonder schattingen.

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door kuiffie »

Ik begon te lezen bij puma 73 over een bericht van eneco , maar dan kom ik een partij debielen tegen met nietszeggende uitspraken , dan denk ik of die niet beter weer terug kunnen naar hun 27 mc bakkie .
Hetzelfde nivo en dezelfde dommigheid .

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door Anastasia »

Moet ik hier als 7 jarig kind nu nog serieuze en foutloze antwoorden plaatsen?

Als je weet hoeveel mensen er niet thuis zijn, en dus moeten ze schatten en na 3 jaar zijn ze verplicht opnemen....

Dus de Netbeheerder moet voor een relatief laag bedrag meerdere keren lopen want na 3 jaar mag je het niet meer zelf opgeven!

Bij mensen die regelmatig niet thuis waren krijgen met voorrang deze meters!

Minder fouten en minder kosten.

Veel succes en reageer eens als volwassen mensen met serieuze teksten, neem een voorbeeld aan mij, en ik mag dus......

Of zijn jullie zo oud dat jullie kinds worden, ik weet nog 2e hands rollators voor een vrienden prijsje!

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@ Kuiffie en (in mindere mate) Anastasia

Fijn, ik hoopte met mijn reactie de negatieve spiraal waar we in zaten te doorbreken, maar laten we het vooral weer oppakken.

@ de mensen die wel serieus willen posten

Ik denk ook dat mensen die sneller in financiele problemen komen hiermee beter af zijn. Je krijgt niet meer te maken met dure afsluitingen etc. Halverwege de maand zie je wat er nog op je prepaid kaart staat en is dat minder dan de helft, dan ga je dus te hard. Oppassen.
Helaas heeft Apoc 64 ook een punt. Je zult nog steeds je eigen standen bij moeten houden. Je weet immers maar nooit :?

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door kuiffie »

@ Kuiffie en (in mindere mate) Anastasia

Fijn, ik hoopte met mijn reactie de negatieve spiraal waar we in zaten te doorbreken, maar laten we het vooral weer oppakken.

AMEN :shock:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het zou maar zo kunnen zijn dat men over dit onderwerp gezegd heeft wat men kwijt wil!

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door Anastasia »

Hartelijk bedankt voor de nu wel nette en goede antwoorden,
ik zal jullie geen rollators meer aanbieden, eindelijk serieuze antwoorden!

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door kuiffie »

Chanmaster


Geplaatst op 23 Mrt 2007 23:39 door Chanmaster


--------------------------------------------------------------------------------

Het zou maar zo kunnen zijn dat men over dit onderwerp gezegd heeft wat men kwijt wil!

??????? :?:

Apoc 64
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mar 2007 09:37

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door Apoc 64 »

omdat deze meters via afstand opneembaar zijn kan je ook gekke pieken constateren in het verbruik. Kan dus zijn dat bijv. een meter defecten vertoond.
Als je hiermee bedoelt dat je dat soort defecten sneller in de gaten hebt, ben ik het met je eens. Als energiebedrijven door dat soort pieken alerter op defecte meters kunnen reageren, is dat zuivere winst. Als je bedoelt dat ze wellicht sneller defect kunnen raken, kan ik alleen maar zeggen dat dat met de huidige meters ook kan. Misschien zijn ze er gevoeliger voor... meer complexe techniek ofzo.

Overigens is het ook zo dat het energiebedrijf de meter op afstand kan uitzetten in gevallen van wanbetaling of verhuizing. Ik voorzie dat er in plaats van veel klachten over geschatte jaarnota's nu veel klachten over onterechte afsluitingen zullen komen. Aan de andere kant hoef je dan ook nooit meer die gigantische bedragen te betalen wanneer ze een gat in je tuin hebben gegraven.. :?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Correct! Maar of je de + jes en - netjes dan tegen elkaar moet afwegen?
In zeeland ken ik woningen alwaar de meters gewoon buiten in een daarvoor bestemd hok hebben! Maar goed, we kunnen alleen maar speculeren over de gevolgen en afloop. Ik vind al dat gedoe wel omslachtig maar zie er in de positieve zin van het woord wel vooruitgang in afgezien dat aan alle voors en tegens ook nadelen verbonden zijn. Ik denk dat het reeel is om, uit te gaan van de klachten in allerlei verschillende soorten en omvang die hier alleen al in dit forum aan de orde gesteld zijn een integrale verandering zoals de slimme meter en de toepasselijkheid daarvan als een positieve verbetering moet worden gezien te bedenken dat hier maar enkelen van de vele gezinnen posten die met problemen zitten.
Eureka.

CM

McClan
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2006 01:28

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door McClan »


Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: slimme meters

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat zit er wel in!
Verder constateert DTe dat de tarieven voor het beschikbaar stellen en het uitlezen van de meter voor elektriciteit de afgelopen drie jaar met 57 procent zijn gestegen. Voor gas geldt een prijsstijging in het afgelopen jaar van 24 procent. Daarom adviseert DTe de Minister van Economische Zaken om de metermarkt te reguleren. Dit houdt in dat de tarieven en voorwaarden waartegen netbeheerders en meetbedrijven meterdiensten aanbieden, moeten voldoen aan de eisen die DTe stelt.

DTe wijzigt Tarievencode
20-08-2004

De Tarievencode elektriciteit is recent op drie punten gewijzigd. De Tarievencode regelt de wijze waarop netbeheerders hun kosten toerekenen aan consumenten. Omdat consumenten in de meeste gevallen noodzakelijkerwijs zijn aangewezen op de netbeheerder in hun regio, ziet DTe ziet erop toe dat netbeheerders geen misbruik maken van hun monopoliepositie. Tegelijk ziet DTe erop toe dat netbeheerders financieel en technisch in staat zijn om een ordentelijke bedrijfsvoering aan te houden.

De eerste wijziging betreft een volledige harmonisatie van het transport-onafhankelijk verbruikerstarief (het zogenaamde vastrecht transport) per 1 januari 2005. Dit is de tariefcategorie die tot op heden de grootste verschillen tussen netbeheerders vertoont. DTe streeft in de toekomst een verdere harmonisatie van nettarieven na. Voor de consument heeft harmonisatie als voordeel dat de tarieven van de verschillende netbeheerders beter vergelijkbaar worden.

De tweede wijziging betreft de implementatie van het zogeheten amendement Kortenhorst. Door het amendement Kortenhorst wordt het voor aanvragers van een elektriciteitsaansluiting mogelijk om zelf te bepalen op welk spanningsniveau ze worden aangesloten. De keuzevrijheid voor consumenten wordt hierdoor vergroot.

De derde wijziging betreft de invoering van het zogeheten amendement Hessels. Deze aanpassing leidt ertoe dat aanvragers van een aansluiting groter dan 1 MVA de aansluitwerkzaamheden openbaar aanbesteden. Dit leidt er toe dat aansluitingen niet langer automatisch door de betreffende netbeheerder worden uitgevoerd. Consumenten krijgen hierdoor meer keuzevrijheid en daardoor zekerheid op een optimale prijs/kwaliteit verhouding.



Gesloten