LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] te veel gezeur op dit forum

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
roosje-22-
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2008 11:37

te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door roosje-22- »

Even eerlijk mensen de nederlanders kunnen gewoon echt zeuren,
Ik sta versteld dat we er geen prijs tot nu toe voor gewonnen hebben,
en dat terwijl we één van de kleinste landen met de minste inwoners van europa zijn...
Ik dacht duitse mensen zeuren maar daar zijn wij nederlanders niks tegen.
Hebben jullie gemerkt dat als men al jullie klachten bekijkt op de forum dat we maar één conclussie kunnen trekken.
Namelijk dat we vanaf vandaag liever geen energie, telefoon, gas bedrijven enz kunnen vertrouwen,
en net als vroeger onze kaarsjes aan kunnen steken en de postduiven Maar weer uit hun kooien moeten laten?
God allemachtig hebben jullie er ook bij stil gestaan dat het gewoon de fouten van de jongeren zijn die in de callcentra's werken die oneerlijk doen omdat ze een bonus willen?
Een ieder van jullie heeft vast wel een dochter, nichtje, neefje enz in een callcentra tegenwoordig werken,
Geloof me als ik zeg dat als we opgeleid worden om daar te werken
( en ik heb in een callcenter gewerkt jaren lang zelfs)
Dat we niet opgeleid worden om te liegen juist het tegenovergestelde is daar van waar,
Het eerst wat ze ons duidelijk maken is dat we beleefd moeten zijn tegen de klant en onze aanbieding goed moeten presenteeren, Tenslotte vertegenwoordigen we een bepaald bedrijf,
Helaas houden niet alle werknemers zich daar aan,
En aan de mensen waar de hoorn op neer gegooid word,
Vergeet niet de man of vrouw aan de andere kant van de lijn heeft die dag wel 200 mensen aan de lijn gehad en probeert de product te verkopen,
Maar als jij gelijk begint te klagen ze aansnauwt of begint te vloeken, Dan kan het zijn dat ze soms een beetje geiriteerd raken als ze steeds beleefd moeten doen tegen een klant als die ze uitscheld (geloof me daar hebben we ook genoeg van) de hoorn erop legt,
Wees blij dat ze niks raars terug zeggen of je niet beginnen terug te bellen dat kan natuurlijk ook,
Maar ik weet wel dat als ze in onze callcentra erachter komen dat een werknemer gelogen heeft over het product of onbeleefd is geweest,
zijn baan verliest .
Hoe dan ook wees gewoon beleefd zoals de werknemers in de callcentra's en antwoord netjes terug nee ik heb geen intresse als je niet wilt,
En mocht het prduct je toch wel intreseeren laat ze het product gewoon goed uitleggen zodat er geen miscommunicatie ontstaat tussen de twee partijen,
Neem rustig de tijd met de werknemer en ga alles punt voor punt door voordat je uiteindelijk de besluit neemt om het product te nemen,
Of vraag de pakket aan zodat je het rustig doorneemt thuis op papier en stuur het terug als het je toch niet bevalt,
Zo verheug je jou op de besparing met een gerust hart en er ontstaan niet zo veel klachten zoals ik op dit forum gelezen heb.

roosje
Laatst gewijzigd door roosje-22- op 11 mei 2008 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door gravedigger »

Voor hoofdletters zitten er links en rechts op het toetsenbord een toets :idea:

roosje-22-
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2008 11:37

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door roosje-22- »

Oh god daar gaan we al met het kinderachtige gedoe,
Ik ben geen brief naar de koningin aan het schrijven.
Het is een f****** forum en geen werkplaats waar je alles foutloos zonder typ fouten moet schrijven,
Maar als het jou gerust stelt zet ik er hoofdletters bij tevreden?????????

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door gravedigger »

Tja, Nederlanders kunnen zeuren. Maar geef ze dan niet zelf de gelegenheid ertoe ;)

roosje-22-
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2008 11:37

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door roosje-22- »

:lol: Ik geloof dat nederlanders zelfs als ze geen aanleiding hebben,
er één zelf créeren om dan te mogen zeuren.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door Shine »

Hm, c'est le ton qui fait la musique.

Shilka
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2005 11:24

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door Shilka »

Ik geloof eerder dat er zowel wel- als minder betrouwbare energiebedrijven zijn. Als je de forums leest over de minder betrouwbare, dan zie je zelfs ex-werknemers posten over hoe ze wel ge-ïnstrueerd worden om te liegen. Ik heb zelf nu 2 keer meegemaakt dat ik na (beleefd!) een aanbieding te hebben afgeslagen alsnog keihard een contract of orderbevestiging kreeg thuisgestuurd. Dat ik vervolgens weer aangetekend kan opzeggen of waarvoor ik vele telefoontjes en brieven moet versturen. Natuurlijk zijn hier ook individuele telemarketeers voor verantwoordelijk die op een bonus uit zijn, maar dat wil niet zeggen dat de werkgever niet meer verantwoordelijk is voor de daden van zijn werknemers.
Natuurlijk tref ik vele vriendelijke telemarketeers, die mij gewoon een prettige dag wensen als ik zeg niet geïnteresseerd te zijn, en zelfs een enkeling van die groep vraagt of ik uit hun telefoonbestand verwijderd wil worden, zoals ze wettelijk verplicht zijn. Toch is het echt zo dat ik tegenwoordig meer dan de helft van de tijd op aggressieve en frauduleuze wijze benaderd wordt, waarbij ik opzettelijk verkeerd voorgelicht wordt. Met name door de nieuwe diensten aanbieders die een volledig nieuw klantenbestand moeten opbouwen. Op mij heeft dit maar één effect, namelijk dat ik niet meer bereid ben om ook maar ooit een dienst van hun af te nemen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door Ron58 »

Of vraag de pakket aan zodat je het rustig doorneemt thuis op papier en stuur het terug als het je toch niet bevalt,
Informatie aanvragen is contract ontvangen en vastzitten.
Wat je terugstuurt komt niet aan, wordt niet verwerkt of er wordt ge-antidateerd.
Zo verheug je jou op de besparing met een gerust hart en er ontstaan niet zo veel klachten zoals ik op dit forum gelezen heb.
Hierdoor ontstaan juist de klachten, de besparing is lang niet zo groot als men voor doet komen en terugsturen is er al helemaal niet bij.

Ik heb geen enkele waardering voor callcenter medewerkers, colporteurs en alla andere vlotte babbelaars.
Zelf heb ik ook een paar jaar commercieel gewerkt, ik ken en herken de trucjes waar ikzelf mijn buik zo vol van had.
Vergeet niet de man of vrouw aan de andere kant van de lijn heeft die dag wel 200 mensen aan de lijn gehad en probeert de product te verkopen,
Precies, 200 mensen lastig gevallen op de meest ongelegen momenten, aan hun kop gezanikt om ze maar een "informatiepakket" te mogen sturen waar ze nooit meer vanaf komen.
Voor ik me aanmeldde bij infofilter kon ik elke week 3 keer overstappen van energieleverancier, pensioen- of spaar- "adviseur".

Kotsziek wordt ik van dit soort mensen, als er nu onverhoopt (ondanks infofilter) toch nog een belletje doorheen komt waar iemand vraagt: "spreek ik met de heer R. ......." dan gaan mijn haren al overeind staan en als het geen gesprek is waar ik zelf om gevraagd heb knal ik hem er onherroepelijk op. Onbeleefd?? dacht het niet, het is onbeleefd om zo maar mensen te gaan bellen en lastig te vallen.
Weet je wel hoeveel callcenters/direct markering bedrijven er inmiddels in Nederland zijn en hoe vaak men lastig gevallen wordt als men zich hier niet tegen wapent???
Even eerlijk mensen de nederlanders kunnen gewoon echt zeuren
Het is ongelooflijk hoe callcenter medewerkers kunnen zeuren over hun slachtoffers die vele malen per week gebeld worden met hun commerciele praatjes.

Zoek een fatsoenlijke baan.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door gravedigger »

Informatie aanvragen is contract ontvangen en vastzitten.
Wat je terugstuurt komt niet aan, wordt niet verwerkt of er wordt ge-antidateerd.
vastzitten kan niet. Een cntract is pas geldug wanneer dat door beide partijen is ondertekend. Noett aangekmen? GEEN geldig contract te overleggen door de energieleverancier? Anti-dateren kan niet, want een cpntract moet in 2voud gestuurd worden en je kunt er een fotocopie van maken voor verzending.

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door walter72 »

Ik begrijp wel wat Roosje bedoelt.

Alleen andersom zijn er dus ook irritaties. En kost het om jullie te spreken geld. En in mijn ervaring, betaal ik geld aan mensen die mij niet het juiste antwoord kunnen geven.
Ik mag alleen niet boos worden, want jullie kunnen er niets aan doen om betaald te worden maar niet het antwoord kunnen geven.
Volg je me nog??

Daar zit dus de frustratie!

Ik ben inmiddels mijn akkefietje via een accoordje kwijt geraakt. Dit kostte mij VEEL tijd en ik heb VEEL mensen gesproken van Call Centers. De frustratie is lange wachttijd voor veel geld en dan iemand aan de telefoon krijgen die het antwoord niet weet.

Dan is er een tweede lijn? Whatever dat is etc.

En al mijn nichtjes en neefjes hebben helaas dezelfde ervaring met call center medewerkers, zij het over hun telefoon maatschappij, bank, energie leverancier.

Kennelijk hebben VEEL nederlandse bedrijven niet hun zaakjes op orde. Daarom moet je de call center medewerkers niet uitschelden. MAAR WAAR MOET JE ANDERS HEEN!! :cry:

Ik ben heel blij de malle molen van de energie leveranciers uit te zijn. Als je daar in zit ben je als CONSUMENT de klos! :twisted:

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door BasO »

Dit is een van mijn favoriete onderwerpen. :lol:
Mensen die klagen over klagende mensen, daarmee heb je je eigen stelling bewezen dat Nederlanders klagen. :D
Ik krijg nooit telefoontjes van een belbedrijf dus ik heb niets te klagen.
:wink:
Een energiebedrijf kan ik zelf uitzoeken, telefoontjes zou ik ook niet waarderen, vooral als die onder etenstijd komen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door Ron58 »

vastzitten kan niet. Een contract is pas geldig wanneer dat door beide partijen is ondertekend. Niett aangekomen? GEEN geldig contract te overleggen door de energieleverancier?
In een ideale wereld (of ideaal Nederland) zou dit zo zijn, ja.
De praktijk is echter dat wanneer je, binnen de termijn, je niet ondertekende contract terugstuurt, de switch al in gang is gezet. Dan krijg je te maken met je huidige leverancier die de switch niet kan terugdraaien en verwijst naar je "illegale" nieuwe leverancier die vervolgens weer beweert dat de retournering te laat is. Etc, etc, etc,
Het kost je dan veel tijd, ergernis, en telefoonkosten om het weer recht te breien, met een groot risico op foute facturen/eindafrekeningen die vervolgens ook weer tijd, ergernis en telefoonkosten met zich mee brengen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik krijg nooit telefoontjes van een belbedrijf dus ik heb niets te klagen.
Wink
Dan heb je geluk, misschien heb je je nummer nog niet zo lang, of heb je nooit je nummer achtergelaten bij een bedrijf wat dit doorverkoopt.
Als je nummer eenmaal ergens op een lijst terechtkomt vermenigvuldigt dit zich razendsnel en kun je je borst natmaken (zolang je je niet aanmeld bij infofilter).
Overigens heb ik wel eens gehoord dat zelfs KPN de gegevens van haar klanten doorverkoopt aan callcenters en direct marketing bedrijven.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door Ron58 »

Alleen andersom zijn er dus ook irritaties. En kost het om jullie te spreken geld. En in mijn ervaring, betaal ik geld aan mensen die mij niet het juiste antwoord kunnen geven.
Walter, uit heel de tekst van Roosje maak ik op dat zij het niet heeft over een callcenter wat fungeert als helpdesk voor een bedrijf, maar over een callcenter dat aan direct-marketing doet.

Ik ben het met je eens dat een helpdesk die niet goed functioneert en waar je ook nog eens dik betaalt om de fouten die notabene door het bedrijf zelf zijn gemaakt opgelost te krijgen ook een bron van ergernis is.
De persoon die je daar aan de telefoon hebt doet ook maar zijn/haar werk maar is op dat moment wel de spreekbuis voor het bedrijf, heb jij het helemaal gehad met zo'n bedrijf dat krijgt die persoon alle frustratie over zich heen.
Dan hebben ze mooi pech, verder dan die persoon kom je niet en schriftelijk reageren die bedrijven meestal niet, alle andere mogelijkheden dan een duur 0900 nummer bellen zijn waterdicht dichtgetimmerd (want die leveren niets op), dus moet de callcenter medewerker ook niet zeuren dat klanten zich op hem/haar afreageren.

Daar heeft zijn/haar eigen baas het naar gemaakt, niet de klant.
(Uitzonderingen daargelaten, je hebt natuurlijk ook een categorie klanten die zich altijd agressief opstellen)

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door Sunbow »

Voor ik me aangemeld heb bij infofilter (wat eenwerelduitvinding :D ) werd ik behalve lastig gevallen door zogenaamde telemarketeers ook bedreigd door deze beroepsgroep (ik vind mijn voicemailboodschap wissen en er een andere boodschap met veel Ka**termen overheen inspreken erg bedreigend), terugggebeld nadat ik gezegd had geen interesse te hebben, na 2x geen interesse gezegd te hebben kreeg ik te maken met iemand die toch bleef doordrammen, ik kreeg hypotheekaanbiedingen, terwijl ik tot 3 x toe al had gezegd dat ik in een HUURhuis woon (luisteren is ook een vak :wink: ) en ben intens gelukkig met mijn aanmelding bij het infofilter.

Helaas kan je je met het infofilter niet wapenen tegen colportage, dus ik durf de deur niet meer open te doen, omdat er hier vaak colporteurs actief zijn. triest dat je in Nederland zo bang moet zijn voor commerciele gladjakkers dat je je eigen voordeur niet meer open durft te doen, odmat je verbaal niet zo sterk bent.

En ja ik wil wel energie, etc, maar dat zou ik het liefste gewoon van een staatsbedrijf willen.

roosje-22-
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2008 11:37

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door roosje-22- »

ron 58 je zegt dat de besparing lang niet zo groot is..
maar als dat het geval is dan is het toch niet het probleem van het bedrijf noch de callcenter medewerker?
tenslotte houdt het dus in dat jij niet goed toegehoord hebt.

je hebt geen respect voor callcenter medewerkers en dat terwijl jij er zelf ook één was ?
en als je alle zogenaamde trucs of vlotte babbels zo goed herkent
waarom klaag je over iets wat je niet kent of mee gemaakt hebt?
of kan het zijn dat je zelfs als je behaupt zo goed te zijn toch een keertje wat gekocht hebt van een fraudeur bedrijf?


hoezo 200 mensen lastig gevallen?
mochten ze niet gebeld worden bestaat er altijd nog de infofilter of zie ik dat verkeerd?

en hoe kan de callcenter medewerker weten dat jij al 20 keer die dag gebeld word?

en fatsoenlijke werk is dit toch of heb je het liever dat al die jonge lui de straten op gaan, mensen beroven, dingen demoleren omdat ze zich vervelen en niks te doen hebben?

denk na je bent geen klein kind maar een volwassen man,
je reageert hier al zo kortaf en kwaad, ik wil me niet inbeelden hoe je aan de telefoon bent,
sta niet versteld als je een keertje een puber aan de lijn krijgt die je behoorlijkt zijn mening vertelt (en je weet vast wat dat inhoudt)
want vergeet niet hoe jij mensen aanspreekt of behandeld zo wordt je terug behandelt
what goes around comes around show some respect

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door Ron58 »

Helaas kan je je met het infofilter niet wapenen tegen colportage,
Een tekst bij de deurbel dat ik niet gediend bent van colportage, enquêtes, en jehova's getuigen werkt prima.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: te veel gezeur op dit forum

Ongelezen bericht door Ron58 »

tenslotte houdt het dus in dat jij niet goed toegehoord hebt.
Natuurlijk, de verkoper beloofd iets wat in de praktijk tegen valt, maar dat is de schuld van de klant, die heeft niet geluisterd.
je hebt geen respect voor callcenter medewerkers en dat terwijl jij er zelf ook één was ?
Wie zegt dat?
Ik heb alleen gezegd dat ik commercieel gewerkt heb. En gaf ook aan dat ik daar mijn buik vol van had. Ik bezocht daarbij bestaande klanten en viel geen vreemden onder het eten lastig.
en hoe kan de callcenter medewerker weten dat jij al 20 keer die dag gebeld word?
Dat weet de callcenter medewerker best. Klein rekensommetje als er zoveel callcenters zijn met zoveel medewerkers die dag in dag uit mensen lastig vallen.
denk na je bent geen klein kind maar een volwassen man,
je reageert hier al zo kortaf en kwaad, ik wil me niet inbeelden hoe je aan de telefoon bent,
Inderdaad, zoals ik hier reageer ben ik ook aan de telefoon, moet je me maar niet ongevraagd lastig vallen.
want vergeet niet hoe jij mensen aanspreekt of behandeld zo wordt je terug behandelt
what goes around comes around show some respect
Nogmaals, moet je me maar niet ongevraagd lastig vallen.
Reken dan ook niet op enig respect.
sta niet versteld als je een keertje een puber aan de lijn krijgt die je behoorlijkt zijn mening vertelt (en je weet vast wat dat inhoudt)
Die krijgt de kans niet, na de introductie zin heb ik de hoorn er al op gelegd. :lol:

Gesloten