LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Techem warmtemeters wat een ellende

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sharonca30
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2015 03:03

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door sharonca30 »

vervolg post 1 nu krijg ik geen woning omdat ik a: geen punten heb en b: er geen geld is om uberhaupt te verhuizen maar goed ga desnoods op een kale vloer zitten als het moet maar door deze dure rekeningen en ik net uit de schuld sarnering ben ik er zo weer in kan als dat mogelijk was want ga nu zelfs op straat komen te staan omdat ik geen inkomsten kan genereren en je met 900 euro per maand geen huur van 708 kan betalen en de 300 in totaal aan energiekosten met elkaar komt ik op 1008 om het over eten en zaken als tv en telefoon nog maar niet te spreken...Ik begrijp niet dat dit zomaar mag is er iemand van radar die iets kan betekenen voor ons en alle duizenden andere mensen er zijn hier binnen een jaar tijd al meerder mensen hun huis uit gemoeten ivm gezondheidsklachten en financièle ellende is er ook maar iets aan te doen?? mvg sharon

Leon1954
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2015 19:34

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Leon1954 »

Beste mensen,

Ook wij hier in Den Haag zijn geconfronteerd met absurd hoge afrekeningen. De hoogste totaalrekening is voor man alleen in 3 kamer flat van nog geen 90M3totaal betalen stookkosten € 2.800,= voor een halfjaar.
De enige instantie die volgens mij werkelijk iets voor ons kan betekenen is de huurcommissie.
Voor € 25,= nemen ze je zaak in behandeling en het zal ongeveer 4 maanden duren zo'n procedure.
Mijn zaak al aanhangig gemaakt en ben ondertussen veel informatie aan het verzamelen.
Kijk ook eens naar het NMDA principe.

Groetjes

Liesbeth

noelledebruijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2015 12:34

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door noelledebruijn »

Wederom gebeld gemaild enz naar zowel Techem als naar de vve. Geen reactie of weer reactie dat alles klopt! Afgelopen jaar minimaal kachel aan gehad en met dekens dikke truien pantoffels op de bank gezeten. Weer bijbetalen!!! Zo zat dat kastjes ontgrendeling eraf heb gehaald, kastjes wel netjes op kachel maar nu stonden binnen een week op de stoep om de kastjes te vernieuwen! Nu hebben ze wel ineens oren ernaar. Techem moet stoppen met bakken geld verdienen aan mensen die enkel een warm huis willen en als jet niet klopt moeten ze er wat aan doen!! Afzetten zijn het! Idd bij vriendin van me is het overdag 15 graden en savonds 21 en die betaald een derde van wat ik betaal. Hoe kan dit en wanneer wordt Techem eens aangepakt!!! Zo boos en zat ben k het. 13 telefoontjes inmiddels en 5 mails geen antw of kort antwoord dat het aan mij ligt. En dan zijn de meters ontgrendeld en weten ze me wel te vinden. 2 kamer appartement en enkel de woonkamer staat aan, vorig jaar 566 euro bij betalen en dit jaar weer bijbetalen.

celleke83
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2015 16:39

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door celleke83 »

Hallo, noelle

Mijn naam is marcella de bruijn ( ja echt)

En ben bezig om zoveel mogelijk mensen te kunnen bereiken via deze site mbt de extreem hoge rekeningen van techem.
hoop daarom ook echt dat je deze email leest.

Even in het kort ik ben bezig met een rechtzaak tegen de vve / techem..
Ik ben hier ongeveer al anderhalf jaar mee in de weer ..heb nu een rechtsbijstand ingeschakeld die hebben een onafhankelijke expert langs laten komen en heeft me in het gelijk gesteld maar techem wuift dit weg.
Ze maken het je niet makkelijk...
Ik woon in een 1 kamer app van 40 vierkante meter in een flat ( middenin)

De meters zijn in september 2010 geplaatst.
Ik had voor de plaatsing van de meters nooit zulke hoge rekeningen.


Ik betaalde daarvoor en nu ook 567,84 aan voorschot en kwam daar ook mee uit.

In 2010 betaalde ik 160 ,71 bovenop mijn voorschot.
In 2011 kreeg ik 0,30 terug
In 2012 betaalde ik 529,48 bovenop mijn voorschot
In 2013 betaalde ik 1241,85 bovenop mijn voorschot
In 2014 betaalde ik 508,87 bovenop mijn voorschot

Deze meet apparatuur klopt van geen kanten.

Dus ben ik op zoek naar mensen die met hetzelfde probleem zitten en misschien samen met mij deze strijd aan willen gaan ...en mocht er een rechtzaak komen....( kantonrechter is er nu mee bezig) zou jij mij hierin willen steunen.

Ik hoor graag van je mvg marcella de bruijn

celleke83
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2015 16:39

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door celleke83 »

Tineke55 schreef:Ook ik heb een torenhoge rekening gekregen van Techem na plaatsing is een half jaar berekend voor het verbruik middels de warmtemeters gemeten. Ik moet € 1850 euro bijbetalen. Stook nauwelijks alleen in de kamer en de keuken. Meerdere bewoners hebben een enorme rekening gekregen.
Wat ik wel gelezen heb in eerder forumdiscussie over warmtemeters dat je er niets voor moet zetten tot 60 cm! Ik ga dit allemaal controleren natuurlijk. Maar lig vooreerst wakker van het bedrag en bedenkend dat dit volgend jaar het dubbele kan zijn.
Wat mij opvalt is dat bij eerdere rechtszaken nauwelijks door de rechters begrepen wordt wat en hoe groot het probleem is.
Iedereen begrijpt dat hier juridisch wel degelijk iets te halen valt: Radar hebben jullie inmiddels zicht op recente jurisprudentie hieromtrent?
Het moet gaan om duizenden gezinnen die jaarlijks ten onrechte vanwege de onbetrouwbare meetmethode de dupe zijn.
He tineke het is al weer enige tijd geleden dat u gereageerd had op mijn reactie mbt hoge rekening techem. Ik ben dr mee bezig maar zou u mij even een email kunnen sturen. Alvast bedankt.
Mvg marcella ...[email protected]

BasO88
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2016 17:50

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door BasO88 »

Heeft een eender van jullie inmiddels dit probleem op weten te lossen?

Madeleine1955
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 aug 2013 07:40

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Madeleine1955 »

Ik woon in een appartementencomplex in Schiedam, gekocht in 2007. In mijn bijdrage VVE is een voorschot
begrepen ad. € 1047 per jaar levering verwarming/warm water. In 1ste instantie oude meters, maar in 2010 door Techem vervangen door digitale meters. Tot 2 jaar geleden oliestook, mijn jaarlijkse teruggave € 400, in 2013 zijn door de VVE (mijn jaarlijkse bijdrage onderhoud € 1.800) de oude ketels vervangen door rendementketels op gas, ik ontvang nu gemiddeld € 550 terug, ondanks het feit dat ik 24/7 thuis ben.

Techem neemt de stand op van mijn meters, verwarming en warm water. Via de VVE ontvangt Techem een opgave van de totaal verbruikte m3 gas + een verdeelsleutel algemene kosten per appartement. Techem maakt een berekening: aantal m3 gas totaal verbruikt verwarming = x bedrag : aantal verbruikseenheden.
Per eenheid word ik verrekend. Aan Techem betaal ik € 28, kosten rekening en opnemen (digitaal, stuk goedkoper dan de oude vloeistofmeters).

Techem neemt meterstanden op en stuurt u een rekening, maar deze rekening is gebaseerd op de aangeleverde verbruikte eenheden en kosten door, in mijn situatie de VVE, of verhuurder, c.q. eigenaar van uw woning.

Ik denk eerder dat u als u een te hoge afrekening ontvangt en dit ook het geval is bij uw buren, u moet onderzoeken hoe de prijs per eenheid is berekend door verhuurder, eigenaar of VVE.

cgurbuz
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2016 19:48

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door cgurbuz »

Mensen ik heb techem flink op zn muil zien gaan bij een zitting laatst waarbij de bewoner niets hoefde te betalen met 2 jaar terugwerkende kracht. En nu komt mijn zitting tegen ze waarbij ik er zelf nog sterker voor sta.
Pas op voor deze onzin bedrijf die je lichter maakt en van kastje naar muur stuurt.
Degene die info nodig hebben over hoe ze met techem om moeten gaan en het Tot een zitting moeten laten komen kunnen me berichten voor tips. Volgens de wet heeft iedereen recht op een gespecifieerde rekening van zijn woning en van de openbare ruimten van zijn flat. Vraag hierom en laat het checken. Ze zij ook verplicht om het te laten checken door een onafhankelijke partij als jullie erom vragen. Ze zijn ook verplicht om de meters te ijken om de zoveel tijd.

gebrnaambezet
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2016 17:37

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door gebrnaambezet »

Hallo iedereen,

Wij hebben helaas ook een bizarre rekening van VVE/Techem op de deurmat gehad. Vervelend om te lezen dat meer mensen hier last van hebben maar tegelijkertijd ook een steun dat wij hier niet alleen in staan.

Helaas ziet het ernaar uit dat wij juridische stappen moeten ondernemen om deze spookrekening van ons af te krijgen en ik hoor graag hoe dit bij de rest is verlopen. Informatie, tips, alles is welkom!

[email protected]

BRNRDS
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2008 12:17

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door BRNRDS »

Hier dezelfde ellende.
Kreeg een rekening van € 384 bovenop de reeds betaalde voorschotten a €1405
Het blijkt dat ik maar liefst 2,5 keer zoveel heb verbruikt dan vorige jaren, terwijl het een zachte winter was. Ik heb thermostaatkranen van een gerenommeerd merk gemonteerd toen ik ertoe gedwongen werd meters te accepteren. Ik beslist niet overmatig stook en 's nachts altijd de radiatoren uitdoe. Twee van de 4 gebruik ik zelden. Voor een 2 kamer flatje maar eventjes ruim € 1700,= /jaar.
Vroeger toen die ellendige meters nog niet waren aangebracht deelden we het totaal door het aantal inwoners en kreeg ik vaak nog een flink bedrag terug. Met een list hebben ze mij wijs gemaakt dat meters verplicht werden, terwijl je ze blijkbaar toch kunt weigeren in welk geval een bijtelling of schatting zal plaatsvinden. (dat kan alleen maar in uw voordeel zijn. ja ja)

Je hebt totaal geen zicht op het verbruik en na een jaar schuiven ze een gepeperde rekening onder je neus, waaraan niet te tornen valt.
Kortom Techem heeft bij voorbaat gelijk. Niemand begrijpt iets van die berekeningen.
Ik heb overal lange gordijnen. De meters hangen dus in een warmte isolerend luchtkussen wat mogelijk de meting beïnvloed?
Je mag niets voor de meters plaatsen, dus het gaat niet om alleen de oppervlaktetemperatuur van de radiator, Techem lult maar wat.
Het gaat om een woonhuis en daar zou je toch zonder bezwaren lange gordijnen moeten kunnen ophangen tegen inkijk zonder gepeperde rekeningen voor de verwarming te moeten ophoesten. En als ik een kast of stoel plaats ergens voor de radiator moet dat ook kunnen, anders kan ik mijn halve woning niet benutten. Maar volgens Techem, die zichzelf tegenspreekt, gaat het dus alleen om de warmte van het verwarmingselement, dus de radiator. Hoe kun je een meting verrichten op die basis? Het gaat immers om de relatie kamer watertemperatuur? Bij mij staat veel zon in huis en het kan met gemak oplopen tot 24 a 30 graden en zomers zelf een eind boven de 30 afhankelijk van zonwering klimaat enz. Zelfs zonder verwarming krijg ik het hier niet eens onder de 20 graden. De meting kan geen doorstroming meten. Echt waardeloos.
Er staat hier een identieke flat zonder meters die niets meer verstookt dan wij. Die zijn aanzienlijk beter af met een gemiddelde rekening zonder verrassingen en dat zonder Techem die ook flink rekent voor het beheer.

Waarom is er geen regel of wet die transparantie afdwingt op stookkosten? Waarom kunnen we b.v. online niet inzien wat er per dag of week wordt verstookt? Je kunt gewoon geen vinger aan de pols houden wat de stookkosten betreft. Waarom dwingt de wet bemetering af, terwijl het geen vermindering van verbruik oplevert of waarmee men de mythische CO2 onzin promoot.

Externe factoren vertroebelen de meetresultaten. We hebben in het verleden een torenhoge stapel klachten gedeponeerd over de verwarmingsmeters. Sommigen moesten in het verleden 3500 tot 7000 bijbetalen voor dezelfde appartementjes. Dat is meer dan een hele etage verbruikt met 6 woningen!

Kortom het is waardeloos. Geen enkele verbruiks-meting is zo obscuur en dubieus als verwarmingsmeters.
Techem heeft blijkbaar het monopolie verkregen.

BRNRDS
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2008 12:17

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door BRNRDS »

Vraag mij iets af wat dat krankzinnige verbruik betreft.
€ 1720 voor in principe 1 kamer.
Als ik dat omreken naar KWH dan kom ik op ongeveer 21 KWH per dag!
Bij € 0.22/Kwh.
1720/0.22=7819
7819/364=21 Kwh/dag
en dat in slechts een 10 tal uren met 2 radiatoren, ik zet de boel 's nachts uit.
Dit bij iets van 20 graden, voor zover ik dat in de hand heb met het klimaat, de zon en de invloed van omwonenden.
Het is niet mijn gewoonte om met open ramen en deuren te zitten als de verwarming aan staat.

Waarbij nog moet aangemerkt dat het stookseizoen maar een paar maanden duurt, dus het verbruik per dag zou weleens tot 50 KWH/dag (10 uren/dag over 5 maanden) of hoger op kunnen lopen.
Wat ongeveer inhoudt maximaal open wat bij mij nooit het geval kan zijn.

Peter JB
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2017 12:07

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Peter JB »

Ik heb afgelopen zaterdag mijn afrekening gekregen.
Ik mag nog € 1.656 bijbetalen op een voorschot van € 1.044.
Volgens de meters heb ik 5188,5 eenheden verbruikt, de woonkamer en Keuken zijn de hoofd gebruikers resp 2647 en 1543
Ik heb de hoofdkranen voor de helft opengezet en de radiator op stand 2 of soms 3.
Volgens Techem komt dat doordat ik de radiator in de nacht niet uitzet.
Kan iemand mij vertellen of dit klopt?
Want bij navraag bleek dat er meer bewoners zijn die dat niet doen.

Kan iemand mij vertellen hoeveel m3 overeenkomt met 5188 eenheden.
En hoe warm het in mij huis moet zijn als ik dit echt het afgelopen jaar verstookt heb.
Buren ook op 10 hoog hebben resp 427 en 780 verbruikt .

patricia.verwilligen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2017 23:08
Contacteer:

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door patricia.verwilligen »

Ik kan de rekeningen van techem niet meer betalen.i

rvelting
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2017 19:09

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door rvelting »

Nou, dit is dus nog echt niet opgelost!

Ik woon sinds 2014 in een appartement, ook met Techem verwarming. Een blokverwarming die ik alleen tijdens de winter aan heb en om de dag douche ik 10min.

Ja, hier betaal 100 per maand voor. Krijg dan wel ieder jaar rond de 200 euro terug, maar dan nog. Echt een absurd hoog bedrag.
Een flatgenoot betaald rond hetzelfde bedrag en verbruikt ook ongeveer net zoveel. Weer een andere flatgenoot betaalt 30/40 per maand en verbruikt OOK net zoveel!!

RADAR HELP! Want dit gaat gewoon echt te ver!!

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Harm.calc »

rvelting schreef:Nou, dit is dus nog echt niet opgelost!

Ik woon sinds 2014 in een appartement, ook met Techem verwarming. Een blokverwarming die ik alleen tijdens de winter aan heb en om de dag douche ik 10min.

Ja, hier betaal 100 per maand voor. Krijg dan wel ieder jaar rond de 200 euro terug, maar dan nog. Echt een absurd hoog bedrag.
Een flatgenoot betaald rond hetzelfde bedrag en verbruikt ook ongeveer net zoveel. Weer een andere flatgenoot betaalt 30/40 per maand en verbruikt OOK net zoveel!!

RADAR HELP! Want dit gaat gewoon echt te ver!!
Ik neem aan dat je de verwarming aan hebt als het koud in huis is, niet omdat het winter is. Soms is het in het najaar op dagen kouder dan warmere dagen in de winter. We roepen weer wat met z'n allen.
Een afrekening wordt gemaakt op basis van het jouw verbruikte punten van je meters ten opzichte van het totaal aantal verbruikte punten van alle meters samen. Inzage in de afrekening en onderbouwing daarvan, ook in het verbruik van de andere gebruikers is een voorwaarde om er achter te komen waar wat mis gaat. Zolang dat er niet is kun je hier op dit forum van alles roepen maar leidt dat tot niets.

In 2016 zijn hier de meters op de radiatoren vervangen door Techem meters. Eigenlijk geen storingen meer (dus niet meer berekenen van verbruik) en een goede, duidelijke afrekening. Niets te klagen.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Harm.calc schreef:
rvelting schreef:Nou, dit is dus nog echt niet opgelost!

Ik woon sinds 2014 in een appartement, ook met Techem verwarming. Een blokverwarming die ik alleen tijdens de winter aan heb en om de dag douche ik 10min.

Ja, hier betaal 100 per maand voor. Krijg dan wel ieder jaar rond de 200 euro terug, maar dan nog. Echt een absurd hoog bedrag.
Een flatgenoot betaald rond hetzelfde bedrag en verbruikt ook ongeveer net zoveel. Weer een andere flatgenoot betaalt 30/40 per maand en verbruikt OOK net zoveel!!

RADAR HELP! Want dit gaat gewoon echt te ver!!
Ik neem aan dat je de verwarming aan hebt als het koud in huis is, niet omdat het winter is. Soms is het in het najaar op dagen kouder dan warmere dagen in de winter. We roepen weer wat met z'n allen.

Bij blokverwarming betaalt iedere deelnemer mee aan het aan staan van de ketel ook aan het einde en begin van het stookseizoen. Dus niet alleen, zoals jij zegt in de winter.

Een afrekening wordt gemaakt op basis van het jouw verbruikte punten van je meters ten opzichte van het totaal aantal verbruikte punten van alle meters samen. Inzage in de afrekening en onderbouwing daarvan, ook in het verbruik van de andere gebruikers is een voorwaarde om er achter te komen waar wat mis gaat. Zolang dat er niet is kun je hier op dit forum van alles roepen maar leidt dat tot niets.

In 2016 zijn hier de meters op de radiatoren vervangen door Techem meters. Eigenlijk geen storingen meer (dus niet meer berekenen van verbruik) en een goede, duidelijke afrekening. Niets te klagen.

BRNRDS
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2008 12:17

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door BRNRDS »

Wie het begrijpt mag het zeggen.

Geachte heer xxx, Bedankt voor uw reactie. Het betreft niet enkel de verdeelsleutel voor de vaste kosten waardoor uw afrekening hoog uitvalt. Ook zien wij dat het gemiddelde verbruik van het complex ligt op +/- 630 eenheden per jaar. Als wij kijken naar uw verbruik over de laatste afrekening, dan heft u een verbruik van 2130 eenheden per jaar. U verstookt volgens deze gegevens meer dan driemaal zoveel, dan de gemiddelde gebruiker in het complex. Dit kan gebeuren als het complex aanzich al warm is en dat er dus weinig gestookt hoeft te worden voor een warme woning. Dit is vaak de reden dat overige bewoners weinig verstoken. Wij kunnen dan ook stellen dat uw verbruikerskosten de post is die zorgt voor een hoog bedrag op uw afrekening. Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Techem Klantenservice

Dus als je woning door omstandigheden al warm is is dat een oorzaak van hoge stookkosten????

Volgens Techem hebben lange gordijnen invloed op de meting en ook mag je er binnen 60 cm niets voor plaatsen.
Noem ik niet eens de vensterbankjes waardoor de radiator in een micromilieu een heel andere temperatuur zal hebben dan wanneer het open is.
De meting berust op een verschil tussen radiator en omgeving. Dus als het achter een gordijn aanzienlijk warmer is dan in de kamer, denkt dat ding dat de verwarming wagenwijd openstaat. Terwijl de werkelijke warmteafgifte voor de kamer tamelijk laag is. Hoe kun je van een realistische meting uitgaan als het zo dubieus is? Ook de zon warmt de ruimte achter het gordijn aanzienlijk op.
Ik heb altijd lange gordijnen gehad en een bepaalde lage kast staat al 40 jaar op dezelfde plaats inderdaad vrij dicht op de verwarming, met die metertjes betaal ik mij nu letterlijk blauw. 150 Euro per maand en dan komt er nog een nabetaling. Daarboven nog warm water ook een 240 Euro.
Kortom een dikke 2000 Euro per jaar.
Voor een enkele kamer en heel soms de slaapkamer voor een uurtje als het erg koud is. Sinds die torenhoge rekening dit jaar heb ik de radiatoren niet meer gebruikt. Het is te gek voor woorden. 3 maal gemiddeld aan stookkosten hoe is zoiets mogelijk? Ik zet nooit de radiatoren vol open.
Sluit de ramen als ik stook en 's nachts staan ze altijd uit.

Als ik een berekening maak op grond van KWH IR elektrisch, dan zou ik over 4 maanden 64 KWH/ dag kunnen stoken of 40 KWH/dag over 6 maanden.
Dat is natuurlijk onzinnig hoog. Zoveel kan ik niet hebben verstookt. Maar Techem en VVE gaan uit van de heilige meting. Dat er door opstelling en woonomstandigheden aanzienlijke verschillen kunnen ontstaan wordt tegelijk bevestigd en ontkend.

In 2010 betaalde ik nog 400 Euro per jaar, dat was nog zonder meter als gemiddelde, In 2011 was het plots 1000 € /jaar
Nu is dat dus maar liefst meer dan 4 maal zo veel als in 2010 met 1730 €/jaar
Mijn stookgedrag is niets veranderd.
Als verklaring komt Techem dan met het argument dat de kosten nu eenmaal stijgen. klacht opgelost. Makkelijk is dat.

nkliffen
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2012 08:02
Locatie: Amersfoort

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door nkliffen »

Er is wel veel aandacht voor het onderwerp maar na het vele lezen zie ik niet echt een oplossing, behalve dan verhuizen.
Ook ik heb het nodige hierover op dit forum geschreven;

viewtopic.php?f=159&t=178045&p=2485015#p2471333

ernieeduard
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2017 13:25

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door ernieeduard »

Ik had ooit ook deze meters 30 jaar geleden ik had een had eenheid van 3,70 bij 6 meter en ik betaalde toen al 400 euro alleen aan verwarmingskosten dus geen stroom ik was nooit thuis en de verwarming stond altijd uit, aan het eind van het jaar moes ik nog een +/- 900 gulden aftikken ook al kon ik bewijzen dat ik 11 maanden op zee zat.
Dit is gewoon een lekker verdien model voor de beheerder van deze verwarming, ik heb eens gelezen dat deze bedrijven hier honderden miljoenen aan verdienen voor NIET geleverde service, en van de overheid hoef je niks te verwachten.

Ik heb nu stads verwarming van Eneco en kan je vertellen dat ik aan verwarmingskosten 300 euro per maand kwijt ben en in de winter zit ik heel vaak in een warm oord, en als ik klaag krijg ik steeds te horen dat de gemeente akkoord is gegaan met de nieuwe verhogingen en op de zelfde bladzijde lees ik dan, dat de gemeente en provincies van Eneco honderden miljoenen krijg uitbetaald voor de aandelen die deze gemeente en provinciën bezitten in Eneco, daar krijg ik toch een vreemde smaak van in mijn mond en denk zelf aan maffia praktijken.

erom
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2019 15:15

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door erom »

Hier nog een stukje TECHEM-ellende:
Onlangs heb ik de afrekening verwarmingskosten 2018 ontvangen. Hoewel ik mij niet anders heb gedragen dan voorgaande jaren en de winter heel zacht was bleek dat mijn verbruik t.o.v. 2017 met 326 % en t.o.v. 2016 met 196 % te zijn gestegen!

Bij nader inzien bleek dit veroorzaakt te worden door de aflezing van de woonkamer warmtemeter ( maar liefst 339 % hoger dan vorig jaar ).

Nu is er met die warmtemeter het een en ander gebeurd. Om te beginnen is de radiator vervangen waardoor hij opnieuw moest worden geplaatst (na enkele maanden op de vensterbank te hebben gelegen). Vervolgens bleek hij niet automatisch af te lezen.

Dit verbruik kan gewoon niet kloppen! Ik maak een sober gebruik van deze radiator; hij is maar af en toe even aan en om aan de 4593 warmte-eenheden te komen die verbruikt zouden zijn, zou de verwarming bijna een half jaar 24 uur per dag aan geweest moeten zijn. Dit nu is zeker niet het geval geweest.

TECHEM reageert op de klacht met een uitgebreide beschrijving van de werking van de meter. Het hoge verbruik kan allerlei oorzaken hebben maar de meter is onfeilbaar.

Gesloten