LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mootje1970 »

Zou iemand hier mij kunnen helpen aan het telefoonnummer van de afdeling Incasso van Eneco. Aan dat 0900 nummer van de klantenservice heb ik helemaal niks, die kunnen helemaal niks voor mij doen. Heb het hele internet afgestruind maar kan het nummer nergens vinden. Het is toch belachelijk dat als je een probleem hebt gewoon niet de juiste medewerker kunt spreken maar alleen een call-center medewerker die van toeter nog blazen weet??

Hoop echt dat iemand het weet want heb een probleem met eneco en de medewerker van de schuldhulp verlening had hun een fax gestuurd waarop de Eneco de incasso tijdelijk zou stoppen en nu krijg ik vandaag alsnog een brief van een incasso bureau met nog een tweehonderd euro incasso kosten er boven op!!!
Ben echt zo boos.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mar42 »

heb wel een gewoon nummer voor je van eneco:
088 8964269

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mootje1970 »

Heel erg bedankt...dit nummer is op dit moment niet beschikbaar..hoop morgen wel. Ga het gewoon proberen..denk alleen niet dat het helpt met die horken daar...heb al zoveel geprobeerd.

Zie hier mijn verhaal http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=66332

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door AGGB »

Deze info, die ik hier plaats is gekopieerd van de alexsite waar men alternatieve nrs kan vinden voor vele 0900 nrs.dus ook van andere bedrijven. http://www.vraagalex.nl/informatie-over ... ieven.html
Alternatief voor: Eneco



0900-nummer: 0900 0201 (10 cpm)
Alternatief nummer: 010 4576666 of 0800 3267876 (gratis)

Antwoordnummer: 10081
2400 VB Alphen aan den Rijn

Extra informatie:
Nieuw alternatief: 010 - 890 96 61, 010 8923096 of 088 8950130.
Wij hebben bericht gehad dat het alternatieve nummer van Eneco niet meer werkt. Mocht u een alternatief weten horen wij dat graag. U kunt mailen naar [email protected].
Schrijven kan natuurlijk wel, naar het bovenstaande antwoordnummer.
Alternatief Eneco Energy (Warmte en warm tapwater): 023 510 3443
Anti-callcenter:
Rotterdam Telefoon 010 4576284 (Juridische Zaken)
Nog een alternatief: 010 8909625, 023 510 3443

(en Mar42 heeft weer een ander nr, misschien nuttig als dat nog werkt om dat aan de alexsite te melden)

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mar42 »

Ja had ik al gelezen, echt schandalig, ik hoop dat de gemeente wat voor je kan je doen, en dat je rust krijgt. sterkte :wink:

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mar42 »

nog beter die nummers van jou AGGB, ik had het van de site van 0900alternatieven.nl
Die stond in mijn favorieten, en heb die van alex ook, maar die is veel beter.

Weet zeker dat mootje1970 meer aan die nummers van alex heeft :wink:

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mootje1970 »

Lief van jullie , dank jullie wel :lol:
heb wel gehoord dat de alternatieve nummers ook gewoon door schakelen naar het 0900 nummer maar dan zonder die kosten. Dan kom ik nog op dat call center en daar heb ik totaal niks aan. Maar ik ga het proberen morgen..probeer alles maarja...of het succes heeft is nog de vraag want ze zijn gewoon ronduit onbeschoft. Ik probeer altijd netjes te blijven maar zij staan toch sterker..dat is de pest.

Maar nogmaals bedankt ;)

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mar42 »

Hoop dat het je een beetje heeft opgepept, en succes morgen met bellen naar de alternative nummers van AGGB.
Probeer deze avond een beetje rust te vinden :wink:

Laat morgen nog even weten of het gelukt is.

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mootje1970 »

Dank je ;) echt heel lief en ook heel fijn dat er een forum als dit is met zulke behulpzame mensen. Kan je het toch even van je afschrijven.
Laat het zeker nog weten morgen..voor nu kan ik toch niks doen dus probeer het maar even los te laten. Morgen weer een dag ;)

Fijne avond nog !!

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mar42 »

mootje1970, ben je al wat wijzer geworden vandaag??

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mootje1970 »

Hoi,

Nou ben druk aan het bellen geslagen vanmorgen vroeg..bij de meeste nummers hoor je dat het nummer niet in gebruik is, bij het laatste nummer kreeg ik iemand aan de lijn maar zij waren van joulez ofzo?? Daar zat ik helemaal verkeerd. Via de overige nummers wordt je gewoon doorgeschakeld naar datzelfde callcenter waar je dus weer niks aan hebt. Het enige advies wat ze konden geven was om de gemeente contact op te laten nemen, want alleen een aanmelding was niet voldoende volgens haar. Dat staat anders wel in mijn brief, zij hebben tot twee maal toe een fax gehad van de schuldhulpverlening. Toen zei zij dat dat al drie weken geleden is en dat ze niet kunnen blijven wachten. Ja hallo..er zijn ook nog wachtlijsten, daar kan ik niks aan doen.
Contact gehad met de vrouw van de gemeente waar ik dinsdag was geweest en zij had mijn dossier inmiddels al overhandigd aan de desbetreffende afdeling en ik moest nog onderverdeeld worden bij iemand, ze wist nog niet wie dat was en zou dat vandaag voor me uitzoeken en dan zou ik terug gebeld worden. Nou dus niet....ik ga morgenochtend maar gelijk weer de gemeente bellen. Krijg het hier erg benauwd van want ik kan niet zomaar even 900 euro ophoesten en overigens ben ik het niet eens met die incasso kosten aangezien ik ergens heb gelezen dat zodra ze een bericht krijgen van de schuldhulpverlening ze de incasso twee maanden opschorten in afwachting van de hulpverlening. Maar krijg meer het idee dat als zij een bericht krijgen van de schuldhulpverlening, voor hun een teken is dat ze op moeten schieten met aflsuiten voordat ze dat anders misschien niet meer kunnen doen :evil:
Helaas dus nog geen stap verder....heb nog twee dagen, want maandag moet het betaald zijn anders ben ik de pineut dus :(

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mar42 »

Dus nog weet je niks, das balen, maar blijf hoop houden. :wink:

btw Joulez is van Eneco :wink:

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mootje1970 »

ja die vrouw zei dat ze een soort van zijtak waren en zij gingen ook totaal niet over mijn regio..konden hier dus niks mee. Ook niet met de vraag of zij een intern nummer voor mij hebben. heb alle nummers geprobeerd maar kom er helaas niet verder mee.
Morgen maar weer proberen en kijken wat de gemeente nog kan doen. Anders hou ik mijn hart vast en vrees ik met grote vrezen ... :(
Vind het niet normaal dat ze mensen zo met hun rug tegen de muur zetten, wat je ook probeert.

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mootje1970 »

Nou vandaag belde de er een man van de schuldhulpverlening, hij had de afdeling Incasso van Eneco gesproken..ja hun kunnen dat dus wel!
Hij had gevraagd of ze de faxen hadden ontvangen, ja dat hadden ze dus maar ze hadden er verder niks mee gedaan :evil:
Ze gingen er naar kijken en dan zouden ze erop gaan antwoorden.
Heb er een hard hoofd in, lekker het weekend in gaan zo.
Waarom zouden ze ernaar moeten kijken, ze moeten gewoon niet zeuren en even afwachten nu....ze laten me dus gewoon nog steeds in onzekerheid!! :cry:

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mar42 »

Dan komt het vast allemaal goed, vestig daar je hoop een beetje op. :wink:

slachtoffervandegraaiers
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2009 08:42

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door slachtoffervandegraaiers »

Iedere keer krijg je een andere medewerker, dus degene die jouw probleem behandeld, zal nooit je probleem afhandelen.
Het is afschuiven per afdeling aldaar, en van kastje naar de muur gestuurd worden.


Ik ben ook reeds 19 jaar klant, maar wordt nu dit laatste jaar bedonderd en bedreigd met torenhoge kosten terwijl ik vele malen minder heb verbruikt.
Denk erom... Vraag om garanties en laat alles zwart op wit zetten als zij uberhaupt een toezegging doen om een probleem op te lossen!




LET OP!
Energiebedrijven zijn niet meer wat ze waren, het zijn vergaarpotten van criminelen die onder toeziend oog en met groot genoegen en toestemming van ons eigen kabinet (want die verdienen er ook miljarden mee) burgers bedonderen en leegtrekken, onder dreiging van incasso en afsluiting.

mootje1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2009 12:37

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door mootje1970 »

Nog even een vervolg hoe het bij mij verder is verlopen.
Ben dus naar de schuldhulpverlening gegaan en wat denk je? Eneco ging er niet in mee!!!! Wat een botte boeren zijn dat toch.
Het incassotraject werd dus gewoon voortgezet, mijn moeder is zo lief geweest om dit voor mij voor te schieten, gelukkig want anders zou mijn gas en licht dus gewoon afgesloten worden.

Maarrrr...kreeg vandaag een briefje van mijn schuldhulpverlener met het telefoonnummer van de afdeling incasso van Eneco!!
Volgens mij mag hij dit niet doen maar ik ben er blij mee want wellicht hebben vele mensen hier wat aan, dat call center schiet je immers niks mee op.

Het nummer is 088-8950070

:lol: :wink:

antoinetteb41
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2008 20:19

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door antoinetteb41 »

Ik kreeg vanmiddag een of andere incassofiguur aan de deur,alleen ik was niet thuis, afgelopen woensdagmiddag alle dingen via ideal betaald.
Zonet die klantenservice gebeld van hoe en wat, ze konden niks zien, en een bankafschrift is geen bewijs,alleen een bewijs van de Gwk etc..
Moet niet gekker worden, waarom hebben ze dan nog de ideal functie.
Elders stond al dat de dienstverlening slechter geworden is.

antoinetteb41
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2008 20:19

Re: Telefoonnummer afd. incasso Eneco

Ongelezen bericht door antoinetteb41 »

Even een update,

Zonet dat normale nummer gebeld, kastje muur geval ,gewoon in en in triest met die zooi daar.
Maandag moest ik weer terugbellen, het is ongelofelijk dat je een directe betaling na 3 dagen nog niet kan verwerkt hebben.
Bij die betaling van woensdag zat ook die 50 van het huisbezoek,die moet ik terug op het afschrift van de bank stond een tijd 17uur, dus hier staan ze ook juridisch niet mee in hun recht.
Wordt vervolgd.

Gesloten