LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Termijnen Budget energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Y.Hesseling
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2017 10:56

Termijnen Budget energie

Ongelezen bericht door Y.Hesseling »

ik heb bij Budget energie 12 termijnen betaald, ik betaal vooruit, op 2 november kan ik mijn meterstanden doorgeven voor de eindnota, en nu gaan ze gewoon door met het innen van termijnen. Ik heb nu dus 13 termijnen betaald ook al voor november 2020,

Het termijnbedrag was gebaseerd op 1/12 deel van het jaarverbruik.
Mag dat zomaar?

Cro
Berichten: 2067
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Termijnen Budget energie

Ongelezen bericht door Cro »

Lijkt me op zich niet vreemd als je vooruit betaald immers is het al bijna november, dus tenzij je al geruime tijd hebt opgezegd en je voor 1 november gaat verhuizen van leverancier vind ik het niet vreemd. Daarnaast, het is ook maar een voorschot, verbruikt je niet, dan betaal je ook niet en krijg je het geld gewoon weer terug nadat je best overgestapt op een andere leverancier.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Termijnen Budget energie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is dit dezelfde casus? In dat geval is het dus opgelost:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/b ... dccce72f4a

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Termijnen Budget energie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op 2 november de stand doorgeven is in een nieuwe maand. Dat wil zeggen dat u op 2 november nog klant bent. En omdat u klant bent moet u dus ook gewoon betalen. En alle betalingen worden meegenomen in de jaarnota.

Y.Hesseling
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2017 10:56

Re: Termijnen Budget energie

Ongelezen bericht door Y.Hesseling »

Ja, ik begrijp dat het verrekend wordt. Alleen is mijn termijnbedrag gebaseerd op 12 termijnen, staat in contract, dan hadden ze dat op 13 termijnen moeten baseren. Dat betekent dat iedere klant teveel betaald, bovendien vertelde een medewerkster mij dat de eindnota 4 tot 8 weken duurt. De mij beloofde korting aan het begin van het contract, en de teveel betaalde termijnen blijven zo maanden hangen bij Budgetenergie. Ik heb dit bij andere energiebedrijven nooit zo gehad, daar was het gewoon , na 12 termijnen de eindnota, met daarin de eventuele terugbetaling, en nieuw termijn bedrag. Daarom vroeg ik mij af of dit zomaar mag.

Y.Hesseling
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2017 10:56

Re: Termijnen Budget energie

Ongelezen bericht door Y.Hesseling »

Beste Snuffel1,
Dank voor uw reactie, dat schept duidelijkheid, ik kan inderdaad pas op 2 november de standen doorgeven op de site van Budget, eerder is niet mogelijk.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Termijnen Budget energie

Ongelezen bericht door grun »

Y.Hesseling schreef:
31 okt 2020 10:14
Dat betekent dat iedere klant teveel betaald, bovendien vertelde een medewerkster mij dat de eindnota 4 tot 8 weken duurt. De mij beloofde korting aan het begin van het contract, en de teveel betaalde termijnen blijven zo maanden hangen bij Budgetenergie.
Dat valt reuze mee. Die voorspelde termijnen zijn aan de voorzichtige kant, in de praktijk zijn ze iets sneller. Mijn contract liep op 2 oktober af, op 14 oktober viel de eindafrekening in de bus en de terugbetaling stond een week later op de rekening. Ik probeer ieder jaar over te stappen (niet alleen voor energie maar ook voor internet/tv/telefoon), en kom regelmatig weer terug bij Budget.

Gesloten