LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sarah.berden
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2020 18:49

Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door sarah.berden »

Binnenkort ga ik verhuizen naar een energiezuinige woning. Ik krijg onder andere zonnepanelen en een warmtepomp. Nu ben ik aan het kijken welke energiemaatschappij goed zou zijn. Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik niet goed welke energiemaatschappij ik zou moeten kiezen.

Wie heeft er een goed advies over hoe je de beste energiemaatschappij kunt kiezen?
Laatst gewijzigd door Radar op 20 aug 2020 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vraagstelling verhelderd: er is niet zoiets als 'de beste' energiemaatschappij, dat hangt af van een hoop factoren

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik gebruik altijd gaslicht.com en google. Daarmee kom ik ver genoeg om een beeld te vormen.


Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb zelf sinds februari jl. zes panelen met een hoge opbrengst (1500 kwh in zes maanden).

Op gaslicht.com kwam Pure Energie als goedkoopste uit de bus met een 1 jaar contract. Over de stroom die je niet gebruikt geven zij momenteel 14,5 eurocent per kwh. Doorgaans is dat ongeveer 6 eurocent.

Vervolgens via Cashbackxl overgestapt. 25 euro goedkoper dan gaslicht.com. Heb de 25 euro cashback snel ontvangen.

Schraperiger kan het niet.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door scontra »

sarah.berden schreef:
18 aug 2020 19:35
Binnenkort ga ik verhuizen naar een energiezuinige woning. I
Wie heeft er een goed advies over hoe je de beste energiemaatschappij kunt kiezen?
Kijk eerst eens hoelang uw huidige energiecontract nog duurt, want vroegtijdig opzeggen/overstappen kost een overstapboete.
In dat geval zou u kunnen overwegen om uw huidige contract (zo mogelijk) mee te nemen.

Toch een andere leverancier, dan is "PURE ENERGIE" mogelijk een zeer geschikte leverancier.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik moet binnenkort ook een energieleverancier gaan kiezen, dus dit is wel een topic waar ik even een oogje op zal houden.

Overigens heb ik plannen een PlayStation 5 aan te schaffen, dus als er tegen die tijd een aanbieder is die dat al aanbied (komt pas in december uit), dan is dat iets wat ik in de overweging mee neem.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
20 aug 2020 13:12
Ik moet binnenkort ook een energieleverancier gaan kiezen, dus dit is wel een topic waar ik even een oogje op zal houden.

Overigens heb ik plannen een PlayStation 5 aan te schaffen, dus als er tegen die tijd een aanbieder is die dat al aanbied (komt pas in december uit), dan is dat iets wat ik in de overweging mee neem.
Ik herinner met het fiasco nog van Oxxio met z’n “gratis” iPad
https://www.vastelastenbond.nl/gratis-i-pad-oxxio/

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat zijn inderdaad dingen die ik mee zal nemen. Ik ben niet zo stom om daar in te trappen. Maar elk ander cadeau hoef ik niet mee te nemen, alleen cashback of PlayStation 5 zijn dingen die ik eventueel mee zou nemen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

kijk gewoon bij verschillende vergelijkings site's welke de goedkoopste is....je hebt alleen elektra nog nodig denk ik zo....

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Nijogeth schreef:
20 aug 2020 14:03
Dat zijn inderdaad dingen die ik mee zal nemen. Ik ben niet zo stom om daar in te trappen. Maar elk ander cadeau hoef ik niet mee te nemen, alleen cashback of PlayStation 5 zijn dingen die ik eventueel mee zou nemen.
Die playstation betaal je altijd weer terug.
Trap daarom ook niet in de Instore winkels van energiemaatschappijen die je vervolgens een voucher geven.

Ga naar Gaslicht.com of een andere vergelijker.
Typ je verbruik in aan de hand van vorige jaarrekeningen. ( ik plus er altijd 10% bovenop voor zekerheid )
En kies er vervolgens 1 uit.
De cashbacks zijn bij gaslicht.com verrekend in het jaarbedrag.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door witte angora »

Doorgaans heeft gaslicht.com inderdaad de beste aanbieding, enkele andere zijn ook in handen van Ben Wolders. Die hebben vaak hetzelfde aanbod. Ik kijk ook wel eens bij https://oostenadvies.nl/wp-content/uplo ... ijker.html. Twee keer heb ik hier een betere aanbieding kunnen krijgen dan bij gaslicht.com.

Overigens: ga niet direct voor de allergoedkoopste. Kijk ook even naar de revieuws/klantervaringen, en niet alleen naar het cijfer. De laatste jaren hoor je weinig meer van gedoe met energieboeren, maar een goed cijfer zegt ook wel iets. Wat ook slim is, is even te kijken wat de vaste kosten zijn en de energietarieven. Wie weet blijf je er langer plakken dan je denkt. Dan heb je niet zoveel aan een hoge jaarkorting, waar een ander standaard lagere tarieven heeft.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
07 sep 2020 08:19
(...)

Overigens: ga niet direct voor de allergoedkoopste. Kijk ook even naar de revieuws/klantervaringen, en niet alleen naar het cijfer. De laatste jaren hoor je weinig meer van gedoe met energieboeren, maar een goed cijfer zegt ook wel iets. Wat ook slim is, is even te kijken wat de vaste kosten zijn en de energietarieven. Wie weet blijf je er langer plakken dan je denkt. Dan heb je niet zoveel aan een hoge jaarkorting, waar een ander standaard lagere tarieven heeft.
Klantenservice vind ik inderdaad ook een belangrijk punt.
Wat dat laatste betreft, dan kun je toch voor een vast contract van 1 jaar kiezen en daarna weer overstappen. Waarom er langer blijven plakken dan je denkt?

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is vanwege de energietransitie en verhuizingen. Ik heb een aantal keren gekeken voor een woning zonder gas. Maar als je nog een aantal maanden aan een contract vast zit, zul je, als je van een woning met gas naar een woning zonder gas gaat, een overstapboete moeten betalen, en je aanmeldpremie ben je ook kwijt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als men verhuist naar een woning zonder gas, hoeft mijns inziens niet de boete betaald te worden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
07 sep 2020 11:57
Als men verhuist naar een woning zonder gas, hoeft mijns inziens niet de boete betaald te worden.
Daar denken de energieadministratiekantoren toch heel anders over.
Contract is contract en bij contractbreuk wordt je dat, volgens afspraak, in rekening gebracht.

litsenj
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 sep 2016 11:26

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door litsenj »

Ik zou het contract van het oude huis gewoon uitdienen en eventueel het voorschot wat aanpassen.
Een goede leverancier zal meewerken aan een lager voorschot i.v.m. zonnepanelen en warmtepomp.

Tegen de tijd dat dat contract afloopt het verlengaanbod nog even afwachten en eventueel overstappen.
Gaslicht.com en Consumentenbond hebben prima energievergelijkers.
Zoals gezegd, de laagste prijs is niet alles.

Bij extra laag verbruik (zonnepanelen + warmtepomp) zou ik vooral zoeken naar laag vastrecht, het leveringstarief is dan minder interessant. Het teruglevertarief is pas interessant als je al meteen heel veel teruglevert of als de salderingsregeling komt te vervallen.

litsenj
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 sep 2016 11:26

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door litsenj »

Nijogeth schreef:
20 aug 2020 13:12
Ik moet binnenkort ook een energieleverancier gaan kiezen, dus dit is wel een topic waar ik even een oogje op zal houden.

Overigens heb ik plannen een PlayStation 5 aan te schaffen, dus als er tegen die tijd een aanbieder is die dat al aanbied (komt pas in december uit), dan is dat iets wat ik in de overweging mee neem.
Dit soort aanbiedingen zijn per saldo zelden interessant. Ga liever voor de hoogste cashback en besteed dat geld aan wat je maar wil.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tips gevraagd: nieuwe energiemaatschappij bij verhuizing

Ongelezen bericht door sjohie »

Als ik het zo lees, zou ik in zo'n vergelijker het gas-gedeelte links laten liggen, en focussen op partijen die voor zonnepanelenbezitters het meest voordelig zijn. Collega met 16 panelen noemde laatst ook al Pure Energie, dus dat lijkt me een goede om eens nader te onderzoeken.

Gesloten