LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Top Selectief: kan zus voor zakelijk contract tekenen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nima90
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2017 22:25

Top Selectief: kan zus voor zakelijk contract tekenen?

Ongelezen bericht door nima90 »

Goedendag,

Met stomme verbazing kreeg ik van mijn zus te horen dat een verkoper van Topselectief die in mei jl. aan de deur was geweest en haar aandrong om een zakelijk contract NAMENS MIJ af te sluiten voor mijn onderneming. Ondanks dat mijn zus meerdere malen aangaf dat ik niet thuis was, bleef hij aandringen dat het een goede deal was en dat zij wel namens mij kon tekenen ZONDER machtiging om vervolgens binnen 2 weken bedenktijd het contract op te zeggen. Hij gaf hierbij zijn nummer dat zij hem persoonlijk kon bellen voor de opzegging. Mijn zus ondertekende het contract, maar nam de volgende dag direct contact op met het nummer dat haar gegeven was om het contract op te zeggen. Echter bleek deze nummer niet te bestaan en nam zij contact op met het algemene nummer van Topselectief. De medewerker gaf aan dat de opzegging geregeld zou worden en dat zij aan niets verbonden zat. De grap is dat er vervolgens in juni jl. een bevestiging werd verstuurd dat mijn zus gebonden zat aan een contract met Innova op naam van mijn onderneming! Ik heb direct contact opgenomen met Innova en het verhaal uitgelegd (maar ook via de mail gestuurd om het zwart op wit te hebben). De medewerker was klantvriendelijk en zocht dit uit met als gevolg dat het contract opgezegd werd. Echter kreeg ik begin augustus jl. een brief van Topselectief dat ik een boete van € 1.210,- binnen 14 dagen moest overmaken wegens het annuleren BUITEN de bedenktijd van 2 weken! Belachelijk! Via de mail wordt er niet gereageerd, via de telefoon wordt alles ontkent en krijg je ook een grote mond. Inmiddels heb ik nog een aanmaning gekregen en ook nog eens incassokosten (van hun interne afdeling Incasso & vorderingen) met als totale kosten € 1.399,- die ik 5 dagen moet overmaken! Vervolgens wordt er ook nog bedreigd dat zij tot dagvaarding zullen overgaan. Ik ben benieuwd! Ik hoop dat radar hier uitkomst biedt en anders zal ik overgaan tot de geschillencommissie, maar zonodig hen ook voor de rechter slepen. Wel zo makkelijk om klanten erin te luizen en slapend rijk te worden
Laatst gewijzigd door Radar op 12 sep 2017 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Top Selectief: kan zus voor zakelijk contract tekenen?

Ongelezen bericht door Brahms »

nima90 schreef:Goedendag,

Met stomme verbazing kreeg ik van mijn zus te horen dat een verkoper van Topselectief die in mei jl. aan de deur was geweest en haar aandrong om een zakelijk contract NAMENS MIJ af te sluiten voor mijn onderneming. Ondanks dat mijn zus meerdere malen aangaf dat ik niet thuis was, bleef hij aandringen dat het een goede deal was en dat zij wel namens mij kon tekenen ZONDER machtiging om vervolgens binnen 2 weken bedenktijd het contract op te zeggen. Hij gaf hierbij zijn nummer dat zij hem persoonlijk kon bellen voor de opzegging. Mijn zus ondertekende het contract, maar nam de volgende dag direct contact op met het nummer dat haar gegeven was om het contract op te zeggen. Echter bleek deze nummer niet te bestaan en nam zij contact op met het algemene nummer van Topselectief. De medewerker gaf aan dat de opzegging geregeld zou worden en dat zij aan niets verbonden zat. De grap is dat er vervolgens in juni jl. een bevestiging werd verstuurd dat mijn zus gebonden zat aan een contract met Innova op naam van mijn onderneming! Ik heb direct contact opgenomen met Innova en het verhaal uitgelegd (maar ook via de mail gestuurd om het zwart op wit te hebben). De medewerker was klantvriendelijk en zocht dit uit met als gevolg dat het contract opgezegd werd. Echter kreeg ik begin augustus jl. een brief van Topselectief dat ik een boete van € 1.210,- binnen 14 dagen moest overmaken wegens het annuleren BUITEN de bedenktijd van 2 weken! Belachelijk! Via de mail wordt er niet gereageerd, via de telefoon wordt alles ontkent en krijg je ook een grote mond. Inmiddels heb ik nog een aanmaning gekregen en ook nog eens incassokosten (van hun interne afdeling Incasso & vorderingen) met als totale kosten € 1.399,- die ik 5 dagen moet overmaken! Vervolgens wordt er ook nog bedreigd dat zij tot dagvaarding zullen overgaan. Ik ben benieuwd! Ik hoop dat radar hier uitkomst biedt en anders zal ik overgaan tot de geschillencommissie, maar zonodig hen ook voor de rechter slepen. Wel zo makkelijk om klanten erin te luizen en slapend rijk te worden
Dit is een zuiver consumenten forum, zakelijke beslommeringen horen hier dus niet thuis.
Toch even een korte reactie:

Klanten erin luizen ? Persoonlijk denk ik dat je eens een goed gesprek met je zus aan moet gaan. Ze heeft toch bij vol bewustzijn een contract getekend.
En daarna telefonisch weer opzeggen zonder enig schriftelijk bewijs.
Als ondernemer hoor je beter te weten !

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Top Selectief: kan zus voor zakelijk contract tekenen?

Ongelezen bericht door vroem »

radar zal hier idd niets betekenen want een zakelijk probleem. Wel zou ik dit bedrijf melde bij fraudemeldpunt. Vooral veel topics op diverse fora over openen, en wanneer je zou besluiten zelf naar de rechter te stappen vooral niet vergeten een tegenclaim in te dienen.

Aangezien het een zakelijk verhaal is, je zus geen tekeningsbevoegdheid heeft is of zij zelf hoofdelijk aansprakelijk voor de gevolgen van de handtekeing, of is er verder geen probleem want er staat geen rechtsgeldige handtekening onder. Dit soort info had men zo via KVK kunnne ophalen.
Hun probleem, verder niet druk om maken denk ik. Naast natuurlijk melden en eventueel aangifte doen van poging tot oplichting.

karin_ehv
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2017 16:56

Re: Top Selectief: kan zus voor zakelijk contract tekenen?

Ongelezen bericht door karin_ehv »

Zelfde tactiek wordt gebezigd door Kosten Transparant te 's-Hertogenbosch. Trap er niet in!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Top Selectief: kan zus voor zakelijk contract tekenen?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Feitelijk gezien hebt u nergens iets mee te maken, niet anders dan dat er een niet rechtsgeldig kontrakt is afgesloten op uw bedrijf getekend door uw zus en NIET door een bevoegd persoon verbonden aan uw bedrijf, feit dat uw zus heeft aangegeven niet teken bevoegd te zijn is heel belangrijk...

Dit moet ook de insteek zijn naar de aanbieder toe, meld ze dat uw zus geen tekenbevoegdheid heeft, dat dit ook gemeld is en dat u verder gevrijwaard wilt blijven van post van hen simpel omdat u geen rechtsgeldig kontrakt heeft afgesloten...

http://berntsenmulder.nl/nieuws/onbevoe ... act-wat-nu

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Top Selectief: kan zus voor zakelijk contract tekenen?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Hawk-Eye schreef:feit dat uw zus heeft aangegeven niet teken bevoegd te zijn
Feit?? bewijs??

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Top Selectief: kan zus voor zakelijk contract tekenen?

Ongelezen bericht door 16again »

Feit zal zijn dat:
-de handtekening van de zus is
-de zus geen relatie (bijv loondienst) heeft met het bedrijf.
Hiermee is meer dan aannemelijk te maken dat de zus dit meedegeeld heeft.

En voor de mensen die roepen dat dit een "zuiver consumentenforum" is, kijk de laatste uitzending eens terug, deze gaat over vergelijkbaar onderwerp !
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ontracten/

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Top Selectief: kan zus voor zakelijk contract tekenen?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

En er is ook een rubriek ZZP

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Top Selectief: kan zus voor zakelijk contract tekenen?

Ongelezen bericht door Costnix »

Stel uw vraag op deze webstek voor zakelijke problemen:
https://www.higherlevel.nl

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Top Selectief: kan zus voor zakelijk contract tekenen?

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Niet te snel oordelen dat dit geen consumentenprobleem is. Deze club van "overdonderaars met valse argumenten" bezoekt gewone huisgezinnen waarvan een van de leden min of meer toevallig ingeschreven staat bij de KVK omdat hij/zij penningmeester van een vriendenclubje/biljartclubje/dweilorkestje e.d. is. Ze smeren ze voor hun rijtjeswoning zakelijke contracten van 5 jaar, zonder BTW vermelding aan en zeggen dat ze 10%, 15%, 20% goedkoper zijn dan nu. Maar gewone huisgezinnen moeten altijd gewoon BTW betalen die kunnen niets verrekenen en zijn zo vele honderden euro's duurder uit. Maar met deze zgn. zakelijke contracten worden alle consumentenbeschermingen omzeild. Dat is de reden dat het aanbieden van zakelijke contracten aan Jan en alleman zo populair is bij het gilde van overdonderaars. De argeloze bejaarde penningmeester heeft echt geen idee wat hem overkomt als hij/zij tekent.

Gesloten