Vast energiecontract toch aan te passen door leverancier

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast energiecontract toch aan te passen door leverancier

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Met Energieflex ging dat echt niet zo. Nieuw contract, nieuwe prijzen.

Dit staat er.


zet de aldus aangewezen vergunninghouder met een overeenkomst voor onbepaalde tijd en verder onder zijn voorwaarden de levering van elektriciteit aan de aan hem toegewezen kleinverbruikers vanaf de datum van toedeling voort

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vast energiecontract toch aan te passen door leverancier

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
10 okt 2021 14:06
.....overeenkomst voor onbepaalde tijd.....
Dan kun je er dus op elk gewenst moment vanaf. En dat is precies wat ik bedoel met voorlopig aanmodderen.

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Vast energiecontract toch aan te passen door leverancier

Ongelezen bericht door honza »

ACM heeft al geoordeeld dat eenzijdige aanpassing niet mag.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast energiecontract toch aan te passen door leverancier

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar voorlopig doet de ACM toch niets? Ja, adviseren een brief te schrijven dat je het er niet mee eens bent. Flinke waakhond.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 935
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Vast energiecontract toch aan te passen door leverancier

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
10 okt 2021 10:40
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 okt 2021 10:31
Als u al niet meer weet wat u in ander topics schrijft is het slecht met u gesteld. Hoe vaak hebt u in het verleden wel niet aangehaald dat klanten maar af moeten zien van hun rechten omdat er een virus rondwaart die corona heet. Hoe vaak hebt u wel niet aangehaald dat consumenten maar van hun rechten af moeten zien omdat bedrijven het zo zwaar hebben. Dit allemaal nog los van uw opmerking in het verleden dat er ergens een schip vast lag en consumenten daar meer begrip voor moeten hebben.
Wat heeft dit relaas met energiebedrijven te maken? Ik weet wat ik gezegd heb in andere topics. Ik weet ook dat ik mijn mening en reden van het zeggen onderbouwd heb. Dat mag wellicht tegen uw zere been zijn, maar daarin zal mijn mening niets veranderen. Maar, zoals reeds aangegeven, reageer even in het topic dat wat u dwars zit, dat scheelt hier een nutteloze off-topic discussie. En als u dan reageert, wilt u dan wel mijn reactie daarop lezen en dat respecteren?

Dus nogmaals even hier de vraag, waar verdedig ik hier de werkwijze van de energiebedrijven? U zegt dat ik het doe, dus onderbouw het even. Heel simpel, u stelt iets, kom dan ook even met de onderbouwing.
Als u het zo wilt spelen prima. Geef dan maar eens aan waar ik beweer dat u de werkwijze van energiebedrijven verdedigd. U legt mij nu woorden in de mond die ik niet heb gebruikt. Dus kom maar op met uw onderbouwing.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vast energiecontract toch aan te passen door leverancier

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 okt 2021 18:28
Als u het zo wilt spelen prima. Geef dan maar eens aan waar ik beweer dat u de werkwijze van energiebedrijven verdedigd. U legt mij nu woorden in de mond die ik niet heb gebruikt. Dus kom maar op met uw onderbouwing.
Geen probleem hoor, ik kan onderbouwen wat ik zeg. Iets dat van u niet gezegd kan worden aangezien ik nog steeds op vele onderbouwingen wacht.
Zo maar even wat quotes van u:
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 okt 2021 10:31
Hoe vaak hebt u wel niet aangehaald dat consumenten maar van hun rechten af moeten zien omdat bedrijven het zo zwaar hebben.
Ik zeg nergens in dit topic dat een klant van zijn rechten moet afzien omdat bedrijven het zwaar hebben. Wellicht komt u met de reactie dat wat u zei algemeen is en niets met de energiemaatschappijen te maken heeft. Dan geeft u dus ook die off-topic bezig te zijn.

Op mijn uitleg naar 16again waarom het wellicht beter is voor jezelf om juist niet moeilijk te doen en de prijsverhoging te accepteren komt u met de reactie:
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 okt 2021 09:41
Waarom zou een consument geen gebruik mogen maken van zijn rechten? Dat is een probleem voor de energiebedrijven niet van de klant. Als klanten willen vertrekken zijn het de energiebedrijven die gelijk klaar staan met het opeisen van een boete. Nu is het een keer andersom en zouden klanten begrip moeten hebben voor bedrijven.
Uw plaat blijft hangen. Klanten moeten maar afzien van hun rechten omdat bedrijven het zo zwaar hebben.
Hierin laat u dus al blijken dat ik zou zeggen dat de klant begrip zou moeten hebben voor bedrijven en dat klanten moeten afzien van hun rechten omdat bedrijven het zo zwaar hebben. Dat heb ik nergens gezegd.
Overigens vreemd dat ik 16again uitleg waarom en dat u de vraag eronder gaat stellen waarom. U had ook gewoon mijn reactie kunnen lezen, dan had u het antwoord op uw vraag al gehad.

En om ook even heel letterlijk antwoord te geven op uw vraag:
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 okt 2021 10:14
Het is inderdaad jammer dat de moderatie niet vaker ingrijpt bij u aangezien u keer op keer bedrijven blijft verdedigen op een consumentenforum.
Nergens geef ik aan dat ik welke energie aanbieder dan ook verdedig. Dus tja, mijn vraag blijft staan, waar heb ik gezegd dat ik welke energiemaatschappij dan ook verdedig? U hebt die woorden in de mond genomen, ik niet.

Aangezien u probeert de rollen om te draaien en daardoor nog belachelijker overkomt dan dat u al deed is het wellicht verstandiger om gewoon te stoppen met reageren. Nogmaals, u hebt een mening over mij en probeert uw gedachtes als feit in mijn mond te duwen, maar dat lukt u niet. U haalt er in verschillende topics een hoop onzin bij, u onderbouwd werkelijk niets van wat u roept en blijft maar wat proberen, maar het is werkelijk beschamend.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 935
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Vast energiecontract toch aan te passen door leverancier

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
10 okt 2021 18:54
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 okt 2021 18:28
Als u het zo wilt spelen prima. Geef dan maar eens aan waar ik beweer dat u de werkwijze van energiebedrijven verdedigd. U legt mij nu woorden in de mond die ik niet heb gebruikt. Dus kom maar op met uw onderbouwing.
Geen probleem hoor, ik kan onderbouwen wat ik zeg. Iets dat van u niet gezegd kan worden aangezien ik nog steeds op vele onderbouwingen wacht.
Zo maar even wat quotes van u:
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 okt 2021 10:31
Hoe vaak hebt u wel niet aangehaald dat consumenten maar van hun rechten af moeten zien omdat bedrijven het zo zwaar hebben.
Ik zeg nergens in dit topic dat een klant van zijn rechten moet afzien omdat bedrijven het zwaar hebben. Wellicht komt u met de reactie dat wat u zei algemeen is en niets met de energiemaatschappijen te maken heeft. Dan geeft u dus ook die off-topic bezig te zijn.

Op mijn uitleg naar 16again waarom het wellicht beter is voor jezelf om juist niet moeilijk te doen en de prijsverhoging te accepteren komt u met de reactie:
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 okt 2021 09:41
Waarom zou een consument geen gebruik mogen maken van zijn rechten? Dat is een probleem voor de energiebedrijven niet van de klant. Als klanten willen vertrekken zijn het de energiebedrijven die gelijk klaar staan met het opeisen van een boete. Nu is het een keer andersom en zouden klanten begrip moeten hebben voor bedrijven.
Uw plaat blijft hangen. Klanten moeten maar afzien van hun rechten omdat bedrijven het zo zwaar hebben.
Hierin laat u dus al blijken dat ik zou zeggen dat de klant begrip zou moeten hebben voor bedrijven en dat klanten moeten afzien van hun rechten omdat bedrijven het zo zwaar hebben. Dat heb ik nergens gezegd.
Overigens vreemd dat ik 16again uitleg waarom en dat u de vraag eronder gaat stellen waarom. U had ook gewoon mijn reactie kunnen lezen, dan had u het antwoord op uw vraag al gehad.

En om ook even heel letterlijk antwoord te geven op uw vraag:
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 okt 2021 10:14
Het is inderdaad jammer dat de moderatie niet vaker ingrijpt bij u aangezien u keer op keer bedrijven blijft verdedigen op een consumentenforum.
Nergens geef ik aan dat ik welke energie aanbieder dan ook verdedig. Dus tja, mijn vraag blijft staan, waar heb ik gezegd dat ik welke energiemaatschappij dan ook verdedig? U hebt die woorden in de mond genomen, ik niet.

Aangezien u probeert de rollen om te draaien en daardoor nog belachelijker overkomt dan dat u al deed is het wellicht verstandiger om gewoon te stoppen met reageren. Nogmaals, u hebt een mening over mij en probeert uw gedachtes als feit in mijn mond te duwen, maar dat lukt u niet. U haalt er in verschillende topics een hoop onzin bij, u onderbouwd werkelijk niets van wat u roept en blijft maar wat proberen, maar het is werkelijk beschamend.
Een lees een hoop blabla maar geen antwoord op mijn vraag, maar dat doet u wel vaker.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Vast energiecontract toch aan te passen door leverancier

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic is ontaard in een pingpongspel. Heeft iedereen zijn punt kunnen maken en de ander kunnen terechtwijzen? Mooi. Tijd voor een slotje.

Gesloten