LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vast recht betalen aan vorige energie leverancier

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ben Hul
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2010 17:25

Vast recht betalen aan vorige energie leverancier

Ongelezen bericht door Ben Hul »

Ik ben in mei 2011 overgestapt met mijn electra van Nuon naar Eneco,

Nou zegt Nuon dat ik nog steeds het vastrechtbedrag van €18,13 aan hun moet betalen.

Wat moet ik hier mee, en klopt dit?

Groetjes Ben Hulshoff

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vast recht betalen aan vorige energie leverancier

Ongelezen bericht door snepke »

Dat kan kloppen,NUON is de netbeheerder.
Je betaald alleen de energie aan eneco,vast recht,transportkosten etc betaal je aan de netbeheerder.

Vervreemdeling
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59

Re: Vast recht betalen aan vorige energie leverancier

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

Snepke, je antwoord klopt niet helemaal.. Het vastrecht zit in het maandelijkse termijnbedrag van de energieleverancier, en staat ook vermeld op de tarievenbladen die de TS bij het contract zou moeten ontvangen. Ik vermoed dat de TS de transportkosten via de NUON aan Liander moet betalen?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vast recht betalen aan vorige energie leverancier

Ongelezen bericht door snepke »

Vervreemdeling schreef:Snepke, je antwoord klopt niet helemaal.. Het vastrecht zit in het maandelijkse termijnbedrag van de energieleverancier, en staat ook vermeld op de tarievenbladen die de TS bij het contract zou moeten ontvangen. Ik vermoed dat de TS de transportkosten via de NUON aan Liander moet betalen?
Klopt je hebt gelijk,Ts betaald de transportkosten.
Ik heb ook eneco,ik betaal iedere maand 20 euro aan enexis,is onze netbeheerder.

Gerartt

Re: Vast recht betalen aan vorige energie leverancier

Ongelezen bericht door Gerartt »

Je betaalt voor de pijplijn zoveel per maand ?

Ben Hul
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2010 17:25

Re: Vast recht betalen aan vorige energie leverancier

Ongelezen bericht door Ben Hul »

Dus Snepke , als ik het goed begrijp verspreid Eneco dan Misleidende Reclame want ze zouden alles overnemen van Nuon en ik zou alleen aan hun betalen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vast recht betalen aan vorige energie leverancier

Ongelezen bericht door snepke »

Ben Hul schreef:Dus Snepke , als ik het goed begrijp verspreid Eneco dan Misleidende Reclame want ze zouden alles overnemen van Nuon en ik zou alleen aan hun betalen.
Staat er niets in je contract daarover?
Bij mij staat er dat eneco alleen de energie levert.En dat je ,je netbeheerder zelf betaald.

stofzuigertje

Re: Vast recht betalen aan vorige energie leverancier

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Eneco en ook vele andere hebben vaak meerdere soorten contracten dus lees die eens na.
Ook kun je Eneco vragen of het met of zonder netwerk is.
Dan weet je of je moet betalen of dat de NUON weer eens een foutje maakte.
Dus wacht niet op jaarafrekening maar ga nu met jou contract nr. deze vraag bij Eneco stellen.

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Vast recht betalen aan vorige energie leverancier

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Geachte heer Hulshoff,

Uit uw bericht op dit forum begrijp ik dat het u onduidelijk is waarom u, ondanks uw overstap naar Eneco, toch nog nota's ontvangt van Nuon. Zoals ook de andere forumgebruikers aangeven, is het goed mogelijk dat u bij ons de leveringskosten betaalt en bij Nuon de transportkosten.

Ik kijk graag voor u welke kosten u bij Eneco betaald. Als u dit op prijs stelt, mailt u mij dan uw klantnummer via [email protected].

Met vriendelijke groet,

Mike, medewerker Eneco

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Vast recht betalen aan vorige energie leverancier

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Ben Hul schreef:Dus Snepke , als ik het goed begrijp verspreid Eneco dan Misleidende Reclame want ze zouden alles overnemen van Nuon en ik zou alleen aan hun betalen.
Indien je overstapt van energie leverancier A naar energie leverancier X, dan neemt X het wel over, maar de transportkosten worden door de Netwerkbeheerder inrekening gebracht.

Eneco neemt dus wel alles over; feitelijk is dit wel misleidend, want zoals zij het stellen zou je inderdaad denken dat ook de transport kosten via Eneco verrekend word, maar helaas hoe misleidend het ook moge zijn, de transportkosten word ten alle tijden op de Consument verhaald door de Netwerkbeheerder, tenzij erin je contract staat dat Eneco namens de Netwerk beheerder de transport kosten op je verhaald en dat doen ze niet. Eneco neemt alleen de gas en electra over.

Als je het contract erop naslaat, dan zie je ook staan dat de Transport kosten door de Netwerkbeheerder inrekening gebracht word en niet via Eneco.

Gesloten