LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verbruik lager dan geschat

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
melvinkef
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mei 2009 11:02

Verbruik lager dan geschat

Ongelezen bericht door melvinkef »

De jaarlijkse meterstand moest weer doorgegeven worden. Maar nu zag ik dat mijn energie leverancier mijn verbruik op 3500 kWh totaal had geschat, terwijl mijn meter een verbruik van nog geen 850 kWh aangaf voor het afgelopen jaar.

Dus in totaal zegt de energieleverancier dat ik dit jaar 51605 kWh op mijn meter moet hebben.
Maar in werkelijkheid is het 49585 kWh wat de meter aangeeft. Ik moet zeggen dat ik het afgelopen jaar erg zuinig heb geleefd.

Maar wat ik wil weten is of de energieleverancier hun berekening aanhoudt of die van mij.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Verbruik lager dan geschat

Ongelezen bericht door prem »

Ik zou snel die magneet weghalen ...

melvinkef
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mei 2009 11:02

Re: Verbruik lager dan geschat

Ongelezen bericht door melvinkef »

Magneet?

Ik heb gewoon ultra zuinig geleefd, gebruik nauwelijks stroom.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Verbruik lager dan geschat

Ongelezen bericht door prem »

Grapje hoor....als jij je stand opgeeft houden ze dat aan, zo was het iig vroeger bij het GEB.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verbruik lager dan geschat

Ongelezen bericht door witte angora »

melvinkef schreef:De jaarlijkse meterstand moest weer doorgegeven worden. Maar nu zag ik dat mijn energie leverancier mijn verbruik op 3500 kWh totaal had geschat, terwijl mijn meter een verbruik van nog geen 850 kWh aangaf voor het afgelopen jaar.

Dus in totaal zegt de energieleverancier dat ik dit jaar 51605 kWh op mijn meter moet hebben.
Maar in werkelijkheid is het 49585 kWh wat de meter aangeeft. Ik moet zeggen dat ik het afgelopen jaar erg zuinig heb geleefd.

Maar wat ik wil weten is of de energieleverancier hun berekening aanhoudt of die van mij.
Maar heb je je meterstanden wel op tijd doorgegeven?

Het verschil is inderdaad groot. Maar hoe dat wel of niet komt, dat is voor de vraag niet relevant.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verbruik lager dan geschat

Ongelezen bericht door bprosman »

Mij is het een paar keer overkomen door een wisseling in de gezinssamenstelling. De leverancier betaald het teveel aan overschot terug en past (meestal automatisch) het maandelijkse voorschotbedrag naar beneden aan.

stofzuigertje

Re: Verbruik lager dan geschat

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beetje laat...

Als je na enkele maanden de stand controleerde had je niet teveel betaald en was het maandbedrag bijgesteld...

Na nieuwe bewoner doen ze maar wat en gaan aan veilige kant zitten.
Ook na overstap doen ze vaak een te hoge kant.. maar na 2 maanden de stand doorgeven,
want hoeveel apparaten en heb je oude vriezer of A+++ versie?

Hetzelfde voor de TV, een 50" of kleine 18" want die platte vreten stroom als je het veel gebruikte en bij 2x grotere maat is het eigenlijk 4x....
Van 26" naar 40" is dus verbruik 4x hoger...

Meld dus tijdig als je twijfel over de geschatte gebruik tussentijds en ze gaan dan op werkelijke opname tussentijds aanpassen.

Nu krijg je veel terug dus prima gedaan, maar als je ooit verhuis of overstap....
Even controleren zodat je niet 1 jaar teveel betaalde.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: Verbruik lager dan geschat

Ongelezen bericht door wolferl »

Ik reageer even op mijn werkelijke account (ik ben melvinkef).

Ik heb dus op tijd de standen doorgegeven, 1 dag nadat ik een oproep kreeg van de energieleverancier namelijk.

Ik betaal al 5 jaar lang, iedere maand 42 euro, maar sinds de afgelopen periode nog zuiniger geleefd door aanschaf energie zuinige koelkast, lichten staan nooit aan en elektronische apparaten staan nooit standby.

Dit heeft er voor gezorgd dat ik nog zuiniger leefde, ben een beetje milieu bewuster geworden.

Gesloten